Jump to content

Cum se descurca in off-road? (Touareg 7L)


SeaDog
 Share

Postare recomandată

Cred ca vroiai sa zici F10.

Nu, vroia sa zica F16. E bun unu de-asta sa-l ai in batatura.

Cam offtopic.:))

F10-cod de serie BMW serie 5 2010

F01-cod de serie BMW serie 7 2009

F16- linkul de mai sus.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • VVV

    11

  • Diesel

    10

  • robertdinca

    9

  • msclemike

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Touaregul nu e o masina pt off-road, off-road in 90% din cazuri il facem cu Touareg, X5, X6, Q7, GL, ML etc atunci cand suntem nevoiti, in nici un caz de placere (off-road la noi inseamna cateodata un drum mai bun decat on-road, de aceea noi folosim off-road extrem, off-road dificil),astea sunt masini care poat scoate din anumite situatii dificile cand e nevoie unde un sedan nu are ce cauta.

Asta e off-road

:icon_thumright:

In semnatura vad ca ai un V10. Intrebarea mea este: ce mai faci? ca din ce ai scris mai sus am vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....Intrebarea mea este: ce mai faci? ca din ce ai scris mai sus am vazut.

Nu cred ca am inteles bine intrebarea...dar daca era o intrebare de curtoazie, raspunsul: multumesc foarte bine, sunt fericit ca a dat zapada pe la Cluj, astept sa vina Craciunul si ascult Radioul lui Mos Craciun: Magic FM, imi place atmosfera de Craciun. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

E foarte important cum iti este dotata masina. Eu personal am cauciucuri de iarna M+S dar niciodata nu plec iarna la munte fara lanturi pe toate 4 rotile, lopata, drujba, topor si chingi/cablu de tras.

Atasat sunt cateva poze.

Prima poza este touareg cu glazura de gheata. Mi-a inghetat practic toata masina de la ceata/burnita de afara.

A doua e cu lanturile montate. Si urmatoarea prin zapada/padure.

post-43679-0-55063500-1302352140_thumb.j

post-43679-0-75382200-1302353117_thumb.j

post-43679-0-05766600-1302353551_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate mesajul anterior pare iesit din context. Sunt nou pe forum, desi am user de mai demult, nu prea am intrat pana acum.

Cand intri pe un topic iti arata primele comentarii. Eu am adaugat un reply la acestea - despre cum e cu touareg-ul offroad (asta-i si titlul topicului) si constat ca de fapt ca ultimile postari sunt la sfarsit, discutia ajugand intr-o alta directie.

post-43679-0-24178900-1302354415_thumb.j

post-43679-0-55889900-1302354425_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Foarte frumoase pozele! Lanturi pentru jante de 18 se gasesc ? Prin benzinarii m-am uitat dar nu am vazut nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gasesc si pentru jante de 19" lanturi, dar nu stiu daca le gasesti chiar peste tot. Eu le-am luat de pe net, de la un depozit mare de piese auto, acum 2 ani.

Modificat de crysty_cyc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Cum se conduce cand activezi diferentialul ? Se da urmatoarea situatie: vreau sa parchez intr-un loc unde zapada este afanata/neatinsa dar nu atat de mare incat parcarea sa fie o problema. Activez diferentialul si accelerez, accelerez pana la podea sau progresiv ? Apoi cu diferentialul activat pot sa fac manevre inainte si inapoi ca sa ma pozitionez si mai bine pe loc astfel incat sa nu-mi ramana fundul in strada ?

Stiu ca dupa ce dau de asfalt trebuie decuplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai ce diferential sa activezi, ala il blochezi, dar pana la el cuplezi reductorul, cu reductorul cuplat acelerarea ar trebui sa se faca progresiv si nu pana la podea > reductorul = reductor de turatie adica te ajuta sa ai cuplu la turatie mica deci accelerarea pana in podea ar fi cel putin contraproductiva

insa daca retin eu bine in manual la touareg NU SE RECOMANDA CUPLAREA REDUCTORULUI PE ZAPADA, s-ar putea sa ma insel dar nu cred, tocmai pentru ca rotile pot sa rupa aderenta si tot socul se duce in transmisie, cu atat mai mult o parcare si manevrele aferente nu cred ca ar fi cazul sa le faci cu reductor cuplat, diferentiale blocate nici atat.

oricum citeste si tu manualul masinii, la un 4x4 eu zic ca e vital sa intelegi cum functioneaza si cu ce se maninca.

gasesti aicea informatii despre ce am vorbit, urmarile unor manevre cu low gear(reductor cuplat) pe zapada, exemplificate cu poze :

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?39942-VW-Touareg&p=551221&viewfull=1#post551221

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit topic-ul respectiv anul trecut. Dar ce s-a intamplat acolo a fost ghinion. Eu am manual in germana si manualele pe care le-am gasit pe forum nu sunt explicite privind cuplarea reductorului pe zapada. Ce am inteles din manual: NU se foloseste diferentialul daca rotile aluneca si folosesti reductorul pe LOW atunci cand urci un deal (e o ilustratie in manual) dar de zapada nimic. Chestia e ca eu am blocat/activat (e cam acelasi lucru avand in vedere ca se face de la un butonas/rotita) cand trebuia sa ies din zapada, am accelerat progresiv si am iesit, imediat cum am iesit am deblocat diferentialul si am mers mai departe.

Si tot nu am inteles: cand blochezi diferentialul ? Undeva am citit ca il blochezi inainte sa fi impotmolit undeva ca tocmai puterea suplimentara sa te ajute sa treci peste obstacol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reductorul si diferentialul se utilizeaza cand intri in ceva nasol, inainte de a intra, nu e indicat sa le cuplezi cand deja esti blocat(in rahat)

nu am inteles exact ce ai facut insa, rotita are mai multe pozitii : high / low / dif 1 si daca ai platit si dif2, high e pentru autostrada, low inseamna reductor cuplat/activat, urmatoarele doua pozitii blocheaza mai intai diferentialul central si urmeaza, daca ai, si diferential spate

reductorul dupa cum am zis si mai sus te ajuta sa ai cuplu la roata la turatie mica, adica te ajuta de exemplu sa te cateri, gandeste-te la o masina normala, pe o panta cu inclinatie mare rau, pornirea de pe loc in sus > trebuie sa turezi mult ca sa ai cuplu sa plece, dar nu prea mult sa nu rupi aderenta cand dai drumul, manevra se face pe costul ambreajului pe care de altfel il poti praji, reductorul iti rezolva aceasta problema

diferentialele iti permit diferentele de viteza intre roti > curbe mai ales, blocarea lor inseamna ca fortezi rotile sa se invarta cu aceeasi viteza, folosirea diferentialelor blocate pe suprafata de viteza duce la distrugerea lor, este util sa le blochezi insa pe suprafete in care una sau mai multe roti patineaza, gandeste-te la masina cu diferential deschis, roata care patineaza "fura" cuplul integral, si ai o roata care se invarte de nebuna si una care nu se invarte deloc, mai ales iarna vezi aceasta situatie, si aicea e la fel degeaba ai 4x4 daca se invarte o singura roata, iar celelalte trei stau si se uita, la asta folosesc diferentialele blocate, dar doar la viteze mici pentru ca la viteze mari ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am parcat masina intr-un loc unde zapada era afanata si destul de mare incat sa ajuna pana la "burta" masinii. Am intrat acolo luand un pic de viteza cu rotita pe "High" ca veneam de pe asfalt. La plecare nu puteam sa ies pe unde intrasem ca aveam o masina in spate parcata aiurea. Am ridicat masina pana la nivelul maxim al suspensiei, am blocat "low->dif 1" si am accelerat usurel pana am iesit de acolo, imediat cum am iesit am dat inapoi pe "high". Din e ai scris mai sus si am citit si eu, am folosit corect diferentialul in situatia in care am fost. Banuiam eu ca nu e bine sa-i dai "blana" daca ai blocat diferentialul si bine am facut ca nu am calcat-o la podea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutare,

 

Sunt nou posesor de Touareg 7L V6 TDI cutie TIPTRONIC cu optiuni 4x4 : HIGH, AutoDIFF, LOW si DIFF CENTRAL LOCKED.

 

Nu posed manual, de aceea apelez la voi pentru ghidare utilizare optiuni 4x4, in special pe zapezile care se anunta. Pana acum am rulat doar pe HIGH, iar martorii luminosi de pe consola erau aprinsi la HIGH dar si la AUTO DIFF.

 

Am citit tot thread-ul pana aici, insa am cateva nelamuriri :

- pentru rulare pe stradute cu zapada mare sau pentru a iesi din namete se foloseste LOW sau DIFF CENTRAL LOCKED ?

- cand esti in LOW sau DIFF LOCKED e vreo problema daca rotesti volanul sau treci in marsarier ?

- in modurile mentionate mai sus in ce mod folosesti cutia : D sau manual +/- ?

- la ce foloseste modul AUTO DIFF ?

 

Daca aveti cumva un manual complet pentru aceasta versiune raman recunoscator.

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana raspunde cineva, azi am iesit din namete cu diferentialul central blocat si bagat R (deci mergea si D). Auto Diff nu face nimic, e de fapt acelasi lucru cu High.

 

Inteleg ca de fapt asta (DIFF CENTRAL LOCK) e optiunea pentru iesit din nameti si noroaie, iar LOW pentru catarat. Oricum, alte feedback-uri sunt binevenite + rog ajutor manual masina.

 

Numai bine,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru zapada de acum, nu ai de ce sa folosesti alte setari, decat cele automate - deci cutia in D... si atat - nu ai de ce sa blochezi diferentialul, etc... poate cel mult sa inalti masina, cand te bagi in zapada mare cu ea.

 

blocarea difentialului se face in off road, cand ramai blocat, etc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un troian curent, prima data am incercat totul pe automat adica mod High si da-i cu D - a inceput sa patineze ... asa ca diff lock si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!