Jump to content

Cu aditivi sau fara?


wabbit
 Share

Pun aditivi in ulei:  

175 voturi

  1. 1. Pun aditivi in ulei:

    • La fiecare schimb
      15
    • Din cand in cand
      28
    • Nu, si nici n-am de gand
      96
    • Inca nu stiu ce sa fac...
      52


Postare recomandată

Puneti sau nu puneti aditivi cand schimbati uleiul? Argumentele pro/contra sunt binevenite :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Eu pun. Nu stiu sincer de fac bine sau nu, da' motorul meu nu protesteaza :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat inca nu stiu ce sa fac. Cert este ca inca n-am pus nimic in motor. Probabil ca atunci cand o sa implinesc 100k o sa pun ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu folosesc si nici n-am de gand (deocamdata :censur: ).

Aici cateva opinii pro si contra aditivi, mai mult contra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Am votat din cand in cand. Dar tot aud o reclama la radio la Duralube. Si am pus si eu o intrebare unui specialist in uleiuri amricane: ce parere are despre Duralube? Si mi-a raspuns:

"Duralube - este pe baza de rasina cu clor - not a good thing. Este super pentru lubrifiere dar nu in motoare. La temperatura mare se descompune si blocheaza filtre si canale de ulei. De aceea am refuzat sa-l comercializez pe piata Romana (Duralube nu este foarte happy cu distribuitorul din Romania si cauta pe altcineva). Aveau o oferta beton de marketing si altele dar produsul nu este un produs profesional, mai degraba pentru masini de taiat iarba. Testul adevarat la orice produse din astea sunt in regimul industrial.

Eu cautam ceva produse de genul asta, dar vero pentru distributie in Romania. Am semnat acuma 3 saptamani un contract cu Prolong Super Lubricants www.prolong.com, pentru tratamentele lor de motor. Puteti citi stuff si la www.prolong.it. Au produse si experiente extensiva in regim industrial si clienti actuali include De Beers Diamons (minele de diamante in Africa), Caterpillar, Komatsu, Liehberer. Prolong este folosit in masini normale dar si in conditii atroce, minele de cupru din Chile, carbune in China. In america dau garantie pe motor for life daca folosesti prolong la fiecare 15,000 km. Se da garantie pe orice piesa de motor care are tangenta cu uleiul (nu stiu acuma, am undeva o lista..vilbrochen, tacheti, cuzineti, pistoane, ax cu came, etc.). De asemenea mai au si citeva chestii f. bune de cosmetica, produse unice. Daca va uitati pe fisa tehnica la Prolong Engine Treatment, o parte din ingrediente sunt secrete.

Eu mi-am adus cam la fiecare import, cite 3-4 prolong pentru masina mea. Este un Ford Explorer 5.0 L din 98, are 190,000 km si nu am avut, never, probleme cu motorul in nici un fel. Nu tu zgomot, nu tu batai sau fum."

Fara sa vreau sa fac reclama, eu mi-am comandat doua bidoane de 350 g de Prolong pentru masinile mele, la firma din Cluj care le importa si le-am primit in 24 de ore prin curier. Pret promotional 138 lei. O sa le pun in ulei si o sa va povestesc cat de happy vor fi motorasele mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Producatorul nu recomanda niciun aditiv.

Aditivul pus in ulei schimba proprietatile acestuia si il poate scoate din nomele/standardele lui cerute de producatorul masinii tale (502.00 505.01 etc.)

2. De ce nu pui in masina ta ulei folosit de masinile de la nascar (motorul ajunge la 11.000 de ture ) sau formula 1 (motorul ajunge la 20.000 de ture )?

Ceea ce vreau sa spun e ca nu se potriveste uleiul folosit la masinile industriale pe masinile noastre, de strada. Cu toate ca sunt aceleasi principii de functionare, motoarele de pe utilajele industriale (si de pe masinile de curse) au alte tolerante (dupa o cursa de nascar motorul este refacut). In plus ce ai enumerat tu mai sus (Caterpillar, Komatsu etc.) sunt toate firme de excavatoare (and related) si camioane care cred ca in proportie de 99% au motoare diesel. Tu ai masini pe benzina.

... my point of view, de aceea am votat nu.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impartasesc si eu opinia colegilor de mai sus, si am votat nu.

Am ceva experienta in automotive, in alta directie de proiectare insa, dar acest domeniu e unul din cele mai solicitante pentru componente. Stiu ce calcule fac inginerii pentru a functiona totul in conditii optime si stiu ce tolerante mici se folosesc, de aceea parerea mea este ca producatorul nu a luat in calcul folosirea aditivilor, este deci o posibilitate ca acestia sa nu faca numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am votat nu si nici nu am de gand...

Este evident ca motorul trebuie sa mearga cu ce stim ca merge un motor, nu tot felul de produse impinse pana la extrema din spate de un marketing agresiv.

Intr-adevar in cazuri de defectiuni, uzura accentuata, probleme la pornire, etc. poate vreun specialist sa recomande - eu unul nu o fac :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am folosit si nici nu am de gand.

Mai bine te hranesti sanatos decat sa bagi vitamine cu pumnul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

votat nu si nici nu o sa folosesc! :huh:

Doar la dacie era nevoie...Poate si la asta dupa ce va trece de un nr mare de km, dar nu am de gand sa o tin atat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

'nu si nici nu am de gand'. Nu am avut niciun motiv sa folosesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat nu recomada producatorul, nici macar dupa un anumit nr de km (150-200k km, sa zicem), nu vad rostul.

Deci: "Nu, si nici n-am de gand"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat binenteles nu.Parerea mea e ca mai bine dau un ban in plus pe un ulei bun care chiar protejeaza motorul decat sa arunc cu banii aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am folosit DURALUBE la toate cele patru VW golf pe care le-am avut si nu am avut probleme.Toate aveau aprox. 100K km si nus-au infundat nici canalele de ungere, nici filtrul de ulei.Producatorul specifica la instructiuni faptul ca aditivul este compatibil cu toate tipurile de ulei.In plus chiar am remarcat modificari la mersul motorului (mai silentios,pornirile iarna mai bune , vara motorul se incinge mai greu etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu torn gram de aditiv in motorul meu, am schimbat destule masini si in afara de uleiul de calitate inlocuit la timp nu am pus altceva si nici probleme cu vreun motor nu am avut. asa cum spun si altii pe aici producatorii mari specifica sa nu adaugam nimic in uleiul lor. e clar ca iese din norma data de el ca producator. cu pretul unui aditiv scump iau un schimb de ulei bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat - NU - pentru ca nu am folosit nici un fel de aditiv la masina din semnatura (am folosit DURALUBE la fosta dacie). Sunt de parere ca un ulei bun schimbat la timp face mai mult decat orice aditiv. :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit Metabond odata dupa ce am cumparat masina.Nu am simtit nici o modificare, asa ca nu am de gand sa mai folosesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu eram impotriva "Aditivilor" and stuff

Dar cineva mi-a aratat testul cu Tratamentul motor(nu aditiv de ulei cum spunem uzual) Metabond Gold , am fost impresionat si m-am hotarat sa-l folosesc

Am folosit in prealabil solutia de curatare Metabond Cl , apoi am pus in motor ulei Metabond 10w40 + Metabond Gold(tratament motor) . Pot sa spun cu tarie ca se simte diferentza: motorul e mai elastic(trage de la o turatie mai mica) puterea a crescut , raspunde mult mai bine cand calc acceleratia, puterea a crescut putin, merge mai silentios si pornirea este mult mai usoara.

Mentionez ca folosesc si tratamentul pt combustibil Metabond Megalene, cu el am scapat de mersul " nelinistit" al motorului la rece

Plus ca cel mai important lucru este faptul ca produsele sunt Made in Germany

Iar daca vreti sa folositi e bine sa va sfatuiti cu cineva care cunoaste produsul din gama potrivit pt masina voastra

Modificat de Gigibv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci se poate spune ca acest metabond (care este made in germany) face mai mult decat un tuning la motor!

PS: nu zici nimic de noxe, nu stii cumva cu cat au scazut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votat Nu si nu am de gand. Voi pune aditivi (daca va fi nevoie de ei) atunci cand vor fi recomandati de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am votat NU, fiindca motorul merge destul de bine, de ce sa pun ceva substanta ce nu e recomandat de producator.... Sal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votat nu, si nici nu am de gand dar asta datorita parerilor celo de mai sus. Dar intrebarea mea este alta si poate o sa puneti un topic si despre asta: Folositi solutie din aceea de curatare a motorului dupa ce ati dat drumul la uleiul vechi si inainte de al pune cel nou? e bine de folosit sau o sa ne trezim cu repercusiuni asupra mototului? Astept si eu un raspuns la aceasta intrebare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult pentru topicul despre spalare motor, dar ieri nu imi mergea functia de search si de caeea am postat aici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!