Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

Dupa ce am invatat si eu sa citesc ce spune BC-ul, (multumita lui Akebono ), postez si eu informatiile gasite. Consumul afisat pe MFA 2 pe ultimii 1400km, din care numai vreo 150 in "afara" pe traseul Bucuresti - Corbeanca este de 9,2%. Traseul pe care il fac zilnic in Bucuresti este destul de aglomerat dar oricum ma cam sperie pt ca datele voastre sunt cu aprox 1,5l mai mici. In fine, in cartea masinii spune ca in oras consuma 10,2.

Sa fie mult, sa fie putin... Astept parerile voastre.

Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Tocmai am facut un drum de 1100 de km prin tara ca sa-i fac masinutei rodajul. traseul a fost: Tm-Arad-Deva-Sibiu-Rm.Valcea-Pitesti-Curtea de Arges (dus- intors)

Am plecat avand pe ceas doar 700km din Tm si consumul dat BC si verificat si la pompa a fost de 5,8% la dus.

La intors, pe acelasi traseu, am scos 5,4% :rolleyes:

De mentionat: nu schimb niciodata sub 3000 ture.

Benzina folosita: Mol de 98 la dus, iar la intors am pus Petrom 99+.

Concluzie: de abia astept sa se lase si mai bne motorasul ca sa vad si un comsum oka in oras.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3000 de ture?! Nu sunt cam multe? Intreb si eu. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@angel: La motorul 1.2 HTP cuplul maxim se obtine la 3000 rpm, deci schimbatul la 3000 de ture pe care il face Horia46 este cel indicat. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles :P , trebuie sa mai studiez :P , ca eu nu schimb la 3000 de ture ci undeva pana in 2800 :o de ture, asa ca trebuie sa testez :P. Poate ca eu pana acum am mers "ca mosu" :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles :o , trebuie sa mai studiez :P , ca eu nu schimb la 3000 de ture ci undeva pana in 2800 :o de ture, asa ca trebuie sa testez :P. Poate ca eu pana acum am mers "ca mosu" :rolleyes:

Dupa cat de mirat erai in postul 303, as fi spus ca schimbi la 1500 de ture. Adevarul e undeva la mijloc?

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@angel

Dupa cum zice si DRAPAR, acolo e cuplul maxim deci acolo e bine s-a schimbi. Si oricum, masina e noua si prefer s-o invat cu turatii mai mari (nu mai mult de 4000 in rodaj) pt. ca motorul sa fie mai plin de viata.

putin off-topic:

chestia asta cu schimbatul la 3000 de ture mi se trage de la fosta masina, un Matiz care d.p.d.v tehnic tot pe acest principiu trebuie condus (are tot 3 cilindri si motorul e pe benzina si de capacitate mica). Multe din experimente le-am facut pe masinuta aia....si am descoperit ca daca se schimba vitezele cand masina e mai turata (nu stiu cat, pt ca Matizul nu are turometru.... :rolleyes: )consumul e cel din carte, chiar un pic sub ce scrie acolo. Am incercat sa merg si batraneste dar consumul nu a scazut simtitor (aprox 0.5 litri), in schimb masina abia se taraia prin oras cu a 4-a la nici 50km/h....

Concluzie: avand in vedere aceste mici teste facute pe masina precedenta, vreau ca la noua masina sa o obisnuiesc un pic mai sportiva dar in limitele celor scrise in carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cat de mirat erai in postul 303, as fi spus ca schimbi la 1500 de ture. Adevarul e undeva la mijloc?

:P

:P corect, ma gandeam ca sunt "paralel" cu masina (si asta cand am ajuns la 30.000 de km) :rolleyes:

Asa ca daca "sunt pe aproape" pot :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresu (VN) - Bucuresti (269 km), 2 persoane + bagaje, viteza medie (pentru unii - mica, pentru mine astronomica :P ) 63 km/h, consum mediu 5,5 l (in conditiile in care dupa acest drum masina abia are 1565 km...). La ducere, m-a furat peisajul :P si am uitat sa ma uit la consum pe BC; facusem plinul la plecare, iar la acest drum de 540 km. am consumat fix 1/2 rezervor... O fi bine? :P

Modificat de Skorrida Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rezervorul Fabiei are aprox. 55 litri si ai consumat jumatate, adica 27,5 litri la 540 km, iese un consum mediu de 5,1 litri / 100 km, care este exact consumul extraurban indicat de constructor. :P Deci e in parametrii! :P

Consumul este aproximativ deoarece ai folosit indicatorul de umplere al rezervorului; poti calcula exact consumul dupa ce reumpli rezervorul si stii exacta cantitatea consumata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai spargeti capul degeaba, indicatorul de nivel este foarte inexact, nu se pot face calcule valabile pe seama indicatiei din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, hai sa nu mai off-topic-arim! :))

Capacitatea declarata a rezervorului este de 45 litri dar exista si acea rezerva de 7 litri. Prin calcul, incercam sa stabilesc CU APROXIMATIE consumul Fabiei lui Skorrida...

Discutii despre capacitatea reala a rezervorului avem in alt topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogMW - exact la asta ma gandeam si eu. Inainte de a face plinul, indica ceva mai mult de 1/2 (un pic "mic" peste 1/2 :( ). La pompa, pana la plin, au mai intrat 31 litri :)) Aritmetic, ar rezulta un rezervor de peste 62 l :D (asta presupunand ca un litru la pompa e chiar un litru :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skorrida, o obeservatie pe care am facut-o la masina mea e ca acul indicatorului de benzina coboara mai lent in cea de-a doua jumatate a scalei si mai rapid in prima (cand ai mai putina benzina). De fapt, daca faci un plin vei vedea ca acul nu se va misca in primii 30-40km de la nivelul maxim. De asemenea, distanta parcursa cu benzina comsumata intre 2 gradatii de pe cea de-a doua jumatate a scalei este mai mare decat in cazul gradatiilor de pe prima jumatate (sper ca e clar ce vreau sa spun). Nu e un calcul riguros, dar am "verificat" de mai multe ori. Si parca am vazut mai de mult un post cu o obeservatie de genul asta, asa ca nu sunt singurul care crede asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asha e, cand acul e la jumate, ai cam 40% din rezervor plin, si eu am constatat la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacitatea declarata a rezervorului este de 45 litri dar exista si acea rezerva de 7 litri. Prin calcul, incercam sa stabilesc CU APROXIMATIE consumul Fabiei lui Skorrida...

in manualul meu scrie:

rezervorul de carburant are o capacitate de cca. 45 de l. cand indicatorul atinge zona de rezerva, pe ecranul tabloului de bord apare simbolul (...nu pot reproduce simbolul...). Din acel moment in rezervor se mai gasesc cca. 7 litri carburant. acest simbol va reaminteste ca trebuie sa realimentati

din aceasta am inteles ca rezervorul are 45 de l din care rezerva = 7 litri

ca sa nu fiu total off-topic. venit luni de la bacau (aprox 300 km). viteza medie 85 km/h. consum mediu 7,3 (cu tot cu a/c).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare legata de consum. Skoda Fabia Sedan cu motorul de 1,2 HTP 64 CP este mai grea decat Fabia Hatcback cu acelasi motor. Nu ar trebui consumul sa fie diferit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta este f mica ~40kg, asa ca nu prea se simte la consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi aduc aminte bine, in manual e trecuta o diferenta de 0.1 L / %

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Recent ne-am intors din concediu facut cu Fabia hatch 1.2 HTP 47 kW pe traseul Timisoara-Arad-Deva-Stei-Arieseni si retur, peste 900 de km cu ce am mai facut in zona Arieseni. Am fost 2 persoane cu bagaje destul de multe si am folosit aerul conditionat cand a fost nevoie fara restrictii.

Am facut si o parte din rodaj in acest concediu. Am plecat cu aprox. 780 km si am avut la intoarcere aprox. 1700.

La plecare am facut plinul si am bagat pana la al 2-lea click, adica 1.8 litri in plus dupa primul (ma uitam la afisajul pompei). Sa zicem ca am avut 47, maxim 48 de litri in loc de 45. Benzina de 95 Euro 4 de la MOL.

La dus nu mai stiu exact cat a indicat computerul de bord consumul mediu. La intoarcere am avut 5.0 % consumul mediu pe computerul de bord pe 350 km. Am mers 852 km pana se se aprinda becul de combustibil de pe bord !!! In carte scrie ca se aprinde la 7 litri in rezervor adica am consumat 40, maxim 41 de litri adica aprox 4.7 - 4.8 % consum mediu. Cu 42 de litri - nu cred ca ar fi in nici un caz posibil sa fi fost mai mult - ar fi 4.9 % consum mediu.

Am mers la consum atat din cauza rodajului cat si ca sa vad cat se poate scoate in felul urmator:

- accelerare progresiva si nu brutala la plecarea de pe loc si in deplasare

- cat mai multe frane de motor si mai putine de serviciu. Cred ca la intoarcere de exemplu nu am pus mai mult de 25-30 de frane de serviciu

- viteza maxima mica - nu am trecut decat rar de 90-100

- viteza medie mica - 58 km/ora pe cei 350 km la intoarcere

Am beneficiat de:

- lungimea medie a unui drum minim 10-15 km, plus cele 2 lungi

- temperatura exterioara medie rezonabila: vara/la munte fara sa fie atat de cald incat sa necesite aer conditionat

In conditiile astea incep sa inteleg cum Gerhard Plattner scoate cu Fabia Hatch 1.4 TDI consumuri de 3 si ceva la suta. Insa cum spunea el "Spritsparen braucht Konzentration, Selbstbeherrschung und Hirn" adica in traducere aproximativa "economia de combustibil necesita concentrare, autocontrol si creier". Insa este foarte greu si asta in conditiile in care am facut 7 ani sah competitional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din descriere;27 000 km la bord,motorina Petrom Top Euro Diesel 4.

Bucuresti - Bicaz (dus - intors=800 km).

Tempomat;extraurban 90-100 km/h, urban 50-60 km/h.

Doua persoane,bagaje,AC non-stop.

CONSUM=3,5 l/100km (computerul de bord verificat "la pompa')

Frecvent Bucuresti - Fetesti (Autostrada Soarelui)=>consum 3-3,5 l/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal

Am facut un drum de 200 km cu AC pornit destul de putin pentru ca nu a fost cazul si a iesit cu consum de 4,9 .Din cei 200 in jur de 50 i-am facut in oras ,dar am mers econom in sensul ca nu am trecut de 130 km/h si fara accelerari agresive.Media a fost de 68 de km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!