Jump to content

Frana de mana


furiarosie
 Share

Postare recomandată

  • 2 months later...

Am facut si eu e curand acest upgrade cu arcuri de etrier de Golf 5, care ar fi mai tari. Treaba e ca mi se pare cam greoaie acum actionarea manetei de frana de mana. Oare la Golf 5 tot asa tare o fi maneta?

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
florin71_skoda

Deoarece aveam pe spate o roata care se tot bloca cind trageam frina de mina,  am demontat (prin primavara) toate etrierele (fata/spate), le-am facut bucati, le-am curatat si am schimbat toate garniturile. De atunci frina de picor merge perfect, in schimb am probleme cu frina de mina. Initial am mai reglat cablurile si pe stand a rezulta ca prinde bine, chiar daca mie mi sa parut ca prinde prea sus, dar am sperat ca se autoregleaza in timp. Din pacate nu sa autoreglat nimic, iar in timp problema sa agravat si acum chiar daca trag la maxim frina de mina, se poate spune ca nu prinde mai deloc. Tine doar daca sunt pe loc drept. Am verificat cablurile si acestea sun intinse la maxim, iar cind trag frina de mina pirghiile etrierelor fac cursa completa.  Cam ce ar putea fi ? Ce as putea sa le mai fac, sau ce sa mai verific ?

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai pus bine la loc suruburile care imping pistonasele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

In seara asta am mesterit la masina, la cele 2 pirghi ce sunt actionate de cablurile frinei de mina. Prima data am pus masina pe stand si sa dovedit ca frina de mina era "zero". Am verificat pirghiile si erau "trase" la maxim. Ulterior m-am apucat de mesterit. Am inceput cu partea stinga, unde am scos cablul, dupaia am scos afara pirghia de pe ax si cum nu am vazut nimic suspect, am pus pirghia la loc, am actionat-o de citeva ori cu mina ca sa vad daca se misca si axul, dupa care am invirtit roata si am constatat ca totusi prinde frina, dupa care am pus la loc cablul. Dupaia am trecut la etrierul dreapta si am procedat la fel. La dreapta se pare ca am o usoara pierdere pe linga ax, dar nu se observa pina ce nu dai jos pirghia. Dupa ce am facut operatiunea asta (lipsita de sens) m-am urcat in masina, am tras frina de mina, si am constatat ca prinde pe la jumate. Am incercat sa plec de pe loc cu frina de mina trasa de jumatate si am constatat ca nu mai pot clinti masina din loc. Dupaia am pus masina pe stand si am obtinut urmatoarele rezultate:

Punte fata:    Stinga = 2,37kN ; Dreapta = 2,47kN ; Dif = 4% ; Eficienta = 60%

Punte spate: Stinga = 2,03kN ; Dreapta = 1,83kN ; Dif = 9% ; Eficienta = 23%

Frina stationara = Stinga = 1,65kN ; Dreapta = 1,76kN ; Dif = 6% ;

Rezistenta la rulare Punte fata:    Stinga = 0,26kN ; Dreapta = 0,24kN ; Eficienta = 59% ; Greutate punte 815kg

Rezistenta la rulare Punte spate:    Stinga = 0,5kN ; Dreapta = 0,44kN ; Eficienta =62% ; Greutate punte 620kg

Habar nu am ce sa putut intimpla si de ce functioneaza acum frina de mina, ca mie nu mi sa parut sa fi facut ceva logic. Tot ce mi se pare mie ca sa modificat, ar fi faptul ca am tras un pic axul mai inafara, deoarece cind am scos pirghia de pe ax, am fost nevoit sa o fortez un pic si am facut pirghie sub ea, cu 2 chei de 13, moment in care garantat am fortat si axul si poate ca a iesit putin mai afara din etrier.

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

axul nu iese din etrier, stai linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Atunci ce explicatie logica ar putea fi ? De ce acum am frina de mina, cu toate ca nu am facut nimic logic ?

Acum astept sa vad cit timp o sa tina figura si dupaia nu stiu ce sa fac, mai ales ca axul pe dreapta se pare ca are uzura destul de mare, de scapa lichid. Ma tot gindesc daca sa-mi iau 2 etriere SH si din 4 sa fac 2 "bune", avind riscul sa patesc la fel, (daca nu descopar intre timp ce problema am acum) sau sa-mi cumpar 2 etriere noi, care nu stiu cit o sa tina, ca se pare ca piesele noi nu prea tin multa vreme.( Acum ~2 ani am schimbat pe spate arcurile si telescoapele si acum pe drepata spate m-am trezit ca a intrat arcul la apa si-mi sta masina cu ~1cm mai jos fata de restul masini. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

CristianH, ce vrei sa spui ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceiasi problema. Frana de mana prindea tot mai sus. Am avut masina pe elevator pentru alta problema si am observat ca parghiile nu sunt la locul lor. Le-am impins cu mana si am avut o surpriza cand am ajuns la garaj: frana de mana la 4 dinti. Am descoperit topicul cu upgrade frana mana, am gasit arcurile respective, le-am montat si de atunci am frana de mana beton la 4 dinti. Citeste topicul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o sa-mi cupar si eu niste arcuri dinalea. Momentan am 10 zile de cind nu mai am probleme cu frina de mina. Sper sa tina cit mai mult posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi am montat arcurile "upgrade". Mie personal nu mi se par cine stie ce. Am montat versiunea soft, adica alea cu 7H0 in fata. Probabil ca treaba asta se datoreaza faptului ca recent am curatat etrierele si ca pirghia poate fi oricum miscata foarte usor si cu mina. Drept urmare mi se pare ca arcul nu face absolut nimic (in plus).

Frina de mina este la fel ca acum 20 zile. Nu sa schimbat nimic si tot nu inteleg de ce acum 20 zile a inceput sa functioneze frina de mina.

De asemenea nu inteleg de ce la teste, prinde mai bine (sau mai prost) frina pe stinga fata de frina pe dreapta,  cind apas pedala de frina, fata de cind trag frina de mina. Doar sint aceleasi placute si acelesi discuri. Dor modul de actionare difera.

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi la frana pe spate , nu la cea e pe fata.

diferenta de actionare e majora... cand calci pedala de frana, presiunea ajunge si la 100 bar, si conform legii lui Pascal, e aceeasi in ambii etrieri. Mici diferente sunt permise,

Cand tragi frana de mana, nu ai cum sa creezi aceeasi forta de franare. iar ca factori de dezechilibru , ai cabluri, pargii etrieri, suruburi pistonase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!