Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

pesonal best distanta Sv-Bz 3,5 l/100 medie de 75 km/h. ;) am poze :) sper sa nu ma minta BC-ul, oricum undeva intre 23:00 si 02:00. Media pe 2000 de km pe bc 4,1 oras cu afara si aer. o fi bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In localitati 50 km/h si 90 km/h in afara ?

Nu am depasit 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut tuturor. sunt nou pe acest forum si trebuie sa recunosc ca am citit multe chestii care imi sunt de folos.

am fabia 1.4 mpi, 50kw 2001 si am schimbat antigelul azi incercand sa o pregatesc pentru frig. imediat dupa ce am bagat antigelul am pornit motorul sa se aeriseasca lasand cand la relanti cand mai accelerand din cand in cand. prieteni, am crezut ca innebunesc. imi afisa un consum crescand din ce in ce pana a ajuns la 44 l/100 km. este corect ce am scris. crestea continuu pana nu am mai rezistat si am oprit motorul crezand ca lesin.

intrebarea mea este: trebuia sa fac vreun reset ceva sau ce se intampla cu afisajul acela, ce ar trebui sa fac? ca pana acum nu mi-a mai facut asta. apoi am pornit motorul si am facut vreo 2 km iar consumul a scazut la 18 l/100 km. tot e imens. va rog ajutati-ma cu sfaturile voastre si va multumesc anticipat. cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, este normal sa creasca pe BC consumul cand stai pe loc si motorul este pornit... BC-ul imparte cantitatea de benzina consumata la numarul de km parcursi, exact ca intr-o fractie in care numaratorul creste ( consumul ) iar numitorul ( distanta parcursa) ramane constant!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia e cam asa. Tu ai stat pe loc si mergea motorul mai turai motorul etc. Probabil inainte sa schimbi antigelul aveai o distanta mica parcursa si benzina totala consumata a fost raportat la acea distanta mica si asa a iesit 44 litrii/100 km.

Acest lucru se confirma si prin faptul ca dupa ce ai parcurs cam 2 km consumul mediu a scazut. Maine dimineata (sau dupa mai mult de 2 ore dupa oprirea motorului) o va lua de la zero. Adica nu vei gasi acel 18 l/100 km. Dar la inceput oricum ti se va parea mare, cu motorul rece la inceput distanta va fi mica la care sa calculeze consumul.

In coltul mediei de consum este o cifra 1 sau 2. daca apesi scurt butonul reset se modifica cifra dar si consumul afisat. Cea care apare cu cifra 1 este consumul de scurta durata, adica se reseteaza daca nu pornesti motorul timp de 2 ore.

Cea de la cifra doi se reseteaza mai rar. Ex. dupa 100 ore de functionare a motorului, sau resetare manuala, tinand apasat lung butonul de reset.

De fapt totul este descris in manualul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

va salut din nou. timpul trece, si o data cu trecerea timpului apar si noi intrebari...

pentru a putea raspunde la intrebarea pe care vreau sa o adresez, permiteti-mi sa va introduc putin in context.

deci...

- in urma unei diagnoze mi s-a cerut schimbarea sondelor lambda.

- insa eu ziceam ca nu simt miros de benzna nearsa sau consum ridicat la masina. oricum am hotarat sa ii fac un test.

- tocmai mi s-a aprins intr-o zi martorul care imi zicea ca sunt pe "rosu" la benzina, si am alimentat de 50 de lei, aproximativ 10 litri

- dupa alimentare, computerul de bord imi zicea ca pot merge cu masina 240 de km.

- azi, s-a reaprins martorul care ma avertizeaza ca trebuie sa alimentez.

mentionez ca de cand am alimentat pana la aprinderea martorului am mers 92 de km. in momentul de fata computerul spune ca mai pot merge 55 km.

deci, voi ce ziceti? s-a risipit benzina, sau nu? 20 de km au fost facuti in afara orasului, iar 70 in oras.

repet, dupa alimentare BC imi arata 240 de km. Am circulat 92 de km, si BC imi arata 55. Cat despre consum, BC imi arata intre 9,5 si 10,3. Acestea sunt valorile pentru oras. Insa e adevarat ce spune BC?

un calcul simplu ar spune ca 90+55=145, dar pana la 240 mai este. Luam in calcul si faptul ca am mers prin oras dar tot parca e mult. e consum mare sau nu?

P.S. in cazul in care mai merg cu sondele lambda busite, exista pericol de a se mai strica si altceva. scuze de off topic, dar ma gandeam ca se raspunde mai repede daca intrebarea e in cadrul discutiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ma gandesc ca iti arata ca mai poti sa faci 240 km cu alt stil de mers si alt consum.

Dupa ce ai alimentat ai mai mers in afara si dup-aia in oras, deci consum crescut si distanta pe care o mai poti parcurge pe comp bord a scazut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a devarat ce spune BC. atat ca nu trebuie sa te iei dupa el. trebuie sa te iei dupa ac. daca mergi 3 minute cu a doua la 4000 Rpm ai consum de 18 L/100 km. BC iti face calcul si in functie de acest consum iti spune cati km mai poti face. in cazul consumului asta, mai mergi un numar mic de km. dupa astea 3 min de mers turat, mergi 2 min cu a 5-a viteaza la 2.300 Rpm. ai consum de 4,8 l/100 km. automat, BC calculeaza distanta pe care o mai poti parcurge. la un consum asa mic, vei putea face de 5 ori mai mult fata de primul consum. multi se confrunta cu problema asta la BC, putini inteleg exact cum se calculeaza.

*cifrele sunt informative

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare andrei...

am si eu o intrebare, ce inseamna "ac"?

dupa ce am atasat valorile inregistrate de BC, ti se pare ca a consumat mult?? de fapt asta era intrebarea mea, dorind sa stiu daca are rost sa circul cu sonda lambda defecta.

acum am intrat in casa, dupa 30 de km de oras (Oradea), si am avut consum de 8,7. e drept, nu am prins atatea semafoare, dar am avut multe opriri, cam 20, cautand farmacii si o adresa.

ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ac, ace = ac indicator benzina :)

pai din ce ai spus tu, ai scos un consum de 10,8. acum depinde de stilul de mers. sincer, se poate si mai putin. aici numai colegii cu motorul asta pot sa iti zica daca e mult sau putin.

oricum nu uita ca mai sunt si alte cauze ale consumuului mare, nu doar sondele lambda. si in general, sonda de dinaintea catalizatorului afecteaza consumul, nu si cea de dupa el. deci daca ar fi sa schimbi "sondele lambda busite", ai de schimbat una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. multumesc de explicatii.

trebuia sa fiu mai atent si imi dadeam seama.

consumul inregistrat era intre 9,5 si 10,3, nu 10,8.

dar m-am cam linistit in ideea ca am vazut aseara consumul. si cred ca ala era real. si la cate opriri am facut nu mi s-a parut mare deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e ok consumul, si a mea tot cam 10 pe BC ia in oras pe vremea asta, asta e la drumuri scurte... motorul se raceste repede se incalzeste greu,

la drum extern (mers linistit) am resetat BC si pe media la suta (cea mica) era tot timpul sub 6

eu am varianta de motor cu 100cp si nu stiu daca au vreo influienta si cauciucurile care au latimea de 195

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

De ceva timp la mersul in oras consumul nu a vrut sa coboare sub 9-10 indiferent de stilul de mers, iar in afara sarea peste 7 la mers mai tare. Am schimbat urmaroarele piese "nevinovate": pompa benzina, senzor temperatura/presiune aer (de pe galerie adminsie), desfacut si curatat galeria de adminsie cu schimbarea garniturilor, schimbar furtune de linga buson ulei la clapeta, curatat clapeta, schimbat tot ce era garnitura. Rezultat : acelasi. Dupa o diagnoza facuta unui model identic de fabia, care avea in oras 6.5 pe bc (ce-i drept 1.4 16V) mi-au atras atentia valorile indicate de senzorul de detonatie: la mine la relanti 0.45-0.7V iar la el 0.33-0.5[Measuring blocks canalul 026]. Senzorul asta este insurubat in motor sub galeria de adminsie, are si un scut de tabla peste el iar mufa lui se conecteaza la cablaj sub furtunul de antigel care merge din termostat la radiator(3 pini). Am deconectat mufa de acolo si atunci au aparut surprizele: calculatorul de motor nu indica nici o eroare desi senzoul era lipsa iar consumul a scazut la 8.5 oras, mers mai sportiv. Acel fir conform manualelor ar trebuie sa fie ecranat, senzorul de detonatii fiind dptv tehnic un microfon. Urmatorul pas : desfacut mufa mica de la ECU (aia de sus). Taiat firele pinilor 100,101,109 si conectate firele unde trebuie cu cablu ecranat - audio. Valorile citite pe 026 sunt acuma ~330mV la relanti si scad la 240mv la turatie iar consumul in oras s-a dus sub 8l/100km. O sa verific si la drum intins sa vedem.

Sper sa fie de folos treaba asta cuiva, numai la senzorul asta nu m-am gandit sa-mi provoace problemele(380RON pompa de benzina, ~200 senzor temperatura aer... schimbate degeaba).

Conform manualelor Skoda voltajul normal este 0.2-2V la blocul 026. Metoda de verificare a senzorului: cu un osciloscop conectat, la lovirea usoara a blocului motor in zona senzorului cu un ciocanel apar varfuri de semnal pe oscilocop.

Explicatie tehnica ar fi ca in baza unor valori crescute ale semnalului senzoului de detonatie ECU intarzie aprinderea pe cilindrul care da acea valoare.

Alte simtome care au disparut: tremuratul in relanti.

!Mare atentie la senzoul asta: daca-l scapi pe jos poti sa-l arunci. Trebuie insurubat cu cheie dinamometrica exact la 20Nm pentru a merge normal!

Modificat de Gabriel DIACONU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare mica, dupa ce am citit ultimul post.

cam cati km faceti ca sa aveti consum de 8-9 litri prin oras?

ca mie tot peste 10 imi arata mai nou.

ultima data am alimentat cand BC imi arata ca mai pot face 35 km ramasi de 50 de lei, si am mers 110 km numai prin oras (Oradea) in general distante scurte- 3 km. Am mers 110 km pana cand BC imi arata iarasi ca mai pot face 35 de km.

in afara imi arata 5,5. am facut 320 de km ultima data cu 19 litri de benzina.

mentionez ca afara merg la consum, dar in oras nu pot zice ca merg nici la consum, dar nici sportiv.

Modificat de silviutz00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merg in jur de 100km/zi, in iasi, trafic relativ aglomerat si semafoare; pana cand ajunge temperatura la 90 arata pe bc(1) undeva in jur de 10 dupa care scade spre 7.5

In plus cred ca la mine mai este influentat si de anvelope, am 195/50/15

Modificat de Gabriel DIACONU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 40km azi, bc(2) este 8.1/100km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi, dupa cum ai spus tu Gabriel Diaconu, consumul a scazut considerabil din momentul in care apa a ajuns la 90 de grade.

am reusit si eu un 8,3 pe distanta de 10 km. Trebuie sa recunosc ca am traversat Oradea, dar am prins verde la semafoare cand am mers dintr-un capat in celalalt. Incoace a fost foarte aglomerat.

la mine mai e si motorizarea care cere ceva mai mult! :lol:

Modificat de silviutz00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....pe Bc am asa .... la 1 am intre 6.4 si 8.3 .... astea sunt constante, daca e liber am 6.4 daca e aglomerat, 8.3 ........ pe punctul 2 am 8.2 de vreo 400 km incoace..... cam 50 de km pe zi fac in oras, ce ma deranjeaza e ca dimineata sau daca e un pic mai frig imi arata 12 la inceput si trebuie sa`i dau reset .. si o lasa moale pana pe la 8.3 ...... in rest cum te dai la ea cum te suge..... off... skoda fabia 1.2 2004 hatch`

acum de pasti o sa fac un drum Cta-Buc-Cta-Bv-Cta deci insumat vreo 1400 de km .... vedem consum atunci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

t.dan

faptul ca la inceput iti arata 12 % este parte integranta a procesului de inregistrare a consumului de motorina in cazul tau.

prin faptul ca ii dai restart, o ajuti putin, in sensul ca acel consum inregistrat va fi mai scazut.

gabriel diaconu a mentionat foarte bine ca atunci cand apa ajunge la 90, consumul va scadea considerabil.

insa ce ma uimeste pe mine este ca in ciuda faptului ca ai diesel si din 2004, in oras papa si 8,....

personal mi se pare cam mult...

sa ne dai si noua valorile dupe cei 1400 de km

drumuri bune!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

htp nu e diesel. 1.2 htp e pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut...

am si eu o intrebare

la ce turatie sta la voi relantiul la motoarele diesel

la mine sta pe 900 de turatii...si mi se pare cam mult.

asa trebuie sa stea sau este ceva in neregula

multumesc si stiu ca poate nu trebuia sa postez aici dar n-am gasit nici un topic despre aceasta problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai mai postat si aici http://vwforum.ro/topic/78676-turatie-prea-mare-la-relanti/page__view__findpost__p__1560969

te rugam sa nu mai postezi pe mai multe topic-uri

din cate stiu eu 800-850rpm ar trebui sa fie ralantiul

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut!

Am si eu o intrebare. Mi se pare ca la mine la masina, consumul aratat pe BC, nu este echivalent cu consumul real al masinii.

Spun asta doarece, spre exemplu, de 30 de lei, pot face 50 de km in oras. Dar BC imi arată că am un consum de 7,5-8. Acuma matematic vorbind, de 30 de lei, poti merge bine 75-80 de km.

credeti ca e posibil ca valorile aratate de BC, sa nu fie tocmai reale?

in afara, din cate am calculat, consumul aratat de BC este echivalent consumului real al masinii.

dar in oras ma indoiesc. Mentionez ca am si check engine aprins, de care nu ma mai stresez deloc. Cate diagnoze, atatea erori. Atata timp cat masina merge bine, nu o mai duc la diagnoza.

Astept pareri, ajutor, informatii!

toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul indicat de computerul de bord nu e cel real, e unul aproximativ, bazat pe nivelul de benzina din rezervor. Cum sonda din intreriorul pompei de benzina e supusa erorilor din cauza umiditatii, eu nu m-as baza prea mult pe ce zice computerul de bord, decat ca informatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!