Jump to content

marirea turatiei la franare


eugenbt
 Share

Postare recomandată

salut, am si eu o problema: de circa doua saptamani, in momentul in care franez, creste turatia motorului. stie cineva care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreun tampon de la motor slab si cand franezi, din cauza inertiei, motorul se duce in fata si antreneaza si cablul de acceleratie.

Modificat de Lao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca franezi fara debreiere, intra in functiune asa numitul EBC (Engine Break Control) care simte deceleratia mai mare decat limita de siguranta si reajusteaza turatia motorului pt a evita intrarea in derapaj.

Modificat de Muffi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

greu imi pot da seama cam ce vrei sa zici tu...creste turatia la relanti sau creste turatia cand apesi ambreajul?asta in timp ce franezi sau dupa franare?sau cum creste turatia?nu cred ac EBC are a face aici,in cazul EBC turatia scade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The Engine Braking Control

prevents the driven wheels from lock up on slippery

surfaces when the driver lifts his foot off the

accelerator pedal quickly. The ABS sensor

recognises when the driven wheels are on the

verge of locking up. The ABS control unit then

sends a command to the engine control unit over

the CAN databus. The engine control unit

increases engine speed momentarily to enable

the wheels to rotate freely again. This retains

vehicle maneouvrability.

The EBC operates across the entire engine speed

range.

EBC is only available on the 66kW TDI and the

81kW TDI models.

Explicatie preluata din: "Golf Construction and operation self study programme"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Muffi - Nu prea are legatura cu problema lui @eugenbt. Cel putin nu a specificat ca fiind vb. de o suprafata de rulare "alunecoasa" :blush:

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca vezi postul meu initial, el incepe cu: "Daca franezi fara debreiere..."

Senzorul ABS interpreteaza o asemenea franare, ca pe un moment in care rotile sunt pe cale sa se blocheze datorita franei de motor (aici apare efectul senzorului ambreiajului) si EBC isi face treaba.

Daca vrei sa verifici cum functioneaza EBC, fa in felul urmator:

La o viteza de circa 20-25 km/ora in treapta I - II ridica brusc piciorul de pe acceleratie. Initial masina franeaza datorita franei de motor. Apoi turatia motorului creste pana cand viteza se stabilizeaza. Poti sa o faci si mai evidenta apasand usor pe frana.

Asta in cazul in care ai ABS-EBC.

Asa incat, daca eugenbt nu a specificat ca efectul apare si cand debreiaza, explicatia are relevanta. Nu e neaparat si cauza problemelor lui. Doar incercarea unui coleg de forum de a sprijini diagnoza. Parca asta era scopul principal al prezentei noastre pe aici. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci niste "mici" confuzii. Ca o paranteza, EBC este, daca putem spune asa, inversul ASR.

Fi mai atent , macar la traducere. EBC "intra" la ridicarea brusca a piciorului, de pe pedala de acceleratie.

In aceasta situatie, insotita de o suprafata alunecoasa, senzorul ABS "simte" eventuala tendinta de blocare a rotii/rotilor, informeaza IN FINAL ECU care, la randul sau va creste turatia pt. a impiedica blocarea rotii=>patinarea.

Te intreb acum, ce le gatura EBC cu franarea?! EBC controleaza tocmai o franare pe care nu executa soferul (daca ma pot exprima asa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi omul are o masina din '91, sunteti siguri ca are toate aceste sisteme ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce are "omul" pe masina si nici nu am dat sugestii/pareri in acest sens. Am incercat sa lamuresc un principiu expus (gresit dupa parerea mea :blush: ) de @Muffi :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi omul are o masina din '91, sunteti siguri ca are toate aceste sisteme ?

e bine spus si la subiect,sigur nu are atatea sisteme de siguranta.intrebarea era simpla:la frana,scade turatia.in prima faza o testare cu vag-com-ul te-ar mai dezmetici cat de cat.deci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca se insista pe aceasta tema " are sau nu aceste functii pe masina";

@calin_bm - daca este o intrebare simpla, atunci si raspunsul ar trebui sa fie la fel de simplu. Daca au existat mici derapaje de la subiect, ele au fost tot de natura tehnica si nu s-au batut campii (cum se mai intampla pe alte topic-uri); sau astea (cele dezbatute mai sus) sunt lucruri lipsite de interes?! :lol:

Este mai usor sa scrii fara sa spui nimic :lol: :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau astea (cele dezbatute mai sus) sunt lucruri lipsite de interes?! :vaidecapulmeu:

Pentru deschizatorul topic-ului probabil ca sunt lipsite de interes, nu il ajuta cu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine spus si la subiect,sigur nu are atatea sisteme de siguranta.intrebarea era simpla:la frana,scade turatia.in prima faza o testare cu vag-com-ul te-ar mai dezmetici cat de cat.deci...

Aha...si replica de mai sus, este "la subiect" si-l ajuta mult pe omul care a deschis topicul; sau ne erijam cu totii in moderatori/sfatuitori/etc. ?!

Si asta, dupa ce @calin_bm si-a dat cu parerea intr-un post anterior (oricum eronata) ; probabil depasit de "complexitatea" subiectului isi schimba brusc parerile si atitudinea. Scuze de :( dar...nu m-am putut abtine. :D

PS. a mai spus ceva asemanator, intr-un alt topic, @ANSWERS si nu pot decat sa-i dau ,inca o data, dreptate.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca se insista pe aceasta tema " are sau nu aceste functii pe masina";

@calin_bm - daca este o intrebare simpla, atunci si raspunsul ar trebui sa fie la fel de simplu. Daca au existat mici derapaje de la subiect, ele au fost tot de natura tehnica si nu s-au batut campii (cum se mai intampla pe alte topic-uri); sau astea (cele dezbatute mai sus) sunt lucruri lipsite de interes?! ;)

Este mai usor sa scrii fara sa spui nimic ;) ;)

"Aha...si replica de mai sus, este "la subiect" si-l ajuta mult pe omul care a deschis topicul; sau ne erijam cu totii in moderatori/sfatuitori/etc. ?!

Si asta, dupa ce @calin_bm si-a dat cu parerea intr-un post anterior (oricum eronata) ; probabil depasit de "complexitatea" subiectului isi schimba brusc parerile si atitudinea. Scuze de dar...nu m-am putut abtine.

PS. a mai spus ceva asemanator, intr-un alt topic, @ANSWERS si nu pot decat sa-i dau ,inca o data, dreptate."

ce nu inteleg eu e faptul ca se scrie sau se mai scriu topic-uri care nu sunt deloc la subiect,ca si acesta in care e criticat un forumist care isi da cu parerea(adica eu,chair daca parerea era eronata).daca nu ne putem da cu parerea chiar daca nu avem toti diploma de mecanici,electricieni,ingineri,atunci ce mai foloseste acest forum?unele din lucrurile bune pe care le dezvolta acest tip de forum e acela de a-ti da cu parerea dupa cum crezi sau dupa cat si cum te precepi la ceea ce se discuta.ca,acuma,tu scrii posturi prin care dezvolti ideea ca nu am zis eu nimic prin ceea ce am scris eu in postul anterior,asta puteai sa o scrii si pe privat...de voiai.poata ca raspunsul meu e dupa cat ma duce capul,deocamdata.nivelul de cunostinte al fiecaruia e diferit,asa ca fiecare raspunde dupa cat stie.suntem si vom fi o comunitate,trebuie sa ne intelegem si sa intelegem ca sunt mai dotati sau mai putini dotati,iar treaba"depasit de complexitatea subiectului" ma arunca cu gandul ca nu ar mai trebui sa scriu nimic,sa nu ma fac de kk... :D Si referitor la problema celui care a deschis topicul,eu tind sa cred ca e ceva din soft.si nimic mai mult.

Modificat de calin_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma dar, cred ca nu ai inteles nimic.

Asta ai scris in postul #4

greu imi pot da seama cam ce vrei sa zici tu...creste turatia la relanti sau creste turatia cand apesi ambreajul?asta in timp ce franezi sau dupa franare?sau cum creste turatia?nu cred ac EBC are a face aici,in cazul EBC turatia scade.

Asta ai scris in postul #11

Totusi omul are o masina din '91, sunteti siguri ca are toate aceste sisteme ?

e bine spus si la subiect,sigur nu are atatea sisteme de siguranta.intrebarea era simpla:la frana,scade turatia.in prima faza o testare cu vag-com-ul te-ar mai dezmetici cat de cat.deci...

Odata participi la discutie si altadata ...nu mai zic; cine citeste isi da seama ce-am vrut sa spun.

Evident ca forumul este pt. schimburi de opinii/cunostinte/s.a. Nu se supara nimeni (si nici motive nu ar exista) pt. o parere/sugestie , fie ea mai mult sau mai putin pertinenta, mai mult sau mai putin in cunostinta de cauza dar, nu inteleg cum ai reusit ca in doar 2 posturi sa te contrazici singur si pe deasupra, in postul #11 (chiar daca nu ai vrut) s-a simtit o nota de "superioritate" si cu iz de moderator.

Gata ca prea suntem :D ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic ma gandesc ca omul se refera la ambreiajul apasat si frana apasta, ca ar fi de-a dreptul periculos sa vrei sa franezi in viteza fiind si sa iti creasca turatia??!! Acuma poate spun o prostie,dar ppate e legat de faptul ca sunt senzori la pedale care "stiu" exact cand vrei sa franezi si cand apesi ambreiajul. Unul ajuta la o schimbare mai lenta a vitezelor modificand putin cantitatea de combustibil injectata cand apesi ambreiajul. cand apesi frana, tocmai ca sa nu iti traga motorul si sa tii frana apasata iarasi ajusteaza cantitatea injecatata. nu e asa? Ceva rau la ei,se poate manifesta asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor pentru interesul manifestat. am ABS si atat. creste turatia motorului cand apas pe frana chiar cand stau pe loc. nu am cablu de acceleratie, am un potentiometru. motorul este 1z, 1,9tdi, motor care a echipat passat-urile si golf-urile 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreun vacuum ceva? la dacie daca era sparta membrana de la supapa de vid asa facea ,se tura la frana, sa fie si aici ceva de genul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!