Jump to content

Ralanti la 1000 rot la motor rece


ovisod
 Share

Postare recomandată

Aseara cand am plecat cu masina (motorul era rece), la primul stop intalnit (in primul KM) am observat ca ralantiul era la 1000 rot, fata de 900 rot cat ea in mod normal, si, in plus, consumul era de 1.x l/h (pe loc), in mod normal fiind de ~0.7 l/h (pe loc).

Initial m-am gandit ca avand clima si dezaburirea pornite atat la oglinzi cat si la luneta asta ar ridica consumul. Am inchis totul, insa numarul de rotatii la ralanti a ramas indentic, iar consumul la fel.

Dupa cateva minute de mers, la un alt stop, cand motorul era deja cald, am observat ca totul era normal: ralanti la 900 rot, cat si consumul.

Mentionez ca, cu o seara inainte am facut plinul de la circa 20 de litri de Efix existenti in rezervor, cu Rompetrol Euro 4, deoarece Efix-ul nu se mai gaseste.

Este normal acest comportament?

Modificat de ovisod
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai calm. e normal. s-a mai discutat aici pe forum si toate fac la fel iarna. depinde de felul in care calculatorul de bord gestionaza energia si daca simte o mica pierdere sau o nevoie mai mare de energie (iarna, motor rece, consumatori multi porniti) ridica putin turatia motorului. (sau cel putin asta am inteles eu).

oricum, nu e nevoie sa te ingrijorezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu, dar doar cand motorul este rece bocna si stau mult la relanti (aglomeratie)...turometru trece putin de 1000, si se aude cum tureaza...m-am speriat putin si am apasat acceleratia, dupa care si-a revenit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa face cand e motorul rece. e f indicat ca atunci cand pleci cu masina dupa mai mult timp de stationare cu ea...sa o lasi aprox. 1 min la relanti. ai sa vezi, daca o lasi 1-2 minute dupa ce ai pornit motorul si nu pleci, de la 1,2-1,3 o sa scada pe la 0,7-0,8-0,9 depinde de cat de rece e motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru mesaje, m-am linistit acum. De obicei las masina 1-2 minute la ralenti inainte de plecare, insa ieri am fost in mare graba si nu am mai stat pentru asta mai ales ca nu era foarte frig, ci cca. 10 grade.

Modificat de ovisod
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este necesar sa o lasi la ralanti atata timp. 30 de secunde pe vremea asta este suficient. Important e sa traga ulei din baie si sa fie unse piesele bine, tachetii umpluti etc.

Ralantiul este crescut la TDI-uri (si de fapt orice Diesel controlat electronic) la pornirea rece pentru:

a. a nu se opri motorul

b. sa nu trepideze excesiv (datorita avansului marit si arderii mai violente a motorinei la rece). Detonatiile sunt mai puternice la Diesel cu cat motorul e mai rece si la Otto sunt invers, mai exact apar cand e prea incins motorul.

Tot avansul marit este cel care da sunetul gen "bate motorul".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andREI, multumesc frumos pentur explicatii. Acum imi este foarte clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca la 1000 de ture zgomotul si trepidatiile sa fie mai mari ca la 900? Pe vreme umeda cand am pus dezaburirea se duce in 1000 sau chiar un pic mai mult si imi dau seama imediat dupa zgomotul motorului. E normal sau imi trepideaza ceva mie pe sub masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca la 1000 de ture zgomotul si trepidatiile sa fie mai mari ca la 900? Pe vreme umeda cand am pus dezaburirea se duce in 1000 sau chiar un pic mai mult si imi dau seama imediat dupa zgomotul motorului. E normal sau imi trepideaza ceva mie pe sub masina?

Am gasit singur sursa zgomotului!! Gura de admisie a aerului zgranganea pentru ca este din plastic de plastic si nu este prinsa cum trebuie (din constructie) astfel incat poate vibra si scoate un zgomot care la turatiile respective intra in rezonanta si face foarte nasol - de auzeam eu din masina. Deci constatare proprie, fara sa dau bani la service :) Mai ramane acel zgomot de la electroventilatorul din fata radiatorului compresorului de aer conditionat. Pe ala ma duc direct sa-l schimb .. daca stie cineva cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta a fost si la mine primul greiere din exterior. l-am rezolvat cu un colier de fier. acum mai zdrangane si capacul de motor. mi s-a tocit f rau busonul de sus care il tine fixat de motor. celor de la avia le-a fost lene sa il inlocuiasca. marginile sunt mancate in proportie de 70% de la trepidatiile motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci care a fost greierele si unde ca nu inteleg. :mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era gura de adminsie a aerului care avea joc la imbinarea cu tubul de aerisire ce duce la filtrul de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!