Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

pasul spre Diesel

Asta are multe avantaje, insa nu neaparat legate de consum. Motor mai puternic ( TDI, presupun ca vrei ), fiabilitate mai mare ( la SDI sigur ) si "zgomot de tractor" :).

Ca sa se merite dpdv consum trebuie sa mergi foarte mult, pentru ca investitzia in TDI sa o amortizezi in ani putzini. Eu am facut socoteala si la cat as avea eu nevoie 10 - 12 kkm pe an, mi-as scoate banu', poate, in 7-8 ani. Am luat in calcul diferentza de pretz benzina-motorina si diferentza de consum. Nu am pus alte consumabile la calcul, insa unele sunt in favoarea TDI altele nu.

Bine, un TDI are valoare de revanzare mai mare, dar totusi dupa 8 ani nu stiu ce va fi de skoda second hand, chiar si TDI. Sunt pt TDI, dar nu pt consum ( depinde de kkm ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pasul spre Diesel

Ca sa se merite dpdv consum trebuie sa mergi foarte mult, pentru ca investitzia in TDI sa o amortizezi in ani putzini. Eu am facut socoteala si la cat as avea eu nevoie 10 - 12 kkm pe an, mi-as scoate banu', poate, in 7-8 ani.

Poate daca ai avea un motor pe motorina, ai circula mai mult :21: ca multe drumuri lungi ar iesi mai ieftin. Serios, eu daca as avea o masina ceva mai mare (Octavia, de ex) si pe motorina, cred ca m-as plimba mult mai mult decat o fac acum. Si ma refer la drumuri lungi atat in tara cat si afara (Ungaria, Austria, Croatia, Turcia s.a.m.d.). In plus ai autonomie mai mare si la un drum afara mergi mult cu motorina din tara, care e mult mai ieftina. De exemplu, daca faci plinul la Arad (56l) ai apoi autonomie de ~ 1.100km (sau chiar mai mult daca mergi pe autostrada cu 130km/h), iar Arad - Budapesta sunt doar 250 km. Si Arad - Viena 510 km. Eu zic ca daca privesti asa, nu mai faci doar 10-12.000 km/an si atunci chiar merita. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu autonomia si diferentza de pretz in diverse state ai dreptate, nimic de zis. Din pacate, asta se va termina destul de curand. Unificarea pretzului carburantului va veni negresit.

In rest, problema trebuie pusa putzin altfel: in cat timp potzi face acel numar de km care acopera diferentza de motor luand in calcul consumul mashnii cu motorul mai scump pt ca sa fii multzumit si sa-ti satisfaci necesarul de deplasare, in conditzii normale (viatza de zi cu zi). La mashina exista uzura care depinde si de timp, nu numai de nr de km.

Eu unul nu as face kkm in plus mult mai multzi doar pt ca nu platesc mult pe ei, la fel cum nu vorbesc la telefon degeaba doar pt ca este ieftin intr-un anumit interval orar. Offtopic: exemple de limitari ale costurilor reduse avem la operatorii nostrii din tzara, cand era nelimitat romanul statea cu telefonul in priza continuu si se chinuia sa vb cat mai mult.

Cred ca in primul rand la alegerea unei mashini conteaza sa ti se potriveasca necesitatzilor. Cand acestea se schimba radical atunci trebuie luate masuri. Ca este posibil sa descoperi necesitatzi noi in functzie de costuri ... este o problema psihologica interesanta. :shock:

The truth is out there.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Si eu sunt de aceeasi parere si anume ca un diesel renteaza doar daca faci foarte multi km, altfel, diferenta de pret la cumparare este foarte mare si se amortizeaza foarte greu in timp. Ar fi frumos sa ai un TDI care sa consume sub 5% in afara si max.7% in oras, dar cand te gandesti ca platesti cam 2000 de euro diferenta pentru el ... sunt totusi niste bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Akebono si adrian: Categoric aveti dreptate cand spuneti ca diferenta de pret intre diesel si benzina e destul de mare la cumpararea masinii si ca 2-3.000 euro nu e o suma neglijabila. Eu am vrut sa va arat doar ca (cel putin pana in 2007) nu trebuie facut calculul doar la avantajul consum&pret intre motorina si benzina in RO ci si un avantaj combinat legat de drumurile lungi (in special in afara granitelor).

Si am fost serios cand am zis ca daca as avea un TDI mai mare (sa avem loc 4 oameni si sa consume putin) as face iesiri de 4-5 zile pe rutele amintite. Acum, cu Fabia MPI, lcurul asta nu e posibil :x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Charisman: eu am Fabia din 2002, si de cite ori plec la un drum mai lung nu prea imi place sa ma gindesc la cit costa benzina. de 6 luni conduc un Golf TDI, si am vazut diferenta: putere, cuplu, consum (si altele...). De exemplu, fac lunar un drum lung (Bucuresti-Cluj si orasele din NV si retur) si pot spune ca e greu sa depasesti un consum de 5.5% cu AC pornit tot timpul si mers destul de tare (inclusiv 160km/h Buc-Pitesti). Anul trecut am fost in Grecia cu Fabia si am avut un consum mediu de 7.1% (full bagaje si 4 persoane) pe 3.500Km. Diferentele sint mari la asemenea drumuei.

Acum am inceput sa ma gindesc sa schimb Fabia cu o Octavia TDI.

In ceea ce priveste apropierea preturilor benzina-motorina, din cite stiu eu afara benzina e pe la 1.1Euro iar motorina cam 0.85. Deci cu 20% mai putin, care coroborat cu un consum mai mic cu 20% (5.5% fata de 7%), determina economii bunicele.

In concluzie, ca sa nu o mai lungesc, diferenta de costuri la drum + diferenta de putere + pretul de revinzare mai mare acopera dieferenta de pret de la achizitie, dupa parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionut1975: si eu ma gandeam ca viitoarea masina (probabil in 2005) sa fie o Octavia TDI (poate chiar cea noua), mai ales dupa experienta placuta pe care am avut-o cu o Octavia in Turcia - putere faina, consum 5.4% cu A/C jumatate de drum, 4 persoane si portbagaj umplut la maxim, stabilitate mare.

Iar cand am fost in Germania, un grup de 3 masini dintre care o Octavia si o Bora avand 1.9 TDI, iar cealalta un motor (ce-i drept, f. puternic - 4.2l - 300 CP) pe benzina, cea din urma a alimentat de 2 ori mai des decat celelalte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionutz:

1. unificarea pretzurilor NU se referea la 1l diesel = 1l benzina, ci la echivalentul acestora pe piatza europeana ( explicatzia lui charisman are logica in situatzia actuala pt ca moto romaneasca e mai ieftina si te tzine mai mult moto de cat benzina, in cazul in care aceaasta situatzie este ceva permanent, nu doar pt un concediu pe an ). Diferentza de pretz intre tipuri de carburantzi probabil va ramane.

2. nu discutam alte avantaje ale motoarelor TDI sau ale octaviei fatza de fabia, ci doar fabia, octavia sau whatever la acelasi dotari, aceleasi caracteristici, doar alt motor.

3. luand o mashina noua, ai ales benzina, poate nu ai facut tocmai o alegere buna, poate in cazul tau merita TDI. la o mashina SH indiferent de necesitatzi poate o alegere mai buna ar fi diesel desigur datorita fiabilitatzii acestui tip de motor.

4. tuturor ne-ar place o mashina care sa consume cat mai putzin, sa fie cat mai puternica, sa fie cat mai ushor de intretzinut si sa o revindem cu pierdere cat mai mica.

nu am auzit inca de GPL pe skoda, dar poate este o optizune :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Akebono: de la punctul 1 nu am inteles nimic, cu exceptia ultimei propozitii. Fii mai clar, te rog. Care este echivalentul benzinei si al motorinei pe piata europeana, care ar putea sa se apropie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punctul 1

charisman spunea: In plus ai autonomie mai mare si la un drum afara mergi mult cu motorina din tara, care e mult mai ieftina. De exemplu, daca faci plinul la Arad (56l) ai apoi autonomie de ~ 1.100km. Adica dat fiind faptul ca diesel-ul ofera autonomie crescuta si pretzul motorinei romanesti este mai mic ca afara iesi mai ieftin combinand cele doua chestii. Iar eu spuneam ca motorina si in general carburantul nu va mai fi multa vreme mai ieftin ca afara. Asta declara si OMW dupa cumpararea majoritatzii la Petrom, in prima faza nu se vor scumpi, dar in viitor alinierea pretzurilor este inevitabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate observ eu, motorul 1.2 HTP nu este mai economic decat 1.4 MPI, cu toate ca teoretic asa ar fi trebuit sa fie... gresesc oare?

as vrea sa mentionez cate ceva aici:

1. motorul de 1,2htp este mai economic decat cel de 1,4mpi

2. motorul 1,2htp este de provenienta vw(polo)

3. motorul 1,4mpi este de provenienta "made in cehia" nefiind altceva decat un upgrate al celui de pe felicia.

iar referitor la diferentele benzina/diesel:

1. octavia 1,6mpi(102cp)-13.161 euro(cu toate texele),consum mediu=6,8

2. octavia 1,9tdi(90cp) -14.294 euro(ddp),consum mediu=5.

-diferenta de 1.133euro.(ambele modele au aceasi echipare: oferta speciala octavia ideal)

il las pe fiecare in parte sa considere daca merita tdi in favoarea mpi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nou, discutia benzina vs. motorina.

Eu nu cred ca cineva cumpara benzina din banii (Euro/$) economisiti prin cumpararea unei masini echipate cu motor pe benzina, ci din banii "de trait". Ce este mai rau: o cheltuiala mai mare la achizitie (din banii "stransi" - Euro) urmata de cheltuieli lunare mici (din banii "de trait" - lei), sau invers? Eu sunt categoric in favoarea primei variante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

......

1. motorul de 1,2htp este mai economic decat cel de 1,4mpi

2. motorul 1,2htp este de provenienta vw(polo)

.......

1. daca spune domnul marcos treaba asta, asa trebuie sa fie, stie el ce stie :) Noi obisnuim sa venim si cu argumente in sprijinul afirmatiilor noastre.

2. te-ar surprinde sa afli ca 1.2-ul HTP este dezvoltat tot de Skoda si preluat in tot grupul? :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Eu n-am vrut sa ofensez pe nimeni, insa citind in fiecare zi mesajele de pe forum, am ramas surprins ca cei care au motoare 1.2 HTP, care conform specificatiilor trebuia sa fie un motor economic, nu stau chiar asa de bine in conditii reale (mai ales in traficul din Bucuresti).

Conform autoindex.org, consumul declarat de producator ar trebui sa fie:

In the city 7.6-7.7 l/100 km

Out of city 5.1 l/100 km

Average consumption 5.9-6.0 l/100 km (EU)

Din cate am vazut eu pe forum, sare binisor de aceste cifre, cel putin in oras, dar si in afara la drum lung.

Una peste alta, nu cred ca motorul 1.2 HTP este un motor rau, chiar daca nu sunt fan-ul motoarelor in 3 cilindri. Si dupa cum spune si BogMW, este un motor conceput de inginerii de la Skoda (Cehia) si preluat de grupul VW.

http://www.ptc.com/appserver/it/icm/cda/te...p?im_dbkey=6553

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am terminat Brasov-Bucuresti-Brasov. 3.40 am - 7.40 am, cu o oprire scurta la otopeni 10 min.

Consum mediu 5.6. La dus 3 persoane + bagaje 5.3. La intors am venit singur cu mashina goala. Medie orara 82 kmh.

La intoarcere am putut sa ma joc putzin pe shosea si sa experimentez:

kmh rot/min %

140 ~3900 8.3 <- nu sunt foarte sigur de justetzea valorii

130 3500 7.1

110 3000 6.4

100 2750 6.2

90 2500 5.0

Toate acestea le-am citit de pe consola de pe bord, pe o distantza considerabila ( mentzinand viteza si turatzia constanta ) si in mai multe sesiuni de masurare :)) , astfel incat sa fie cat de cat stabile valorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm, pacat ca n-ai avut ocazia sa testezi si consumul la 160... ti se facea rau, la mine era peste 12%...

Nu stiu cine a dezvoltat motorul, dar mi se pare ca merge foarte bine pentru cat de mic e. Sincer sa fiu, nu ma asteptam la "performantele" dinamice pe care le are masinuza cu el. E drept, atunci cand dai drumul la A/C mai bine mergi pe jos, dar asta e o alta poveste. Nu uitati, cei care v-ati luat fabii, ibiza sau alte masini cu 1.2, ca daca nu era motorul acesta, poate va luati alta masina, deoarece varianta cu 1.4 era prea scumpa... Cel putin la mine asta a fost situatia, si nu regret nici un moment ca nu mi-am luat Clio sau Solenza, fie ele si cu motoare mai puternice. Pe ansamblu, cu motorul asta cu tot, masina asta merge foarte bine. Iti permite si sa te infigi putin in oras atunci cand e nevoie, si merge si cu 120 in afara, viteza pe care de altfel rara as fi depasit-o si cu alta masina. In schimb, siguranta, calitatea materialelor si stabilitatea masinii sunt cu mult peste concurenta si pentru mine compenseaza lipsa unui motor ceva mai puternic. Cind vad cum salta Solenza de fund pe drum la 120 si cum se inclina in curbe, imi multumesc inca odata ca am luat masina asta, in care am incredere. Poate un pik offtopic, dar asta am avut de zis :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Done.

160 km/h - 10.1 % turatzie cam 4500 - 4600, insa surprinzator motorul merge foarte frumos la turatzia asta, pe la 4000 parca are ceva vibratzie insa aici este totul foarte lin si zgomtos.

Brasov-Bucuresti(Otopeni)-Brasov 5.3% cu mentziunea ca am mers la ora pranzului iar dupa varianta de la Ploiesti si inainte ( la intoarcere ) am mers "aproape" regulamentar prin localitatzi. Dusmanii erau la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

In afara de consumul HTP-ului nu s-a mai spus nimic.

Zilele acestea a fost din nou foarte frig, -11 - -15 C.

Intrucat am mers pe distantze scurte ( max 6 km ) cu motorul rece si relativ rece am obtzinut valori medii de consum pe aceste distantze de peste 16%. Azi dimineatza chiar 18.2% si nu as putea spune ca traficul a fost ca la ora de varf si nu am trecut de 3000 rot/min ( de fapt cred ca cu greu am trecut de 2500 ).

In mod normal vara pe aceleasi distanze am consumul 7-9%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

breaza(benzinarie) - bucuresti(omv baneasa) in cap 100 km

noapte ora 2

viteza medie ~100km/h (varianta ploiesti e mai distrusa de bombe si cred ca a mai scazut viteza medie dar am recuperat dupa ploiesti cu 110-120)

consum mediu pe cei 100 km pe calculatorul de bord- 5.5

alimentat omv 5.54 L pana la plin

2 persoane cu bagaje....portbagaj cam plin ca deh....e mic :banghead: si era si pretena :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Sambata, 09.05.2005 am obtinut cel mai mic consum din istoria Fabiutei mele: 3.4%. Distanta: 48 km, din care 10 in Bucuresti. Treapta 5, turatie 1600-1800. Viteza 70-80 km/h. Mers ardeleneste, fara accelerari bruste, etc. Motorina Euro 5 OMV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata, 09.05.2005 am obtinut cel mai mic consum din istoria Fabiutei mele: 3.4%.

Sa precizam ca tu ai motorul de 1.9 SDI. La 1.2 HTP, recordul personal este de 4,5%, dar conditiile erau favorabile: cand am plecat, motorul era aproape cald, iar ruta a fost Campulung-Pitesti (aproximativ 50 km), localitati intre care exista o usoara diferenta de altitudine. De asemenea, am mers "ardeleneste" (maximum 70-80 km/h).

In schimb, pe autostrada, mers cu 130 km/h, pe o distanta de 60 km, consum de 7.9%. In fapt, viteza medie pe computerul de bord arata 125 km/h.

Am mai sesizat, cu incalzirea vremii, o scadere a consumului, mai ales imediat dupa pornire, dar si o crestere a acestuia prin folosirea aerului conditionat (greu de estimat, probabil undeva intre 0.5-1.0 l/100km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un update la consumul 1.2/64CP in oras la masinuza mea: 7,8 pe ultimii 500km parcursi, exclusiv in oras, si cu mici aruncari la 4000 RPM in a doua, cand mai trag de ea :salut:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un update la consumul 1.2/64CP in oras la masinuza mea: 7,8 pe ultimii 500km parcursi, exclusiv in oras, si cu mici aruncari la 4000 RPM in a doua, cand mai trag de ea :salut:.

<{POST_SNAPBACK}>

Cu A/C sau fara?

Eu am avut pe ultimii 700 km de parcurs urban consumul mediu de 7,9 (la Combi cu schimbari de trepte la 2.750 - 3.000 rpm si A/C cam jumatate din timp) B) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma adresez celor care posteaza consumuri. Ati facut verificarea computer-ului de bord ( a ceea ce afiseaza la consum ) cu metoda plin-plin? BC-urile necesita recalibare uneori iar erorile sunt extrem de mari pe distante scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma adresez celor care posteaza consumuri. Ati facut verificarea computer-ului de bord ( a ceea ce afiseaza la consum ) cu metoda plin-plin? BC-urile necesita recalibare uneori iar erorile sunt extrem de mari pe distante scurte.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu! Metoda plin-plin ma costa prea mult :salut: !

La masinile astea mai noi (2003, 2004, 2005) nu este precis computerul? Atunci nu mai este util, ci este orientativ... Si daca imi afiseaza autonomie de 50 km cu benzina din rezervor si el nu e precis, atunci la ce-mi foloseste informatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!