Jump to content

prima "revizie" la 156.000 km


alex102
 Share

Postare recomandată

mi-am luat o skoda octavia de la primul prop, 2003, 156.000 km. am mers cu ea, pentru ca pretul era bun am luato fara sa mai stau pe ganduri. articulatie si tabla sunt okay.. dar habar n-am ce e cu motorul... de mers merge, conduma f putin.. in 4 zile am facut 700km fara probleme. as vrae totusi sa schimb ulei, filtre, si sa se mai uite la una, la alta.. unde merg sa fac acest lucru?

va rog ajutatima ca nam nici o idee.. ma trimis cineva la serviceul de la diham, in spate la petrom, service dacia-renault... dar parca nu m-as duce acolo...

ce ulei sa cumpar? ce indicativ? cat intra?

inainte de asta am avut opel (calibra) asa ca nam nici o idee despre marca aceasta sau despre motoare diesel decat ce am mai citit pe forum aici..

multumesc anticipat.. :) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei iei 4.5 l de 505.00 (5W40 in principiu). Acum conteaza ce tip de revizii s-au facut la masina. E adusa din strainatate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pune 4,5l ca e prea mult. Ajunge si chiar trece de maxim-ul de pe joja. Eu am si constatat pe propria piele ca 4,5l ulei face ca masina sa mearga mai greu. La 2 revizii aceeasi problema, a trebuit sa scot pe la joja uleiul in plus care altfel se duce in catalizator ars si cine mai stie pe unde.

Eu stiu pentru inceput du-te la un service al unui dealer skoda. Te poti duce la Brady, sunt buni dar stai langa masina si ai grija sa-ti puna cam 4-4,2l de ulei. Sau te mai poti duce si la TurbMotor, din cate am auzit sunt ieftini si buni. E pe Timisoara imediat dupa Serus, unde a fost Brady.

Plan de service nu are masina? Acolo afli si cand s-a facut ultima revizie si ai putea sa stai linistit pana la urmatoarea.

Si in nici un caz nu te duce la service-ul de la diham, din spate de la PetromV. Il stiu de pe vremea cand aveam dacie. E scump (multe ore normate pt o operatiune) si e vai de mama lui la dotare si mecanici. Te duci acolo daca vrei sa faci vreun documentar despre mecanicul auto roman, desi, si la dealerii skoda gasesti cam acelasi mecanic, dar parca mai slefuit :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine nu e problema ca s-au pus 4.5L...ci ca nu s-a extras tot uleiul. In cartea tehnica atat scrie..4.5L. Si daca ar fi un mecanic bun...iti verifica nivelul imediat dupa schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina este luata din romania. am luat-o de la primul proprietar. reviziile au fost facute la timp la avia, maine sper sa iau carnetu de service de la el. treaba este ca acum imi apare "service" scris discret pe bord :)

masina are cateva defecte:

* nu se inchide usa stanga pe inchidere (tre sa bag cheia :D( )

* oglinda stanga nu se misca ( poate sunt firele din usa de nu merg, nu? )

* scartaie o curea cand e rece

* are o aripa usor de tot zgariata, nu este infundata doar sarita vopseaua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmmm...inseamna ca au trecut peste 15000km sau 1 an de la ultima revizie. Si daca reviziile au fost facute la Avia inseamna ca vei folosi 505.00 (5W40) si poti alege din marea de producatori: Castrol,Aral,Liquy Moly,Esso,Shell,Bp etc.

Vezi daca omu i-a schimbat distributia, ca daca nu...te cam joci cu focul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine nu e problema ca s-au pus 4.5L...ci ca nu s-a extras tot uleiul. In cartea tehnica atat scrie..4.5L. Si daca ar fi un mecanic bun...iti verifica nivelul imediat dupa schimb.

Off-topic

Cum adica nu s-a extras tot uleiul? Uleiul vechi? Gresesti, am stat langa masina. In plus am prins pauza lor de masa de 1 ora in care a stat la scurs uleiul vechi. Mentionez de asemenea ca nici baia de ulei nu a fost lovita. Si mecanicul s-a uitat dar poate stii si tu ca nu se scurge prea repede uleiul in baie.

Asa ca eu zic sa-ti verifici nivelul uleiului ca nu e bine deloc 4,5 l. Adica poti merge si asa, dar in timp s-ar putea din cauza presiunii prea mari sa ai probleme pe langa cea cu catalizatorul de care se pomeneste si-n carte. Si in carte iti spun eu ca scrie sa nu fie ulei la limita maxima ci in zona hasurata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are cateva defecte:

* nu se inchide usa stanga pe inchidere (tre sa bag cheia :lol:( )

* oglinda stanga nu se misca ( poate sunt firele din usa de nu merg, nu? )

* scartaie o curea cand e rece

* are o aripa usor de tot zgariata, nu este infundata doar sarita vopseaua

Din pacate pt tine:

* daca atat inchiderea centralizata cat si oglinda electrica de la sofer nu functioneaza, o cauza probabila este defectarea computerului din usa (sau doar a unor contacte oxidate, daca a patruns accidental apa acolo)

* la km actuali ai masinii, distributia a fost sigur schimbata la 90.000km. Poti fi mai precis: ce curea ai impresia ca scartaie? Le rece, asa incepe, e normal. Dar tot in mod normal cureaua de alternator se schimba odata cu distributia.

Si mergi la revizie. Tot acolo rezolva si problemele semnalate aici pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei da. La altele la 120000 km. Dar se prea poate si sa tina pana la 150000 km....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua poate sa tina si 180k km(dar nu e recomandat!). Am vazut multe masini aduse in tara cu km peste 160-170k km care nu aveau distributia schimbata si mergeau bine mersi.

Modificat de TDiFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu ele sunt "proiectate" sa tina dublu fata de la cat se schimba, adica vreo 180k cum a zis si TDiFan, dar nu e recomandat deloc sa te risti sa mergi atat cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei da. La altele la 120000 km. Dar se prea poate si sa tina pana la 150000 km....

La diesel VAG nu e recomandat sa se depaseasca 120.000 km fara a schimba distributia. Cineva amintea de 180.000km... aceia sunt pt motoarele pe benzina de 1.8l, dar nici ele nu ajung neaparat la acei km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e recomandat dar poate sa tina cureaua mult si bine. De asta e bine sa-si faca omu` distributia sa-si schimbe ce e de schimbat sa stea linistit si sigur ca le-a facut el, chiar daca e un efort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai fi citit acest topic Doru...ti-ai fi dat seama ca vb din amintiri. Am scris acolo ca in cartea de service scrie la noile ALH ca la 240.000 km se schimba cureaua. Ea acum este totalmente din kevlar, parca asa scria si ender.

Acum eu pe cine sa cred? Pe neamt sau pe mecanicosii care dupa prima schimbare te cheama la 60k sa o schimbi din nou si sa le lasi 20 de milioane?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar la moatoarele 1,8 turbo se recomanda schimbarea distributiei la 180KKm

INSA

pe linga curea mai sunt si alte role si curele care intra in calcul

poate fi cureaua din ce o fi, insa daca cedeaza una din role tot e mai avantajos sa schimbi intreg angrenajul

nu de alta dar in cazul in care se schimba doar anumite componente nu iti mai da nimeni garantie la lucrare si nu stiu in ce masura mai merita sa repeti operatiunea pentru x% din piese (care mai au si o valoare mica raportat la manopera) dupa citeve luni (parerea mea :) )

Modificat de d@n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...dar eu nu ziceam ca e avantajos sau nu. Eu nu inteleg de unde scoate ca la TDI ( de la VAG adica oricare ...nu conteaza ca 1.9 TDI sau 4.2 TDI) la toate e recomandat schimbarea distributiei la 120k km. Macar daca spune ceva, e bine ca omu sa aibe toate datele. La diferite motoare TDI (acelasi indicativ dar ani diferiti) curelele se schimba la kilometraje diferite.

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar la moatoarele 1,8 turbo se recomanda schimbarea distributiei la 180KKm

INSA

pe linga curea mai sunt si alte role si curele care intra in calcul

poate fi cureaua din ce o fi, insa daca cedeaza una din role tot e mai avantajos sa schimbi intreg angrenajul

nu de alta dar in cazul in care se schimba doar anumite componente nu iti mai da nimeni garantie la lucrare si nu stiu in ce masura mai merita sa repeti operatiunea pentru x% din piese (care mai au si o valoare mica raportat la manopera) dupa citeve luni (parerea mea :D )

F. adevarat, degeaba tine cureaua km multi daca cedeaza vreun rulment sau rola intinzatoare. Aici practica bate teoria la fund. Sa nu mai vb de cureaua alternator sau pompa de apa. Deci PREVENTIV vorbind, daca schimbi TOT la 120.000km (inclusiv cureaua, desi nu-i necesar, daca tot dai jos tot motorul) nu faci decat sa te scapi de griji. Nu contest cifrele dar pana la urma conteaza f mult ce bafta ai (uite, eu am schimbat distributia la 70.000km cu toate ca puteam astepta pana la 180.000km din cauza unui pistonas blocat la una din role).

D-ul Alextz, intepat mai sunteti. NUMAI la TDI-rile non-PD sau PD din 2003 incoace aveti dreptate in privinta acelor 240.000km. In rest, km la care tb schimbata cureaua distributie sunt 90-120-150.000km, in fct de anul de fabricatie, cum bine spuneti. Si da, ma refeream la 1.9TDI si nu la 4,2 TDI, cum bine ati intuit.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt intepat in sensul bine sper, eu prin acel topic daca citeai vedeai ca eu vb de masina mea MY2006. La tine m-a deranjat doar faptul ca generalizezi. Eu imi amintesc ca ai avut si tu un (sau doua?) 1.9TDI...dar lucrurile s-au mai schimbat. Sper in continuare sa intelegi ca nu ma iau de tine doar poate adaug si eu cate ceva. Asa trebuia vazut acel topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt intepat in sensul bine sper.... EVIDENT! :D

La tine m-a deranjat doar faptul ca generalizezi. MEA CULPA, nu am facut precizarile necesare de la inceput.

Eu imi amintesc ca ai avut si tu un (sau doua?) 1.9TDI...dar lucrurile s-au mai schimbat. Am avut Octavia 1.9TDI AGR 90CP tunata la 116CP de cehi. Ai dreptate, a trecut ceva de-atunci...Numai Godo mai are o Octavia identica cu cea pe care am condus-o eu.

Sper in continuare sa intelegi ca nu ma iau de tine doar poate adaug si eu cate ceva. Daca-mi imaginam ca ma iei la suturi, te asteptam intr-o dimineata langa masina... :D :( :D Stai linistit, nu ti-am interpretat gresit (pana acum) intentiile. :D

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca mai e careva interesat... cureaua a fost schibmata la 100k km... am descoperit ca aveam si cartea service in torpedou :D

inca ceva.. masina nu trage bine cand e calda.. adica trage muuult mai bine rece... si parca se aude un fasait... doar din afara... posibil sa am IC spart?.. :(

nam timp de umblat dupa serviceuri... si ma enerveaza asta.. o sa vad... azi tre sa primesc prin fax facturile de la ultimele revizii care nu mai erau trecute in carte si o sa ii fac si niste poze... ca am mai stricat si eu cate ceva pe la ea :D

multumesc de ajutor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fasaie in partea dreapta.....s-ar putea sa i o fisura in IC. Masina scoate fum mult la talpa cand e calda? Ca de obicei e un semn clar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fasaie in partea dreapta.....s-ar putea sa i o fisura in IC. Masina scoate fum mult la talpa cand e calda? Ca de obicei e un semn clar...

o sa incerc sa observ treaba cu fumul...

fasaitul era in dreapta.. da.. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex102, conform regulamentului, nu se da Quote la mesajul imediat anterior celui pe care il postezi. Editeaza-ti mesajul. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am incurcat in butoane.. imi cer scuze.. nu gasesc editull adica.. dispare daca s-a postat dupa mine, nu? editeaza tu, fa ce vrei cu posturile mele.. am incredere ca esti admin :):):)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!