Jump to content

merita segmentarea?


codrut
 Share

Postare recomandată

Salut!

Merita sa-i fac o segmentare masinei din semnatura? Ea are 127.000 km, dar nu sunt sigur ca sunt reali pentru ca nu o am de noua.

Ma mai apuc de segmentare sau ii schim si cilindrii, facem si blocul si tot tacamul?

Dati-mi un sfat ca sa stiu de ce ma apuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ucosmin

    9

  • salapiat

    5

  • xxnelu

    3

  • Florinel

    3

Intai si intai esti sigur ca ai nevoie de asa ceva? Ce e in neregula si cum se manifesta? Teste facute ceva? Compresie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, in primul rand scoate un fum alb albastrui, cateodata abundent(zici ca am facut focul la esapament), iar alteori mai putin, dar tot scoate. Apoi cam papa ulei, sa zicem cam un litru la 2000-2500 km.

Am auzit mai multe pareri: simeringuri supape, segmenti, facut cu totul de la cap la coada.

Treaba cu simeringurile: unii spun ca le pot inlocui fara sa dea chiulasa jos, altii ca o dau si pe deasupra si distributia. Nu stiu cum e mai bine sa o faca, dar m-am gandit ca daca tot o dau jos sa schimb si segmentii.

Asa masina merge bine, nu am avut probleme cu ea. ma deranjeaza fumul ala, atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot schimba simeringurile de la supape fara sa dai chiulasa jos. S-ar putea sa rezolvi problema cu fumul albastru, dar consumul de ulei probabil va ramane acelasi.

Daca faci segmentarea atunci trebuie sa si reconditionezi chiulasa, adica se schimba si simeringurile de la supape, se curata/rectifica supapele si scaunele supapelor, se schimba daca e cazul ghidurile supapelor, se planeaza chiulasa etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa pui ulei de care zice producatorul masinii. Ca daca il pui mai subtire il consuma rapid :).

Asa am patit si eu. La masina mea i-mi trebuie ulei 15W40. I-am pus 5w40 si 'disparea' :D destul de repede .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceleasi simptome le-am avut si eu. am schimbat semeringurile de la supape (cam 10 ron toate plus 1 milion manopera) si nu mai consuma un gram de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[numai 15-40 pun. De asta imi cere.

Poti sa-mi dai si mie un nr. de tel. de unde le-ai schimbat tu?

Ti-a dat sau nu chiulasa jos?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu le-am schimbat la un mecanic in bacau. nu stiu de unde esti tu. nu stiu daca a dat jos chiulasa ca n am stat langa mecanic. operatia dureaza destul de mult, 5-6 ore si cand am fost la service sa vad ce face, la un moment dat, era cu mainile pana la coate in motor. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Incearca sa pui ulei de care zice producatorul masinii. Ca daca il pui mai subtire il consuma rapid ;).

Asa am patit si eu. La masina mea i-mi trebuie ulei 15W40. I-am pus 5w40 si 'disparea' ;) destul de repede .

Sigur e vreo legatura intre vascozitatea uleiului si consum? eu ma indoiesc si inclin mai degraba spre partea mecanica: un Simmering care nu mai asigura etanseitate sigur va produce si o pierdere de ulei undeva...

amicalement,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din experienta spun ca ARE. Si inca mult. Decand am distrus un motor (JN) semi-uzat punandu-i ulei full sintetic, nu mai folosesc decat ulei mineral, dar de calitate. Atat vara, cat si iarna. Rezultatul, la 200kkm (in bord), imi consuma 1 litru intre schimburi. Km reali doar dzeu ii stie, dar eu ma indoiesc ca o masina care a fost 6 ani la o firma ca JT Reynolds sa aiba doar 136.000 km (cu atat am cumparat-o).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Si ce fel de ulei mineral foloseai la masina ta??? A mea are 180.000km si cam dispare uleiul. Daca merg in afara orasului cu viteze de 140km/h si ma uit pe joja...cam scade nivelul. In 8000km am completat cu aprox 1L. Folosesc ulei Mobil1 Super Synt S 5-W40. Credeti ca as avea nevoie de o segmentare???? Cei de peste ocean, respectiv USA (unde sunt multe masini cu motorul pe care il am si eu) afirma ca acest motor mananca ulei de nou, problema rezolvandu-se cu segmentare. Cica VW ar fi folosit pt acest motor alt furnizor (decat cel obisnuit) pt segmeti ale carui produse nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor. Toti mecanicii de prin Romania spun ca e normal sa manance, dar cunosc pe cineva cu un auto Volvo destul de vechi, fabricat inainte de 90 si are acelasi consum de ulei ca si motorul meu. Mi se pare o tampenie ca masina mea moderna sa consume la fel de mult ca una cu vechime de 20 de ani. NU mi se pare normal sa consume ulei, chiar si la km pe care ii are. Poate daca o sa schimb uleiul o sa scap de problema asta enervanta, dar pt motorul meu este recomandat doar 5w-40.

Are cineva vreo recomandare??? Cam la cati bani m-ar duce o segmentare??? Fum albastru nu scoate, trage bine motorul...dar dispare uleiul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o solutie sa pui un ulei de o vascozitate mai mare,pentru motoarele cu sute de mii de km.

(Eu aveam o problema asemanatoare ca sa vada un mecanic mai dibaci , ca joja de plastic era rupta astfel se pierdea

in oras din trepidatii,inlocuit corpul de plastic 2,5 euro si masina nu mai pierde ulei )

Sunt motoare la Passat si Audi din proiectare prost gandite (in special 2.00 si 2.5) care consuma ulei,constructorul nu si-a recunoscut greseala niciodata ,sunt destule discutiile pe forum pe tema asta.

Singurul raspuns al producatorului este ca acest fenomen nu afecteaza motorul singura rezolvare sa stai cu bidonul de 5 litri in portbagaj. Aceste masini consuma din rodaj atat .

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 8000km am completat cu aprox 1L. ..... Credeti ca as avea nevoie de o segmentare????

Asta inseamna un consum de ~ 100ml/1000km. Este un consum normal, mai ales la km masinii tale si nu ai de ce sa-i faci segmentare. Este foarte posibil sa mergi cu acest consum inca o data km pe care ii ai acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseam Castrol mineral, cred ca 20W40. Atat vara, cat si iarna. Pornea la -20 de grade fara probleme, nu va fie frica sa puneti intr-un motor uzat ulei mai vascos.

Tot 2.0 de 115 cai aveam si eu pe sharan, dar un consum de 1l intre schimburi e un consum perfect normal, mai ales cand ai 200kkm in bord.

Sfatul meu e sa folositi fara frica ulei mineral, nu veti avea probleme si nu va consuma ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia este urmatoarea. Mi s-a aprins o data martorul "Lipsa ulei" pe bord, avea culoarea galbena. Am completat atunci 500ml, nivelul uleiului a ajuns in zona hasurata. Dupa aceea am mai completat de cateva ori, mai am in bidon cam 200 ml. Problema este ca nu sta in zona hasurata, de aceea cred ca a consumat mai mult de 1L. Sau poate sunt eu foarte paranoic si in momentul de fata ma mananca buzunarul si vreau sa cheltui niste bani. Uleiul 20W40.....norma asta o folosea motorul de dacie. Cred ca este mult prea vascos. Ce norma VW ar tre sa respecte uleiul mineral, VW500.00??? Din cate stiu eu acest motor este destul de vechi ca si conceptie cred ca undeva prin 94 a fost introdus prima data. Este in regula sa folosesc un ulei mineral, ce respecta o norma mai veche(VW500.00)???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e vreo legatura intre vascozitatea uleiului si consum? eu ma indoiesc si inclin mai degraba spre partea mecanica: un Simmering care nu mai asigura etanseitate sigur va produce si o pierdere de ulei undeva...

amicalement,

La motoarele cu multi km stiu sigur ca este o diferenta de consum de ulei daca folosesti diferite tipuri de benzina.

Daca folosesc de 95 imi va papa mai putin ulei decat daca folosesc benzina de 98.

Aproape am ajuns la 280 mii..iar iarna bag numai de 98. In rest bag 20 l 98 si retu pana sus de 95..adica undeva pe la 96... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inafara de ...un schimb cand am pus ulei sintetic, am mers 5 ani ( 150 mii km ai mei si 280 mii km ai masinii) cu acelasi tip de ulei.

Pot sa zic ca acum consumul de ulei este mai ridicat ca inainte. Ma gandeam serios la o segmentare, dar stiu ca ma costa cam mult. In fine, stiu ca tre sa imi verific tachetii, cam bat ..daca nu toto timpul, de fiecare data la pornire si chiar destul de lung timp cand e rece afara.

Ce vreau sa intreb, credeti ca dupa schimbarea/rectificarea tachetilor va scadea consumul de ulei? Cred ca ii pun cam 500 ml la 3000 km.ceea ce nu mi se pare prea mult, avand in vedere ca il schimb la 3000 iar la fiecare 6000 schimb si filtrul.

Simt o lipsa de putere, nu se mai simte cum se simtea inainte, dar sunt inca multumit de ea.

In fine, m-ar interesa si pe mine cam cat ar costa o reconditionare motor asa cu tot ce se reconditioneaza daca vrei sa te mai tina dupa 300 mii km.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi motor am si eu moosct dar am 178 de mii consuma 1l la 10 mii de km. Tu ai un consum de 1,5 la 9 mii de km nu mi se pare mult. Este un motor foarte fiabil fiind tinut multi ani pe Audi.

O scadere de putere eu aveam de la pompa de benzina,mergea dar nu in parametri pana m-a lasat.

Eu spun ca te mai tine inca 100 de mii de km pe putin cu o intretinere corespunzatoare.

Colegii de pe forum care au Passat 2.00 tdi si le consuma 3-4 litri la 15 mii de km si asta din rodaj pana in prezent ce sa mai spuna?

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exagerat de mult 3-4L la 15000km. Nu stiu cum reuseste VW sa produca motoare ce mananca mult ulei si sa le mai si vanda. Mi se pare foarte ciudat sa consume atat ulei si dupa perioada de rodaj. Cum reusesc alti producatori sa construiasca motoare ce nu consuma atat de mult ulei si VW nu reuseste??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cred ca am identificat problema. Masina pierde uleiul. Il pierde pe sus pe la garnitura de la capac culbutori. Am fost am cumparat o garnitura noua, aprox 50 de lei iar cand am vrut sa desfac suruburile de la capac culbutori am constata cu stupoare ca NU SUNT stranse. Probabil vestitii mecanici din RO cand au schimbat kit-ul de distributie (acum 4 ani cand a fost adusa in tara) le-au desfacut si au uitat sa le mai stranga. Le-am strans pe toate, am curatat motorul si acum astept sa vad daca mai scade nivelul uleiului...Cei mai tari mecanicii din RO mai ales aia din Turnu Severin :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu fi rautacios cu mecanicii, si fa cu mana ta treba cu stransul suruburilor si verifica dupa 4 ani sa vezi ca sunt tot slabe si nu din cauza ta ci a garniturii care de la temperatura se calca si de intareste si nu mai etanseaza suprafetele si pentru ca motorul face presiune in carter ,este normal sa curga pe undeva, asa ca multumestele mecanicilor ca au facut treba buna de te-a tinut 4 ani , fara sa mai umbli pe acolo. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ceva. Nu toate suruburile erau slabe, doar 4, alea mai aproape de distributie. Daca ceea ce zici tu, ca e normal sa se mai slabeasca, de ce nu s-au slabit toate, sau mai multe??? Alea nu sunt suruburi care sa se desfaca asa usor, sunt cu auto-strangere la fel ca si prezoanele de la roata. A fost o mana criminala. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nou s-a aprins senzorul pentru completare ulei :Driver: Deci il cam papa pe ulei, dupa calculele mele mai recente, cam 2L la 8500Km. In cei 8500 de km 7500 au fost facuti cu garnitura de la culbutori slabita, nivelul a fost monitorizat, nu era in zona hasurata si nici nu am mai completat ca nu mai aveam ulei. Am hotarat sa trec la un ulei un pic mai vascos (oricum vine vara cu temp ei de 40 de grade) si anume Mobil1 High Mileage 10W-40

http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_pro...&prod_id=20

Nu respecta norme VW dar din info de pe internet isi face treaba destul de bine. Nu am gasit uleiuri 10W-40 care sa respecte norma VW 502.00. Acest ulei are o gramada de aprobari si certificari dar niciuna specifica vreunui producator de automobile. Sa vedem cum se manifeste masina cu acest ulei, imi pun mari sperante, mai ales ca e facut in USA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul e cam mare si nu cred ca se datoreaza specificatiilor uleiului ci unei defectiuni / uzuri a unor componente.

Cred ca cel mai bine ar fi sa verifici compresia pe fiecare cilindru, iar daca aceasta este corespunzatoare atunci raspunsul corect ar putea fi: semeringurile la supape, principala cauza a consumului de ulei la benzinare.Ar putea fi si garnitura de chiulasa (care nu a fost stransa cu o cheie dinamometrica - nu stiu acum daca la acest motor se si restrange), defect care nu va determina nici o compresie scazuta, nici nu se va remedia consumul cu schimbul de semeringuri.

In concluzie, strange chiulasa la cuplu, verifica compresia, iar daca tot consuma ulei (si nu pierde pe undeva) da jos chiulasa, schimba segmentii, semeringurile de supapa si gata.

Parerea mea.

Era sa uit, daca compresia nu e buna e clar ca segmentii, poate chiar pistoanele si camasile sunt uzate.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa 2000km facuti cu noul ulei, nivelul pe joja este exact in acelasi loc cand a fost facut schimbul de ulei. Nu a disparut nimic. Cred ca uleiul 5W40 este mult prea subtire pentru motorul meu. Am scapat de o mare grija. Acum imi cloncane ceva pe la directie :icon_cool: NUmai griji si numai griji :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!