Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

Daca tin bine minte Oltcitul avea rap compresie peste 10. Pacat ca nu mai am cartea, am avut Oltcit. Ceea ce e sigur e ca scria in carte ca necesita benzina cu CO minim 98. Ea nu se gasea in romania, decat foarte rar, si asea se mergea cu ce se gasea, inclusiv benzina de extractie (vestita "gazolina"), si opreai motorul din ambreiaj, ca continua sa mearga dupa luarea contactului. :Driver:

In plus de asta, injectia electronica controleaza mult mai fin raportul combustibil:aer decat carburatoarele, dar e si obligat (de normele de depoluare) sa functioneze mult mai aproape de raportul stohiometric, acolo unde autoaprinderea e mai probabila.

La Oltcit solutia era imbogatirea amestecului, si detonatiile dispareau, dar atunci consuma mult si scotea un fum spurcat (mult combustibil nears). Cu un avans intarziat iarasi mai scadeau detonatiile, dar din nou consuma mult si pierdea putere. Era un balet intreg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Romania - Grecia si retur, 4 persoane si bagaje putine (restu' erau in alta masina :rolleyes: )

- dist: 2411km,

- v. med.: 66km/h

- consum med.: conf. CB 4,7%; real a fost aprox. 4,9% (am consumat 118 litri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romania - Austria, consum de pe la iesire pina la intrarea inapoi in ungaria (sa tot fi fost vreo 1500km), cam 7.2-7.4 in conditiile in care pe autostrada n-am facut economie si am cam tinut 135km/h (cca 4000rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor. Nu stiu daca e bine sa postez aici, dar nu am gasit alta rubrica. Stie cineva cum se comuta intre memoria (MFA1 si MFA2) de o singura calatorie si cea pentru toate calatoriile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apesi butonul RESET

daca apesi odata simplu comuta intre mem 1 si mem 2, daca tii apasat cateva secunde reseteaza memoria pe care esti (1 sau 2)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romania - Croatia, 4 persoane si un pisic + bagaje, distanta 2600 KM - in prima jumatate a lunii august - cam jumatate din drum AC setat la 22 grade, 4,3%

Fabia 1,4 TDI 70 CP..viteza medie a fost 78 km/h dus si 84 Km/h la intoarcere . Viteza maxima atinsa (pe ceas bord) 160 km/h.

=> sunt foarte multumit pana acum.. imediat fac 23000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fabia din semnatura in conditii de oras condus 5-6 km deci si motor rece si in functie de temperatra si cate semafoare prind, consuma 7,5-9 litri, asa spune BC-ul. Ca sa consum cat mai putin trebuie sa merg cu turatii mici de 1500 rpm. La diesel PD afecteaza cu ceva stilul acesta de condus :rolleyes: ? Cine stie sa ma lamureasca cei mai bine pentru masina mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conducand subturat (batraneste) nu faci altceva decat sa infunzi in timp racordul de la EGR, care se "colmateaza";

poti sa ai probleme cu vanele turbinei care nefacand cursa completa se vor intepeni si nu vei mai avea "full boost"; plus ca mai trantesti si niste surgeuri turbinei si stress ambreiajului daca accelerezi puternic din turatii joase

cel mai indicat (pe motor cald) e sa o tii undeva peste 2000 rpm si/sau sa alternezi mersul subturat la turatie constanta cu peakuri de acceleratie (se accelereaza brutal doar de la 2500 rpm in sus) (ceva de genul: "sunt linistit de felul meu, dar ma mai apuca nebunia din cand in cand" :rolleyes: )

dieselul e un motor care se incalzeste in sarcina, foarte greu la relanti, deci trebuie profitat de momentele de deplasare pentru a-l tine turat in jur de 2000 rpm pentru a se incalzi si a scadea consumul (nemaifiind rece)

povestea cu incalzitul motorului la pornire dimineata pe rece stand la relanti e o tampenie care induce uzura

daca motorul e rece nu trebuie depasit 2500 rpm, altfel se dezactiveaza bujiile de preincalzire care ajuta la atingerea mai rapida a temperaturii de regim

cam asa... :)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la poll am vazut ca majoritatea sunt posesorii de 1.2 64CP

cat va consuma acest model in mediul urban? cel mai probabil dupa achizitie va primi un chiptuning pt. optimizarea consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil dupa achizitie va primi un chiptuning pt. optimizarea consumului.

Exista asa ceva??

Daca stiu eu bine tuning-ul de tip cutie intre ecu si injectoare face sa se vada un consum mai mic pe bc doar pentru ca injectoarele primesc alta comanda (se toarna mai mult combustibil - creste puterea dar si gazele si uzura) decit trimite ecu. Si cum bc calculeaza dupa ce raporteaza ecu...

Da' daca ar fi asa de simplu de scazut consumul real, nu s-ar face direct din fabrica?

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba de tuning cu powerbox care practic pacaleste ECU sa injecteze mai mult combustibil, ci de un flashtuning (numit si ecotuning) care detemina cresteri usoare ale puterii, insa cu scaderea consumului de carburant si implicit a noxelor

parametrii producatorului constituie compromisul optim intre consum si fiabilitatea motorului, cutiei de viteze etc

dincoace se merge spre putere crescuta + consum redus, desigur cu mai mici sau mai mari riscuri pt componente

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la poll am vazut ca majoritatea sunt posesorii de 1.2 64CP

cat va consuma acest model in mediul urban? cel mai probabil dupa achizitie va primi un chiptuning pt. optimizarea consumului.

ti-as sugera sa citesti acest topic. ai 44 de pagini despre consum care te vor la muri. nu e nevoie sa ne repetam. oricum consumul este rezonabil, stai linistit. poti sa cumperi aceasta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parametrii producatorului constituie compromisul optim intre consum si fiabilitatea motorului, cutiei de viteze etc

dincoace se merge spre putere crescuta + consum redus, desigur cu mai mici sau mai mari riscuri pt componente

Poti sa-mi explici in doua cuvinte, cum naiba reduci consumul (conform reclamei cu 20%) si maresti puterea in acelasi timp? Si fabricile chit ca se bat in consum mic ignora total chestia asta? (Fiabilitate... n-are nimeni interesa sa te tina masina 20 de ani sau milionul de km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrei sa ma apuc sa desenez?

poti avea putere mai mare sus in turatii

pe palierele de turatie mica sa ai timpi si cantitati injectate mai mici

plus cresterea de cuplu care scurteaza timpii de acceleratie

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrei sa ma apuc sa desenez?

:icon_thumright: nu cred ca e nevoie, vreau doar sa pricep ce face de fapt noul program de injectie. Reclamele fac sa para ca s-a descoperit o noua metoda de a scoate energie din nimic si ca aia de la fabrica care au scris programul de injectie sint niste idioti.

Bun, deci putere doar la turatii mari (banuiesc ca asta implica consum mai mare la turatia aia, ca doar nu scoate puterea din aer).

La turatii mici nu sint in clar, ce face, accelereaza ca un trabant ca sa nu consume (adica merge batrineste) pina cind ajungi in zona ailalta unde toarna fara mila ca sa ai putere?

Asta ar avea sens dar la fel de bine poti conduce voit in felul asta (fara acceleratii bruste cind nu e nevoie si stai cu turatia cit mai jos) si scoti sub consumul dat de fabrica.

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conducand subturat ....

Multumesc pentru acest explicatii sunt de un real folos, probabil si pentru altii ca mine....mai putin cunoscatori. Merci! :icon_thumright:

Nu mai folosi QUOTE daca nu este cazul. Multumesc.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bacau - Iasi 120 km

mers 120 - 140 km/h

consum 4.9% conform CB

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo 2 saptamani, probabil de cand am aplicat sfaturile de condus date de FABIAn RuSu, computerul de bord arata 6,7- 6,8 l/ 100km in oras in conditi normale de trafic, 2 persoane fara bagaje condus cam 10 km, fara A/C cuplat. Exterior Lugoj - Timisoara, 60 km, Bc-ul spune 4,7 l/ 100km ,fara A/C cuplat, 82km/h media, si cu trei persoane fara bagaje rotile umflate conform cu datele din stikerul de la buson alimentare carburant. Cu siguranta daca exploatezi corect un motor diesel primesti in schimb satisfactii pe masura!

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e interesant sa urmaresti cum conduc unii dintre cei care fac transport Romania-Germania dieseluri: in "salturi" = accelerari usor progresive dupa care lasa usor in frana de motor si din nou...again and again

de ce? EGRul intra tocmai cand se sta la turatie constanta pt o anumita perioada (relanti sau sarcina); pe accelerare practic e scos din functie - asa se evita "colmatarea" galeriei de admisie cu porcarii venite din recirculare

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa am un consum bun mai fac si eu treaba cu frana de motor , dar nu pateste nimic masina? Face cam urat chiar daca lasi ambreajul usor. Acum... nu ca nu stiu sa conduc ca am avut cinci masini si carnetul din 1997, dar unii spun ca mai bine uzezi placute de frana decat probleme cu cutia , iar eu fiind altceva decat mecanic nu stiu cum sta treaba. Deci un consum bun=foloseste cu incredere frana de motor? Spre exemplu inainte de semafor esti cu a 2-a, ambreiaj frana si ai ajuns la punct fix....sau ambreiaj 1-a si lasi usor ambreajul= care e raportul uzura?/consum. Ce castigi si ce pierzi? Toate intrebarile astea le pun pentru a optimiza consumul. Asa eu si alti beutori de combustibili poate la fel ca mine .....mai putin mecanici, o sa invatam sa conducem cu mai putin combustibil si vom fi fericiti iar voi cei care sunteti meseriasi cu masinile primiti o lauda si o bere cand ne intalnim :( Apoi revenim cu consumurile si le postam,OK?

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa am un consum bun folosesc si eu frana de motor cat de des pt. insa nu calc ambreiaj, bag treapta 1, las din nou, etc. eu cand ma apropii de semafor sau alt obstacol las din timp acceleratia si masina franeaza incet din motor. daca mai e nevoie ajut cu frana de picior si cand ajunge sa se subtureze daca e nevoie calc ambreiaj, scot din viteza si ma opresc. oti face astfel frana de motor chiar pana la o distanta mica fata de obstacol. nu va speriati, nu va moare motorul daca lasati din timp acceleratia. daca ajunge la momentul subturarii iese imediat prin calculator. baga el singur. si masina continua sa mearga frumos pana la 15 km/h singura. am constatat si eu ca frana de motor reduce foarte mult consumul. am 26.000 de km cu a mea si in tot acest timp am folosit chestia asta. nu pateste nimic masina. parerea mea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce descriam mai sus nu se referea la frana de motor dupa retrogradare ci pur si simplu intr-o anumita treapta de viteza optima pentru viteza de inaintare a masinii

pana la urma poti opri la un semafor retrogradand pe rand toate treptele de viteza din (sa zicem) a 4a, tocmai ca sa nu dai avioane motorului bagand din a 4a in a 2a, iar la sfarsit pisti frana

totul e ca treapta de viteza aleasa sa constituie compromisul optim astfel incat nici motorul sa nu se supratureze, dar si frana de motor sa fie eficienta

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-1 grad celsius

mers bara la bara 4 km pe motor rece

consum 11.5 cu consumatori porniti: incalzire habitaclu (maximum), incalzire scaune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu scot cam 11% dimineata cand vin la servici, plecare la rece, traseu cam de 4,5km nu f. aglomerat.

cand ma intorc acasa, e mai aglomerat si scot si 12% uneori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!