Jump to content

Cum se descurca in off-road? (Touareg 7L)


SeaDog
 Share

Postare recomandată

pai nu prea inteleg cum poti tine automata "in ture" (in afara de modul manual evident) ca ea oricum, in mod normal tine turatia pe undeva la 1400-1500 de ture.

Cum procedez eu: la fiecare sfarsit de sapatama (vineri) dupa ce am mers mult cu ea prin oras ies pe centura, trec pe manual si o tin turata in tr. 4 pe la 2500-3000 de ture pt curatatrea motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • VVV

    11

  • Diesel

    10

  • robertdinca

    9

  • msclemike

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fac un mic off-topic dar nu chiar de tot :wub:. nu stiu cum se conduce corect o masina cu cutie automata, respectiv tiptronic. Totul a inceput acum 6 zile cand am resoftat-o iar cel cu care am mers intr-un mic drive-test mi-a spus: " calc-o frate si nu o lasa ... deci pe scurt e bine sau nu cum conduc?

Stimate coleg. Te rog sa nu iei cele scrise de mine ca pe o ofensa, insa incearca sa te gandesti la ceea ce iti scriu pentru ca reprezinta un alt punct de vedere, referitor la intrebarea ta, decat acela pe care deja tu ti l-ai format. Uite cum vad eu pucrurile :

1) ai avut o masina de 313 CP

2) nu ti-au ajuns ( fiecare cu pretentiile lui ) si ai resoftat-o

3) din descrierea modului in care spui tu ca utilizezi vehicolul reiese ca mergi la consum ( adica tii constant la turatie mica pana se gandeste cutia sa treaca in treapta superioara - astfel se obtine consumul cel mai mic la o cutie automata ).

De ce ti-ai luat motor de avion, salupa, cap tractor daca tii contul la consum ? Masina pe care tu ai ales-o are si alte variante de motorizare potente, dar care au un consum mai decent in orice regim de utilizare. Ce ai ales tu este facut pentru remorcat combine pe camp , tractat Boeing 747. Pentru asemenea performante nu ai voie sa te uiti la martorul de consum. Ii dai in gura ca pentru de aia ai ales un motor din care se pot fabrica cu succes alte 6 motoare care sa echipeze alte 6 masini.

Este ca si cum ti-ai lua Ferrari si am merge in viteza intaia. Masina aia e facuta pentru incretit asfaltul.

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti raspund eu ca sa nu prelungim inutil offtopicul creat deja.

Tuning nu se face doar pentru cresterea numarului de cai. Cum iti suna 850Nm? Infinit mai bine decat 400CP, in cazul meu desigur.

Am citit postul lui Msclemike si nu am gasit nici o referinta la consum. Nici nu ar avea cum sa te preocupe acest aspect cand impozitul anual trece acum de 7000 de lei, in cazul lui.

Ca sa incheiem aici offtopicul, imi spun parerea referitor la intrebarea offtopica a lui Mike cum sa tii in ture o automatica:

-in modul manual cum spunea Claudiu

sau

- in modul D sau S cand aplici un kickdown (pedala de acceleratie are un buton de kickdown in capatul cursei, cutia retrogradeaza chiar si 2 trepte daca e cazul iar schimbarea vitezei se face la rosu...

Daca sunt alte nelamuriri, se deschide un topic nou.

Aici se incheie offtopicul si vorbim DOAR despre conducerea Touaregului in OFF-ROAD.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tin neaparat sa am ultimul cuvant ( nici nu pot ) , dar "Touareg - Off-Road " , este off-topic din start . Pentru Off-road se fabrica alt fel de masini ( punti fixe si 2-3 diferentiale mecanice, caroserie separata de sasiu, etc ). Tot postul este un off-topic dupa umila mea parere. In primul rand este o masina prea mare pentru off-road. Dupa aia , este prea grea. Este prea "premium". Nu a fost gandita pentru asa ceva. Legat de cuplu : la ce iti trebuie atatia Nm cand ai reductor care dubleaza puterea si cuplul la roata ( o putere si un cuplu si asa enorme )?

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca era mai corect: Cum facem Off-road cu un SUV. Trebuie sa recunoastem este simgurul suv cu abilitati de off-road si o face foarte bine pt un suv. A se vedea filmulete pe youtube.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tin neaparat sa am ultimul cuvant (!!!)( nici nu pot ) , dar "Touareg - Off-Road " , este off-topic din start . Pentru Off-road se fabrica alt fel de masini ( punti fixe si 2-3 diferentiale mecanice, caroserie separata de sasiu, etc ). Tot postul este un off-topic dupa umila mea parere.?????

Despre ce post vorbesti ca e offtopic? Daca te referi la topic, daca nu iti place, nu participi la discutie...e simplu.

Ultimul cuvant? Jurasik, primul tau post in acest topic nu e decat o polutie off-topic la o intrebare pusa tot offtopic. O bagare in seama.Probabil ca trebuia sa sterg tot ce e offtopic.Doar ca posesorii de Touareg nu sunt atat de numerosi pe forum si nu poti sa nu lasi lumea sa discute.

Dupa 8 ani de la aparitia primei generatii de Touareg, apare brusc un user vwforum care are revelatia ca Touareg nu e compatibil cu off-road. :blink: Genial!

In primul rand notiunea de offroad e foarte vasta...probabil ca prin off-road tu intelegi doar varianta off-road extrem. Cam superficiala abordare.

Incearca sa fii on-topic. Daca ai o experienta legata de Touareg in off-road, impartaseste-ne povestea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.

Am fost in "off-road" cu un Touareg. Consola fata este destul de lunga dar datorita garzii mari la sol chiar in varianta comuna ( adica nu Touareg Mountian sau cel cu suspensie pneumatica ) poate aborda multe trasee datorita unghiului de atac generos. Unghi de rampa bun. Unghi de degajare extrem de avantajos . Latimea o penalizeaza si lipsa unei punti fata face imposibila "alunecarea" in treapta redusa( ma refer la alunecarea pe punte - o tehnica frecvent folosita in off-road ). Masina grea si fara caroserie separata pe sasiu. Cursa suspensiilor este destul de lunga, dar ramai imediat cu roata in aer din cauza de lipsa de punti ( aceste se pot incrucisa la niste unghiuri harnice). 2.5 TDI este putin pentru off-road . 3.0 v6 ajunge iar 5.0 TDI nu are ce cauta prin gropi. Doar romanii si rusii il folosesc la asa ceva. Tot ei posteaza si filmulete pe youtoube. Tractiunea nu iti ofera nici o sansa de fapte de vitejie dincolo de aderenta normala a anvelopelor si 4x4 "permanent" . La cutiile automate nu se poate face balans ( viteza intai - marsarrier) si poti ramane in cea mai ordinara mlastina cu o masina de peste un miliard si jumatate cu tractiune integrala. Vizibilitatea in fata nu este prea grozava , mai ales pentru obstacolele foarte apropiate. Vizibilitatea laterala este foarte buna. Pentru cele cu suspensie pneumatica ridicata la maxim si folosita in off-road, mai bine lasati pe o treapta intermediara. Nu simti nici o reactie a masinii la denivelari ceea ce poate duce la avarirea masinii. In plus apare un fenomen de balans. Mi s-a intamplat sa nu percep cand o roata s-a ridicat pe vreo piatra sau damb si imediat dupa aia masina sa balanseze puternic stanga-dreapta.

Touareg este o masina excelenta. Nu pentru off-road. Nici proiectantii nu au facut-o pentru asa ceva.

Intre Touaregul din Dakar si cel din fabrica nu exista decat o singura similitudine. Sigla .

Daca nu cumva o sa ma dea vreun moderator afara de pe forum pentru ca am prostul obicei sa-mi exprin parerile direct si fara sa periu pe careva, am sa va povestesc si despre Q7 . ( o alta bijutarie mecanica ...dar nici el nu a fost facut pentru off-road) . Experienta cu el este mai recenta. L-am dat acum patru luni.

Modificat de Diesel
Post editat datorita partii offtopic. Daca te nemultumeste vwforum prin regulile lui, nu trebuia sa le accepti atunci cand te-ai inscris.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apreciez ca ai inceput sa scrii si on topic.

Inteleg ca ai fost in 'off-road' cu Touareg. Excelent. Era relevant sa descrii putin traseul ca sa ne dam seama ce fel de off-road ai abordat.

Te plangi ca Touareg nu are punti fixe si caroserie separata de sasiu. Pai Touareg e un SUV, nimeni nu pretinde ca e altceva, e un SUV cu abilitati off-road peste medie in clasa lui de SUV. Da-mi un exemplu de SUV care sa le aiba si sa fie superior Touareg-ului... (Pajero, Landcruiser, Patrol nu le consider SUV-uri desi nu mai sunt nici ele off-roader-ele de altadata). Doar Pathfinder ar fi un SUV si nu intentionez sa-i stirbesc din calitati. Oricum, e un topic de experienta 'offroad' si nu un topic de versus.

N-am inteles ce vroiai sa spui prin 'consola fata'. Touareg are o singura varianta de caroserie. Cine vrea 'console' scurte...isi ia altceva.

Personal, n-am inteles cum iti dai cu parerea despre comportamentul a 3 motorizari diferite in 'offroad' in conditiile in care tu iti incepi postul cu 'Am fost in "off-road" cu un Touareg'. Era un Touareg cu motorizari interschimbabile sau vorbesti din carti sau iti dai cu presupusul...?

Banuiesc insa ca ai fost cu un 3.0 TDI V6 daca zici ca 'ajunge'.

Despre filmuletele de pe youtube cu Touareg in offroad... Surprinzator am vazut foarte multe filme postate de americani, nemti, cehi. Si multe sunt reusite si edificatoare. Mai edificatoare decat o opinie scrisa legata de faptul ca ramai prea repede cu o roata in aer...

In rest, sfaturile tale despre condusul in 'off-road' sunt binevenite iar membrii posesori de Touareg cu siguranta le vor aprecia.

Cand o sa vrei sa ne povestesti despre Q7, te rog sa folosesti sectiunea Audi Q7.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traseul a fost moderat . Doar pante abrupte si sleauri , fara cursuri de apa sau catarat pe grohotis sau albie de rau.

SUV mai capabil in off-road ca si Touareg este Suzuki Grand Vitarra dar mai sunt.

Pathfinder are aceeasi hiba ca si Touareg si anume suspensie independenta pe fiecare roata, de unde si sansa de a ramane frecvent in 3 sau 2 roti , dar are avantajul caroseriei separate de sasiu si o latime mult mai mica ceea ce este un plus in off-road.

Sunt foarte apropiat de fenomenul 4X4, motiv pentru care am stat la volanul mai multor masini cu astfel de tractiune. Daca nu am condus toate variantele de motorizare, macar am stat ca si copilot si asistent. De aici si experienta cu motorizarile. Touareg este capabil ca si SUV in off-road moderat si pentru ca multe SUV-uri poarta aceasta denumire doar pentru a acoperi un segment de piata.

Eu o consider o masina foarte buna pentru ce a fost ea proiectata. Nu reusesc sa pricep de ce unii proprietari asteapta de la ea si altceva.

Sistemele de tractiune gestionate electronic, cu cuplaje reactive ( adica acelea care reactioneaza la pierderea aderentei ), cu ambreiaje multidisc in loc de diferential central, sunt Excelente pentru o tractiune optima pe asfalt si drumuri neamenajate mai usurele. Ele nu au fost gandite sa fie folosite in off-road. Proprietarii au aceasta impresie. Pentru cei mai multi , Touareg este un "Jeep". Folosita ca atare , masina va avea in scurt timp de suferit iar mentenanta va fi foarte costisitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu este cazul sa va ambalati. Nu are rost.

Cum spuneam si la inceput (ador Touaregul) este doar un SUV si are limitele lui si cum spuneai si tu (Jurasik) in postul de mai sus este ok pe ceva denivelari, drum de camp si nu are ce cauta pe "cursuri de apa sau catarat pe grohotis sau albie de rau." ,asta este un traseu dedicat Jeep-urilor nu suv-urilor.

Eu am facut la Ciolpani in traseul de off-road care nu este un traseu extrem ca cel pe care il fac cei de la 4X4 Mania si altii, adica de ce ziceai tu mai sus, cu un Patrol lux care face parte din categoria jeep-urilor si am ramas cu gura cascata cat de usor se misca pe acolo si sigur poate sa faca fata si Touareg-ul. Si eu sunt de parere ca pe Touareg este mic motorul de 2.5 si nu vb numai de off-road, stiu de la utilizatori ca se cam chinuie cu el, dar asta este; cine are sa-i traiasca cine nu sa isi ia 3L :) . Ce mai stiam eu este ca ai un avantaj sa ai punte independenta, dar daca ma uit si gandesc bine toate jeep-urile de off-road extrem au punte fixa, deci...

Eu m-am dat un pic cu Touareg-ul lui amicul de peste mari si tari George74 (il salut pe aceasta cale ca nu ne-am mai auzit de mult, amice :icon_thumright: si poate citeste si el si isi mai da si el cu parerea) si instant m-am indragostit de masina asta (de SUV-ul asta) cat despre Q7 il consider o ghena de SUV. Un "depozit" pe 4 roti care este doar frumos si atat. Touaregul este mai greu cu 200 Kg fata de Q7 tocmai datorita reductoarelor pe care "depozitu"l nu le are. Am vazut un astfel de "depozit" impotmolit in 15 cm de noroi la BZ. Dar si cum zicea si colegul Diesel, nu are rost sa vb aici de el ca nu are rost. Poate la Versus.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal nu agreez denumirea generica de 'jeep' sau 'gip' sau alte variante. E la fel ca in cazul folosirii expresiei 'adidasi' pentru orice pantofi sport. Sau 'xerox' pentru orice fotocopie.

Sunt de acord ca Touareg ''este capabil ca si SUV in off-road moderat'' dupa cum orice off-roader isi are limitele lui in teren. Suzuki Grand Vitara in offroad nu are decat avantajul ampatamentului mai mic, 2 variante de caroserie, mai ingust. Dar oricum nu vad sensul comparatiei. Suzuki Grand Vitara nu e in aceeasi clasa cu Touareg, nici ca masina nici ca segment de pret.

Borisake, Touareg (1) nu are 'reductoare' ci avea in serie un reductor si un diferential central blocabil. Optional mai era disponibil un diferential spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu raman dator cu raspuns la colegul de forum: cand faci 1200km cu 204litrii de motorina doar pe autostrada ( si mai avem conform gps-jlui inca 1045km pana acasa) nu as spune ca merg chiar la consum, resoftarea am facut-o pt ca oricata puterea ai la motor intodeauna vrei mai mult (citat Vvv), eu doar nu stiam cum se conduce in oras un Touareg si rasfoind prin forum am gasit ce a zis Diesel: calcata ferm dar nu exagerat acceleratia dupa care lasata masina sa mearga mai mult din inertie, asa fac de acum, calc pana in 2000rpm dupa care masina retrogradeaza cat ar chef, masina am vazut ce poate pe autostrada si mai mult decat face in off-road cu domnisoara aceea la volan nu cred ca ne-ar lasa inima pe oricare din noi sa ne tratatm Toaregurile.

p.s. Sper ca nu s-a suparat nimeni, cel mai important e ca noi sa fim sanatosi, gata eu nu mai fac off-topic, scuze greselile de scris scriubde pe telefon si e greubsa tot corectez:)

Sa nu raman dator cu raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata un filmulet exemplificativ, dar mai mult de atat nu cred ca mai poate sa faca fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult de atat pt mine si cred ca pt 90% din posesorii de SUV-uri nici nu e nevoie, chiar daca ar fi extra-super-potenta pt orice fel de off-road nu cred ca s-ar incumeta oricince sa intre cu masina de zeci de mii de euro intr-un offroad extrem, pt asta iei un patrol cu 2000euro.

P.S. Topicul de aici (nu ca ar strica sau in sensul negativ) e facut ceva in genul reclamei: http://www.youtube.com/watch?v=oSsCcIDAiTI , ma bine dispune de fiecare data cand ma uit la ea :D, ah da si imi aduce aminte cat e de potenta masina mea in off-road fara ca eu sa trebuiasca s-o murdaresc :D

Modificat de msclemike
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevaraciune de reclama si pe bune de ce s-o murdaresti, dar si daca este musai n-o murdaresti? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa n-o murdaresti? Iata urmatoarea justificare:

Spalatul SUV-urilor costa mai mult la o spalatorie auto decat spalatul altor masini. :) Joking no. 1 for today.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati colegi, este vorba despre pozitia de unde privesti lucrurile. Ca si posesor, doresti sa ai confirmarea ca ai facut o alegere buna. Ca persoana implicata intr-un anume fenomen ( 4X4 in acest caz), privesti lucrurile ceva mai obiectiv.

Clipul de mai sus se poate viziona din doua pozitii.

1) unii proprietari vor fi extaziati de cat de multe poate masina lor

2) un apropiat al iesirilor in off-road va aprecia total diferit. Va penaliza cursa scurta a suspensiilor si faptul ca masina ruleaza mai mult pe 3 sau 2 roti decat pe toata 4, lucru care ii afecteaza serios tractiunea.

Mie imi place Touaregul ca si masina. Chiar intentioneaza sa-mi cumpar unul de model mai recent, profitand si de caderea libera a preturilor la masini cu motorizari peste 2 litri. Dar il voi folosi pentru asfalt , foarte putin pe macadam si excls pentru off-road.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Touaregul nu e o masina pt off-road, off-road in 90% din cazuri il facem cu Touareg, X5, X6, Q7, GL, ML etc atunci cand suntem nevoiti, in nici un caz de placere (off-road la noi inseamna cateodata un drum mai bun decat on-road, de aceea noi folosim off-road extrem, off-road dificil),astea sunt masini care poat scoate din anumite situatii dificile cand e nevoie unde un sedan nu are ce cauta.

Asta e off-road

:icon_thumright: Modificat de msclemike
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place Touaregul ca si masina. Chiar intentioneaza sa-mi cumpar unul de model mai recent, profitand si de caderea libera a preturilor la masini cu motorizari peste 2 litri. Dar il voi folosi pentru asfalt , foarte putin pe macadam si excls pentru off-road.

Daca iti trebuie un SUV strict de asfalt, iesi mai bine cu un X5 decat cu Touareg. Tinuta de drum e mai buna pe asfalt, la fel si sistemul de tractiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, dar pretul unui x5 este mai mare cu cel putin 50%. In afara de asta nu toti sunt manelisti, fotbalisti sau mexicani ca sa fie atrasi de bmw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ouch, mie personal imi place BMW-ul foare mult si in viitorul apropiat sper sa intre in familia mea si un F01 si nu ma incadrez in nici una din categoriile de mai sus :D.

P.S. X5-ul imi place foarte mult, chiar am primit oferta de la Autoworld, X5 la 38.000eur, nu m-i se pare foarte scump iar tinuta de drum pe sosea este intr-adevar una foarte buna in special daca ai Dynamic Drive poti spune ca e aproape sportiva, dar iar deviem :))

Modificat de msclemike
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi tu esti exceptia care intareste regula :))

La 38.000 gasesti doar o jumatate de x5, unu` intreg si configurat inspre full te duce la 85.000 :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ouch, mie personal imi place BMW-ul foare mult si in viitorul apropiat sper sa intre in familia mea si un F01 si nu ma incadrez in nici una din categoriile de mai sus :

Cred ca vroiai sa zici F10.

Pretul de pornire la X5 (nou) la inceputul anului 2010 era datorita promotiilor 39900

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Veneam din Turcia, iar undeva prin Bulgaria mi s-a rupt cadranul.

Am un Touareg, 105.000 km. Incet, incet am reusit sa ajung la Bucuresti.

S-a mai intamplat cuiva? Cum de s-a rupt asta? Nu conduc sportiv, nu incarc masina excesiv :Driver:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Veneam din Turcia, iar undeva prin Bulgaria mi s-a rupt cadranul.

Ce cadran?? Eventual cardan...

Din pacate, am auzit ca a cedat si la altii...Am inteles ca cedeaza capatul cardanului din cauza unei prinderi nu foarte rezistente la uzura...

Cat a costat rezolvarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!