Jump to content

Salut


aidrian25
 Share

Postare recomandată

Salut. Cum strang si eu cablul la frana de mana???? pentru ca nu prea tine :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai 2 suruburi sub plasticul care acopera frana de mana. teoretic ar trebui sa tina perfect pe la al 6-lea dinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru ajutor.

Mai am si eu o intrebare: se poate turna ulei in cutie pe la sonda de marsarier ? :)

Modificat de aidrian25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si vezi sa nu pui prin gaura prin care vezi vibrochenul. am mai auzit pe cineva care a facut asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si unde e capacelul asta????pe unde pot sa torn ulei in cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ori pirn lateral, virezi la maxim in stg si te uiti pe acolo si o sa vezi un surub mare imnbus

sau scoti cablul de marsarier

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.Mersi

Am sa incerc mai bine pe la cablul de marsarier. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci cu frana de mana... io am o problema serioasa (cred ca fostul proprietar era innebunit dupa zapada)...exista o roata...sau o semirotita dintata pe care se blocheaza maneta ptr a nu reveni la forma initiala...rotita aia are si ea un ax (nu stiu de ce e proiectat astfel si nu e prinsa de caroserie) eh...ptr ca rotita sa nu se invarta si ea odata cu trasul manetei are la baza inspre consola un carlig sau un ciot de metal care e din caroserie. problema e la mine ciotul ala ce ar trebui sa opreasca rotita ....ciotul ala e rupt...jumate...ca parca au fost doua....de ce nu au facut unu mare si lat iar nu stiu.

acum cand trag de frana de mana....tine :rolleyes: atata timp cat o tin io cu mana :D :D :D ....deci maneta se trage impreuna cu rotita...nu mai are pe ce sa clontzane si sa se opreasca.

parerea mea e ca ar trebui sa sudez de caroserie o alta piedica...asta e singura varianta care mi-a trecut prin cap... aveti voi altele mai fiabile?

Modificat de armando
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca poti turna ulei chiar si pe la cablul de kilometraj. Are acolo un surub care merge cu o surubelnita in cruce. AI grija la surub ca daca il pierzi nu mai gasesti altul la fel are un pas mai altfel...

Cu frana de mana nu stiu ce sa zic...parca nici sudura nu e o varianta prea solida...

Nu merge schimbata partea care are piedica rupta??? Din cate stiu la mine nu e decat un singur ciot de-ala de care zici. BAfta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu mai deschid un nou topic, pun si eu intrebare legata tot de frana de mana. Daca sunt cam "off topic" sa-mi mutati sau stergeti topicul. La mine frana de mana nu merge de cand am masina, adica de prin 2001 si nici pana atunci nu prea a mers de nu stiu cand. Am incercat dar cand nu stiam prea multe sa o "destepenesc" deoarece arcurile de la tambure si cablul erau si sunt tepene. Arcul nu tragea inapoi ca sa elibereze tamburii si se misca cumplit de greu ca sa traga si sa blocheze rotile sin spate.

Este o parghie care se misca doar daca puneam levierul si o actionam in acest mod. Stie cineva, ce as putea face, sau a mai patit cineva ceva asemanator? Daca e sa nu se poata face nimica, trebuie sa-mi cumpar incluziv cu etrierii spate si tot ce tine de discul de frana spate, ca sa am si eu frana de mana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Verifica daca :D cablul care pleaca la ambele roti mai are cursa... Daca nu... e ruginit sau are fire de otel rupte, ori mansonul de otel e ruginit si el. Rezolvare=alt cablu. Nu incarca sa-l pui in miscare, nu tzine.

2. Sabotii care au fost imbibati in lichid de frana sau vaselina, nu vor mai avea niciodata eficacitate.

3. Etrierii se pot demonta, scoti pistonasele, verifici cata rugina au pe ei, iar daca nu sunt corodati, prea tare, poti incerca sa-i mai lustruiesti cu un smirghel fin. Lustruieste zona de lucru a pistonului, aia e de fonta si e prima care rugineste. Chiar daca pistoanele au puncte de rugina mici, nu vei avea scurgeri, garniturile sunt de regula destul de late, ca sa le acopere.

4. Nu mai trage frana de mana iarna.

5. Schimba si tu mai des lichidul, e stiut faptul ca lichidul produce retentia apei.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

oricum...dupa ce va rezolvati problemele cu frana de mana atentie la jocuri... eu dupa ce am strans cablul si eram multumit in sfarsit de raspunsul franei de mana am reusit sa-mi sparg masca... farurile... sa indoi aripile, contraaripile si bara de protectie... (intr-o incercare manevra de parcare... ca sa nu raman fara permis :banghead: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

@Armando, ai dreptate cu sudura, si eu am facut lafel pentru ca varful piedicii de la frana de mana se tocise si nu mai ramanea blocata. Am mers la un sudor priceput, a dat cateva puncte de sudura si apoi l-am luat la polizor... si asa am refacut varful piedicii. De atunci nu am mai avut probleme. Adevarul este ca de atunci trag frana de mana apasand mai intai pe buton si cand am ajuns in pozitia dorita eliberez butonul, ca sa protejez piedica sa nu se mai toceasca.

@Imparatul, ne-ai bagat in ceata rau... ai tambure sau ai discuri de frana si pe spate? Lamureste-ne: "Ca sa nu mai deschid un nou topic, pun si eu intrebare legata tot de frana de mana. Daca sunt cam "off topic" sa-mi mutati sau stergeti topicul. La mine frana de mana nu merge de cand am masina, adica de prin 2001 si nici pana atunci nu prea a mers de nu stiu cand. Am incercat dar cand nu stiam prea multe sa o "destepenesc" deoarece arcurile de la tambure si cablul erau si sunt tepene. Arcul nu tragea inapoi ca sa elibereze tamburii si se misca cumplit de greu ca sa traga si sa blocheze rotile sin spate.

Este o parghie care se misca doar daca puneam levierul si o actionam in acest mod. Stie cineva, ce as putea face, sau a mai patit cineva ceva asemanator? Daca e sa nu se poata face nimica, trebuie sa-mi cumpar incluziv cu etrierii spate si tot ce tine de discul de frana spate, ca sa am si eu frana de mana?"

@Rudy, nu este o solutie sa nu mai traga frana de mana iarna. Daca curata bine pistonasele (in cazul in care are discuri si etrieri pe spate) si articulatiile impreuna cu arcurile (in cazut in care are tambure) si mai si intinde cablul de frana de mana cat e necesar, vor functiona fara probleme chiar si iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

referitor la uleiul din cutie e mai bine sa-l pui pe la surupul cu cap inbus

asa vei sti si cat sa pui!adica pana da pe afara! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
referitor la uleiul din cutie e mai bine sa-l pui pe la surupul cu cap inbus

asa vei sti si cat sa pui!adica pana da pe afara! :D

mai demult cand am desfacut imbusul respectiv a inceput sa-mi curga uleiul din cutie,asa ca....ce era sa fac,m-am riscat pe la sonda de marsarier,nu ajunge tot in cutie?uleiul respectiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina era in plan orizontal si a inceput sa curga inseamna ca aveai ulei si nu aveai nevoie sa completezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau inseamna ca ai desfacut surubul de scurgere, nu pe cel de umplere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma e vreo problema daca am turnat pe la sonda de marsarier???????

sa ma lamureasca si pe mine cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, dar data viitoare sa pui pe unde trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

@Imparatul. Dupa masina din semnatura inteleg ca ai discuri pe spate. Mie imi ramaneau blocate rotile din spate dupa ce foloseam frana de mana iarna. La inceput doar roata spate stanga. Am fost la un service si acolo cica mi-au "curatat si uns" cablul de la frana de mana. Cert e ca pt o vreme nu a mai ramas blocata. Apoi, a inceput roata spate dreapta sa ramana blocata iarna. Am schimbat cablul de frana de mana -> nu s-a mai blocat deloc. Iarna trecuta, a revenit roata spate stanga in prim-plan si a inceput sa ramana iarasi blocata. Deci nu merge faza aia cu "curatatul si unsul". Am cumparat cablul de frana si il voi schimba zilele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

busonul de umplere si tot odata pt nivel este cel de pe partea stg a masinii pe capacul pt treapta a5 cu imbus de 17!!! si intra max 2l de 75w90 sau ce vrei u altceva mai bun...(oricum sa fie ulei pt cutie manuala) bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!