Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

Blitz scuza-ma ca a bag putin, referitor la suflatul filtrului de aer, jetul de aer sub presiune largeste (cracaneaza) fibrele si drept urmare mareste toleranta la particulele de praf, astfel filtrarea va fi mai putin eficienta (va permite trecerea unor particule cu dimensiuni mai mari) Nu cred ca e f ortodox, si eu faceam asa pana am aflat ca nu e tocmai ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sabotoare nu mai invarti degetu'n rana, ce vrei sa iti spun acum, ca nu mi-au ajuns banii la momentul respectiv sa iau si un filtru de aer? si ca am preferat sa schimb cu prioritate uleiul si filtrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate spun o prostie (sa nu radeti, asa am facut eu prima oara, inainte sa schimb filtrul, cu 3000 de km ), dar cred ca mai bine e sa aspiri filtrul de aer. incerci cu duza cea mai mica de la aspirator. astfel, nu largesti orificiile prin care trece aerul.

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-as "invinui" atat filtrul de aer, cat as spune ca, temperatura ridicata, aerul conditionat si mai ales cruz controlul au contribuit la consumul mai mare. Cel putin la drumul spre. Cifrele de retur nu mi se par asa mari (in conditiile date).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marlboro, sa stii ca m-am gandit si eu la asta. In plus fata de ce-am scris mai sus am observat niste fluctuatii maricele de consum instantaneu atunci cand motorul e in sarcina. Marog... discutabil. Totusi cand o sa schimb filtrul de aer si motorina o sa revin cu feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru BLiTZ si pentru ceilalti care au fost in situatia "ca nu mi-au ajuns banii la momentul respectiv sa iau si un filtru de aer?"

Va dau o idee. Eu fac revizia la fiecare 10.000 km, cand schimb toate filtrele si nu m-am aflat niciodata in situatia asta. Sa vedeti de ce.

In fiecare seara ma uit in portofel. Toate bancnotele de 1 Leu, verzisorii cum le spun eu, le iau din portofel si le pun intr-un teanc dupa cartile din biblioteca. Nu simt niciodata ca am luat din portofel 2-3 sau 7 bancnote de un leu. Chiar nu e o suma care sa o simti. Si tot pun acolo in fiecare seara tot ce gasesc de 1 Leu in portofel. Astfel, avand in vedere ca eu fac in jur de 15.000km/an, revizia vine la cateva luni, timp in care in teanc s-au adunat niste sute de lei care imi sunt suficienti pentru revizie. Asa ca ma duc cu ei la un magazin, schimb in bani mai mari si apoi merg la magazinul de piese auto si imi iau tot ce trebuie pentru revizie. Imi fac revizia singur. Astfel niciodata nu simt revizia si nu stau cu grija "mamaaaa, tre sa fac revizia si n-am bani, da' nu-i nimic ca-mi iau de la gura saptamana asta ca n-am ce face, tre sa o fac".

Incercati si voi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sabotoare nu mai invarti degetu'n rana, ce vrei sa iti spun acum, ca nu mi-au ajuns banii la momentul respectiv sa iau si un filtru de aer? si ca am preferat sa schimb cu prioritate uleiul si filtrul?

Pai si ce mai, nu iti dadea skoda pe datorie ?? :))

@BMA, as incerca si eu dar cred ca pe canicula asta se preschimba in :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce mai, nu iti dadea skoda pe datorie ?? :blah_:

:) N-am nevoie! In fine, hai sa iesim din offtopicul asta :blah_: . Oricum era un fel de a spune. Am gresit la calculul kilometrilor pentru revizie si am zis sa mai las filtrul de aer pentru ca nu mi s-a parut murdar. Dar o sa il schimb la sfarsitul saptamanii si revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brasov - Bucuresti, 4 insi + bagaje, mers nu tocmai elegant, cu escala in Ploiesti (semafoare, speed bumps :D) consumul mediu a fost de 5.3 dupa BC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Timisoara - Semenic si retur ieri: 300Km total. 2 persoane si un copilas, A/C pornit tot drumul, viteza medie 55kM/h (cine cunoaste traseul, intelege).

Consum:

- la dus 4.7 l/100Km

- la intors 3.3 l/100Km ( :) da, diferenta de nivel de 1300m)

- total 4.1 l/100Km

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la coborare 3.3 ca ai mers mai mult in frana de motor. eu scot si peste 55 acolo. zi si mie, cum este ? au mai acoperit din gropi ? ca n-am mai fost din mai, si era ciuruit rau drumu'.

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am mers incet ca dormea bebe in spate si sotia are rau de masina. Segmentul de la Resita in sus e un cosmar pt. ea.

Gropi sunt putine acum, deci daca esti atent nu nimeresti nimic grav. S-au asfaltat numeroase portiuni de 10-20m din cate o banda sau ambele. Nu stiu cum le-au ales, dar mai sunt si portiuni cu asfaltul distrus.

Per total OK drumul acum.

De la Resita la Voiteg e plin de radare (in afara localitatii!!) ca e drum cu limita de 90 si sunt f. multe accidente. Asta iarna am luat unul cu 115, de atunci merg cu 100-110 pe ceas (deci sub 100 real), asa nu ma opresc curcanii. In plus: Bocsa...

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multzam. te intrebam de drumul de la Resita pana sus. Drumul Resita-TM il cunosc ca in palma. Il fac des ca am parintii la Resita. Ia-ti detector. Eu merg tare pe drumul ala. Nu am luat amenda de circulatie niciodata cu masina mea pe sectorul asta. Nu m-au prins curcanii. O singura data m-au prins cand eram cu un microbuz si am depasit noaptea in Jebel pe unu care mergea cu 30km/h si n-aveam detector. Dar am contestat amenda pentru ca mi-a venit dupa 5 luni desi m-a oprit curcanu atunci sa-mi ceara permisul. Si in plus mi-a trecut pe procesul verbal 92km/h, viteza care nu cred ca am atins-o depasind pe unu care mergea cu 30km/h. M-au luat chiar in timpul depasirii.

In orice caz, celor care circula pe drumul asta le dauun sfat. Adaptati viteza la conditiile meteo, si depasiti doar cand sunteti 100% siguri ca o puteti face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt BLiTZ, e un pic mare consumul pt datele respective, e drept ca tempomatul aduce o crestere usoara la consum, dar tot mi se par un pic mari numerele, eu am mers pe autostrada in germania cu masina tot peste 130, aveam viteza medie de 113 km/h, cu aer conditionat, 3 oameni in masina plus bagaje si o cutie frigorifica, care consuma si ea ceva, si am avut in conditiile acestea consumul 5.5, tot in portiunea asta am avut o perioada de vreo 30 min in care mergeam cu pedala lipita de podea si am reusit sa ating pe o coborare 187 km/h pe gps, deci nu am menajat deloc masina, sincer e cel mai mare consum inregistrat in afara orasului, probabil si la aer conteaza pe ce temperatura il pui, ca la climatic odata ce a ajuns temperatura in habitaclu la cea fixata se opreste compresorul si mai porneste doar pt a mentine temperatura, eu de obicei cand ma duc la drum mai putin de 20 de grade nu pun, daca tu il ti pe minim atunci e alta poveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea cu privire la tempomat este alta: cred ca are menirea si de a micsora consumul. Am studiat atent comportamentul lui: aduce repede motorul la turatia de croaziera apoi prin reprize scurte o mentine acolo. Am testat pe aceeasi portiune de drum cu/fara si am remarcat ca daca potrivesti din pedala si tii acolo cat de cat iese ceva mai maricel decat cu tempomatul. Oricum am schimbat filtrul de aer si pe cel de motorina saptamana trecuta iar peste 2 saptamani o sa fac din nou A2-ul si o sa revin cu feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cluj - Borza - Cluj, din parcare in parcare, in total 170 km, mers noaptea, viteza medie 79 km/h, ma grabeam :vinemosul:, consum 4.5, fara aer conditionat, Borza e un sat langa Jibou jud. Salaj, se merge mult prin localitate pe traseul acesta. deci se poate merge si mai tare un pic si sa ai un consum decent, dar trebuie sa recunosc ca am mers tare nu ca viteza maxima ci aveam un ritm alert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi:

Brasov-DN1-Bucuresti, plecare dimineata la 5.50, sosire in Buc la 8.10. Distanta ~168km, consum mediu 4.3l/100km, AC pornit si reglat la 20grade celsius pentru ca mi se aburea parbrizul (cred ca iar mi s-a adunat apa in compartimentul sub parbriz).

Bucuresti-DN1-Brasov, plecare 17.30 sosire 20.00. AC pornit pe Low pe portiunea Buc-Ploiesti apoi oprit. Consum mediu 4.6l/100km. Par in regula consumurile in conditiile in care am mers la limitele maxime legale de viteza plus abordare sportiva a palierelor virajate (desi nu-s prea multe :icon_thumright: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a luat aprox. 30l/100km la 175km/h ( pe bord ), pe autobahn anul trecut. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ti-a consumat atat de mult, eu pe autostrada daca ma duc cu 150km/h (mai mult nici nu vreau) BC - ul imi arata consum de maxim 17 l/100km iar consumul mediu koln - cluj napoca, 1600 km, 3 persoane si restul plin de bagaje cu AC pornit pe 22 grade am avut 6,5 l/100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nou la drum lung nu reusesc sa scot sub 5,2 l/100km........asa vrea la mersul normal nu sportiv ........Lugoj-Orsova. Credeti ca se poate mai bine ....cum sa o mangai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aline, se poate si mai mic dar probabil in alte conditii (adica drumuri mai drepte etc, cum stiu eu pe-acolo drumurile, sunt destul de virajate etc). Chiar si-asa mi se pare un consum exceptional pentru zilele noastre (consum de "moped" cum ma mai alinta pe mine prietenii cand le zic ca mi-a consumat 4.2-4.6 :) :lol: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai postat pe aici de mult pt ca am vandut intre timp Fabia ... dar am observat in cei aprox 3 ani de utilizare ca si cauciucurile joaca un rol destul de important in ecuatia consumului. Eu aveam la a mea cauciucuri cu latimea de 185 si imi consuma in plus cam cu 0,5 litrii in plus fata de una cu talon de 175 (aici vorbesc de 2 masini identice dpdv al motorizarii, caroserie ...etc).

Iar la motoare mici de genul HTP-ului se simte asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios ce consumuri scot cei cu 1.4MPI ca a mea, in afara sub 6/100 nu am reusit dar merg un pic mai sportiv. Nu stiu cit influenteaza anvelopele, am 195 pe masina vara. Initial aveam de 165 dar erau caraghioase :Driver:

Modificat de Gabriel DIACONU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

influenteaza foarte mult. pune inapoi 165 sa vezi care e diferenta. in afara daca se ridica la 6 consumul deja imi fac griji. ori am mers prost, ori se intampla ceva la masina, ori aveam 4 persoane, am mers tare si atunci e normal.

am strabatut autostrada soarelui acum o luna, cu 4 persoane, clima pornita si mers constant la 150km/h. consumul a fost 6.7

in aceleasi conditii, dar cu viteza constanta 130, consumul a fost 5.4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recordul meu de consum in afara este de 5.4 (e postat mai sus) si l-am reusit o singura data. in rest, in jur de 5.8-6 e media. si de fiecare data cand merg in afara, portbagajul e plin si cel putin 2 pasageri. si cauciucurile mele sunt de 185.

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!