Jump to content

Am cotizat 500 kLei la Porsche B.N. "degeaba" 109?


andREI
 Share

Postare recomandată

Am avut de ceva timp o problema nasoala:

situatie tip a

--------------

Cu motorul cald rotesc cheia la pozitia contact. Se aprinde ledul de bujii dar nu se stinge. Deloc. Rotesc la demaror. Asta se invarte ca nebunul dar degeaba.

Am descoperit ca valva de oprire a motorinei nu era alimentata pentru deschidere, ramanand inchisa. Am testat valva si e perfect functionala. Am alimentat-o manual, merge perfect. Deschide si inchide perfect, nu consuma decat 1,35 amperi.

Dupa vreo 5-7 minute ledul se stinge si pot porni motorul, nu conteaza cate incercari fac in aceste minute. Fie 2 incercari fie 30 tot nu merge pana ce nu expira timpul asta.

situatie tip b

--------------

In timp ce merg cu masina sau stau cu ea la punctul mort (cu motorul pornit bineinteles) se opreste BRUSC motorul ca taiat din cheie, iar ledul de bujii se aprinde si ramane asa. In continuare este situatia A

am scanat in trecut cu vag-com-ul si nu a iesit nimic.

Azi am facut alta chestie: am scos firul de la valva cu totul si am dat sa pornesc motorul. S-a comportat identic ca in situatia a cu diferenta ca becul de bujii n-a ramas aprins si evident nu am insistat pentru ca nu avea cum sa porneasca motorul dar a sunat la fel motorul.

Am schimbat releul 109 cu cel nou (a existat in tarile civilizate un 'recall" - rechemare pentru inlocuire gratis). REPET TARILE CIVILIZATE.

Eu am platit 500 kLei pe el dar a facut acealeasi figuri si dupa.

Am studiat releele dupa pozitiile lor (vezi ETkA/SOTE):

1- liber

2- "7Z" - stergator luneta

3 - "109" - releu schimbat acum

4 - "18" - "Contact close relay for contact X" - ala care stinge tot cand dai la demaror - nu ne intereseaza acum

5 - liber

6 - releu semnalizare

7 - liber

8 - "19" stergatoare fata

9 - buzzer pentru faruri si pozitii

10 - liber

11 - liber

12 - releu 103 - NU STIU CE E??! cica ar putea fi conform SOTE "Contact close relay for fuel pump" - nu imi traduceti ca stiu ce inseamna - IL BANUIESC dar nu sunt sigur

Alti suspecti ar fi ignition switch-ul.

Este nasol ca nu prea pot studia problema usor ca apare cand vrea ea si nu cand vreau eu...

Azi am facut o chestie: am scos firul de la valva de inchidere a motorinei si am dat la demaror si ledul de bujii s-a stins dar motorul a sunat la fel de unde am tras concluzia ca atunci cand nu pornea motorul nu era limentat cu motorina.

Orice idee e bine-venita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001

Pai cel mai simplu ar fi sa verifici cu VAG-COM-ul codurile de eroare care EXISTA in ECU!! Sunt sigur ca ai coduri de eroare . Daca esti din Bucuresti ne putem intalni sa ne uitam la coduri ... . Daca vrei sa o iei "inginereste" verifica cu un voltmetru ca ai 12 V pe firul de la valva de inchidere a motorinei in clipa in care ii pui contactul ( sau dai la demaror )

Intrebare: Daca alimentezi "manual" :-) valva de inchidere , poti sa pornesti motorul imediat sau trebuie sa astepti 5-7 minute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza pare a fi exclusiv de natura electrica, singurul lucru neobisnuit este becul de bujii aprins asa mult timp. Verifica contactele din conectorul ECU (si serveste-i o doza de contact cleaner, bineinteles dupa ce ai deconectat bateria).

Inca nu te "arunca" la schimbarea ignition switch-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alinica: da, sunt din buc. nu e asta problema.am mai scanat si in trecut... cu rezultate zero.

@andi: da, asta e o idee care nu costa nimic in aplicare. Azi am mai descoperit cateva chestii:

1) Stupoare, dar atunci cand nu vrea sa porneasca valva de inchidere a motorinei este alimentata!

2) Cel mai des defectiunea se petrece la pornire si nu in mers. Si , repet, TOTDEAUNA cu motorul cald. Am facut alta chestie: am lasat cheia la pozitia contact si am pus cronometrul la celular. DUpa circa 6 minute s-a auzit un click si ledul de bujii s-a stins. Am dat la demaror si bineinteles a pornit perfect. Este totusi un releu ce naiba... dar care? Si e curios ca 95% din cazuri problema apare la pornire nu in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cel mai simplu ar fi sa verifici cu VAG-COM-ul codurile de eroare care EXISTA in ECU!! Sunt sigur ca ai coduri de eroare . Daca esti din Bucuresti ne putem intalni sa ne uitam la coduri ... . Daca vrei sa o iei "inginereste" verifica cu un voltmetru ca ai 12 V pe firul de la valva de inchidere a motorinei in clipa in care ii pui contactul ( sau dai la demaror )

Intrebare: Daca alimentezi "manual" :-) valva de inchidere , poti sa pornesti motorul imediat sau trebuie sa astepti 5-7 minute?

Pai am verificat si erau 12 V pe firul de la valva. Am sa vb cu Voinea daca poate el sa ma ajute cu scanatul codurilor.

E o buna idee sa incerc sa alimentez manual valva cand nu vrea sa porneasca. Hai sa presupunem ca tot nu va porni? Ce ar mai putea fi atunci? Nu de alta dar daca alimentez manual valva vor fi 12 V acolo pe ea ca si azi cand am masurat-o si nu a pornit. Sunt 99% convins ca este o problema de alimentare a unor elemente electrice din pompa de injectie. Mai este o valva cica N108 numita valva de inceput de injectie la mine in manual. Nu stiu ce o fi aia dar o banuiesc si pe ea. La pompa de injectie vine un manunchi mare de fire din care se desparte unul marisor si unul cu 3 fire. Cel marisor se duce nebifurcat in capul pomei iar cel cu trei se bifurca in un fir - cel de la valva de oprire si inca doua care merg undeva sub pompa. Alea ce or fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie ceva senzori de temperatura a motorinei...

Din cate stiu cand dai la cheie se decupleaza releul ... se pare ca la tine nu face treaba asta.

Ai verificat toate sigurantele??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca e vreun senzor de temp. motorina.

M

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001
Nu sunt cam mari valorile astea??!

Cred din ce in ce mai mult ca e o problema pe partea de bujii.

Esti pe undeva pe aproape! Valorile nu sunt cam mari . Sunt ok. Banuiala ta ca unul din relee este vinovat este foarte aproape de realitate. Daca ai putea sa verifici releul de la bujii ar fi extraordinar. Cred ca se intampla ceva ciudat in el. Daca poti sa-l decapsulezi fara sa-l distrugi, eu zic ca nu ar strica sa te uiti in el. Sa nu uiti sa il etansezi la loc daca il desfaci. Ai mai putea sa incerci sa fortezi racirea releului in momentul in care masina nu porneste sa vezi daca scade timpul de "pauza" sub 6 min. Daca se intampla acest lucru , 99% releul este faulty.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001

Inca ceva de verificat! Pune voltmetrul oriunde pe masina sa masori cei 12V. Verifica tensiunea in clipa in care iti ramane becul de bujii aprins. In clipa in care ( dupa 6 min ) se stinge becul citeste din nou valoarea tensiunii din instalatie. Anunta-ne ce valori de tensiune ai pe masina. Banuiala mea este ca ramane aclansat "dubios" releul de bujii si ca o sa existe o diferenta de minim 0,5 V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca becul de bujii este aprins in bord inseamna ca ECU comanda releul. (circuitul electric pentru martorul din bord este diferit de cel al releului)

ECU poate sa comande releul din doua motive:

a. considera ca sunt indeplinite conditiile pentru actionarea preincalzirii .

b. are o eroare interna (poate sa fie generata si de contacte corodate).

Cazul a. se aplica numai la pornire, nu si in cazul functionarii, oricum trebuie verificate semnalele de la senzorii de temperatura (valorile interpretate de ECU).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu are nici o legatura cu faptul ca masina nu porneste...

asica motorul poate fi pornit chiar daca becul de la buji nu s-a stins.

ECU nu da drumul la motorina decat dupa ce becul de la bujii s-a stins!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta problema cu becul de bujii care nu se stinge am avut-o si eu. (La pornire).Eram exasperat. Rezolvarea partiala a fost sa-i dau o palma (cu fortza de pumn), sub bord, in zona releelor.

Am tinut-o tot asa vreo luna, timp in care mi-am achizitionat un spay de contacte si am inundat tot cu substanta conductoare. Nici un rezultat.

Intr-un final...am desfacut releul incapsulat (nu mai stiu exact, al doilea sau al treilea de sus (cel responsabil cu bujiile)), si l-am examinat.

SURPRIZA!!! O lipitura de cositor s-a corodat si a crapat. Mers la pistol, lipit, REZOLVAT....

Poate fi si la tine acelasi lucru.

Incearca mai intai cu palma sa vezi prin ce-am trecut :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei are o problema de contacte electrice oxidate sau lipituri reci chiar la ECU. Dupa cateva masuratori (si rularea output testelor) au aparut erori intermitente (65535 Internal Control Module Memory Error si inca o eroare 00000 - End of Output datorita intreruperii comunicatiei intre VAG COM si ECU) si s-au schimbat valori ale parametrilor masurati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta problema cu becul de bujii care nu se stinge am avut-o si eu. (La pornire).Eram exasperat. Rezolvarea partiala a fost sa-i dau o palma (cu fortza de pumn), sub bord, in zona releelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi in josul mesajului meu scrie despre un VW Golf 3...din "pacate" !? este vorba de fostul Golf 3, actualul abonament pe toate liniile de transport, sper provizoriu.

Masina se manifesta in felul ca nu se stingea becul de la bujii, si puteam invartii oricat vroiam la cheie ca oricum masina nu pornea. (la fel ca la tine). Ca o alta mica observatie, dupa ce puneam contactul becul ramanea aprins dar parca nu asa de aprins ca in secunda punerii contactului.

Ai incercat cu palma?... :censur:

Nu mai stiu exact ce scria pe releu, si e departe de mine acum.

Deschide-l si inspecteaza-l. :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu parca imi aduc aminte ca am citit mai demult ca becul de bujii este si indicator de OBD-II adica daca lumineaza mai mult timp sau in vreun fel inseamna ca de fapt raporteaza ceva mai grav ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut progrese remarcabile astazi in lupta cu sistemul electric al masinii mele. Trupele mele au inregistrat o victorie posibil decisiva.

Lasand povestile la o parte, am scos releul de bujii din bord, l-am desfacut si bineinteles nu avea nimic, saracu'...

Am scos releul 18 (cel care taie consumatorii cand dai la demaror) si a aparut problema!!!! Am crezut ca am prins defectul insa... reincercand sa pornesc (tot cu releul 18 scos din bord) a pornit si a mers bine. E clar... nu era el.

Am scos apoi releul 109 si am pus contactul. BINGO!!! Becul de la bujii a ramas aprins. L-am lasat vreo 15 minute si tot nu s-a stins. Am scos contactul, am pus la loc releul, am pus contactul. MERGE ACUM!

Cu motorul mergand am scos releul 109. S-a oprit ca atunci cand am probleme. In rest toti consumatorii erau functionali mai putin ECU si implicit motorul. Sunt 99,999% convins ca ori releul 109 e de vina (putin probabil releul propriu-zis ca l-am schimbat acum 1 saptamana) ori ceva de pe traseul releului, si anume circuitul comandat si nu circuitul care comanda. Acum pot aborda lupta altfel.

(Si acum ca la oscaruri...)

Multumesc in primul rand domnului Andi pentru tot suportul logistic, tehnic si nu in ultimul rand psihic.

Multumesc domnului Mircea_P pentru foarte valoroasa sugestie cu pumnul in bord (ma doare si acuma mana dar a folosit)

Si nu in ultimul rand multumesc tuturor celor de aici care m-au ajutat in mentinerea topicului.

"Multumesc" celor de pe TDIclub.com care m-au indrumat gresit sustinand sus si tare ca releul 109 daca n-ar merge n-ar merge nici un consumator in masina. Cat se poate de fals din moment ce cu el scos din bord merge tot mai putin ECU.

Acum lupta trece in alta faza, ceva mai simpla, cautarea contactului imperfect pe traseul lui 109.

Inainte mars!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:-o

Chiar a folosit? :salut: :( (adica s-a stins becul dupa un upercut decisiv?)

8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar dupa pumn imediat s-a reaprins. Iar uppercut si defectiune momentan KO!!!

Azi am mai dat o lovitura importanta inamicului care e pe ultimul incarcator... Am pus vechiul releu 109 cu fire cositorite in punctele de contact (30, 85, 87) si am verificat in momentul taierii alimentarii unde e buba. Nu e in conductie ci in comanda. Firul ce activeaza releul chiar de la ECU nu are semnal. Celalalt circuit e in regula. Acum (cu planul electric de la AndiTDI) voi verifica unde e intreruperea... in fir, in conectorul din placa de relee, in alt conector, conector ECU sau... (Doamne fereste!) in ECU.

Sunt aproape de finalul razboiului caci mai am doar un fir de verificat.

PS: Cand s-a blocat si nu mai vroia am legat firele cositorite intre ele in asa fel incat am facut serviciul releului si a pornit instant. Deci ECU vrea dar nu poate. Il ajut eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi sa nu zici hop *NICIODATA* inainte sa fi rezolvat 100% o problema. Ieri inamicul mi-a dat o lovitura urata. Dupa cum spuneam mai devreme am pus niste fire de pe vechiul releu 109 si am facut conexiunea pe care o facea releul fortat (in paralel cu releul). Totul bun si frumos, nu a mai murit in mers vreo zi si ceva (mers mult). Spre seara a reusit sa moara chiar si cu aceasta conexiune facuta!!!

Am simtit ca mor de enervare, ciuda, etc. etc.

M-am uitat daca nu uitasem cumva nefacuta conexiunea. Aiurea. Era acolo.

Singurul lucru diferit din toata povestea este ca acum ledul de la bujii nu statea aprins tipic ci clipea non-stop. Cred ca s-ar putea sa fii stocat un cod de eroare si de aceea vreau sa il citesc cu o interfata in curand.

TOTUSI eczista o speranta pentru ca atunci cand (cf. dl. Mircea_P) am dat un palma (nu f. tare) in carcasa de sub volan - unde se afla ignition switch-ul (tot obiect al rechemarii de catre VAG) si-a revenit instant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raman la convingerea unui contact corodat (probabil intr-un releu). Tine-ne la curent.

Il stiu pe unu care ca motiv principal de a-si vinde masina, a fost faptul ca in 4 ani nu a reusit sa le vina de hac franelor, care conform convingerii lui, nu functionau cum trebuie... 8) Si s-a gandit mai mult de 1000 de zile...poate nu chiar in fiecare zi... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut progrese remarcabile astazi in lupta cu sistemul electric al masinii mele. Trupele mele au inregistrat o victorie posibil decisiva.

imperfect pe traseul lui 109.

Inainte mars!!!

daca dai niste detalii referitoare la an fabricatie , serie caroserie , motor etc s-ar putea sa te ajut!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca dai niste detalii referitoare la an fabricatie , serie caroserie , motor etc s-ar putea sa te ajut!!!

Pai Passat Variant 1.9 TDI cod motor 1Z

caroserie cod : WVWZZZ3AZSE021422

an fabricatie 1995 (septembrie 1994 - socotit 1995)

Azi am luat un ignition switch nou pe care vreau cat de curand sa il montez sperand ca o sa rezolve problema.... :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah.. am uitat ca si eu am avut aceeasi problema la un Passat B4 cu motor 1Z si s-au descoperit diferite "bube" electrice.. o alarma legata prost pe traseu insa si contactul mecanic de la cheie ( ala care doar face legaturile electrice .. nimic inteligent .. cu multe arcuri prin el ).. si dupa ce a fost schimbat ala nici ca s-a mai repetat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut carcasa de sub volan (aia gen scoica) si am gasit acolo contactul electric de la cheie oarecum accesibil si alarma legata de-a-n-pixulea (fire originale deizolate si deviatiile matisate direct si pus izolir peste). Vreau sa schimb contactul zilele astea si sa cositoresc firele alea legate romaneste. Va tin la curent cu ce se intampla dupa aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!