Jump to content

Invarte greu cand e rece.


Imparatul
 Share

Postare recomandată

Cand e rece afara, adica cam sub 10 grade, porneste mult mai greu. Adica, dau la cheie si invarte greu tare electromotorul, secvential, in trepte si se sting si se aprind si ceasurile de bord de la MFA. Mentionez ca bateria este incarcata, are tensiune si a fost masurata. Deci nu in baterie sta probleme. In rest cand e mai bine afara, deci in jur de peste 10 grade porneste imediat la sfert. Si cand e cald motorul porneste tot la fel. Prima data, adica in special dimineata face in asa.

Deci problema este din invartit. Electromotorul se invarte greu. Delco am rezolvat si nu mai ajunge uleiul unde nu trebuie, bujiile curatate, filtrul de aer nou, benzina buna, dar asa se comporta la prima cheie.

Ar putea fi ceva legat de avans? Sau ce anume sa fie? Bucsele de la electromotor? Dar din cate stiu bucsele alea, adica bucsa din cutie mi-a facut probleme anul trecut la cald, cand nu mai pornea atunci decat f.f.f greu. Adica atunci la cald, facea cum face acum la rece.

Din electromotor s-a schimbat tabloul de perii si s-a curatzat in interior si s-au schimbat carbunii.Uleiul e Aral 15w-40, dar totusi nu e asa frig sa se faca "vaselina". Si imediat dupa ce a pornit la prima cheie si-l opresc ca sa-l repornesc porneste la sfert. Deci cu cat sta mai mult timp nepornita cu atata porneste mai greu la prima cheie. Am facut mai multe amorsari la pompa de benzina inainte de a-i da prima cheie "poate nu venea benzina destula din prima" si tot asa porneste chinuit. Adica invarte, invarte, o mai opresc din cheie, o mai las, iar ii mai dau iar invarte greu si o mai las si apoi porneste. Intreb deoarece daca vin friguri mai mari nu stiu cum va dori sa mai porneasca.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu e de la electromotor, face asa din cauza ca amestecul se aprinde prea devreme si motorul inceraca sa se invarta invers. Asta se poate intampa din doua motive: avans prea mare sau amestec sarac.

Cu avansul se rezolva usor, te uiti la delcou si invarti de el daca e prea mare. Cu benzina e mai complicat pt ca poate fi din injectie, adica sa nu mai pulverizeze injectoarele bine sau sa fie WUR defect. Eu am pus un buton care comanda injectorul 5 si ii dau benzina dimineata. Daca nu ii dau face exact ca la tine, asa porneste imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apesi ambreiajul cand o pornesti prima oara? Se manifesta ca si cum ar fi uleiul gros de la frig,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tu cand ai masurat tensiunea? cand a fost cald? io am observat ca mai toti acumulatorii cand e frig nu dau randament maxim...

si am avut si io o baterie obosita si la frig nu invartea. cand era cald ok. parerea mea e ca e de la baterie totusi. incearca o baterie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu pus injectorul 5 pe comanda manuala, adica la buton. Acumulatorul o sa-l masor la frig. Despre injectoare nu stiu ce sa zic, ca pompa de benzina de sub masina este noua. La relanti am turatia la 1000 rpm. S-ar putea sa fie din avans si din taler? Nu au mai fost reglate demult timp. Cand o pornesc calc ambreiajul. Se manifesta ca si cum e uleiul gros. Apoi dupa ce l-am "rupt" si o opresc si o repornesc, porneste brici, la sfert. Era cald cand am masurat bateria. Are becul verde, martorul de incarcare si este Pilot cu amperaj mai mare, parca 70. Anul trecut cand am avut probleme cu electromotorul si mai multe chestii, mi-au descarcat bateria de foarte multe ori. Dar chiar de foarte multe ori si am reancarcat-o la redresor de tot atatea ori. Eu v-am spus tot ce am facut ca sa puteti sa ma sfatuiti mai indeaproape.

Azi am pornit masina pe la 13.00 am fost in oras 5 minute nici nu s-a incalzit apa si am repornit-o pe la 20.30 seara. la sfert de cheie a plecat. E 22.30 am ajuns acasa si maine dimineata cand m atrezes si-i dau o cheie asa face. Pleaca greu. cand amorsez pompa sa dau cheie se aude in rezervor un bocanit asa de cateva ori cam pana cand porneste. La amorsari se aude. Am citit asta pe forum. oricum ambele pompe de benzina sunt noi, luate pe cod si cea de sub masina e BOSCH, codul identic. Au 2 ani de zile.

La avans s-a umblat vara asta de mecanicul meu si s-a si pus la punct masina ca am schimbat ceva la ea (simeringuri supape, simeringuri bloc, disc ambreiaj, garnitura chiulasa, rola intinzatoare, curea distributie, garnitura capac chiulasa, ulei, filtru) si cred, sau tind sa cred ca avansul nu e pus la punct. Si cand dau sa accelerez mai brusc, cand nu e foarte cald motorul la taler, se vede cum "suge" manusa aia de cauciuc care-l acopera si se aude ca un "sforait", de parca i-ar mai trebui o gura sa-si ia aer.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa verifici de la ce e micsoreaza avansul, invarti de delcou in sens invers acelor de ceas. Daca face tot la fel poate fi de la baterie sau electromotor. Dar dupa cum spui tu nu e din ele pt ca s-ar manifesta problema tot timpul nu numai dimineata la prima pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat azi dimineata la cheie in incercarea de a o porni si am masurat si bateria in acelasi timp. Nu scade sub 10V la baterie. Are in jur de 12,5 normal iar cand invarte nu scade sub 10. Deci bateria iese din discutie. Si la injectoare cum spuneai tu, daca ar avea probleme nu ar trebui sa aiba si la rece si al cald acelasi simptom? Dar daca ar fi din avans nu ar trebui sa-i "dea in cap" permanent?

O sa incerc cu avansul. Nu prea ma pricep la el, dar daca acuma are 1000rpm si eu il mai dau in sens invers acelor de ceasornic nu mi se schimba turatia la relanti? Sau mai modific si din aer?

O sa ma uit si la borna de minus dela baterie ca e crapata in 2. Nu face figuri, dar o sa-mi indrept atentia si catre aceasta. Oricum le ieu treptat toate problemele. Asta iarna mi-a pornit oricand la sfert. Dar din cauza bucsei de la electromotor nu-mi pornea la cald. Acuma s-a inversat. :)

Multumesc.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa scada turatia la ralanti, dar invarti delcoul la loc cum a fost. Am spus sa faci asta numai de test.

La tine e posibil sa nu-i vina benzina suficienta la rece. Injectoarele nu mai pulverizeaza asa bine la turatie mica daca-s vechi. Electromotorul invarte cam cu 100 Rpm si daca nu e in regula ceva la injectie nu reuseste sa traga benzina din injectoare. Dupa ce pornesti motorul incepe sa mai circule benzina si injectoarele intra in regimul normal de functionare, isi mai dau drumul, se mai incalzeste si camera de ardere si de aia porneste imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca ar fi injectoarele, sa presupun ca-s ele invechite si nu "stropesc" bine la prima cheie, nu ar trebui ca electromotorul sa invarta "promt si zvelt" dar sa nu porneasca? Ori electromotorul invarte greu tare, parca ar invarti un motor de betoniera. Eu asa m-am gandit ca ar fi logic. El ar invarti dar nu ar porni. Oricum este doar un gand.

Multumesc frumos.

Eu as umbla la electromotor dupa ce ma uit la celelalte chestii. Si as mai comanda un set de bucse, acuma sa vad cat de repede imi ajung piesele. Eu la electromotor vreau sa vad ultima data ce are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus mai sus, amestecul sarac se aprinde mai repede si impinge pistonul in sens invers. De aia se opreste electromotorul si se sting toate prin bord. Daca scoti fisa principala o sa invarta rotund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat borna minus care, s-a rupt in 3 bucati cand am scos-o, crapata fiind dinainte. Am inlocuit-o cu alta borna, am mai curatat bornele, firele de la baterie si am masurat masa intre cutie si borna minus, si intre cutie si caroserie. toate masele si valorile sunt 0 ohmi.

Am sa vad maine dimineata la rece cum mai porneste. daca nu trec la reglajul amestecului si avansului asa cum mi s-a spus.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de ce nu incerci si cu un alt electromotor poate poate o fi de la el incearca si asa, problema asta am avut-o si eu dar mie imi facea la cald asa dar eu aveam gti 8v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 4 zile, adica dimineata am pornit masina si a pornit la sfert de cheie de fiecare data. Cu toate ca au fost (in momentele de pornire) maxim 5 grade.

Acuma o sa vad in continuare. Momentan nu-i mai fac nimica daca de pornit porneste. Sa vad cand va fi si mai frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-ai mai facut ceva de porneste?

Nu, doar ce am scris in topic ca i-am facut. In rest nu i-am mai facut nimic. Oricum astept sa vad cand o fi si sub 0 grade sa vad cum se comporta. Nu stiu ce a avut sau ce inca mai are. Oricum asa singura nu s-a remediat, dar o tin sub observatie.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am cam aceeasi problema, tensiunea pe baterie e de 12.5 volti, borne noi, dimineatza invarte greu si se sting toate ledurile, o mai las si apoi porneste dar foarte greu, invarte greu electromotorul, trebuie sa verific avansul si sa vad daca al 5-lea injector merge, pe ca dupa ce a pornit indicatorul de consum ini arata cam 4.5 litri consum la relanti, si trebuie sa o tin putin turata din acceleratie cam 10-15 secunde pana incepe sa mearga lin :vaidecapulmeu:. de asemenea voi verifica bujiile si fisele :P. ce tensiune aveti voi pe al 5-lea injector cand porniti la rece ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il am pus la buton pe 12 volti. Dintr-un buton adaptat in interior il inchid si-l deschid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aham...lasa ca vad si eu cum ajung sa depistez problema si o sa scriu cum se repara ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut o problema la borna inclusv cablul de la demarol.Am inlocuit-o deoarece era putin rupta si am curatat bine contactele iar acum nu am probleme.Recomand in fiecare vara curatirea contactelor deoarece praful din romania socialista unilateral dezvoltata nu se compara cu germania. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezolvat si eu partial problema :frigbaitata:, luat bateria, scos capacele la ea si bagata la redresor toata noaptea. masina a ponit la prima cheie dar tot nu-s multumit pt ca se aude ca un fel de carait dupa ce-si termina treaba electromotorul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
rezolvat si eu partial problema :rolleyes:, luat bateria, scos capacele la ea si bagata la redresor toata noaptea. masina a ponit la prima cheie dar tot nu-s multumit pt ca se aude ca un fel de carait dupa ce-si termina treaba electromotorul. :)

bendixul are pe el un guler de cauciuc ,pune ulei pe acel cauciuc care are rol de frana si o sa vezi ca nu mai baraie dupa ce lasi cheia ;)

imparatul

eu as verifica bateria cu densimetru fiecare celula pt ca e posibil ca in acel element unde e ochiu magic sa fie 1,28 iar in altele sa fie 1,15 iar daca in vreunul din elementi este sub 1,28 este caz de garantie ,de altfel asta este una din cele 3 cauze pt care idiotii de la garantii schimba acumulatorul in t.g.

apoi daca ai schimbat bucsele in electromotor (mai ales pe cea din cutia de viteze) atunci iti recomand sa schimbi cablurile ce merg la electromotor sau sa le dublezi cu fir gros ca la aparatele de sudura si va merge sigur.

ps si eu fac garantii la acumulatori pt cativa producatori asa ca de aici stiu cum ne zic noua cate o seama de nemultumiti care vin cu baterii suprasolicitate sau supraincarcate ;) (pardon de fapt sunt trecute pe certificat vreo 20 de cazuri in care producatorul nu schimba acumulatorul reclamat) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca nu a fost foarte frig iarna asta, adica nu mult sub 10 grade a pornit masina foarte bine si nu am mai facut nimica in directia asta, legat de pornire. Oricum nu o las asa si o sa ma ocup de ea. Numai sa fie mai caldutz afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vio, nu am schimbat absolut nici o bucsa la masina de cand o am, voi vedea ce se petrece acolo si voi face cum ai zis :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt vioelectric:

eu stiam de la dacie ca dac firele de la electromoter nu au grosimea respectiv rezistenta electrica corespunzatoare pornesti greu motorul apoii bulesti bateria.

Am verificat si eu la masina firele si evident ca erau rupte la capete.Am cautat o borna de calitate care sa o pun de la baterie la electromotor dar toate erau rigide si de la vibratii se rupeau la capete.Atunci mi-a venit o ideee, am luat borna cealalta care face masa de la un alt golf am bagato intr-un tub flexibil de plastic izolator si merge frate beton.E cea mai buna borna care am avuto pina acum.

Ceea ce nu stiu este cind se supraincarca sau sub incarca o baterie.Normal nu exista un releu care decupleaza alternatorul? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru incarcare este un 'releu de incarcare' ce se afla inglobat in suportul carbunilor pentru rotorul alternatorului. Nu se poate repara ci numai schimba :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!