Jump to content

Cat mergeti cu uleiul LongLife?


Northman
 Share

Longevitatea uleiului Long-Life  

204 voturi

  1. 1. Cat ati mers cel mai mult cu un ulei Long Life?

    • 15.000 - 20.000km
      118
    • 20.000 - 30.000km
      68
    • 30.000 - 40.000km
      8
    • 40.000km - 50.000km
      10


Postare recomandată

In urma votului, va rog sa precizati daca schimbul l-ati facut din proprie initiativa, sau in urma declansarii mesajului pe computerul de bord.

Eu am acum 19.000km si cam 10 luni cu ulei Castrol LongLife II, si am setat cu vag-com IC-ul pe Long Life cand am facut schimbul. In tot timpul asta recunosc ca am forjat masina.

Cunosc conceptul - IC calculeaza el parametrii, si imi va afisa "SERVICE in 3000km" atunci cand crede ca uleiul nu mai corespunde. Si totusi as fi mai sigur (ca am setat corect, si ca mecanismul lucreaza) daca as avea o posibilitate de masura a "parametrilor" la un moment dat - adica sa vad un registru cu calculul la zi cu nr de km si timpul probabil pana la urmatorul schimb. Si aici stiu ca este un registru care arata timpul scurs (din 2 ani cat e maximum pentru in interval LL), dar ceva care sa se refere la nr de km? (si nu diferenta pana la cei 50.000)

Modificat de Northman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Austria service-ul longlife se face la 30,000 km. Eu am facut schimbul cam la 25,000 km. Urmatorul o sa il fac la cel putin 25,000 km si maxim 30,000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea a venit din fabrica setata pe 50k sau 2 ani. Eu am fost nevoit de gigei din service (garantie) sa-l schimb la 15k si 6 luni. Dar dupa ce expira garantia cred ca o sa merg pe maxim 20k-22k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normele LL zic ceva de 30.000km dar pt conditiile noastre de clima si drumuri este totusi recomandat a se schimba la un an daca nu s-a realizat norma de kilometri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mers 15.000 cu el si l-am schimbat din proprie initiativa...nu mi-a placut deloc acest ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nimeni nu a asteptat sa ii indice bordul ca e timpul sa schimbi uleiul LL?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu-l am setat pe long life pentru ca acum cand se apropie de 15 000 a aparut mesajul. nu am fost de fata cand baietii de la service s-au grabit sa-l seteze la acest interval. in Germania a fost schimbat la 30 000. eu intentionez pe la 25 000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parere personala maz 15000 km sau un an

am vazut multe motoare din grupul VAG cu axe cu came uzate si toate au folosit la 30000 km schimbul

Mie imi impun sa-l schimb la 15000 in Romania si chiar dupa ce va iesi din garantie tot asa o sa-l schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care il schimbi la 15000 sau 1 an mai pui ulei LL?

Merita?

Ma gandesc ca uleiul LL e mai scump decat cel normal.

La mine la service au pus ulei normal si mi-au zis la fel 1 an sau 15000 ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul LL este un ulei stabil. Asta nu inseamna ca in intervalul 0-15k km o sa fie mai bun(sau la fel de bun) ca si un 5W40(50) 0W40. Marele avantaj este ca si dupa 15k km el isi pastreaza mai bine proprietatile de ungere (atatea cate le are) decat un ulei cu un ecart mai mare intre indicii de vascozitate care este mai putin stabil cu cat ecartul creste.

Adica un 5W40(50) sau 10W60 o sa asigure o protectie mai buna in prmii sa zicem 10-15k km decat un 0W30 sau 5W30. Dar dupa 10-15k km la primele uleiuri o sa scada dramatic proprietatile. Un ulei 0W30, 5W30 chiar daca in primii 10k km asigura o protectie ceva mai slaba decat 5W40, 5W50, o sa-si mentina aprox. aceleasi proprietati de-a lungul a 30-50k km.

Daca nu folositi LL service, mergeti pe uleiul recomandat pentru interval fix de service.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai scos tu partea ca 5W40 asigura o protectie mai buna decat 0W30... Ai ceva date ...ca as vrea sa vad si eu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 10.000 Km cu uleiul LL si in bord imi arata service in 8000 Km. Il voi schimba cand va zice bordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai scos tu partea ca 5W40 asigura o protectie mai buna decat 0W30... Ai ceva date ...ca as vrea sa vad si eu....

oilsjl8.th.jpg

"Flash" (ASTM D-92) is the temperature at which an oil gives off vapors that can be ignited with a flame held over the oil. The lower the flash point the greater the tendency for the oil to suffer vaporization loss at high temperatures and to burn off on hot cylinder walls and pistons. The flash point can be an indicator of the quality of the base stock oil used. The HIGHER the flash point the better! 400 F is the minimum to prevent possible high consumption. The flash points shown in the data are in F.

HT/HS or "High Temperature/High Shear" (ASTM D-4683) is an rating that determines the oils stability in a high temperature, high stress conditions. The oil's ability to withstand shearing and tearing is very important especially in a high RPM engine. The oil's ability to protect bearings, cylinder walls and rings, connecting rod bearings, main bearings, cam lobes and lifters, etc. is vital to an engine. For an oil to pass the ASTM D-4683, an oil must have a protective viscosity of 2.9 cP at 302 degrees F. The HIGHER the number the better!

Mobil 1 5w-40 Truck and SUV are HTHS of 4.1., in tabel nu este trecut, fiind trecut TBN-ul (12) care este iarasi f. important pentru motoare diesel.

Problema este ca la 0w40 si 5w40 proprietatile se deterioreaza mai repede dupa un timp. Degeaba are HTHS 4.1 timp de 1 an si ~15k km daca dupa 18k km scade la 1.

Pentru intervale lungi (si numai pentru astfel de intervale!), mai bine unul cu HTHS de 2.9 care se mentine ~ constant timp de 30-50k km.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care il schimbi la 15000 sau 1 an mai pui ulei LL?

Merita?

Ma gandesc ca uleiul LL e mai scump decat cel normal.

La mine la service au pus ulei normal si mi-au zis la fel 1 an sau 15000 ..

In mod normal nu ar mai fi nevoie, dar daca mergi mult urban, cu porniri/opriri dese si drumuri scurte (3-5 km) cum ar fi zilnic la servici si eventual la cumparaturi si mai cateva invarteli prin oras, s-ar putea ca un ulei "normal" sa nu faca fatza, si sa trebuiasca schimbat mai repede de 15.000. De ex la Loganul meu de servici, scrie ca schimbul se face la 15.000, dar in conditii de taxi sau mers preponderent in orash (praf mult, porniri/opriri), la 7500. Si am impresia ca si la Fabia la fel scrie, dar nu am cartea la mine. Astfel, un ulei LL iti garanteaza cei 15.000 km sau un an. Decat doua schimburi la 7500, mai bine unul la 15.000. Eu am pus in fabia mobil1 0w40, pt ca merg mult in oras (80%) si o sa il tzin 15.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este excelent topicul deschis pentru ca si eu imi pun o serie de intrebari.

Am un Audi A6 2.5TDI la care in dec anul 2005(fix acum un an) a fost schimbat uleiul -BP7000 LL 0W30.

Dupa schimbul de ulei (si nu numai) masina nu a mai mers deloc .Din septembrie anul acesta am mers cu ea circa 5,000 km.

Intrebari :merita sa schimb uleiul -pt.ca a trecut 1 an???

:stie cineva unde gasesc BP -pentru ca am cautat pe internet si in Romania nu am gasit.

:daca nu gasesc BP si o sa pun ARAL 0W30 LL si schimb si filtrul de ulei trebuie luata vreo masura pentru ca va fi alta marca de ulei .E posibil sa "spumeze"??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca tot tie ti-am mai raspuns. ARAL este in acelasi grup cu BP..deci nu cred ca sunt foarte mari diferente intre uleiuri. Oricum la fiecare schimb de ulei schimbi si filtrul...aici nu cred ca este vreo chestie noua pe care o aflii.

Daca masina a stationat f mult e recomandat sa schimbi uleiul, dar daca tu ai mai facut inca 5000km este imperativ (parerea mea) sa schimbi uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

si cei care schimbati uleiul LL la 25-30k ,filtrul de ulei la cat il schimbati ? Tot la 30 sau la 15?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imediat dupa ce am adus masina din germania (avea 125 mii km) am pus uleiul pe care-l avea si inainte, Castrol SLX 2 LL si am mers cu el 27 mii km cam intr-un an, aprox 50% in oras. urmatorul schimb a fost mobil 1 super syn 0w40 non LL cu care am 10 mii km. impresiile:

pret - Castrol 650 mii, Mobil 1 550 mii

consum - Castrol 1.5l, Mobil 1 aprox 0

motor - merge cam la fel, la Castrol scoate ceva fum la talpa, la Mobil 1 f. putin.

aspect - Castrol destul de bun, probabil si pt ca il completam la 4-5 mii km, Mobil 1 deja dupa 2-3 mii era negru.

O sa merg cu Mobil 1 pana la 15 mii km (cred ca prind si ITP-ul in iulie) dupa care o sa aleg probabil iar LL, cred ca protejeaza motorul mai bine.

@marian_c filtrul de ulei l-am schimbat odata cu uleiul, doar filtrul de aer l-am schimbat la 15 mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, nimanui nu i-a aparut in bord mesajul de schimbare de ulei, in regim de service variabil? maxim pentru diesel este 50.000km ... cautam si eu o confirmare ca sistemul functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era cineva caruia i s-a aprins in topicul "Marci Uleiuri". Daca vrei sa verifici te uiti in Instruments/ ch46 si ch48 (Soot si Thermal Load) daca iti inregistreaza ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mie mi s-a aprins beculetul :) "service in 3000 km" dupa 23.000 km in timp de doi ani fara 3 luni. Ulei Mobil 0W30 SHC formula LD long life, 506.01, QG1 setat. Cum spuneam in topicul cu pricina, sint multumit ca exploatarea masinii se incadreaza in norma de timp de folosire a uleiului (daca mesajul ar fi aparut dupa 11.000 km in doi ani de exemplu ar fi insemnat ca m-am hazardat la un ulei LL, nu? Daca mesajul apare ca urmare a scaderii parametrilor uleiului sub limite si ca timp si nr. de km este mult sub/peste termenul recomandat, inseamna ca trebuie schimbata tactica - alt ulei, alte termene). Eu cred ca desi se poate duce uleiul pana la 50.000 km, o cifra mai de bun simt, pe care eu o iau in considerare este 30.000km (in Romania 20.000-25.000). Sistemul QG1 functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai am cativa km pana la 23000 cu Castrol SLX II. Vad ca pe piata a aparut ulei Castrol LongLife III, cu norma 507, si scrie mare ca e pentru motoarele diesel noi, cu filtru de particole (sau asa ceva). Ce e suspect e ca e cam cu 10ron mai ieftin decat SLX II la Augsburg. Merge pus asta pe regim LL?

Si as mai avea o intrebare ... in al doilea Golf al familiei am pus Castrol Softec, dar ma nemultumeste inertia termica mare pe care o are, si se si incinge cam tare. vreau sa il trec pe LL cum era, full sintetic. Cum scot cat mai bine urmele de ulei vechi? pana acum puneam un aditiv de curatare si lasam motorul sa mearga cu uleiul vechi + aditiv vreo 7-8 min la relanti, dupa care schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adig...niciodata nu o sa-ti dea mesaj de schimbare inainte de 15000 daca setezi corect din vag-com, pentru ca intervalul MINIM de schimbare este setat la 15000. Poti sa pui si cenusa in el...dar el inainte de 15000 nu te va avertiza.

507.00 este inferior lui 506.01. Ultimul fiind full sintetic, 507.00 are avantajul ca nu este atat de afectat de sulf, asa ca daca planuiesti sa folosesti motorina mai proasta mai bine pui 507.00. In rest R5 si V10 TDI si 1.2L de pe Lupo 3L sunt obligate sa foloseasca numai 506.01. Eu voi continua numai pe 506.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!