Jump to content

Fabia SDI(ASY) modificata @ TDI(ALH sau ASV)


Ettore
 Share

Postare recomandată

Salutare dupa cateva drumuri extraurbane am vazut ca ASY-ului meu ii lipseste o turbina si ma gandeam sa-i pun una. Ideea e simpla, aceeasi baza ca si motor au si TDI-urile de 90 si 110 CP (ALH sau ASV) si ma gandeam daca s-ar renta sa transform SDI-ul meu intr-un TDI. Singura problema si intrebare este daca a mai incercat cineva pana acum si daca a putut adapta un calc de motor de Octavie pe Fabie. De restul de componente cum ar fi tubulatura admisie, debitmetru, N80 (supapa de actionare turbo), intercooler si turbina cred ca m-as putea descurca. Tubulatura ar merge cea de la un ATD (101 CP 1.9 TDI), la fel si intrcooler, debitmetru si N80 conform calc de motor (fie ALH fie ASV).

A mai incercat cineva pana acum?

Modificat de Ettore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar sa vinzi masina si sa iei una turbo te-ai gandit? poate iesi mai ieftin si fara bataie de cap :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte buna idee ! Poate asa vor vrea pe viitor si altii sa-si schimbe masina din SDI in TDI si au cui sa se adreseze. :) Serios : chiar vorbesti pe bune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbesc pe bune, sigura chestie ce ma da inapoi este calc de motor, nu stiu daca il voi putea adapta, nu de alta dar pe Fabie nu s-a pus ALH-ul deloc si ar trebui sa montez unul de Octavie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de calculator si turbina sunt multe maruntisuri (unele impropriu numite maruntisuri) care o sa-ti dea bugetul peste cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu vroiaia sa auzi raspunsul asta: nu merge asa de usor cum crezi.

Cel mai ieftin iesi vanzand actuala masina si cumparand un TDI.

Diferentele dintre TDI si SDI sunt vaste, inclusiv axa cu came, pistoane, evacuare, admisie samd. Nu ai nici o sansa sa iti iasa ceva si sa fie cat de cat fiabil. Nici nu mai amintesc de incadrarea la noxe pe care poti sa o uiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Reinvii acest topic in speranta ca daca acum 6 ani nu au fost aduse lamuriri si nu s-au dat raspunsuri clare poate se vor da acum.

Subiectul e simplu: se ia una bucata fabie cu motor 1.9SDI (motor teoretic identic cu un alh sau asv de 90 respectiv 110 ponei) la care vine magnifica idee de a monta turbo.

Vreau sa va rog frumos din capul locului sa nu dati raspunsuri de genul "vinde SDI si cumpara apoi un tdi". Nu asta este subiectul acestui topic.

Aici as vrea sa incepem o discutie despre ce ai avea nevoie, cum o faci, cati $ ai nevoie etc. Normal si elemntul bani e foarte important.

Asadar spuneam ca blocul motor de la 1.9 SDI ASY pare identic cu cel de la 1.9TDI ALH si cica si ASV(nu`l cunosc asa de bine pe cel din urma).

Bun bun o sa spuneti dar pe fabia nu a fost montat alh ci doar ATD/AXR de 101cai si pe vRS ASZ/BLT de 131cai, motoare PD toate 4 desi banuiesc ca blocul motor e identic, cel putin la prinderea si dimensiunea galeriei de evacuare.

Ce avem nevoie/cati $$ face?

1.Galerie evacure cu turbina de alh(asta potriveste sigur)=500-900lei din dezmembrari sau reconditionat 1500lei

2.Intercooler, aici e la fel si pe golf4, fabia, seat ibiza etc cel din partea dreapta a masinii intre carenaj si bara am vazut ca se vinde in dezmembrari intre 300-500 lei probabil daca negociezi iti da si traseul turbo-intercooler-admisie.

3.furtun filtru aer-turbo, aici e neaparat nevoie sa pui debimetru?Cu n80 care e treaba?

4. Admisie doar daca se vrea, eu personal daca as fi pus in situatie as pastra cea de sdi pt ca dupa parerea mea e mai buna, traseul de aer pt fiecare cilindru are aceeasi lungime pe cand la tdi traseul pentru cilindri 1 si 4 e mai lung. Citisem odata ca influenteaza putin, vezi admisie 1.8T care e tot dreapta si identic traseul pt. fiecare cilindru.

5.Acum urmeaza furtunele de vacuum la care nu stiu exact cum e treaba la tdi, stiu ca si SDI are o cutiuta din ies sau intra ceva furtune de vacum dar nu m-am uitat niciodata unde merg.

La tdi trebuie cutiuta si furtune?Daca da, costuri?

6.Calculator de motor. Aici treaba se incinge. Intrebare: Poate fi modificat calculatorul de SDI de vreun tuneer in asa fel incat sa vada turbina, sa lucreze in parametri cu ea si sa aiba si nr. de cai necesari? Daca da e foarte okay.

Daca nu mai trebuie un calculator de alh sau asv + ceasuri de bord cred ca de Octavia...aici nu cunosc preturi..

7.Alte piese nu imi amintesc, Internele teoretic rezista daca nu fortezi cerand prea multi cai, la fel si pompele.

Franele si suspensia e la fel si in cazul tdi 101 cai.

Parerea mea e ca ar merge undeva pana in jurul valorii de 110 maxim 120 de cai, dupa valoarea asta nu stiu daca mai rezista la turatii internele cu brio iar dupa 120 sigur iti trebuie suspensie mai rigida si frane mai bune.

Doresc sa repet nu doreste nimeni sa scoata 1 miliard de cai ci doar un numar decent 110-120 eu zic ca ar fi super daca ar fi posbil, totusi ma gandesc si ca un sdi are 64/68 de cai iar prin montarea turbo acestia se dubleaza deci ma gandesc la interne(axe, pistoane etc.) care teoretic sunt identice dar practica ne omoare pe noi. A desfacut cineva ambele tipuri de motoare?Daca da sunt 100% identice?

In concluzie daca nu e problema cu calculatorul cred ca o asemenea modificare te duce in 2.500 lei in conditiile in care nu calculam manopera pentru ca poate le schimbam in regie proprie si nu calculam eventuale omologari, daca se doreste acest lucru.

Daca trebuie alt calculator+ceasuri situatia se complica cam mult.

Ce parere aveti?

P.S: Pentru colegii care circula mai mult prin vest, cat ar costa TDI`ul de 101 cai de fabia +accesorii,cutie de viteze, calculator, ceasuri tot.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Nu imi vine sa cred ca nici un coleg de pe forum nu are o parere in legatura cu acest subiect.

Chiar nu are nimeni nici o parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere sau am Bogdy?:) Parerea mea e ca e mai mare daraua decat ocaua, na :) Oricine isi doreste mai multa putere, dar trebuie sa renunti la fiabilitate. Si d c nu as vinde-o pe asta, mai pun niste bani si imi iau o fabie cu TDI direct, sau de ce nu o Octavie:)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei,oamenii au o parere,dar le este jena sa o spuna, sa nu ia vreun ''ban''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sudsemnatu eu iti inteleg punctul de vedere dar poate nu e tocmai asa. Din cate am urmarit eu piata, fabiile noastre se invart intre 3000 si 3500 euro in functie de stare. Ce am observat in schimb ca intre sdi si tdi e o diferenta de minim 400 daca nu 500e in favoarea TDI. Normal ca vorbim la general, preturile pot fi diferite de la vanzator la vanzator. Deci varianta cu vand sdi si cumpar tdi e destul de scumpa in sensul ca iti trebuie ceva banuti mai ales daca masina nu e inmatriculata in tara sau si daca e si vechiul proprietar a recuperat vechea taxa.

 

Varianta cu engine swap inca nu o stiu exact pe la ce preturi se invart motoarele, auzeam ca maxim  500-600e ai un tdi cu tot cu cutie si anexe.

 

De aceea eu vroiam sa discutam aici despre posbilitatea montarii unui turbo pe SDI, despre costuri etc. Daca toate pisele din dezmembrari si cu un soft te duc la 300-400e atunci cum e?

Legat de fiabilitate cred ca un SDI cu o anumita varsta dupa montarea turbo va incepe sa ii placa uleiul, chestie care probabil se va controla prin schimbarea semeringurilor. In rest capetele de piston ar trebuii sa reziste la temperaturile mai mari, cica is aceleas ca la alh, axul si restul internelor la fel. Singurul care sigur o va mierli(mai ales daca e batran) va fi ambreiajul, adica sigur nu ii va pica bine o putere dubla si cuplu poate inca de 2 ori.

 

megamotoreta spune ce ai de spus

Mai jos pun cateva link-uri cu filmulete, in filmulete avem o fabie si o ibiza amandoua transformate in tdi sau T-SDI cum o mai numesc ei.

 

 

 

 

Si asta de amuzament :wub: :

 

 

 

P.S: Cel cu Fabia e clar ca a vrut cat mai multa putere din acel motor, el spune in unul din filmulete ca a folosit o turbina de axr si dupa ce a trecut de 226 de cai a avut probleme cu valvele probabil din cauza egt-ului mult prea mare.

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca Fabia aia chiar targe frumos :D. Depinde cum privesti problema...daca vrei sa transformi SDI-ul in TDI din pasiune/placere/proiect atunci poate ca nu mai conteaza ce presupune, costuri/munca/nervi, etc; da-i batai :D

Dar asteapta-te sa apara pe parcursul proiectului diverse necesitati pt masina, care acum poate nu sunt luate in calcul...Odata ce te apuci sa modifici destul de radical o masina sosita altfel din fabrica..va necesita upgradeuri si modificari diverse pe parcurs. Orice proiect pare relativ simplu pe hartie insa "pe teren" apar diverse.

Daca nu vrei sa faci masina asta strict din ambitia de a transforma SDI in TDI, ci din considerente de ceva mai multa putere cu un cost cat mai resus, garantat la final va costa mai mult decat daca ai vinde-o si a-i mai pune ceva in plus pt a achizitiona un TDI..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic la fel, ai putea face asta doar daca masina aia ar inseamna mult prea mult pentru tine. De ex:

 

1. Ti-ai conceput copilul pe bancheta din spate

2.  Ai aflat ca ai castigat premiul Pulitzer cand conduceai masina aia

3. Te-a salvat de la moarte

4.Ti-a salvata soacra de la moarte

5. Ti-ai pierdut virginitatea in ea ( sexul feminin)

 

etc

 

Sau poate ai mostenit un motor TDI si nu ai ce face cu el, decat sa il pui pe Fabia ta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B0gdy-, am si eu o fabie SDi si m-a framantat multa vreme speta pe care o expui aici.

E varianta de a monta turbo sau de a monta un supercharger actionat de cureaua de anexe. Dar aici trebuie ceva modificari la motor, inclusiv montate pistoane cu canal de ungere in cap pentru racire suplimentara.

Am ajuns insa la concluzia ca cea mai buna varianta este sa cauti o fabie TDi si sa o iei cu totul pentru ca pe langa motor mai puternic iti trebuie si electronica motorului, ceasuri de bord, cutie de viteze cu raport final mai mare, alte planetare, frane cu disc pe spate.

Apoi totul trecut in CIV la rar. Nu costa mult, 10-1500 ron, 

Iar o fabie TDi lovita sau cum o mai fi sigur gasesti prin anglia sau germania (ce conteaza ca are volan pe dreapta). Iei ce-ti trebuie si apoi vinzi sau pastrezi restul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod sigur se poate face adaptarea dar costa mai mult decat toata masina originala !

E valabila pentru pasionati, masini vechi de colectie, sau raliuri.

Dar cum Blitz nu se da cu fabia pe circuit.......

 

Si eu am deschis candva subiectul pentru motorul aspirat de 1,2 si tot la concluziile de mai sus am ajuns.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sudsemnatu

Pentru taxa de mediu as bago pe v@c@ aia de ministra a mediului cu nasul in esapementul unei astfel de masini. A-ti auzit ca e foarte posibil ca noul timbru de mediu sa fie DUBLU pt motoarele diesel?

Pt. un golf 4 1.9 TDI 2003 euro 3 se vorbea de taxa de aproape 2500 euro... :blink: aia is nebuni? :screwy:

 

In legatura cu al 2-lea post:

1.Nu am puradei

2.Din pacate nu am castigat nici un premiu :icon_cry:

3.Doamne fereste

4.Nu sunt sub contract..

5.Chiar daca sunt barbat pot spune ca daca tragi scaunele din fata la maxim in fata ai loc sa faci nebunii si pe bancheta de fabia :santa: 

 

Doamne da sa mostenesc un tdi, daca aveti careva unu prin garaj si va tot impiedicati de el sa stiti ca primesc doanatii de acest fel. :hainoroc:

 

Cowboy

Fabia chiar arata si merge :wub:  dar Fabia aia e facuta pentru alergat. Recunosc ca eu de inceput as vrea sa vad turbina pe motor si ca merge bine, m-as opri undeva la 120-130 de cai pt, inceput dupa asta daca mai urci trebuie modificat frane, suspesie, roti.

Sunt de acord cu tine ca pe hartie e una si cand mergi la piata e alta.

 

 

 

BLiTZ

Varianta cu supercharger cade din start, stiu ca pentru compresorul ala iti trebuie deja motor cu cativa caluti numai sa urnesti compresorul care degaja apoi aprox putere dubla fata de cat cere. De exemplu cei de la top gear spuneau in urma cu cativa ani ca la mercedes slr mclaren ala cu usi tip fluture compresorul are nevoie undeva la 60-100cp pentru a porni. La fel si cu internele.

 

Motorul nu trebuie schimbat, din cate stiu rezista cel de sdi, pentru electronica motorului imi fac si eu griji, daca ECU de SDI nu se poate remapa sa lucreze cu turbina atunci musai ECU+cluster de TDI.

Cutia de viteze de TDI are raport final mai mare? Planetarele de SDI ce au?

Cu franele inteleg ce vrei sa spui dar cred ca pana la 120cp nu reprezinta nici tamburii un pericol, de acolo in sus nu mai e de joaca.

 

Varianta cu o fabie buctata suna binisor.

Ai idee cat ar costa o fabie lovita de pe afara?

In tara am vazut o singura fabie tdi lovita pe un site si vroia 2000e pe ea...

Eventual daca stiti niste site-uri de afara unde sa ma mai uit.

 

 

 

lupo_bv

Ce mi se pare foarte interesant la baiatul cu lupo 1.7TSDI e ca din turbo aerul intra direct pe admisie adica nu are intercooler.

 

 

120 L

Inteleg ce vrei sa spui, eu nu ma gandeam la investitii de mii de euro. Eu ma gandeam ca motorul suporta deci cumperi turbo, cumperi intercooler, trasee..unde era dilema era la electronica ECU si la comanda turbinei.

Din cate stiu la ALH turbina e comandata de o electrovalva iar la PD-uri e pe vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i obligatoriu să aibă intercooler. De exemplu VW T4 cu motor AJT nu are. Bineînţeles că intercoolerul dă un spor de performanţă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ALH si PD au turbinele actuate printr-o capsula vacuumatica. Iar vacuumul pentru aceste capsule este dirijat printr-o electrovalva.

 

 

NU e viabila treaba cu un motor ATD ?  Ca fabiile au avut asa ceva... Turbo, 101CP, 240Nm...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv

Inteleg ca nu e obligatoriu sa aibe intercooler dar aerul ala comprimat cam incurca ca intra direct in admisia la temperatura mai mare.

 

andrei_221

Acum sunt lamurit, deci la o eventuala conversie inseamna ca ai nevoie si de acea electrovalva.

Nu e rea nici ideea cu trecerea directa la o alta masina cu motor tdi dar eu ma gandeam ca se poate face conversia de la SDI la TDI cu investii minime(dezmembrari).

 

czsilviu

Sper sa reusesti vreodata sa iti cumperi avion. Din pacate esti off-topic, aici nu e Mos Craciun &CO. :santa[1]:  Mai cauta.

 

misufha

Observ ca esti distribuitor TCMTurbo. Crezi ca ECU de SDI poate fi rescris sa lucreze cu turbina? Sau nu exista nici o sansa si trebuie cumparat ECU+cluster de TDI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ

Varianta cu supercharger cade din start, stiu ca pentru compresorul ala iti trebuie deja motor cu cativa caluti numai sa urnesti compresorul care degaja apoi aprox putere dubla fata de cat cere. De exemplu cei de la top gear spuneau in urma cu cativa ani ca la mercedes slr mclaren ala cu usi tip fluture compresorul are nevoie undeva la 60-100cp pentru a porni. La fel si cu internele.

http://www.rotrexsuperchargers.co.uk/Rotrex/pages/superchargers/HowItWorks.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ asta e chiar cea mai scumpa varianta :bom:

 

P.S: Mi se pare mie sau au disparut din ultimele postari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moderatorii nu dorm  :)   pastreaza forumul curat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ultimul mea postare (in care il intrebam pe un coleg daca calculatorul de sdi se poate rescrie sa lucreze cu turbina ori ba) cu ce era asa murdara? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!