Jump to content

Rodaj Fabia


ccc
 Share

Postare recomandată

Am cautat cu search-ul de pe forum si nu am gasit topic special referitor la rodajul masinii.sper ca am cautat bine ,daca nu imi cer scuze.Am o fabie 1.2 HTP cei de la service mi-au zis sa nu o duc mai mult de 4000 rot/min ,in rest nu am gasit nimic in cartea tehnica referitor la acest aspect adica cati km trebuie parcursi pentru rodaj , viteza maxima stiu din experienta ca nu trebuie incarcata si nu trebuie fortata cat e in rodaj in rest nimic , am 4500 km si pe la 2500 am testat putin viteza , am ajuns pe la 150 pret de cateva secunde si cam atat deoarece motorul e destul de mic si nu am vrut sa o fortez suplimentar.Daca stiti ceva date de acest aspect va rog sa ma ajutati.MS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici ziceam ceva despre rodaj: http://vwforum.ro/index.php?showto...amp;#entry48770

Se gaseste intr-un topic (mare, ce-i drept) despre Fabia 1.2 HTP 64 CP...

Dar de ce aceste precautii ?

Masina ta cu 4.500 km a trecut de perioada de "rodaj" care, teoretic, este aprox. 1.500 km.

Viteza maxima atinsa de mine a fost 165 km/h la 5.200 rpm. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam de la altii (de la astia de la renault)ca rodajul inseamna parcurgerea a 10 000 km ,posibil sa difere in functie de marca .....de asta am postat pentru ca in cartea tehnica a masinii nu scrie nimic , sau poate nu am citit-o cu destula atentie , normal ar trebui sa fie precizat acest aspect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dealerul mi-a spus> 1500km cu max 3000rpm. cand am fost sa-i duc numerele provizorii trecusem de 1500 si mi-a spus exact asa: "acum poti s-o forjezi cat vrei!" :D . am preferat sa respect cele 3000rpm pana la 5000km, asa, preventiv...dar parea extrem de sigur de ceea ce spunea... :)

asa ca nu vad de ce sa ai probleme daca ai "forjat-o" dupa cei 1500km...(sper)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1000-1500km cu 2200-2500rot/min e suficient.Viteza 90-100km/h maxim.Dealerii spun ca motoarele sunt rodate din fabrica,dar e bine sa faci asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam de la altii (de la astia de la renault)ca rodajul inseamna parcurgerea a 10 000 km ,posibil sa difere in functie de marca .....de asta am postat pentru ca in cartea tehnica a masinii nu scrie nimic , sau poate nu am citit-o cu destula atentie , normal ar trebui sa fie precizat acest aspect

:) :) Poate la Dacia 1300 faci 10.000 km in rodaj. In rest ..... drive drive drive

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ma gandesc sa-i fac revizia mai devreme de 15 000 km. Ce parere aveti? Merita sau nu?

Modificat de ccc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii recomanda, ca sa faci revizia la 10.000 km mai ales daca deplasarea se face preponderent in trafic urban. Daca deplasarea ar fi preponderent in extraurban, pe autostrada, cu viteza constanta, merge si la 20.000.

Eu fac revizia la 10.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut prima revizie la 8500 (adica "la termen", pentru ca trecuse un an) iar urmatoarea a fost setata de catre cei din service peste inca 1 an sau 10.000. Cand am intrebat de ce nu peste 15.000 (cum este recomandat de catre service plan-ul masinii) mi s-a raspuns ca se recomanda la 10.000 (e mai sigur pentru masinile folosite preponderent in mediul urban aglomerat si imbacsit cum e Bucurestiul). Exact ce spunea si @horgarban

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut prima revizie mai repede (aprox 11000 km).

Merg 90% din timp, in oras pe distante scurte (4,5 km) asa ca e mai bine sa schimb uleiul mai repede.

Ei ziceau 15kkm sau un an dar eu m-am dus dupa 11kkm (aprox 8 luni).

Oricum uleiul e sufletul motorasului asa ca nu strica schimbul mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

o sg intrebare: Nu trebuia dupa cei 1500 km de rodaj sa merem la service sa slabeasca chiulasa sau ceva de genu?! stiu ca cei de la ford asa fac. Cel care mi`a vandut`o a zis ca nu si ca o sa ne vedem la anu [adik la revizie cand trebuie] ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Skoda e altfel... :icon_thumright:

Prima revizie se face dupa un an sau dupa 15.000 km, in functie de conditia care se indeplineste prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am facut revizia la 13900km , asa cred ca e bine cu toate ca merg mai mult in oras ,oricum motorul nu a dat nici un semn rau pana acu'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici n-ar avea de ce s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz: Detaliaza, te rog, partea cu mersul mai turat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se se mai curete calamina si injectoarele, daca mergi mult in orash, porniri dese, turatii mici, se calamineaza motorul. Nu strica cate o repriza de cox din cand in cand, prin afara orasului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut-o saboteur :D thx man!

Testat la proba de drum: cu computerul in dreapta, in adresa calculatorului de motor, blocurile de valori masurate, la numarul de missfire-uri inregistrate pe fiecare cilindru(realtime): la mers lejer, schimbat sub 2000rpm se mai inregistraza sporadic missfire-uri pe diversi cilindri (aleator). Pe calculator nu se inregistraza defecte; se inregistreaza defecte doar in caz de avarie in sistem, cand acelasi defect se repeta de un anume numar de ori si afecteaza si alte valori masurate. Oricum, ideea era ca la mers lejer mai sunt rateuri (probabil si din cauza calitatii benzineii si a multor alti factori), rateuri ce inseamna combustibil nears complet (sau intr-o proportie foarte mare), calamina depusa, etc etc. Un mers mai turat mai curata din resturile solide ramase in urma arderilor necorespunzatoare.

Asemenea si la dieseluri: mersul la turatii joase genereaza, in urma arderilor relativ incomplete, o cantitate mai mare de funingine decat un mers in regim de sarcina la turatii mai mari.

Cam asa stau lucrurile, in mare explicate.

Cheerz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha... Credeam ca e ceva special pentru motorul HTP ! Eu de regula schimb treptele de viteza la 3.000 rpm :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, insa e vorba de mersul constant cu 3500-4000 rpm sa zicem, pe o durata de 10 min, ca motorul sa se curete. Nu se curata ca ii dai tu 3000 cand schimbi viteza :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Acest mers turat cam la care interval de timp trebuie facut? Zilnic sau periodic la drumurile mai lungi?

Modificat de ccc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!