Jump to content

Cum se regleaza corect farurile ?


bn77sas
 Share

Postare recomandată

Am schimbat de curand farul de pe partea stanga si, spre surprinderea mea, service-ul in care mi s-a facut reglajul farului, agreat vag, a dat-o in bara, in sensul ca, in loc sa am doua faruri reglate acuma am doua faruri dereglate.Am mers la alt service unde au incercat sa mi le ajusteze dupa aparat insa in momentul in care actionam acuatoarele pentru reglajul pe inaltime nu mai erau stabile si incepeau sa balanseze in vertical! NIMENI nu a reusit sa-mi spuna cum se face reglajul farurilor in concordanta cu tijele de reglaj ale acuatoarelor.Acuma vreau sa merg din nou pentru reglaj dar mi-e frica ca o sa se balbaie electricienii pe langa masina si asta o sa ma scoata din minti!

Daca stie careva cum se face reglajul tijelor de la acuatoare in concordanta cu reglajul din punctele fixe ale farului il rog sa ma ajute cu aceasta informatie ca m-am saturat de presupuneri si dat cu parerea a celor din service-uri!!! Mersi mult.Ps.Nu am gasit cu search nimic in domeniu reglajului acuatoarelor! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai cautam reglajul farurilor pt golf 3 si nu prea exista pe nicaieri decat pentru broscute am gasit ,daca se face la fel sa ne spuna si noua cineva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai cautam reglajul farurilor pt golf 3 si nu prea exista pe nicaieri decat pentru broscute am gasit ,daca se face la fel sa ne spuna si noua cineva

nu se face la fel asta cu siguranta!!

Cert e ca nu se prea cunoaste in domeniu acesta prin service-uri !!

Asa ca numai daca nu cumva nu ne ajuta vreunu de-al nostru. Sa speram ca om avea noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu se pricepe nimeni la reglatul farurilor la vento???

Nu pot sa cred........ sa fie oare asa de complicat??? Reglajul farului in sine il stiu face si cred ca multi dintre noi stim lucrul asta. Problema ce-a mai mare apare la reglajul tijelor de la acuatoarele (motorasele) de orientare pe verticala in functie de sarcina. Ele trebuie oarecum corelate cu reglajul brut din oglinda farului.

poate totusi aveti vreo idee......Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In esenta reglajul farurilor se face cu masina goala si cu potentiometrul motoraselor in pozitia "0". Dar pentru un reglaj corespunzator ai nevoie de un aparat de reglat faruri, pentru ca la zid il poti regla sus/jos dar stanga/dreapta da rezultate aiurea, eventual din intamplare poti sa o nimeresti,am avut un caz in care proprietarul se plangea ca vede doar copacii iar drumul ba. La verificare a iesit la iveala ca de fapt era becul defect !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu prea inteleg ce nu stiu electricienii...

Reglajul se face de la cele 2 rozete ale farului, cu soferul in masina (75 Kg), rezervorul plin (cel putin 90%) si presiune ok in pneuri. Potentiometrul pentru reglarea farurilor trebuie sa fie in pozitia "-"

Daca dupa reglaj ti se misca aiurea farul inseamna ca tija motorasul nu este fixata in soclul oglinzii farului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu prea inteleg ce nu stiu electricienii...

Reglajul se face de la cele 2 rozete ale farului, cu soferul in masina (75 Kg), rezervorul plin (cel putin 90%) si presiune ok in pneuri. Potentiometrul pentru reglarea farurilor trebuie sa fie in pozitia "-"

Daca dupa reglaj ti se misca aiurea farul inseamna ca tija motorasul nu este fixata in soclul oglinzii farului

nu despre asta era vorba valentin! E vorba despre tija motorasului care este reglabila.Ei, aceasta tija trebuie sa fie corelata cu reglajul farului deoarece tu poti sa urci din rozete farul cat de sus vrei, problema e ca tija motorasului nu mai functioneaza corect. Daca incerci la masina ta sa orientezi farul fara sa reglezi si tija motorasului o sa-ti dai seama la un moment dat ca farul pe care l-ai reglat nu mai urca sau coboara in aceeasi proportie. L-a mine, de exemplu, cand am fost la reglaj au incercat sa-mi mai traga farul din stanga mai spre interior. Dupa ce l-au reglat di rozete am descoperit ca nu mai aveam reglaj pe verticala!!! Motorasul huruia tot timpul fara efect, semn ca cineva nu-l lasa sa-si faca treaba. Dupa ce l-au dat inapoi mergea motorasul.

La asta ma refeream eu cand am intrebat daca stie cineva cum trebuie facute reglajele si in ce ordine???

Cand trebuie reglata tija motorasului si cum???

Farul meu este nou si motorasul la fel, insa nu stie nimeni cum sa-l regleze astfel incat sa fie corelat cu aparatul de reglaj al farurilor dar si cu acest motoras de orientare pe verticala care imi mananca nervii. Pana acuma au reusit ( meseriasii di service) sa-mi regleze farul dupa aparat dar fara sa mai am orientare pe verticala sau invers.

Poate gaseste cineva ceva documentatie, ca pana una alta farul din stanga imi lumineaza pe celalalt sens de mers!!! ms. mult tuturor celor care isi dau interesul! :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Reglajul farurilor il faci la un service care efectueaza ITP.Reglarea se face pe orizontal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Reglajul farurilor il faci la un service care efectueaza ITP.Reglarea se face pe orizontal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nici o treaba cu acea tija, motorasul se autoregleaza in functie de comanda potentiometrului

Uite documentatia:

P.S. Motoarasele alea se autoregleaza. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa pui rozeta de pe bord in pozitia -

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nici o treaba cu acea tija, motorasul se autoregleaza in functie de comanda potentiometrului

Uite documentatia:

P.S. Motoarasele alea se autoregleaza. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa pui rozeta de pe bord in pozitia -

Problema e ca motorasul cand l-am luat o venit cu tija langa el. Eu personal am infiletat tija inauntru asa dupa ochi.Intelege ca, dupa parerea mea, trebuie sa aiba o legatura directa cu reglajul farului.Altfel nu-mi explic de ce cand farul este reglat dupa aparat, in pozitia buna, mie nu-mi mai functioneaza corect motorasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasul tau este diferit de cel din prima poza postata de paul_ral?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasul e la fel.Eu cred ca in momentul in care se face reglajul pe aparat din rozete , tija motorasului nefiind infiletata sau desfiletata suficient s-ar putea sa-l influenteze in functionare.E posibil ca in momentul in care se face reglajul din rozete, sa-i traga fortat tija motorasului si ea sa nu se mai incadreze la cursa zero(reglata de pe bord)???

Am uitat sa va spun ca atat motorasul cat si farul sunt hella (dotarea originala de pe vento).In cutia cu motorasul a venit si o hartie pe care scria ca pentru vento tija trebuie sa ramana inafara cca 12mm. Eu cam asa am lasat-o. Dar poate ca trebuia sa fie mai mult sau mai putin!!!??? aici s-ar putea sa se ascunda necorelarea motorasului cu reglajul farului.Eventual daca ai ceva date despre reglarea motorasului (acuator i se spune in termenii tehnici agreati de VW), poate mi le poti da si mie.Ms.mult pentru colaborare.

SCUZE!!! Motorasul e la fel cu cel din poza doi!!!(cel mai patratos)

Eventual daca ai vreo adresa de messenger sa putem vb mai in detaliu.Si eu sunt tot din bistrita.Adresa mea de yahoo messenger este: sasubn77sas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In pozele postate de mine 1- motorase originale, 2 motorase after-market.

Daca le-ai cumparat de pe piata ar trebui sa aiba si instructiuni.Normal ar fi sa pui rozeta din bord pe pozitia"-". Asta ar fi ceva gen pozitie de repaos.La fel se intampla si cu farul.Reglajul actioneaza la incarcarea masinii, cu cat este mai grea pe spate, farurile trebuie coborate.Tija motorasului trage de oglinda farului catre interior(banuiesc ca are 2 puncte de prindere fixe si unul mobil cu ceva arculete pe acolo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de paul: se pare ca tu ai un motoras after-market.

Motorasul original nu are nevoie de reglaje (al meu e facut de Hella), pentru cel pe care-l ai tu, uita-te pe situl producatorului, poate gasesti ceva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Studiaza ambalajul de la motoras.Trebuie sa aiba niste cote trecute acolo, referitoare la lungimea libera a surubului tija.Daca nu reusesti sa gasesti,singura solutie e sa o faci din ochi, tot ce trebuie este ca miscarea oglinzii sa fie libera intre min si max, la momentul actionarii motorasului.Apoi reglezi pe aparat, din cele doua suruburi de reglaj ale farului. Daca tija are o lungime convenabila, va face miscarea corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de paul: se pare ca tu ai un motoras after-market.

Motorasul original nu are nevoie de reglaje (al meu e facut de Hella), pentru cel pe care-l ai tu, uita-te pe situl producatorului, poate gasesti ceva....

Tot hella e si motorasul meu, doar ca arata ca si in fig 2 al lui paul.Cand l-am luat am crezut ca este model generatie mai noua.Dar il am si pe cel de pe farul original si am sa-l inlocuiesc ca sa nu mai am probleme la reglaj.

Multumesc pentru tot interesul acordat. Saptamana viitoare m-am programat din nou la reglaj faruri.Va tin la curent cum decurg lucrurile. Inca o data ms.mult!!! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de reglat pe inaltime n-ar fi o problema doar ca atunci cand am cumparat masina orizontala de la faruri arata cam asa: cel din stanga bate undeva sus in dreapta oarecum pe semnele de circulatie cred si cel din dreapta bate jos pe mijloc evident ca cel din stanga lumineaza si o bucata din partea stanga jos dar mi se pare ciudat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de reglat pe inaltime n-ar fi o problema doar ca atunci cand am cumparat masina orizontala de la faruri arata cam asa: cel din stanga bate undeva sus in dreapta oarecum pe semnele de circulatie cred si cel din dreapta bate jos pe mijloc evident ca cel din stanga lumineaza si o bucata din partea stanga jos dar mi se pare ciudat

Este o regula la golfIII si vento. Farurile pornite pe faza scurta trebuie sa lumineze in felul urmator:

- cel din dreapta are orientare in linia autoturismului ( aproximativ paralel <1.2% panta>cu linia bandourilor de pe usile din dreapta si putin deviat in partea dreapta raportat la verticala farului-pentru a vedea margine drumului.

- cel din stanga se uneste ca fascicu cu fascicului farului din dreapta (deci merge cumva pe diagonala) pentru a nu orbii participantii la trafic ce ruleaza pe celalalt sens.

Pentru faza lunga fasciculele ambelor faruri sunt paralele atat intre ele cat si cu orizontala autoturismului si perpendiculare pe verticala farului.

De cele mai multe ori persoanele din service-urile care fac reglaje de faruri nu tin cont de aceste constructii ale oglinzii farului si regleaza fasciculel pt faza scurta (cum fac ei reglajele) sa fie aprozimativ paralele rezultand o functionare pe faza lunga defectuoasa.

Daca te ajuta cu ceva aceasta descriere eu iti doresc succes in noul reglaj al farurilor.

Sa fii atent ca este posibila o functionare defectuasa a farurilor daca masina a fost lovita si prost refacuta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este , la mine pe faza lunga farul din dreapta lumina copacii si semnele rutiere , oricum l-am rezolvat si acum este oarecum asa cum ai descris tu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Salut.Reglajul farurilor il faci la un service care efectueaza ITP.Reglarea se face pe orizontal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,de curand am achizitionat niste faruri originale pt golf 3,hella/..problema este ca unul dintre ele nu se mai regla,si cand mergeam cu masina se auzea un zgomot de la far, l-am desfacut si am gasit 2 plastice pe care "calcau" suruburile ce regleaza farul ...din pura curiozitate am desfacut si celalat far,unde am vazut cum arata plasticele ,nu le pot lipi,pt ca sunt sfaramate,si sincer nu vreau sa fac carpeala..

intrebarea mea este,unde gasesc si eu astfel de plastice? am atasat o poza cu ele

post-46353-1257616565_thumb.jpg

Modificat de ak-extreme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, aceiași problema am avut-o si eu, piesele alea albe le am luat de un far spart, poti merge la dezmembrari sa vezi daca au faruri cu oglinda oxidata sau faruri crapate. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a-i sa razi...dar am rupt si celalalt plastic din farul BUN,:D maine o sa merg la dezmembrari,desi sunt sigur ca or sa ma curete de niste banii calumea..

dar totusi incerc la magazin sa vad poate am noroc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

salut...am si eu o problema cu reglatul farurilor la bora...am avut oglinda cazuta la farul din dreapta am demontat sticla am pus oglinda la loc...seara cand am mers sa le reglez oglinda se pare ca a cazut iar...ce face ca aceasta oglida sa cada?cum rezolv problema asta?motorasele imi functineza la ambele faruri...ma puteti ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!