Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

Consumul instantaneu, mai ales la accelerare, este irelevant. Daca la de la plin la plin vei descoperi ca ti-a crescut in mod nejustificat consumul, atunci ai o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine arata uneori 99,9 l/100km la pornire mai ales vara, cu a/c pornit si plecare un pic mai periculos. Si eu m-am socat prima data dar pe urma nu mai ii dau importanta atata timp cat consumul mediu e bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am terminat 550km de facut (Brasov-P.Neamt-imprejurimile p.Neamt-Brasov). Consum mediu 4.4l/100km, temperaturile exterioare undeva intre 0-8grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana trecuta am circulat pe autostrada A2 si am inregistrat niste consumuri cam maricele, zic eu.

1. Bucuresti - Cernavoda: viteza reglata din tempomat la 130km/h, orele 10-12 ziua, AC pornit, eu, sotia si ceva bagaje, consumul era undeva in medie la 6.7-7l/100km.

2. La intors Cernavoda-Drajna, orele 15-16.00, AC pornit tot 130km/h undeva la un 5.9-6.3l/100km. Cei cu SDi-uri ce parere aveti, ati inregistrat consumuri similare sau e cazul sa schimb filtrul de aer (l-am schimbat acum cca. 13000km)?

Nu stiu ce sa zic. Dar in iarna asta si eu am simtit ca bea mai mult masinuta. Daca iarna trecuta aveam consum cam de 4.5l/100km (facut la pompa) iarna asta a consumat cam 5.5l/100km (consumul facut tot la pompa). Consumul l-am facut si anul trecut si anul asta pe drumul Cluj-Buzau si retur, temperaturi -2 pana la 8 grade. In vara am facut 90000km si am schimbat toate (ulei, filtru ulei, filtur aer, filtru motorina), iar intre timp am facut doar 5000km. Oare care ar putea fi cauza.

Modificat de CipriB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt doar diferente de stil de condus, eu stiu, sau poate diferenta de bagaje. Nu cred ca e cazul sa iti faci probleme Cipri.

Am mai remarcat ceva: mi-a scazut consumul in medie cu 0.5% de cand am montat rotile de iarna cu jante de tabla. Vara asta am avut pe masina jante de aliaj originale pe 14" si am simtit o diferenta de demaraj si de consum (adica demaraj mai greu si consum mai maricel). Tot stau sa ma gandesc daca sa renunt la jantele de aliaj.... ca bani de unele de aliaj de magneziu nu am :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De ceva vreme intampin zic eu o "anomalie" la fabiutza mea. De vreo 3 luni am consumul mediu undeva in jur de 10-13l in oras. Cand am vazut prima data am fost socat deoarece mi se pare un consum prea mare pentru un motor de 1.4MPI iar la inceput nu imi papa atat(iar stilul de condus pot spune ca e unul cat mai economic). Nu stiu ce e cu ea astept niste sfaturi de la voi ce ar putea fi uni zic ca sonda e dusa altii ca s-ar putea sa fie un senzor de temperatura si multe altele. Multumesc! :vaidecapulmeu:

A,da tin sa precizez ca la extraurban consumul nu mi-a crescut, poate doar cu 0.2l cel mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut un drum in weekend, am prins pe drum viscol, ninsoare la greu si ceata. Consumul a fost de 6.4. Mie mi se pare cam multicel sau ma insel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te incadrezi in normal...

Depinde de incarcatura,viteza deplasare,viteza vint, conditii de drum...etc

In conditiile tale ai scos chiar bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Fabia 1.4 16v / benzin .

Am lasat masina sa ma anunte sonor ca ajunge la rezerva de combustibil , am bagat de 50 ron (11 litri si putin - traiasca preturile :icon_thumright: ), am mers cu ea in oras numai cam aceleasi rute si am asteptat sonorul de avertizare . Asta am facut-o de mai multe ori ..... si am constatat un consum in oras cam de 11l/100 km . Mi se pare cam mult . Cred ca si stilul meu e cam nepotrivit . Schimb de regula viteza cam la 2000 si motorul este in stare perfecta .

In CP sincer nu am incredere , mai ales in media care o face .

Vre-un sfat vizavi de schimbul vitezelor de la cei ce au motor asemanator ?

Multumesc .

Modificat de plc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe ce distante sunt rutele? motorul are nvoie de 5-7km pt. a ajunge la consumul optim.

Scria in ceva manuale ca daca ai mai putin de 4 km de parcurs, dauneaza mai mult motorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate-i adevarat ce stiu tu , dar nu pot sa plec cu masina 10 km cand am doar 2-3 de condus .. Care ar fi modalitatea optima de condus la motorul meu vizavi de turatii ... dupa mine la 2000 si putin deja se aude motorul ca este turat si schimb in superioara ... De exemplu in a treia ca sa ajung la 3000 deja ajung si la 60 km /h ceea ce in oras e la limita . Automat nu mai merg si cu a 4 a . (ca sa nu mai spun ca saptamana trecuta am avut un accident la 60 l aora din culpa unui taximetrist si era sa ma rastorn dupa ce l-am lovit fata stanga cu un matiz - deci nu-mi cam mai arde de 60 /h in Constanta)

Am vazut in schimb la o octavia cu motor de 1,6 ca numai pe la 3000 si ceva schimba viteza ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a venit motorina de vara. Scade consumul.

Am facut in weekend o calatorie de 450Km, din mai multe tronsoane (Timisoara->Simeria->Deva->Orastie->Deva->Timisoara), cu un consum mediu total de 3.6l/100Km. Viteza medie totala 59Km/h.

Cel mai economicos tronson a fost ca de obicei Deva->Timisoara, 3.4l/100Km, 62Km/h, dar surprinzator si Timisoara->Simeria a iesit la 3.5l/100Km.

Inca n-am montat gumele de vara, poate iese si mai bine data viitoare, nu c-ar fi rau asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@plc: Eu am 16v dar 75 cp, eu schimb daca se poate sa nu cada turatia sub 2000, nicidecum cand atinge 2000, eu zic ca mergi subturat.

Eu daca am de mers numai 2-3 km, (exceptie sunt cumparaturile) prefer sa merg pe jos, mai ales de cand a venit vremea buna. E benefic si la buzunar si din punct de vedere fizic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plc, pentru 3 km, nu putem discuta de turatii si de condus corect si consum optim... pentru ca nu se incalzeste motorul :icon_thumright: daca schimbi la 2000-2200 e ok... doar sa nu o calci sau sa fortezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu in opinia mea sa scoti consum bun pe 2-3km in oras mare cu trafic si mai mare. Nu prea ai cum/cand/unde sa ai grija si la turatii/viteze etc.

Eu de exemplu am 12km acasa-serviciu si sunt cam 7km de oras si 5 afara. In aia de afara de obicei incerc sa compensez cu ce-am consumat in oras si asa ajung la un 5.5-6 pe bord dimineata. Se cam "pupa": cu motorina Sprint Diesel de 100RON (cred ca un 22 de litri) fac cam 380km de oras (deci o medie intre 5.5-6).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi si opinii .... nici eu nu prefer sa merg cu masina la cumparaturi dar stau langa carrefour .... si piata nu cam este comparabila cu capacitatea mea de incarcare ... :icon_thumright: . De regula fac curse dese de minim 6-7 km ... ma interesa in schimb daca este ok cand schimb peste 2000 sau sub 2000 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris mai sus ce fac eu: consider ca este mai bine sa schimbi peste 2000 adica, dupa ce ai schimbat viteza turatia sa fie in zona 2000 rpm si de aici accelerezi mai departe.

La sprinturi, urcari in deal, schimb la 4400-4800 incat sa am turatia dupa schimb pe la 3000-3200 unde este cuplul cel mai mare la tipul meu de motor.

Si merge bine masina.

Evident la retrogradare in viteze nu se aplica aceasta formula.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o completare.... am motor de 1.4 16 v 74 kw , dupa cum scrie si la profil

Eu fac 4 km pana la servici si acum pe timp de peste 0 grade dim scot consum de 8-9%, am facut calcul de cand am masina si am mers numai cu c.b.-ul dat pe consum mediu sa pot face diferenta,

la acest tip de motor se pare ca nu trebuie turat gen 2000-2200 ca sa mearga bine cu consum redus ( eu daca as schimba asa dim, atunci depasesc sigur 10-11) plus uzura masinii , motor rece dat in pedala.

Cat e motorul rece si pana la servici schimb undeva la 1800 ture, sau daca merg pe pod (panta) schimb la 2300-2400, dar in rest pe la 1500 in drum drept schimb, si ca sa am consum bun "maxim" pana la servici evit stat in coloana sau semafoare, doar mers continu, oricat de incet, dar sa nu stau pe loc.

P.S. cu radarele noi azi m-am intors dupa 500km, si aveam mediu la plecare de 6.2 si la revenire in oras media de 5.3%, n-am vazut niciodata asa ceva la masina asta, dar in drum am avut 7 radare si mers constant 60 si 110, pe alocuri a fost 160 km/h vreo 20 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzinar motor rece 2500-2800 ture nu inseamna dat pedala.

Parerea mea este ca motorul este super-subturat daca schimbi viteza la 1500 rpm. Asta ar insemna, ca dupa ce ai schimbat in treapta superioara, turatia sa scada pe la 1000 rpm. Cuplul mare este pe la 3200 rpm, kw pe la 4400.

Daca scade truratia la 1800 eu deja sigur retrogradez.

S-a discutat mult. Conducerea subturata este benefica consumului, adica scade, dar in privinta motorului nu se poate spune ca este benefic.

Nu vreau sa intru in polemica, doar am concluzionat dupa toate discutiile citite pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sonyc

cand aud de schimbare treapta la 1500rpm incep sa tremur si-mi vine sa plang cand ma gandesc ce chinuit e bietul tau motor, sau ma rog...al masinii tale.

de dragul motorului te rog sa schimbi cand turatia iti ajunge la 2500 rpm, avand apoi in treapta superioara 2000-2200 rpm minim.

si avand in vedere ca circuli mult in oras, pe distante scurte, macar odata pe luna iesi in afara si mergi aprox 10-20 km turat peste 4000, cu schimbari numai peste 3500. asa mai cureti si tu instalatia de depunerile cauzate de mersul din oras care e departe de optim.

e doar un sfat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat o explicatie pt motorul de tipul meu , nu e pt toate, si nu merg subturat mereu , doar dim , pana se incalzeste, apoi ii dau pedala daca am unde si motorul nu are nimic, clapeta e oky(verificata).

Si ies din oras mai des de odata pe luna unde schimb peste 4000 chiar si 5000, chiar si prin oras daca dau de un drum bun si nu am ce face sau ma grabesc.

un alt aspect ar fi masinile de pe taxi unde se merge numai oras , subturat si sunt loganuri care au si 300 k km si inca o duc bine.

P.s. fiecare merge cum vreau dar eu verific masina saptamanal sa vad daca mai are probleme dupa stilu meu de mers, si nu sunt probleme de motor niciodata, doar de directie (gen bucse, bielete care pica mai mereu) cu toate ca sunt adeptul la cat mai multe ocoliri de gropi, canale, denivelari, dar la un moment dat chiar nu mai scapi.

Acum nu recomand sa mergeti babeste si subturat, acum depinde de fiecare ce vrea de la masina, depinde si de greutatea masinii si mai multe aspecte la un motor mic sub 1400cmc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma, vad ca nu vorbim in contra. La inceput am inteles (se pare ca nu numai eu) ca mergi mereu schimband pe la 1500-1800.

E intradevar recomandat sa nu se depaseasca anumite turatii cu motorul rece, si acum s-a concretizat ca la acest aspect te-ai referit cu schimbatul la turatiile mentionate.

Bine ca clarificam lucrurile. Si eu am motor similar cu al tau, doar ca are 75cp.

:D

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o completare.... am motor de 1.4 16 v 74 kw , dupa cum scrie si la profil

Eu fac 4 km pana la servici si acum pe timp de peste 0 grade dim scot consum de 8-9%, am facut calcul de cand am masina si am mers numai cu c.b.-ul dat pe consum mediu sa pot face diferenta,

la acest tip de motor se pare ca nu trebuie turat gen 2000-2200 ca sa mearga bine cu consum redus ( eu daca as schimba asa dim, atunci depasesc sigur 10-11) plus uzura masinii , motor rece dat in pedala.

Cat e motorul rece si pana la servici schimb undeva la 1800 ture, sau daca merg pe pod (panta) schimb la 2300-2400, dar in rest pe la 1500 in drum drept schimb, si ca sa am consum bun "maxim" pana la servici evit stat in coloana sau semafoare, doar mers continu, oricat de incet, dar sa nu stau pe loc.

P.S. cu radarele noi azi m-am intors dupa 500km, si aveam mediu la plecare de 6.2 si la revenire in oras media de 5.3%, n-am vazut niciodata asa ceva la masina asta, dar in drum am avut 7 radare si mers constant 60 si 110, pe alocuri a fost 160 km/h vreo 20 km.

mai sus ai explicat clar ca tu atunci cand motorul e rece schimbi la 1800 si "in rest la 1500". probabil ca ai vrut sa spui altceva si te-ai exprimat gresit, insa asa ai spus mai sus. ca acum sa imi spui ca de fapt tu mergi si in oras turat ajungand chiar la 4500-5000...in fine

oricum sa stii ca nici cand e rece nu trebuie mers subturat. iti recomand sa citesti cartea masinii tale. in a mea scrie ca trebuie sa schimb la motor rece pana in 2500. si eu schimb intre 2200 si 2500. chiar si cu motorul rece daca dau superioara cand am 1500-1800 incepe sa tremure toata de subturata. asa ca nu obisnuiesc sa fac asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMA, motorul daca e rece pot merge cu 1200 , nu se subtureaza nu face nimic grav,

chestia cu 1500 zic ca schimb din 2 in 3 sau din 3 in 4 cand deja in fata mea e goala strada si merg pe drum drept, dar la plecarea de pe loc schimb la 1800 din 1 in 2 pana se urneste masina de pe loc...

si am precizat ca ma refer la acest tip de motor, pe alte masini nu mai la fel (sau alte motoare).

si daca te uiti la o cutie automata , masina schimba pana in 2000 si merge si cu 1400-1500 ture, cand nu are nevoie de forta.

nu vreau sa contrazic pe nimeni, doar e o parere personala, nu mi-o luati in nume de rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sus nu ai spus niciunde ca e vorba de 1->2 sau 2->3 sau 3->4...

chiar nu are rost sa continuam aceasta discutie.

fiecare a citit ce ai scris tu si isi da cu parerea daca e cazul sau daca are chef.

sa facem filosofie dintr-o discutie chiar nu are rost. ti s-a spus o parere pe care daca vrei o iei in seama daca nu nu. si atat.

eu unu nu voi schimba niciodata o treapta superioara sub 2000. din contra 1500-1800 eu o vad ca o turatie care ar cere retrogradare sau accelerare.

...was my last opinion...

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!