Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

De la Arieseni pina la Turda doar cobori, panta e mica dar coborare e, cunosc traseul si e cu curbe multe nu prea ai cum sa mergi tare. De la Turda pina la Cluj urci Feleacul dupa care cobori de o tii in frana de motor. Pun pariu ca daca faci acelasi traseu dar invers (Cluj - Arieseni) nu-ti mai iese consumul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% ca nu-i iese invers.

Eu fac de exemplu traseul Timisoara-Resita si retur. Intotdeauna la retur, adica Resita - Timisoara, unde este coborare consum mai putin decat la Timisoara-Resita unde este urcare. Chiar daca la TM-Resita am 1 persoana si la Resita-TM am 4 persoane. Asta chiar daca diferenta este asa mica incat nu-ti dai seama ca urci sau cobori. Doar stii ca mergi spre munte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord ca in sens invers iese un consum mai mare dar sa fim seriosi in legatura cu coborirea...se face economie dar pe o portiune de max 30-40 de km...in rest se merge normal ( am facut traseul in sensul invers si chiar pe ultimii 5 km spre Arieseni este o urcare cit de cit mai serioasa in rest se merge prin defileu usor...) Se dovedeste inca o data ca SDI-ul este cel mai economic motor din gama si totodata fiabil. Tin minte ca prin 91 am dormit intr-o parcare din Eforie nord caci nu mai erau locuri la hotel si linga noi dormea altcineva intr-un Audi 80 care era o bijuterie la vremea respectiva pe linga daciile noastre, iar la intrebarea cit va consuma imi spune sec 4-5 !...am ramas uimit atunci de motorul diesel pentru turisme...iar motorina era la juma de pret fata de benzina parca....vremuri apuse...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul real, in cazul meu, este mai mare decat consumul aratat de computer cu aprox 0,4-0,5 l (testat din plin in plin de foarte multe ori). La masina din semnatura, pe un traseu de 46 km imi arata: 5,1-5,2 la dus (la deal) si 3.4-3,6 la intors (la vale), la o viteza medie de 50-55 km/h. Dar facand calculul din plin in plin nu iese cu media aratata de computer pe meniul 2 (acesta fiind resetat la fiecare plin). O alta constatare a diferentelor pe care le arata computerul este ca acul de la vitezometru indica o viteza mai mare decat viteza aratata de computer. Testat astfel: mers cu viteza constanta aratata de ac (60km/h) si resetat in mers memoria 1, asteptat cateva secunde, si surpiza (in timp ce merg cu viteza constanta), viteza aratata de computer este mai mica (52 km/h parca). Diferenta de viteza dintre cea reala si cea aratata de ac, am constatat-o, prima data, pe GPS.

Modificat de burga_b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma ghindesc ca asa cum vitezometrul arata o viteza mai mare decat cea reala, demostrata cu Gps-ul sau altfel si consumul mediu aratat este mai mic. Am putea vorbii mult si bine de ce se intampla asa sau care sunt motivele fabricantilor. Ultima data cand am verificat ce zice computerul este cand m-am intors din Koln si am ramas socat ca-mi arata o medie de viteza de 100 Km/ora, ceea ce in romania nici nu poti visa si o medie de consum de 6,2 litri/100 km in conditii de mers cat de mult la 130 km/ora pe autostrada, aer conditionat pornit, 3 persoane si restul spatiului din fabiuta burdusit cu tot felul de lucruri si haine. Total traseu 1600 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am consumat urban aseara 4 % :rolleyes:

7 intersectii + iesit & intrat in parcare

si nu m-am dus la consum, ci doar nu am incercat sa decolez ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt derutat de neconcordantele acestea.

Am comparat viteza indicata pe bord cu cea aratata de indicatorul radar "viteza dvs" si pe ceas am in plus 10%.

Neavand GPS am masurat timpul in care am parcurs 1 km la viteza constanta si am acelasi rezultat.

Consumul indicat pe BC indica mai putin decat real (in perioada iernii am calculat consumul de vreo 3-4 ori facand plinul fara sa jonglez cu "rezervorul suplimentar"). Se pare ca este aprox. aceeasi diferenta.

Referitor la consumul la coborare.

Am urcat la Paltinis si cand am pornit de acolo mi-a fost teama ca nu mai ajung in Sibiu (luandu-ma dupa indicatiile BC).

Paltinis-Sibiu ~30km iar BC spunea ca imi ajunge benzina 10Km. Am intrat in Sibiu ia BC spunea 0Km. Daca era sa cred ce spunea el... mergeam cu vapori de benzina. :P

Bine'nteles ca am urmarit consumul instant la coborare sa fie cat mai mic. Stiam deja ca in frana de motor consumul este 0. (se pare ca la un anumit vacuum in galeria de admisie... computerul taie alimentarea cu combustibil; cand vacuumul nu mai este asa puternic, consumul este cel din regim de relanti/viteza deplasare).

Fabian... 4% cu Dacia? :o (hihihi asa scrie la profilul tau)

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce Dacia, FABIAn RuSu se poate lauda cu Fabia RS care arata f bine. Restul detaliilor tehnice sa vi le dea el daca vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bizzarre_iou

consumul e de la BC, bineinteles ca in cealalta directie nu poti sa scoti consumul acesta, e logic, din cluj la arieseni e urcare si pe langa asta ma duc de obicei mai tare undeva la 63 km/100 viteza medie si consum cam 4 cand ajung la cabana, ca am de urcat o portiune de drum mai rau de la cel principal, cat despre diferenta intre cel real si cel aratat de BC testul suprem pentru mine a fost vara trecuta la un drum de 3900 km dus intors cluj- amsterdam, consumul pe bc a fost 5 iar pe hartie la final a iesit 5.1 deci nu e o diferenta mare zic eu. ideea era sa imi demostrez mie ca pot sa scad sub 3 pana in cluj, ca asa am scos si mai putin tot din arieseni dar pana in turda inainte de portiunea unde urci si implicit maresti consumul(ii drept, si viteza medie), aveam 2.7. ideea mea e ca se poate sa scoti consum cat mai mic, doar sa vrei, normal ca sub o anumita limita nu mai merge, dar e important sa ajungi la ea, asa poate se mai civilizeaza si romanul in trafic pt ca un astfel de stil de condus necesita o atentie mai mare decat de obicei, sa ai grija in principiu la cei din trafic si sa incerci sa intuiesti ce vor face pt ca asta te afecteaza in mod direct si implicit si consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce Dacia, FABIAn RuSu se poate lauda cu Fabia RS care arata f bine. Restul detaliilor tehnice sa vi le dea el daca vrea.

multamim de precizari

1.9 TDI 96 kw

alte detalii nu stiu :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt derutat de neconcordantele acestea.

Am comparat viteza indicata pe bord cu cea aratata de indicatorul radar "viteza dvs" si pe ceas am in plus 10%.

Neavand GPS am masurat timpul in care am parcurs 1 km la viteza constanta si am acelasi rezultat.

Consumul indicat pe BC indica mai putin decat real (in perioada iernii am calculat consumul de vreo 3-4 ori facand plinul fara sa jonglez cu "rezervorul suplimentar"). Se pare ca este aprox. aceeasi diferenta.

Referitor la consumul la coborare.

Am urcat la Paltinis si cand am pornit de acolo mi-a fost teama ca nu mai ajung in Sibiu (luandu-ma dupa indicatiile BC).

Paltinis-Sibiu ~30km iar BC spunea ca imi ajunge benzina 10Km. Am intrat in Sibiu ia BC spunea 0Km. Daca era sa cred ce spunea el... mergeam cu vapori de benzina. :icon_cool:

Bine'nteles ca am urmarit consumul instant la coborare sa fie cat mai mic. Stiam deja ca in frana de motor consumul este 0. (se pare ca la un anumit vacuum in galeria de admisie... computerul taie alimentarea cu combustibil; cand vacuumul nu mai este asa puternic, consumul este cel din regim de relanti/viteza deplasare).

Fabian... 4% cu Dacia? :o (hihihi asa scrie la profilul tau)

1.Viteza indicata este cam cu 10% mai mare decit cea reala la toate automobilele...( am scris destul despre asta )

2. Despre frina de motor de asemenea am scris o "teza' ampla....trebuie doar cautata prin arhiva... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ruta: Resita - Timisoara

Distanta parcursa: 95 km

Timp: 1:35

Mers in limitele legii cu 50-60km/h in localitati si 80-90 extra.

Viteza medie pe BC: 60km/h

Clima pornita cam 35 km

Consum: 4.7L/100km

imaginile vorbesc....

post-12167-1244406373_thumb.jpg

post-12167-1244406381_thumb.jpg

post-12167-1244406387_thumb.jpg

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian: ai uitat un detaliu mic, masina aia fugeeee. Cel mai mic consum a meu a fost 4.7 pe traseul Cluj-Medias, mers pe ruta mai lunga pe la Sarmas si mers constant cu 90-100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

am o mare nedumerire legata de consumul la fabia. am avut sansa sa conduc ieri un seat leon 1.6 16v, 105 CP. ce ma nelinisteste e: de ce, la ralanti, la fabia mea de 1.4 8v, consumul instantaneu e de 0.8-0.9 l/100km, iar la acel seat este de 0.3-0.4 l/100km? din cunostintele mele de mecanica, cu cat cilindreea e mai mare, cu atat intra mai mult amestec carburant in cilindri. mai mult, fabia are si o supapa de admisie in minus fata de leon. si inca ceva: am mers cu leonul pe un traseu pe care cu fabia, in jur de ora 13, scot consum de ~10-11 l/100, iar cu leonul am scos consum mediu de 9.5.

si am mers la fel: schimbat la 3000 rot/min, niciodata sub 2000 rot/min si cu clima pornita. (totusi, cu clima pornita nu arata 0.3-0.4 la ralanti)

numa'bine!

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa spun cum e la fabia mea:

vara - 0.4-0.5

iarna - 0.8-.09

astea fara clima si dupa ce merg un pic pana se incalzesate motoru!

Avertisment

Te rog sa citesti regulamentul forumului. Nu sunt acceptate citate (QUOTE) ale mesajelor anterioare. Pentru postare foloseste butoanele "ADD REPLY" sau "FAST REPLY".

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah_: fara suparare pentru echipa moderatorilor, dar folosind butonul "reply", apare automat in cadrul mesajului ca citat mesajul la care se da reply. si daca tot trebuie sters citatul, mai bine nu se folseste "reply". nu? am i right or am i right? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti folosii butonul Fast Reply pe care eu il folosesc si sa scrii acest mesaj. E mult mai rapid si mai usor de folosit.

Modificat de BogdanOnet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un indiciu offtopic

"+quote" inseamna raspuns cu citare

"-quote" ... fara sa repete in raspuns si mesajul anterior

doar click acolo.

Dar asa cum spunea Bogdan, fastreply sau addreply e usual pt. mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa terminam cu :icon_thumright:

am inteles ce spuneti voi, era doar o remarca, o observatie la ce zicea bllitz: "Nu sunt acceptate citate (QUOTE) ale mesajelor anterioare. Pentru postare foloseste butoanele REPLY sau FAST REPLY. in fine. fast reply folosesc si eu.

on: am intrebat ceva pe pagina cealalta: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1026940

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

timisoara-cenad-oroshaza, dus-intors, 302 km in total, 5 persoane adulte, bagaje cat a incaput si ceva pe langa, AC pornit 3/4 din drum:

dus 6.1 l/100km

intors: 5.9/100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timisoara - Gura Bucurei Retezat: 450 Km in total, 3 persoane si putin bagaj. Dus fara AC: 4.3l/100km, intors cu AC tot drumul (36 grade afara) 3.8l/100km.

Desigur, diferenta de altitudine e explicatia: Timisoara e la 80m, Gura Bucurei la 1600m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana trecuta am circulat pe autostrada A2 si am inregistrat niste consumuri cam maricele, zic eu.

1. Bucuresti - Cernavoda: viteza reglata din tempomat la 130km/h, orele 10-12 ziua, AC pornit, eu, sotia si ceva bagaje, consumul era undeva in medie la 6.7-7l/100km.

2. La intors Cernavoda-Drajna, orele 15-16.00, AC pornit tot 130km/h undeva la un 5.9-6.3l/100km. Cei cu SDi-uri ce parere aveti, ati inregistrat consumuri similare sau e cazul sa schimb filtrul de aer (l-am schimbat acum cca. 13000km)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer sigur ar trebui schimbat, daca au trecut 13k km. De altfel banuiesc ca ii faci revizia, cel putin eu fac revizia la masini (indiferent marca si motorizare) la 12 - 13k km, chiar o idee mai devreme daca s-a circulat mai mult in oras; iar la revizie schimb filtrele.

Nu stiu daca si cat va scadea consumul in urma schimbarii filtrului de aer, dar masina va merge mai bine. Inca ceva, consumul pe autostrada este mai apropiat de cel urban decat de cel extraurban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu fac revizia la 10k si schimb ulei, filtru ulei, filtru polen,filtru aer. la fiecare 20k schimb filtru de benzina. in plus placute la 30k, lichid frana la 2 ani, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, spre rusinea mea trebuie sa recunosc ca am facut o greseala cand am facut ultima oara revizia. Facusem la 64k si pe la 73k m-am gandit ca e timpul de revizie, uitand ca facusem la 64k si nu la 60. Cand mi-am dat seama schimbasem deja uleiul si filtrul de ulei; am verificat si suflat putin filtrul de aer dar parea ca mai merge. Acum am 77k si cred ca e intr-adevar timpul ... altfel nu imi explic consumurile asa ....maricele. Eram curios ce spun si alti posesori de SDI in conditii similare de ultilizare (autostrada + AC).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!