Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

scuze , era prea mult de scris deodata, era de inteles in amre parte, dar ai mers un motor 1.4 74 kw vre-odata? pus pe o fabie binenteles, in plus era vb despre consum... nu de altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am incercat si eu schimbarea treptelor cum spui tu.

nu mi se pare normal. a schimba la 1800 inseamna sa dau treapta 4 la 35km/h. si oricum in oricare dintre trepte cand dau superioara la 1800 se reduce la 1500 si masina tremura toata si nu trage. e groaznic.

eu nu pot sa fac asa ceva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ai incercat cu un motor 1.4 16V??? la un 1.2 htp e normal sa o turezi mai tare, eu mai conduc si un smart de 1.1 cu 70cp si schimb la 3000, ca aia cere sa schimbi asa ca sa poti sa te misti.

incearca ce zic eu pe masina de 16V cu motor peste 1.4 si ai sa vezi , daca nu cand vii prin iasi , iti arat personal mersul subturat si cel turat :) si mersul la consum

Modificat de sonyc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vorbesti de 1.4 16v de parca ar fi vreun V12!

eu am avut prilejul sa conduc si motoare imense (4000cmc, V8) si crede-ma ca tot peste 2500 am schimbat. ce-i drept, masina avea cutie secventiala, dar era pusa pe modul manual. de curand am mers cu un prieten, cu un a6 cu 2.5 tdi si am vazut ca si el schimba tot pe la 2500 treapta, desi dieselul ala are cuplu si la 1800.

ca sa concluzionez: eu schimb ABSOLUT tot timpul de la 2500 ture in sus, astfel, in treapta urmatoare, am cam 2000 ture! pentru consum e ok, iar pe termen lung, cu privire la viata motorului, crede-ma, ii face bine mersul mai turat!

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intreb daca parerile noastre conteaza pentru sonyc, sau ne batem gura degeaba p-aci...

ma tot innebuneste cu 1.4 16V ala. eu n-am vazut inca pe nimeni sa mearga la asemenea turatii, decat taximetristii.

eu chiar am condus si motor de 2000cmc si tot n-am schimbat sub 2000rpm.

dupa felul cum isi descrie sonyc stilul de condus, trag concluzia ca este acel om care se inscrie in unele articole de pe traficul.org, este acel om care sta la semafor si cand vine verde ii ia 3 secunde sa se puna in miscare si apoi vreo 10-15 sa treaca intersectia, si avand in vedere ca verde-le la semafor (cel putin in TM), tine 20 de secunde, la o tura de verde cu el apuca sa mai treaca o masina, maxim doua. dar conteaza cumva ca cei din spate pretuiesc timpul ? neeeee....sonyc...cred ca esti foarte injurat in trafic.

eu unu' plec de la semafor puternic exact in momentul cand apare verde, chiar si cu scartait de roti. nu ma intereseaza daca dupa intersectie trebuie sa franez. scopul meu este ca la o tura de verde sa treaca cat mai multe masini dupa mine. consumul il economisesc in alta parte. timpul unora e mai scump ca benzina mea. in opinia mea in momentul cand apare verdele toate masinile ar trebui sa se puna in miscare simultan. asa ar trece mai multe masini, pe cand daca asteptam sa treaca cel din fata intersectia, si apoi ne urnim si noi....

nu trebuie sa te supere ce ti-am spus. asculta parerile tuturor, trage concluzii si schimba stilul. nimeni nu e perfect! romanul este obisnuit sa tina la mentalitatea lui si sa nu vrea sa o schimbe niciodata. nu e ok...

daca accepti bine, daca nu, nu! nu incepe de aici o discutie off-topic. nu are rost sa filosofam. nu e nevoie sa-mi raspunzi si sa lungim discutia....

have a nice day!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind un topic de consum, cred ca trebuie sa discutam mai mult despre subturare pentru consum.

Am facut proba (cu bestia 1.4 16v din dotare) urmarind BC.

Daca vine vorba despre deplasarea uniforma, adica doar de mentinerea vitezei, in jurul 1800 rpm in viteza 5 e un consum bun. Dar se schimba situatia cand trebuie accelerat. Daca nu retrogradez dureaza cam de 2 ori mai mult pana atinge viteza tinta si consumul instant creste semnificativ. Daca dau viteza 4 la aceeasi acceleratie am consum instant cu aprox 2L mai mare, dar se prescurteaza timpul de accelerare deci pana la urma iesi mai bine la consum daca ai retrogradat.

Ce este interesant, si sustine ideea mea ca nu este bine sa mergi subturat: daca accelerez de la 1800 rpm in viteza a 4-a de ex. arata un consum aprox 14-15 l/100km dar cand trece pragul de 2000-2200 rotatii, la acelasi ritm de accelerare, nemodificand pozitia pedalei de acceleratie, consumul instant scade treptat pana pe la 9L/100km

Deci se pot trage concluzii usor.

Eu raman la metoda descrisa cu cateva posturi mai sus in ceea ce priveste obiceiul meu de condus.

Conform BC2 pe ultimele 3500 km am consum mediul de 6.3 l/100km.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am testat si eu si sustin concluziile lui jagoman.

iar pentru sonyc, vreau sa adaug, ca in acele conditii de mers iti doresc doar sa nu intalnesti situatia cand trebuie sa accelerezi brusc pentru a te retrage din fata cuiva/ceva. tu n-ai sa poti sa "fugi" destul de repede. cred ca stie toata lumea ca acceleratia te scoate din cel putin acelasi nr de situatii din care te scoate frana.

eu prefer sa tin motorul in contitii in care pot sa franez brusc, si sa "fug" brusc fara sa retrogradez. nicio reactie nu e mai rapida decat calcatul acceleratiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auzi BMA , ti-am scris si mai sus, nu am vrut sa te jicnesc.... dar nici macar nu ai condus un motor de 1.4 ca sa spui aberatii despre mine.... daca te doare capu, nu ma misc ca melcu si nu-mi omor motorul, e f simplu, poate ar fi bine sa privesti si stilurile altora de condus, si lasa discutii de jicnire cu semafoare, ca eu fac 200km prin oras zilnic in 8 ore, deci nu cred ca ai km care i-am facut eu pana acum de cativa ani incoace, ca sa ma discuti cu plecari de la semafor.

Ma repet, pt comentatori de prost gust... am dat o parere personala pentru condus economic... nu este valabil si pt tsi sau fsi sau tdi etc...

Daca cel care vrea sa verifice, poate incerca si cum am zis eu si cum zice-ti voi.... sa se uite in BC pe aceeasi distanta , acelasi traseu; gen: servici-casa-servici.

Dar nu mai faceti comentarii absurde...., nu sunte-ti in masura sa imi face-ti complimente...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus eu fabia 1.4 16v 101 cai si la 1800rpm masina e cam subturata si tremura toata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa nu incepem sa ne certam, va rog. Nu este scopul nostru aici.

Eu unul n-am mai intervenit in topic pentru ca am mai spus-o si cu alte ocazii: mersul economic este atunci cand se schimba superioara peste turatia de cuplu maxim, a.i. turatia motorului sa cada tot in curba de cuplu maxim. Ideea este asa: cuplu maxim=randamentul cel mai bun al motorului=consumul cel mai mic. Eu aplic cu succes aceasta strategie pe masina mea, am colegi de munca care pot confirma aceasta teorie aplicata pe motoare 1.2 htp, 1.9 tdi, etc. Incerc pe cat posibil sa ma folosesc de ea si in oras, acolo unde e posibil.

Evident ca nu va functiona poate din prima, eu am tot facut incercari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonyc, ti-am spus sa o iei cum vrei tu si sa nu-mi raspunzi ca n-are rost!

Nu vezi ca toata lumea iti spune ca nu e bine, si tu insisti ? Este exact ce-ti spuneam de mentalitatea ta la care tiiiiiiiiiiiiiiiiii cu orice pret si nu vrei sa o schimbi. Tine bine de ea, e a ta, nu ne intereseaza. Noi doar ne-am dat cu pararea. Citesti, tragi concluzii si atat. Nu trebuie sa ne extindem off-topic.

- motor de 1.4 am condus, dar nu cel 16V de la Fabia. Stai tu linistit ca am condus si 2.0 si 2.7...masini de sute de cai. Ma indoiesc, ca 16V de la Fabia este cel mai special motor si poate ce nu pot altele. Iti spune toata lumea ca e subturata la 1500-1800, dar tu insisti. STOP. Opreste-te. Nu mai e nevoie sa insisti. Noi te-am inteles.

- despere "comentatori de prost gust", eventual "comentarii de prost gust", insa vezi ca toata lumea e de alta parere. Deci nu stiu care sunt acei comentatori....toti ?

- la km care spui ca-i ai, ar trebui sa gandesti altfel...

- si asa de la mine as dori sa scrii putin mai corect. Nu stiu cum faci dar ai niste greseli care nu se accepta nici la un elev de liceu ! Toti facem greseli din graba, dar chiar asa ? si repetate....

"jicnesc, jicnire, sa ma discuti, zice-ti, sunte-ti, face-ti"...huhh...

SI STOP! NU MAI SCRIE NIMIC LA ADRESA MEA, DECAT CEVA LEGAT DE TOPIC. DACA NU MAI AI CE, NUMAI SCRIE !

MULTUMESC!

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ii dau dreptate si lui Blitz, pentru ca si eu am observat ca daca schimb vitezele la 3000-3200 rpm unde e cuplul maxim la motorul meu consumul e mai mic, dar asta mai mult se aplica in afara orasului. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident. N-ai ce sa faci in orase aglomerate, oricat te-ai da de ceasul mortii. De bine de rau aci in Brasov se circula destul de decent si personal pot sa spun ca nu am niciun regret platind taxe la consiliul local dar stiu cum se circula prin alte parti, de-ti vine sa dai cu basca de pamant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai scriu la nici o adresa, nu conteaza alte masini, am sa incerc si eu intr-o zi sa schimb in cuplu de 4400-4200 ca sa vad daca consum mai putin in cei 3-4 km pana la servici, dar creca ajung prea repede :).

Azi era radar MCV si nu am putut incerca , cel putin pe portiunea unde puteam accelera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am observat eu ,referitor la consum, cel mai bine se afla consumul real in felul urmator : se calculeaza un plin la numarul de kilometrii efectuati cu el.

Cand sa face plinul sa da la zero contorul si astfel ai o cifra exacta referitor la consumul real.

Cu a mea am iesit la ceva in jur de 6% real iar CB arata 7-8%.

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nou record personal

Cluj Napoca - Gherla - Cluj Napoca

consum 2.8 l/100 km,

viteza medie 55 km/h,

distanta 71 km

antrenament pentru Greenchallengul de la Honda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oau, Gabriele, vezi ma ca sperii lumea pe-aci... si-asa se fac glume pe seama noastra ca cica ne-am luat ....mopede :D

Anyway, de cand a venit caldurica am inceput sa reduc si eu consumurile substantial: dimineata acasa-serviciu, adica 12km din care jumatate prin oras am ajuns la 4.5-4.8

:) care-i treaba cu Greenchallenge-ul asta ca m-as baga si eu ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat termostatul vechi cu unul Wahler pentru ca nu se ridica acul la apa la 90 grade ci numai pe la 80 grade. Consumul de carburant a scazut si el in aceleasi conditii de trafic.... in afara orasului acum consuma 4,7 fata de 5,2 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un drum pana la Budapesta. Total 733 km, AC folosit cam 40% (am plecat acum o saptamana, inca nu trebuia AC, era vreme mai racoroasa). Viteza medie 61 km/h. Consum 5.5%. Dus incarcat, intors singur cu bagaje putine.

Mers foarte aproape de regulamentar, fara autostrada.

Consider ca a iesit foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu cum calculeaza computerul de bord consumul mediu, dar daca fac calculul in mod clasic, cu regula de trei simpla, nu se pupa cu ce arata pe bord. Am facut un experiment, am bagat 7 litri (30 Ron) si am vrut sa vad cate zile merg la serviciu. Conform BC, ar trebui sa consum 0,8 litri pe zi (fac 10 km pe zi, cu consum de 8%). Teoretic, cu 7 litri ar trebui sa merg vreo 7-8 zile la munca. Practic, merg 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde cum calculezi tu ca ti s-au consumat cei 7 litrii. Computerul de bord calculeaza consumul pe baza timpilor in pozitia deschisa a injectoarelor, daca intuiesc eu bine.

Cu calculul orientativ de indicatorul de benzina, nu vei avea niciodata calcul bun. De aceea se recomanda calculul plin la plin de la aceeasi pompa.

Si nu in ultimul rand vezi sa nu fie consumul mediu 2 afisat 8%, sa fie consumul mediu 1 cel afisat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu in ultimul rand vezi sa nu fie consumul mediu 2 afisat 8%, sa fie consumul mediu 1 cel afisat.

Vorbeam de consmul mediu 1, de la ultima calatorie. Stiu ca pare putin 8% urban pentru masina mea, dar nu merg in coloana, e un traseu mai aerisit asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ca sa confrunti consumul cu cel afisat pe BC fa consumul plin la plin. Problema este ca chiar si asa e aproape imposibil sa alimentezi a doua oara pana la acelasi nivel chiar daca esti la aceeasi pompa.

Eu intr-un timp tot am calculat plin la plin, si de fiecare data diferenta intre BC si consumul calculat de mine era alta intre 0.2-0.6% + si - .

Daca totusi circuli zilnic pe acelasi traseu, si traficul este identic zilnic, mai poti face un lucru: inainte de a alimenta te uiti la autonomia aratata de BC. Sa zicem ca arata 30 sau 50 sau 70 km cand pui cei 7 litrii. In conditii identice sau cat de cat identice, vei vedea consumul pe BC daca arata identic, ai avut trafic si stil de mers la fel in fiecare zi, mergi pana autonomia aratata de BC va fi din nou cea aratata inainte de alimentare. In acel moment te uiti la nr de km parcursi. Cam atunci s-au consumat cei 7 litrii.

Aceasta metoda e mai apropiata de adevar decat verificarea vizuala a indicatorului de nivel, cu conditia ca consumul mediu pe cei ultimi 50 km pe baza careia calculeaza BC autonomia sa fie identice in ambele cazuri.

Daca in fiecare zi iti ies 8% medie, atunci si media pe 50 km pentru calculul autonomiei va fi la fel.

Sper ca am reusit sa-mi exprim ideea inteligibil.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite cum am facut eu: intamplarea a facut sa mi se aprinda pompa si sa tiuie chiar cand asteptam la coada la benzinarie. Si atunci mi-a si venit ideea cu experimentul. Am bagat 7 litri si am dat kilometrajul pe zero. Logic, cand s-a aprins iar pompa in bord, inseamna ca s-au consumat cei 7 litri. Kilometrii parcursi erau 41. 4 zile de mers la munca, nu 3 cum am zis mai sus... in fine, asta conteaza mai putin. Important e ca rezulta un consum de 17 la suta. Asta in conditiile in care, mereu cand parchez masina, imi arata 8 - 8,2 pentru ultima calatorie. Ma rog, nu fac acum teoria chibritului, asta e consumul si il indur. Ca daca nu vreau sa merg cu masina, imi iau bicicleta. Dar BC arata consum de 2 ori mai mic. Sau poate el arata bine si imi scapa mie niste detalii.

P.S.: Merci, Jagoman, pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, masuratoarea cantitatii de motorina din rezervor nu e precisa. Deci avertizarea nu se declanseaza intotdeauna la exact aceeasi cantitate ramasa. E puternic influentata si de pozitia in care sta masina la un moment dat.

Masuratoarea CB nu e absolut precisa, dar e oricum mult mai precisa decat cea dupa citirea indicatorului. Calculatorul de injectie stie destul de exact cata benzina/motorina baga la fiecare injecte in cilindru, si tot insumand cantitatea se obtine o cifra bunicica.

Masuratoarea distantei e influentata de factori ca si dimensiunea si starea de umflare a anvelopelor (calculatorul numara rotatiile rotii si presupune ca circumferinta ei e cea standard). Cam asta e veriga slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!