Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

O intrebare pt posesorii de motor 1.9 tdi de 101cp: cat aveti consumul pe CB pt trafic de oras (Timisoara)? Eu am media zilnica de 7 pana-n 7.5, iar azi, pe o vreme ploioasa am reusit 8.3. Mie mi se pare MARE! De aceea as vrea sa stiu daca asta-i normalul sau masina mea are ceva? Conditiile de exploatare: conduc calm, la consum, fara clima, dar preponderent reprize scurte, cca 5 km cu un total pe zi de 20-30km. Filtrele sunt toate schimbate acum 2.000km, si in plus i-am facut si o purjare, pt curatarea injectoarelor.

P.S. Masina are 161.000km

Modificat de Logicon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e perfect normal consumul tau, totusi ai un motor PD, nu cu verteilpumpe

cifrele producatorului sunt avioane pentru clientul nestiutor

la mine consumul urban de carte e 6.7....haha...probabil pe motor incalzit, cu cateva semafoare, fara cozi si...lucrand finut din pedala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea e ca la mine in carte consumul e de 6.4-6.5! De unde diferenta? Sa fie vorba de tipul motoarelor (tu ASZ - eu ATD)? Ma indoiesc.

Oricum, ceva valori?

Modificat de Logicon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mirceaciurdar
la motorul cu codul AQW turatia trebuie sa fie 800 +- 100 rpm, deci e ok, nu stii cumva ce cod ai avut la eroarea data de tester?

poate te ajuta poza asta

Te rog sa nu mai dai quote mesajului anterior, citeste regulamentul.

Te rog Bizar da-mi linkul spre check list, pare foarte folositor.Pe mine la motor 1,4 16V 55kw ma intereseaza

dificult start warm engine (s-a intimplat foarte rar pina acum dar banuiesc ca-i ceva in neregula ce se poate repeta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompe duse consuma mai mult decat motoarele cu VP (in speta ALHul de 90 cp)

cifrele standard comunicate de producator sunt caracteristice anumitor conditii tip care nu se suprapun peste conditiile noastre reale de trafic : mers cate 5 km, stat la nenumarate semafoare,motorul nu apuca sa se incalzeasca - dieselul e un motor care se incalzeste mai rapid in sarcina, nu batand pasul pe loc, accelerari multiple - orice "scapare" in pedala inseamna consum in plus (si evident ca nu te poti duce ca pensionarul in 1500 rpm - daca ai face asta sigur ai scoate nu 6, ci 4.5%)

ASZul in trafic urban scoate cam 9-10% pe distante relativ scurte (10 km)

in primii km daca esti pe motor rece si stai in prostie la semafor merge pana in 12%

consum de oras zi-seara mediu = 8.5%

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu: deci, e cam normal consumul meu. merci.

mirceaciurdar: multumesc pt grafic, nu era cel care-mi trebuia mie, dar am gasit si cel pt motoare diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am mai incercat o estimare a consumului cu metoda plin-plin. De data asta consumul real, pe o distanta de cca. 350 km, a iesit cu doar 2,4% mai mare decat cel inregistrat pe BC. Daca la prima incercare mare parte a traseului a fost facuta in afara localitatii (inclusiv pe autostrada), de data aceasta traseul a fost in primul rand urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

skoda fabia 1.2 htp,consum 6.5 afara,7.8 oras,7-7.2 medie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

in oras : aprox 9%

in afara : aprox 6.3%

Vara , cand este ft cald si am aerul conditionat pornit "am reusit" si consumuri de 12 -13 % :) (consum inregistrat fara TALPA ) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am efectuat si eu, astazi, a doua revizie la Fabia din semnatura. Km rulati 25k km si ca varsta 1 an si 10 luni.

In primul rand vreau sa multumesc din nou, celor de la Avia si Alto in special pt ca practic Alto a facut revizia, dar in mod special lui Barbato, pentru amabilitate si nu numai.

Inainte de a scrie despre revizia propriu zisa, vreau sa fie f clar ca nu am ce sa reprosez celor de la Alto care s-au ocupat de revizia masinii, sincer jos palaria.

Deci a fost vorba de a doua revizie, teoretic la 30k k, practic la 25k km, cu tot ce presupune aceasta:

- filtrele toate : ulei, motorina, aer, polen;

- ulei 5L;

plus

- schimbat lichidul de frana, operatie ce se executa la fiecare 2 ani si care pe langa lichidul de frana si manopera aferenta a cuprins si verificarea franelor pe stand.

Factura a totalizat, cu tot cu tva, 991,34 Ron, acesta fiind singurul meu (usor) regret; suma este cam maricuta avand in vedere ca cel mult 180 Ron din acel total a fost pt schimbat lichidul de frana cu tot cu verificarea pe stand.

scuze ca intervin asa, si poate nu la locul potrivit.dar as vrea daca poti sa-mi dai niste detalii legate de masina ta.

ma intereseaza consumul(in special in oras), si costurile care le necesita intretinerea unui astfel de diesel. eu am masina din semnatura si ma bate gandul sa incerc una cu motor ca a ta. dar nu stiu daca merita investitia(aprox 2000 de euro), in conditiile in care eu fac in jur de 15000 km pe an majoritatea in oras. s-ar putea sa creasca spre 20000, dar nu cred ca mai mult. te rog o parere sincera. daca am deranjat aici rog scuze, si eventual pentru a nu ocupa spatiu poti sa-mi scrii si PM.

merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce priveste consumul, nu stiu cat de mult te-ar ajuta, dat fiind faptul ca eu circul in Buc, iar tu in Sebes (conform locatiei din profilul tau); insa in cazul meu valorile de consum urban variaza f mult in fct de mai multe criterii: traseul parcurs (distanta, aglomeratie), momentul deplasarii, utilizarea sau nu a ac-ului,..... Astfel se pot inregistra valori de 6,5%, dar si de 9,5%, sau oricare alta intre cele 2 (valori indicate pe bc, in cazul unui traseu de min. 10 km).

In ceea ce priveste intretinerea, pana acum eu am facut-o numai la dealer, insa indiferent de service-ul ales costurile de intretinere ale unui diesel (in special TDI-PD) sunt mai mari decat ale unui benzinar. De ex in cazul unei revizi uzuale poti avea o diferenta de 70 - 90 euro, dar daca apelezi la un service de cartier (cumparand tu in prealabil toate consumabilele) diferenta mai scade.

Daca merita sau nu, este o decizie care tine de fiecare (fct de bugetul initial, de cel de intretinere si exploatare, rulaj anual, preferinte). Este adevarat ca un diesel are un pret de achizitie (fie de nou, fie sh) mai mare decat un benzinar, dar si la revanzare va exista o diferenta de pret (evident ca nu aceiasi).

P.S.: Daca discutia este nepotrivita pt acest topic, am rugamintea sa fie mutata unde se considera potrivit. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce priveste consumul, nu stiu cat de mult te-ar ajuta, dat fiind faptul ca eu circul in Buc, iar tu in Sebes (conform locatiei din profilul tau); insa in cazul meu valorile de consum urban variaza f mult in fct de mai multe criterii: traseul parcurs (distanta, aglomeratie), momentul deplasarii, utilizarea sau nu a ac-ului,..... Astfel se pot inregistra valori de 6,5%, dar si de 9,5%, sau oricare alta intre cele 2 (valori indicate pe bc, in cazul unui traseu de min. 10 km).

In ceea ce priveste intretinerea, pana acum eu am facut-o numai la dealer, insa indiferent de service-ul ales costurile de intretinere ale unui diesel (in special TDI-PD) sunt mai mari decat ale unui benzinar. De ex in cazul unei revizi uzuale poti avea o diferenta de 70 - 90 euro, dar daca apelezi la un service de cartier (cumparand tu in prealabil toate consumabilele) diferenta mai scade.

Daca merita sau nu, este o decizie care tine de fiecare (fct de bugetul initial, de cel de intretinere si exploatare, rulaj anual, preferinte). Este adevarat ca un diesel are un pret de achizitie (fie de nou, fie sh) mai mare decat un benzinar, dar si la revanzare va exista o diferenta de pret (evident ca nu aceiasi).

P.S.: Daca discutia este nepotrivita pt acest topic, am rugamintea sa fie mutata unde se considera potrivit. Multumesc.

merci mult de raspuns. acum sa-ti spun o treaba. sa stii ca la orele amiezii cred ca traficul in sebes este poate la fel ca in bucuresti, tinand cont de faptul ca pentru a traversa orasul si a intra si iesi din el iti poate lua si 1 ora jumate, iar in mod normal ar fi un traseu de 10 min.

in fine.daca zici ca in oras ia o medie de 7, atunci inseamna ca nu e mare diferenta.la mine e o medie de 8-8,5.ma gandeam la cifra data de producator la tdi undeva la 5,7-6.

in afara iti ia 4-4,5 asa cum se zice?

la mine afara media e 5,5-6.

ma tenteaza sa trec pe tdi, dar inca ma gandesc daca merita.

merci pt sfaturi si raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe extraurban (dar nu autostrada), si tot in fct de traseul ales, regimul de deplasare, poate consuma intre 3,7% (drum relativ drept, mers lin si continuu, fara accelerari bruste si sustinute) si 5,5 - 6%. Pe autostrada, fct de incarcare, viteza, etc. consumul este undeva in jur de 6% (cu masina incarcata, ac-ul pornit, viteza de 150 km/h, pe A1 cap-coada, mi-a luat 7%).

Daca consideri doar media de consum, te poti pacali. Un ex.: am avut o perioada de cateva luni bune cand pt a ajunge la birou facem ~11km, dar eram obligat sa trec prin centru; in aceea perioada consumul mediu urban era intre 8 si 8,5%, cu destule vf la 9,5%. Acum imi desfasor activitatea in alta parte a Buc., este si vara (concedii, etc.), astfel ca media consumului urban este undeva la 7%. Asa ca depinde f mult in ce situatie te afli.

In cazul tau, din pct meu de vedere, ar merita sa treci pe diesel doar daca parcurgi majoritatea rulajului indicat de tine (15 - 20k km anual) in oras sau daca rulajul anual va creste sensibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motivul principal pentru care as schimba masina este faptul ca nu are AC.

de aceea am stat sa ma gandesc daca schimb masina(as vrea sa iau tot skoda fabia-la banii astia nu cred ca gasesc ceva mai bun; si imi place mult cum se conduce) si poate sa trec pe diesel. inca nu-s hotarat. intr-adevar eu merg cel mai mult in oras, si fac drumuri scurte(2-3 km), dar s-ar putea acum sa fac si niste deplasari de 100 km(o data, de doua ori pe sapt).

in plus eram si curios cum se conduce un diesel.eu sunt incepator(1 an si 8 luni) si singura masina condusa, in afara de dacia de la scoala de soferi, este cea pe care o am.

ma mai gandesc, dar accept si sfaturi.

merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

distanta 468 km

la dus consum 4.6 noaptea, fara ac

la intors 5.2 ziua cu ac jumate drum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un alt consum record pentru mine: 4.1 pe BC, extraurban, cca 400km, fara AC. Desi fata de Missuu cu HTP-ul, parca nu ma mai simt asa de mandru.

post-25703-1219777563_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

duminica am venit de la Resita la Timisoara, 100 km, 4 persoane, mers 80-90 constant. n-am depasit 90km/h ca aveam pisica in masina si ii este rau la viteza mare. consumul in aceste conditii a fost 4.5%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pe motor AZE (euro2) merita/e bine sa pun benzina de 98?

- o sa se simta la consum?

- o sa se simta la putere?

- e bine dat fiind ca motorul a fost proiectat pt benzina de 95 sau mai proasta, dar nu pentru 98?

Scuze daca s-a mai discutat dar sint 43 de pagini in thread...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic, dar:

a) nu, e posibil chiar sa creasca consumul, in functie de formulatia benzinei de 98 (deseori CO mare se obtine prin adaugarea de mult etanol, care are putere calorica cu 30% mai mica decat benzina)

b) nu, doar daca benzina pe care o folosesti acum e f. proasta si calculatorul motorului limiteaza injectia pt. a evita detonatiile.

c) e "bine" in sensul ca de stricat nu strica, dar nici nu ajuta. Daca motorul, prin constructie nu necesita benzina de 98, atunci nici nu beneficiaza in vreun fel de CO mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c) e "bine" in sensul ca de stricat nu strica, dar nici nu ajuta. Daca motorul, prin constructie nu necesita benzina de 98, atunci nici nu beneficiaza in vreun fel de CO mare.

De ce intreb - nu stiu daca motorul (de fapt ecu) se poate adapta la o CO pentru care nu a fost proiectat sau are tabele de injectie fixe pentru benzina "buna" si "proasta".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incercat si cu 98 si cu Top100 si nu am sesezat nici o diferenta in mersul motorului sau la putere. De aceea pun numai de 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce intreb - nu stiu daca motorul (de fapt ecu) se poate adapta la o CO pentru care nu a fost proiectat sau are tabele de injectie fixe pentru benzina "buna" si "proasta".

Benzina CO 95 nu e mai "proasta" decat cea de 98 sau 100. Doar ca nu suporta compresie la fel de mare fara a face autoaprindere. Cum compresia motorului tau e adaptata pt. benzina CO 95, si e o caracteristica constructiva fixa, motorul nu sesizeaza diferenta, cu conditia ca benzina CO95 chiar sa fie de 95.

Mai demult se simtea diferenta pt. ca benzina de 95 era sub standard, si motorul se chinuia sa se protejeze daca era cu calculator de injectie, sau pur si simplu mergea prost altfel.

Unele motoare sunt proiectate cu rata de compresie mai mare si ele necesita benzina cu CO mai mare, spre a evita autoaprinderea amestecului inainte de scanteie. Asa era cel al Oltcitului, care era deosebit de sensibil la benzina proasta, si de asta vesnic mergea prost pe vremea lu' lae...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6% cu AC de la Nisipurile de Aur la Bucuresti, cca 300 km. Am mers cu 120-130 pe autostrada si apoi cu 95-100 pana la Ruse. Motorul e de 1.4 16 V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina CO 95 nu e mai "proasta" decat cea de 98 sau 100. Doar ca nu suporta compresie la fel de mare fara a face autoaprindere. Cum compresia motorului tau e adaptata pt. benzina CO 95, si e o caracteristica constructiva fixa, motorul nu sesizeaza diferenta, cu conditia ca benzina CO95 chiar sa fie de 95.

Mai demult se simtea diferenta pt. ca benzina de 95 era sub standard, si motorul se chinuia sa se protejeze daca era cu calculator de injectie, sau pur si simplu mergea prost altfel.

Unele motoare sunt proiectate cu rata de compresie mai mare si ele necesita benzina cu CO mai mare, spre a evita autoaprinderea amestecului inainte de scanteie. Asa era cel al Oltcitului, care era deosebit de sensibil la benzina proasta, si de asta vesnic mergea prost pe vremea lu' lae...

Interesante ideile...e si mai interesant cum producatorul recomanda pt motoare de 1,2 htp 12V un combustibil de 91-95 in conditiile unui rap compresie de peste 9,5:1 ...si totusi cu o cartograma buna functioneaza impecabil lucru care nu se poate spune despre motorul de 1,2 citroen cu care este echipat oltcit ( original ) si care seamana mult cu al nostru dpdv rap compresie,calitate combustibil...

Faza cu etanolul e f valabila si testata...tocmai de aceea "sare" in sus si consumul.

O benzina CORECTA Premium 1 de 98 are o multime de calitati in care sa se incadreze: timp de evaporare, calitati antidetonante, greutate specifica,valoare impuritati...etc

Se faceau in anii 90 in revista autoturism teste comparative dar in ultimii ani nu mai face nimeni iar noi "inghitim" CLU si altele la greu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!