Jump to content

Farurile lumineaza slab


Executron
 Share

Postare recomandată

E foarte simpla operatiunea de refacere a geamului farurilor. Am dat cu un smirghel mai fin pe ele si dupa aceea le-am polisat cu un polis normal, pentru vopsea. Au iesit absolut perfect. Ca sa nu ma chinui am folosit un disc cu un material pe el gen blana pus pe masina de gaurit. Cost aproximativ - 15 lei pe far maxim inclusiv materiale si discul in cauza. Se vede diferenta mare fata de ceea ce era inainte.

Dupa aceea m-am dus la un service si am reglat farurile la aparat - efectul a fost enorm, chiar pot spune ca acum vad cum trebuie (20 lei ambele).

Acum cand ziua s-a mai micsorat, ca si in anii trecuti, observ ca aproape toate masinile care circula pe drumurile noastre au farurile dereglate (sau macar unul). Un far care bate aiurea implica de cele mai multe ori un dublu dezavantaj - nu lumineaza drumul si deranjeaza ceilalti participanti la trafic.

Acum, de 16 ani de cand conduc am avut mai multe masini si am reglat de mai multe ori farurile - eu sau la service, iar concluziile pe care le-am tras sunt:

Poti sa pui becuri de 1000 de watti, daca lumina nu este pusa pe sosea in fata masinii nu are valoare. Indiferent daca este bec cu xenon sau halogen, puterea acestuia este inutila. Prima conditie este reglarea farului. Eu am incercat de mai multe ori sa o fac manual, dar nu am reusit niciodata sa fiu multumit. In concluzie recomand ca manevra sa se faca la service, chiar periodic - macar la cativa ani si obligatoriu dupa schimbarea farului, pentru ca am constatat ca in caz de accdent se ignora in general acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Executron

    9

  • klausu25

    7

  • Borisake

    6

  • msanyix

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

subscriu si intaresc 2 aspecte,care se regasesc in mai multe posturi:

1.xenon macar pe faza scurta.schimba radical situatia,mai ales ca passatul cam are faruri cu lupe din fabrica.

2.reglare faruri la service,nu pe peretele blocului,ca jumate din taximetristii din bucuresti,care le dau la maxim in jos si merg cu faza lunga aprinsa!

legat de polishare,am citit pe undeva ca aceasta distruge protectia uv a geamului,fapt care duce ulterior la o ingalbenire mai rapida...o fi?n o fi?eu prefer sa le las nepolishate da cu xenon inauntru.vad perfect!!

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit xerapol si am frecat manual fara nicio masinarie. Intai cu hartie abraziva de granulatie 1500, apoi de 2000, apoi am frecat pe uscat cu o carpa de bumbac si deja s-a vazut diferenta si la urma cu acel xerapol. Pt ca nu m-am grabit am facut cate un far in cate o dupamiaza. Cu un polish profesional se poate zic eu sa iasa si mai bine, dar vedeti si voi rezultatul a ceea ce am scris pana acum

etapefardreapta.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

etapefarstanga.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat farurile matuite de pe passat, am pus hella cica originale, au costat 420 lei/bucata. Mai era o varianta ne-originala, TYC, cu 217 ley/buc. Am faruri fara lupa, cu halogen clasic, si vad ca ziua si lumina este alba. Nu inteleg de ce as pune un xenon penal chinezesc si de prost gust de 50 de euro sa vad mai prost (adica sa imprastiu lumina peste tot, numai pe sosea nu) si sa ma injure toti cei de pe contrasens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SHARANEL, nu pot decat sa fiu de acord cu afirmatia ta. Si eu detest xenonul ala chinezesc, de culoare "albastru de Voronet" care, lasand la o parte faptul ca fara lupa este absolut inutil, mai si orbeste pe cei de pe contra-sens.

@doctorul: nu stiu daca chiar distruge protectia uv a geamului, dar farurile polishate se vor ingalbeni mult mai repede. De aceea, dupa polish, se pune acea folie protectoare pe faruri, similara cu cea aplicata telefoanelor mobile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. In curand o sa fac si eu aceasta operatiune de polishare a farurilor. Am sa o fac eu ca daca ma duc la o spalatorie nu am incredere ca o sa faca treaba buna. Discutam cu un prieten acum cateva zile despre polisharea farurilor si mi-a dat niste idei. Prima ar fi dupa polishare pentru protectia farurilor sa dau cu spray cu lac de vopsea. A doua ar fi ca tot asa dupa polishare sa aplic folie de geamuri transparenta. Din ce am inteles din topic daca dupa polishare nu aplici ceva protector pe far este egal cu zero ce ai facut. Ce parere aveti cum ar fii mai bine? Astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine e sa iti cumperi faruri noi. Nu sunt prea scumpe (avand in vedere ca nici polisharea+lac+alte artificii nu sunt chiar gratuite) si nu mai ai treaba cu nimeni. Plus sa nu uitam ca si oglinda este deja afumata si nu mai este la fel de stralucitoare ca in tinerete.

Dai acum banii pe polishare si pana la urma tot la faruri noi ajungi. Parerea mea. Hac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat farurile matuite de pe passat, am pus hella cica originale, au costat 420 lei/bucata. Mai era o varianta ne-originala, TYC, cu 217 ley/buc. Am faruri fara lupa, cu halogen clasic, si vad ca ziua si lumina este alba. Nu inteleg de ce as pune un xenon penal chinezesc si de prost gust de 50 de euro sa vad mai prost (adica sa imprastiu lumina peste tot, numai pe sosea nu) si sa ma injure toti cei de pe contrasens.

vino sa le vezi pe ale mele,nu faci diferenta fata de original,ti o jur!

si s sofer cu ceva experienta,nu vorbesc aiureli!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, spune-ne si noua la ce vopsitorie ai rezolvat problema

Vopsitoria se afla in Oradea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare fratilor..!!! Sunt nou printre voi! Dau si eu un sfat sper sa va fie de folos... Cu o pasta de dinti Colgate cu granule in ea si o mashina de ploisat ies farurile ca noi... cu conditia sa nu fie matuite inauntru. saptamana trecuta mi le-am facut eu, ies ca noi! Nu e gluma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si parbrizul sau partile de sticla se pot polisha cu pasta de dinti.

Asa ca nu ma mir ca merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare fratilor..!!! Sunt nou printre voi! Dau si eu un sfat sper sa va fie de folos... Cu o pasta de dinti Colgate cu granule in ea si o mashina de ploisat ies farurile ca noi... cu conditia sa nu fie matuite inauntru. saptamana trecuta mi le-am facut eu, ies ca noi! Nu e gluma!

Hai zi ZAU !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine e din Bucuresti si ma poate ajuta si pe mine macar cu un sfat? ;).. am luat tot ce trebuie xerapol smirghel laveta polish etc.. m-am chinuit vreo 2 ore insa nu mi-a iesit cum am vazut prin poze pe la voi :D..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie sa dai cu smirghel SI APA,nu dai pe uscat, apoi sa freci cu pasta ,dar daca nu ai masina va trebui sa dai cateva ore bune din mana !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) merci :D am reusit sa fac unu astazi.. a iesit bine:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta problema intalnita la VW si Audi este totusi de toata jena!Cu aceeasi problema ma confrunt si eu.In 2 ani si jumatate, geamul farurilor a inceput sa se matuiasca usor-usor, dar vizibil!Este o problema jenibila ptr VW&Audi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde, conteaza enorm si mediul prin care mergi, adica in romania la un drum mai lung e imposibil sa nu ajungi la destinatie cu masina murdara/prafuita tinand cont de mizeria existenta pe drum, dar totodata si de ce arunca ala din fata ta (nisip, pietricele mici, etc).

m-am confruntat si eu cu aceasta problema, am apelat la ajutorul unei persoane care se ocupa de polish-at faruri, iar rezultatul a fost pozitiv in proportie de 70%, de ce? deoarece farul isi recapata "stralucirea/claritatea", asta privind din exterior, dispare acea "galbejeala de pe el", lumina pare un pic mai puternica, dar varsta unui far isi spune cuvantul, in sensul ca si in interior lupa este un pic"afumata", oglinzile interioare nu mai sunt la prima tinerete, deci concluzia se vede un pic mai bine.

am cumparat faruri noi hella, le-am schimbat iar diferenta a fost mai mult decat uluitoare. Farurile polishate aratau bine si luminau mult mai bine decat inainte de acest proces, dar in comparatie cu unul nou, lasa de dorit. Cine a apelat la aceasta procedura de polishare a farurilor a facut-o deoarece in afara de aspectul inestetic, nici lumina pe timp de noapte nu era suficienta, acest lucru se amelioreaza dupa polish dar nu atat cat ar trebui ( bine aici tine si de varsta farurilor, de ce fel de becuri au fost utilizate de-a lungul timpului, etc - in cazul de fata fiind vorba de faruri oem din 2003).

Ca si costuri, farurile au costat 1000 ron (hella) iar manopera 0 - o dupa amiaza de munca cu dat bara fata jos, schimbat, reglat, montat bara la loc

Masina in cauza: Passat B5.5 din 2003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este totusi ridicol sa schimbi faruri dupa 6-7 ani!Evident,este punctul meu de vedere!In situatia mea, atat oglinda farului cat si lupa sunt perfecte in comparatie cu alte masini mai vechi sau mai noi.Insa geamul a inceput usor-usor sa se matuiasca si nici nu concep sa le schimb, mai bine le polish-ez de 7 ori apoi vand masina! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta problema intalnita la VW si Audi este totusi de toata jena!Cu aceeasi problema ma confrunt si eu.In 2 ani si jumatate, geamul farurilor a inceput sa se matuiasca usor-usor, dar vizibil!Este o problema jenibila ptr VW&Audi!

daca te uiti si la Mercedes clasa S din prin 2001 si Bmw 530xd chiar si la ala se matuiesc farurile mai rau decat la VW asa ca...stai calm...eu prefer sa am faruri de plastic (plexiglas) in locul celor de sticla...alea cand se zgarie (e adevarat mai greu) poti sa le arunci...asa ca mai bine dau un polish si am terminat cu ele in loc sa cumpar faruri noi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost si eu interesat de un polish la faruri,dar la service-ul la care am apelat dezamagit. mi-au spus ca sunt arse pe interior si ca nu merita sa le polisez,si imi recomandau sa cumpar altele noi cand o sa se matuiasca astea de tot.e posibil sa fie si cum zic ei, dar in cea mai mare parte sunt matuite pe exterior ca se simte si la mana -partea de sus a farului este mai aspra. dar la ce rezultate am vazut aici sigur o sa iasa si ale mele super, tinand cont ca sunt foarte putin matuite .maine o sa fac o poza mai de aproape

post-70332-0-57869600-1288645630_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut problema asta cu farurile la masina din semnatura si cu lumina pe timp de noapte. Solutia ar fi ca la faruri cu zgarieturi mai profunde (cum erau ale mele) sa le finisati mai intai cu hartie abraziva de 2000 si cu multa apa dupa care incepeti sa le polishati. La polish se foloseste pasta pentru plastic, se poate folosi si pasta folosita pentru polisharea caroseriei dar pot aparea efecte neplacute. La partea cu polishatul va sfatuiesc sa mergeti la cineva care are cunostinte in domeniu pentru ca se poate arde foarte usor farul si va fi bun de aruncat. In ultima faza daca aveti de unde sa faceti rost (exclus din magazin pentru este foarte scump si nici nu se prea gaseste,apelati la cunostinte care lucreaza la vopsitorii) de niste lac ceramic care este foarte rezistent la zgarieturi si vreo 10 ani garantat nu veti mai avea probleme cu matuirea.

Si eu am facut ce am scris mai sus si se vedea diferenta de lumina pe timp de noapte dar in cazul meu dupa ce am facut toata treaba asta am ajuns la concluzia ca oglinzile erau cauza majora si am fost nevoit sa-mi schimb farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cea mai intalnita problema la Vw passat si alte tipuri de masini au aceeasi problema cum ar fi Audi A6,Opel Astra,Hyundai SantaFe modelu 2001.BMW seria 3 si 5 modelu 2001,Bmw X5,modelu anterior,Audi Allroad, si alte tipuri.Nu numai VW are aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Da totusi 75NOR.. te rog spune-ne si noua solutia cand afli cum se numeste.... sa incercam sa o cautam si noi.

exista pe la magazinele cu cd, usb, cabluri etc o pasta pentru polisat display-uri telefoane. aia o fi? dar e un tub mic :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit un polish de vopsea pentru faruri si au iesit foarte bine (dupa smirghel), aproape ca noi. Am vazut ca exista polish care mege si pentru faruri - cred Formula 1 sau ceva asa. Nu fac reclama si nu recomand nimanui, doar ca am vazut asa ceva.

In poza nu se vede foarte bine, e si un pic contre jour.

post-12520-0-77767200-1292067721_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!