Jump to content

Vibratie indicator temperatura


starchaser
 Share

Postare recomandată

Acum vreo 2 luni am inlocuit folia originala de pe cadranele de bord cu alta. Au trebuit scoase toate acele indicatoare pentru viteza, turatie, combustibil si temperatura, inlocuita folia si apoi montate la loc. Problema e ca acul ce indica temperatura lichidului de racire dupa scoatere si remontare are o mica vibratie dupa ce opresc motorul...Mai concret, urca cam 3 milimetri si apoi revine in pozitia 0. De asemenea, cu motorul cald, acul sta pe undeva pe la 92 grade, desi temperatura lichidului (stabilita cu diagnoza VAS) e pe la 88 de grade. Baietii de la service au incercat sa scoata acul si sa il remonteze orientand-ul cu 2-3 mm mai jos, dar problema persista.. Stie cineva ceva despre o posibila rezolvare?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@starchaser

Nu stiu cu cat te pot ajuta dar am un videolink ce iti arata c-am cum se face schimbul asta de folie,din pacate e in limba germana,nu stiu cat intelegi dar cel mai important lucru e ca poti vedea cum se schimba folia: http://www.tachodesign.de/Video_Tachoschei...ab_Null_kmh.wmv poate ai facut tu ceva gresit.Si inca ceva,chiar ieri,mi-am cumparat si eu folia originala cu SEAT SPORT(5P1072310B) si mi-ai cam facut frica acum.Oricum nu renunt la ea,ii prea faina si dupa ce voi fi si eu gata cu schimbul asta de folii ma anunt din nou.Ciao si mult succes! :)

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact folia asta am montat-o si eu...Adica nu eu personal, am fost la dealer-ul de unde am luat masina..Nu te sfatuiesc sa o montezi tu deoarece sunt niste operatii complicate la mijloc..Trebuie scos volanul, airbag-ul, plus ca iti trebuie unelte speciale pentru a demonta panoul de instrumente..

Problema e ca au fost scoase toate acele indiatoare, iar apoi au fost remontate. Personal, desi nu am cunostinte avansate in domeniu, cred ca acul ce indica temperatura lichidului de racire a fost montat cu cativa mm mai sus decat pozitia initiala..Am facut si un film cu vibratia acului pe care cei de la service l-au trimis importatorului, dar se pare ca nimeni nu s-a mai confruntat cu asa ceva. Oricum, saptamana viitoare merg din nou la service si te tin la curent../

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@starchaser

Nu e chir asa de complicat montajul,nu trebuie neaparat dat jos volanul doar ca masca argintie de pe bord e prinsa cu 2 suruburi la"radacina" in poza cu galben volanului si e c-am stramt locul de o surubelnita mare dupa care se trage in afara pt. ca mai sta prinsa si in 4 "clips-uri" in poza cu verde nu innainte de a se da "protectia" de piele jos;acestea find facute mai raman 4 suruburi Torx in poza cu rosu care fixeaza tot bordul.Apoi se decupleaza de cabluri si se poate trage afara.Optional se mai poate da jos si "acoperisul" bordului care e in 5 suruburi Torx in poza cu roz prins pt. a putea lucra mai lejer.Acum se face totul ca in link-ul de mai sus.Mie personal nu mi se pare greu de facut.Cand am timp si chef de montat am sa fac si niste poze(pas cu pas) ca sa vada si altii in caz ca mai doreste cineva asaceva si vrea sa-si economiseasca banii de montat.Ce te mai rog eu daca vrei si poti,sa mai pui o poza cu folia ta asta noua "aprinsa" pe intuneric ca sa vad si eu cum arata.Ciao,pe data viitoare. :lol:

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se vede nici o diferenta notabila...Adica partea alba nu se lumineaza pronuntat, desi eu initial am crezut ca asa va fi..O sa pun o poza cat de curand...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

N-am reusit inca sa fac o poza, dar am studiat filmuletul din link-ul pe care l-ai postat..E total diferit fata de ce mentioneaza instructiunile de montaj pentru folie..Ma refer la faptul ca e contraindicat sa se ridice acele cu mana si sa se modifice fata de pozitia 0..Trebuie demontate cu ajutorul a doua surubelnite..

Tie ti-a venit folia? Intreb pentru ca trebuie sa aiba si instructiuni de montaj, unde sunt detaliate exact toate operatiunile si ordinea lor..

In cazul meu au fost respectate toate instructiunile de montaj, da aia nu imi explic cum de vibreaza acul respectiv...Se pare ca nimeni nu stie, pentru ca am facut un filmulet cu simptomele pe care dealer-ul l-a trimis la Porsche Romania, care l-a trimis in Spania, pentru ca n-au mai vazut asa ceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,eu am deja folia,cu tot cu instructiuni insa nu am apucat sa o montez.Eu cu siguranta nu am sa scot acele cu 2 surubelnite.Din cate stiu eu nu e voie cu mina din cauza ca s-ar putea incarca acele electrostatic.Insa am o intrebare:daca au scos acele cu 2 surubelnite,cum leau pus si la loc?Tot cu 2 surubelnite?(era o gluma). Eu am sa fac asa cum zic instructiunile cu exceptia surubelnitelor si daca voi avea aceiasi problema ca tine voi incerca mai odata ca in filmulet.Cat despre poza nu-ti face griji,am vrut doar sa vad cum arata pe intuneric.Sper sa-ti rezolve cei de la SEAT cat mai repede problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am stiut ca acele se pot incarca electrostatic...Cred ca de aici se trage toata problema...La service, acele le-au scos cu ajutorul a 2 surubelnite, exact cum se mentioneaza in instructiuni..Problema a fost la remontaj..Toate celelalte ace au fost montate apsand usor pe capacelul acela negru de la baza...La acul de temperatura, capacelul ala a iesit, ei l-au luat in mana, l-au fixat si abia apoi au fixat si capacul ala..

Cred ca asta e problema...cum zici tu..ei au luat acul in mana si s-a incarcat elctrostatic..La celelalte ace nu am problema asta pt ca nu au fost atinse cu mana, au fost atinse doar in zona de baza, acoperita de capacelul ala negru de plastic...

Multumesc de ajutor...O sa le comunic celor de la service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

In sfarsit,azi am montat si eu folia!Arata bestial ziua si putin altfel noaptea decat cea originala(neagra).Starchaser trebuie sa-ti spun ceva:am demontat folia originala cu ace cu tot exact ca in manualul de instructiuni adica cu 2 surubelnite late desi eu am zis ca le scot cu mana dar nu a mers asa usor cum credeam eu,asa ca dai cu surubelnitele ;) dupa care am pus folia "Seat Sport" si am pus acele la loc CU MANA deci nici vorba de incarcare electrostatica;am pus gemuletul si dai fuga la masina sa probez cum functioneaza. ;) Surpriza acul de la kilometraj si cel de la turometru in momentul cand am montat bordul la mufa lui(fara sa dau contact de la cheie) s-au deplasat fiecare 3-4 mm in sensul invers mersului de ceas nemai aratand 0(zero) ci undeva pe -3,-4 km/h ;) Am dat repede jos din nou bordul si demontat acele dupa care le-am pus la loc dar nu asa cum scria in instructiuni,adica puse in pozitia initiala cum erau cu folia originala ci ca in videoclipul din postul#2 adica impinse cu mana spre pozitiile 0(zero) si SURPRIZA:merg perfect,arata pozitia exact ca inainte si nici nu urca si coboara ca la tine si culmea,am avut toate cele 4 ace in mana.Imi pare rau daca te dezamagesc acum cu stirea asta proasta dar poate ce ai tu e altceva. ;)

PS.Cele 2 ace,de la rezervor si de la temperatura,au mers din prima fiind montate "normal" cum scria in instructiunile SEAT.Am facut si o groaza de poze,de la inceput pana la ultimul surub montat,in caz ca are nevoie cineva de ajutor...cu placere. ;)

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai reusit sa-ti montezi folia...Sunt convins 100% ca si eu am aceeasi folie, insa problema de care am povestit n-am reusit sa o remediez nici pana astazi...

Cred ca o sa iau lucrurile in propriile maini si o sa demontez personal ceasurile de bord, iar acul de la temperatura o sa il fixez dupa filmuletul de care pomeneai..Totusi, vroiam sa te intreb cat de complicat e sa demontezi ceasurile fara a demonta si volanul...(din pozele pe care le-ai postat anterior am presupus ca nu ai dementat si volanul)..Adica exista riscul sa-ti cada suruburile laterale in interiorul coloanei de directie sau alte incidente?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e complicat de loc,faci exact cum am scris eu in postul#4 cu exceptia ca acoperisul bordului,prins in 5 suruburi torx,se da obligatoriu jos nu cu am scris eu "optional".Volanul trebuie de la inceput lasat la maxim in jos si tras la maxim afara.Unde trebuie sa ai mare grija:sa nu zgarii cu surubelnita masca bordului!Ca sa nu iti pice suruburile pe undeva ar fi recomandabil sa folosesti o surubelnita sau un bit magnetizat.Iar in cazul ca totusi iti pica vreun surub il poti scoate pe sub volan daca desfaci masca neagra.Toate suruburile sunt torx de 2,5(sper sa nu ma insel) :unsure:Cand ai ajuns la ace sa ai mare grija cu surubelnitele late sa nu zgarii folia pt. ca iti trebuie forta ca sa le scoti.Ai mare grija,daca ai rupt un ac din greseala sau orice altceva in afara de folie la bord nu poti cumpara nimic extra si un bord nou costa 650-700€ fara montaj!!!Succes!

PS.Daca nu sti ceva si iti trebuie vreo poza dami un PM cu adresa ta de mail si iti trimit ce iti trebuie. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc pentru indicatii...Imi sunt foarte utile..Chestia e ca eu doar am vazut cum se schimba folia (la service baietii m-au lasat sa stau langa ei). Diferenta dintre modul cum ai procedat tu la montaj fata de ei e ca ei au demontat volanul fara sa demonteze si acoperisul bordului si au scos tabloul de instrumente de tot (e conectat printr-un fel de mufa cu mai multi pini). Dupa ce l-au scos, l-au pus pe o masa si abia atunci au desfacut plasticul transparent si au schimbat folia. Apoi au remontat totul la loc si l-au fixat in bord, au montat volanul si airbagul la loc. Toate astea le-au facut fara sa scoata borna de la baterie, ceea ce m-a mirat. Recunosc, nu sunt profesionist, dar am ceva indemanare, de asta te-am intrebat daca pot aparea complicatii. Ma gandeam sa demontez personal acul ce vibreaza si sa incerc sa-l fixez dupa indicatiile tale in ideea de a scuti 300 ron la cat probabil se ridica manopera la service.

Apropo, tu ai scos borna de la baterie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,eu nu am scos borna de la baterie pt. ca eu nu am scos si volanul;e adevarat,se recomanda decuplarea bateriei atunci cand efectuezi astfel de lucrari dar la mine nu era cazul iar ei sunt profesionosti.Parerea mea este ca au facut totul CORECT,acoperisul nu mai trebuia dat jos daca dai si volanul pt. ca atunci poti scoate masca argintie fara probleme.Daca desfaci borna de la baterie pt. mai multa siguranta e bine insa trebuie sa-ti spun ca pe urma trebuie sa programezi iarasi cheia la masina.Sper sa reusesti sa faci tot ce ti-ai propus fara probleme si cu rezultate pozitive. :P Uite aici niste poze inclusiv poza(07) care arata -5 km/h :D

01. http://img172.imageshack.us/my.php?image=cimg0573ev5.jpg

02. http://img267.imageshack.us/my.php?image=cimg0575sh1.jpg

03. http://img267.imageshack.us/my.php?image=cimg0588lz5.jpg

04. http://img267.imageshack.us/my.php?image=cimg0592aa1.jpg

05. http://img267.imageshack.us/my.php?image=cimg0593vk2.jpg

06. http://img267.imageshack.us/my.php?image=cimg0601to3.jpg

07. http://img267.imageshack.us/my.php?image=cimg0604qf0.jpg

08. http://img267.imageshack.us/my.php?image=cimg0608oo8.jpg

09. http://img267.imageshack.us/my.php?image=cimg0627nh7.jpg

10. http://img182.imageshack.us/my.php?image=cimg0628qm4.jpg

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Iti multumesc pentru imagini, o sa incerc si eu metoda ta. Pana acum nu am avut timp, sper cat de curand. Partea bizara e ca acul cu pricina nu mai vibreaza de fiecare data cand opresc motorul. Ciudat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut tuturor

V-as ruga sa-mi spuneti de unde pot cumpara un set de folie sport pt instrumentele de bord pt Seat Altea. Am incerat pe net dar nu gasesc pt Altea. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:

Desi suntem OffTopic am sa-ti raspund la intrebare: de cumparat sunt originale de la Seat iar pt. diesel sunt urmatoarele 2 coduri de piese:

5P1 0723 10A (cu viteza maxima de pana la 220km/h)

5P1 0723 10C (cu viteza maxima de pana la 240km/h)

Folia "Seat Sport" sub aceste coduri se potriveste doar bordurilor cu display matrix mic nu si la cele cu display matrix mare!

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!