Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

N-ai treaba cu consumul instant decit la drum intins si viteza constanta de ex pe autostrada...in rest ai treaba cu consumul 2 total sau 3 cel care afiseaza totalul de cind ai plecat de pe loc !

Daca iti scade temperatura in mers de la valoarea de 80-90 spre 50-60 in conditiile in care ai facut mai mult de 10 km, e defectiune de termostat si poti sa te interesezi aici de piese: http://betaelectronic.uv.ro/

Datorita defectarii termostatului pe timp de iarna consumul poate creste semnificativ !

Sa auzim de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine imi comand la volkparts termostatul buclucas si am de gand sa-l schimb singur. vreau sa-mi schimb tot antigelul si stiu ca trebuie sa fac urmatoarele: golesc instalatia pe la robinetul de la radiator, spal vasul de expansiune, schimb termostatul, umplu instalatia cu 3 litri antigel roz si 3 litri apa distilata.

intrebari: cand schimb termostatul, trebuie schimbata si ceva garnitura? de unde o iau daca trebuie schimbata? sau vine o data cu termostatul? daca nu vine, dar totusi trebuie schimbata, ce trebuie sa iau in prealabil? am gresit ceva mai sus? sper ca nu v-am plictisit cu intrebarile si daca nu am postat bine, va rog sa-mi mutati postul in locul corespunzator. multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelu>

cu siguranta e o problema la tine

eu la Fabia 1.4 MPI 68 cp nu-mi amintesc sa fi vazut vreodata consum instantaneu pe BC in treapta a 5 a talpa jos mai mare de 12,5%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare

uite am si io o fabia 2002 1,4 16v si la mine consmul in oras dat de calculator intre 9 si 12 la 100 dar la fel daca circul mai mult incepe sa scada de ex afara ma scos si consum de 4,5 afisat pe bord la o medie 80 - 130 km/h un consum f bun zic eu dar de multe ori consumurile sunt influientate si de temperatura si de umeseala din aer parerea mea. Si inca ceva interesant daca trag de masina consmul pe bord il arata cam 7 - 8 :blink: (orcum tin sa mentionez ca sunt boboc pe forumul asta dar felicitarile mele pe initiatori am aflat mult despe fabia)

ms baieti

Modificat de sergiu_pilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare lume!

in weekend am facut un drum de 800 de km (timisoara-resita-caransebes-severin-motru-invarit un pic pe acolo si retur). in iarna, cand nu aveam termostatul functional, am scos consum de 7.8 l/100km. acuma, mi-a mancat 6.2, mers normal (a se citi regulamentar), viteza medie 56 km/h; cu benzina de la lukoil, de 95.

si am avut si caldura in habitaclu. :icon_thumright:

si as putea scadea consumul daca mi-as schimba rulmentii fata....... ;)

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am reusit sa sparg recordu' la consum....7.9% :icon_thumright: (sau 487 de km cu 38,5 l). Ciudat, pentru ca a fost mai cald si nici nu am avut parte de cele mai nasoale cozi (si nu am abuzat de pedala)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marlboro, sa stii ca exista si reversul medaliei: poate tocmai pentru faptul ca NU ai abuzat de pedala a condus la un consum peste medie. Adica daca nu urci in ture pana cel putin la cuplu maxim si apoi schimbi, atunci motorul se "strofoaca" sa traga intr-o plaja de turatie lipsita de cuplu. Si cum face: aer n-are (evident turbina nu e in ture) si injecteaza ca nebunul. Toate astea duc la uzuri.

Marog, sunt convins ca in Bucuresti N-AI CUM/UNDE, indiferent ce-ai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep sa fiu mai linistit.........621 km cu 45l, deci un consum de 7,24 la suta in oras, e ok. Cand era mai frig m-am speriat 8,5 la suta :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...reversul medaliei...

Corect! DAR, stilul meu de mers nu este unul subturat (in genere motorul asta functioneaza intre 2000 si 3000 de rpm), iar prin "nu am abuzat de pedala" m-am referit la faptul ca folosesc rar stilul smuls (blana-frana, blana-frana). Unde mai pui ca NU merg "pe liber" si folosesc frana de motor intotdeauna (si fac "revmatching" sa nu pice ambreiaju' :vaidecapulmeu: )

Marog, sunt convins ca in Bucuresti N-AI CUM/UNDE, indiferent ce-ai face.

mmm....da si nu. Daca ar fi mai putini #$%^...reiau...daca toti posesorii de permis ar fi un pic mai civilizati/educati etc ar fi muuult mai bine (dar deja e alta discutie si presupun ca teoria o stim toti).

Numa' bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si fac "revmatching" sa nu pice ambreiaju' ...imi spune si mie necunoscatorul, ce sunt termenii astia, ca nu i-am mai auzit? :P MalboroMan imi spui tu ,te rog poate mai invat ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai da si el un sprit inainte s-o infiga in viteza inferioara :P :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! ...

Stilul tau de conducere este cel mai bun si economic. La un diesel se considera turatii normale intervalul 2-3k rpm.

Drum bun si sa invete si altii de la tine !

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok stilul de ocndus pt un disesel de 1.4 (TDI)...cam asa lucrez si eu cu motorul asta.

Mai explicati un pic cu "revmatching"-ul asta :)

Dai "sprit" (apesi pe aceleratie inteleg eu) dupa ce apesi ambreaijul (pana sa bagi treapta urmatoare)? in ce proportie dai "sprit"?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok stilul de condus pt un diesel..

La fel cred si eu. Sunt o gramada de argumente care sprijina acest regim de exploatare.

Mai explicati un pic
MalboroMan imi spui tu

Sigur nu-i cea mai docta explicatie dar, in mare: "revmatching" este adaptarea vitezei de rotatie a discului de ambreiaj cu a discului volant, pentru ca la schimbarea vitezei (in general la retrogradare), sa nu existe socuri in cutie (si de aici mai departe la restu' masinii).

Exemplu: in treapta a II-a am 3000 de rpm la 50 km/h, schimb treapta a III-a si turatia scade la 2000; revmatching-ul la retrogradare se executa asa: treapta a III-a si 2000 de rpm, apasat ambreiaj si accelerat suficent cat sa atinga motorul 3000 de rpm pana in momentul in care iau piciorul de pe ambreiaj dupa ce am trecut in viteza a II-a. Astfel trecerea se realizeaza lin, cu un minimum de uzura al pieselor si un maximum de confort pentru mine si pasageri.

Cu un pic de rabdare sunt convins ca veti gasi niste explicatii mai amanuntite.

Imi cer scuze pentru :offtopic:, desi cine stie, poate o frana de motor azi, una maine si cine stie, in curand scade volumul de oxizi rezultati din ineficienta sofatului (consumului) :lol:

...si probabil maine, imi spal pacatele cu un nou plin si noi date

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"revmatching"..........pai daca nu apesi putin si scurt= sprit acceleratia in timp ce lasi usor de ambreiaj la retrogradare in trepta inferioara, oricat ai elibera de usor ambreiajul..tot se va simti un shoc! ;)..........si uite asa consumul se reduce cu 2 deti?

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acceleratiei trebuie doar sa-i dai un sprit care sa duca turatia motorului pana la valoarea dorita, nu sa tii piciorul pe acceleratie cand ambreiezi pt treapta inferioara

cred ca vreun filmulet de pe youtube filmat din cockpitul unei masini de raliu ar fi mai concludent dar mi-e lene sa caut...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Eu la retogradare pt frana de motor in regim de trafic normal sa zicem din a III-a o las sa scada un pic in ture, eventual mai pisc frana un pic cu ambreiajul apasat si dau a II- cat sa pice intre 2000 si 2500 ture. O sa incerc ma bine sa inteleg ce ziceti voi cu spritul asta pe liber intre trepte.

Cand vreau o depasire brusca si sunt obligat, retrogradez rapid. Deci nu as mai avea timp de sprit :) O fac rar retogradarea asta brusca pt ca simt ca nu i-ar face prea bine CV si ambreiajului.

Consumul meu de oras in schimb ma cam nemultumeste ianra, si in general pe trumuri scurte chiar si vara (1km drum f scurt si 4-5km pana la birou) : intre 6 si 8-9 :(. Practic cu 8 litiri de motorina cu greu reusesc sa fac 100km in oras (4km dim si 4 km seara). Atunci cand temperatura motorului se stabileste la 90 daca as merge mai multi km in continuu in oras cred ca as merge cu un consum mai mic.

In schmb la drum intins in afara localitatii cred ca am un consum de 4-5 mers destul de alert (cat poate motorasul). Spun cred si nu dau valori exacte pt ca u am BC si consumull il fac eu asa aproximativ : am alimentat X litri si am mers Y km => regula de 3 simpla :)

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Heel/Toe downshifting technique se cheama (daca la asta va referiti):

http://www.youtube.com/watch?v=XR3LOl19G70...feature=related

..si mai sunt nenumarate exemple pe youtube.

ATENTIE unde exersati aceste tehnici, recomandarea mea este sa nu incercati primele dati pe drumurile publice.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Heel, adica calcai, hill ca ala e deal :soothe[1]:

interesanta tehnica, nu stiu daca are rost in condusul zilnic sau e eficenta doar la raliu...o sa incerc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de heel & toe sau varf-calcai, la fabia (cel putin la motorul asta) am observat ca e....mai dificil de facut. In momentul in care computadorul recunoaste apasarea pedalei de frana taie gazul. Ma miram eu de ce nu-mi iese cum trebuie si ma gandeam ca poate mi s-au "stricat" picioarele, pana am incercat si cu o alta masina, acolo a mers. Mi-am demonstrat apoi teoria taiatului de gaz cu un simplu experiment: mers la o turatie constanta si apasat pedala de frana usor de tot (cat sa actionez senzorul) => rezultatul fiind oprirea injectiei pana la o a doua apasare a acceleratiei sau pana la ridicarea piciorului de pe frana.

PS: evident drumul era liber si manevra nu reprezenta un pericol pentru mine sau alt participant la trafic

PPS:

interesanta tehnica, nu stiu daca are rost in condusul zilnic sau e eficenta doar la raliu...o sa incerc

da, ar fi utila, daca pana o inveti nu-ti strici transmisia sau cine stie in ce/cine te proptesti (prin "cine" inteleg participant la trafic, nu blonde sau altele asemenea :soothe[1]: )

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 litri/345 km asta inseamna un consum de 7.82 care mi se pare super ok :icon_thumright: pentru motorul asta in oras cu drumuri scurte-max. 5 km , temperaturi 3-10 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

:scratch: Marlboro, am uitat sa spun detaliul asta. Asa am patit si eu prima oara cand am franat cu stangul la intrarea intr-un viraj in care nu vroiam sa schimb inferioara. Vad ca nu mai trage... la vreo 2 zile am incercat din nou si atunci mi-am dat seama ce s-a intamplat. Anyway, daca scoti mufa de la intrerupatorul frana merge minunat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asaaa. Am facut plinu' asta seara si: ~40 de l si 755 de km (5,3%) din care 50 in oras, restul extra in 3 portii, prima de 350 apoi 280 (asta a fost jalnic, am mers de la Turnu Severin la Moldova Noua + retur si... :wacko: drumul ar fi superb daca n-ar fi intrerupt de 20 si ceva de ori fie pe 20, fie pe 50 fie pe 800 de metri sau mai mult, a durat 5 ore :screwy: ) si apoi 70.

CB arata un consum de 5.2 (in ultima jumatate de an a afisat la fix valorile, spre deosebire de primii doi ani, s-o fi maturizat si el ^_^ )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si azi am reusit sa-mi mai bat un record. 355 de km cu ~14.8 l (am umplut cu putin mai mult rezervorul decat aseara, acum vedeam motorina "la buza", ieri nu). Viteza medie pana sa ma opresc la coada a fost de 71km/h, cand am ajuns acasa 69km/h. Dupa aproape 82.000 reusesc un consum mai mic decat la primul plin din viata ei (atunci am facut 9xx de km cu ~40 de l, am scris si pe aici parca). Aproape ca-n carte :rolleyes:

BC a indicat 4.1 la intrare in oras si 4.2 cand am oprit la pompa.

PS: nu, n-am subturat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Malboro, mai bine nu mai posta consumurile :frigbaitata: - le faci rau celor cu 1.4 MPI sau 16 v 101 cp - mai ales cand e vorba de consumul urban...

eu recunosc cinstit ca BC imi arata in medie pe vremea asta si mergand doar urban cate 3-6 km pe motor rece 9.5%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!