Jump to content

Consum Fabia


BogMW
 Share

Postare recomandată

e normal ca la un moment dat sa scada consumul mediu pe MFA 1 si sa creasca pe MFA 2. de exemplu pe MFA 1 am 7,5 iar pe MFA 6,7. daca merg 100 de km cu un consum mediu de 7%, ia ghiciti in ce fel vor varia consumurile medii afisate pe MFA 1, respectiv MFA 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara pe traseul Timpuri Noi- Stefan cel Mare, la ora 18:30, distanta 5,5 km cu Skoda Fabia 1,4 automata, consumul indicat de BC a fost 11,2. Mentionez ca "m-am tras" cu un prieten pe o distanta de 800 m cu pedala la fund ( kick down ). Ceva pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prea mica distanta pt a fi ceva concludent in privinta consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o distanta prea mica pentru ca BC sa calculeze o medie de consum concludenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dau si eu un exemplu de record negativ :( .

Aurel Vlaicu - Floreasca - Polona - Romana - Dacia - M. Vulcanescu - Pod Cotroceni - Cotroceni - Academia Militara - Razoare - Sebastian

Distanta 10-11 km - Consum 13.5% - Viteza medie 10 km/h - Ora 18:00

Si acelasi traseu invers, ceva mai decent

Distanta 10-11 km - Consum 9.5% - Viteza medie 14 km/h - Ora 10:00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal ca la un moment dat sa scada consumul mediu pe MFA 1 si sa creasca pe MFA 2. de exemplu pe MFA 1 am 7,5 iar pe MFA 6,7. daca merg 100 de km cu un consum mediu de 7%, ia ghiciti in ce fel vor varia consumurile medii afisate pe MFA 1, respectiv MFA 2.

In scenariul tau da si nu m-as fi obosit sa postez o informatie triviala. In cazul meu MFA1 era sub MFA2. MFA1 a scazut simultan cu cresterea MFA2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine m-a pasionat subiectul MFA1 si MFA2 dar nu am gasit alta explicatie si discutand cu BogMW am ajuns la concluzia ca lucreaza total independent, lucru care mi-a fost pe deplin confirmat cand la un anumit moment baleand intre MFA1 si MFA2 in interval scurt si incercand sa obtin un consum mai mic pe MFA1 am observat cu stupoare ca simultan MFA1 a scazut iar MFA2 a crescut.

S-ar putea sa nu fi fost foarte clar. Nedumerirea mea provenea prin faptul ca in 80% din cazuri cand m-am uitat pe MFA1 aveam o valoare mai mare decat ce-mi apare in MFA2. Chiar daca sunt calculate independent, MFA2, in cazul ideal, ar trebui sa fie media valorilor din MFA1 din perioada de calcul a valorii MFA2 (ma rog, medie ponderata cu distantele parcurse). Dar nu am stat sa fac un calcul exact. E doar o observatie, asa cum ma mai spus, "ochiometrica".

A mai observat cineva chestia asta?

Ma gandesc la un test. Din pacate nu am zile in care sa merg f mult in oras. Daca e cineva care-si alearga masina 150-200km intr-o zi in oras (in oras valorile sunt mai aleatoare, de-ai cred ca e mai concludent testul facut in oras), fara pauze mai mari de 30 de min, ar putea incerca sa reseteze MFA2 la plecare si sa vada daca la sfarsit are aceiasi valoare in MFA1 si in MFA2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai spargeti capul cu MFA - e plin de bug-uri. Mai era o secventza distractiva dar nu imi amintesc exact. Ceva de genul: opresti motorul, verifici consumul in MFA (1 sau 2? nu imi amintesc) iei contactul. Si cand pui din nou contactul fara sa pornesti motorul, consumul afisat a crescut cu .01.

Tot la capitolul "amintiri din copilarie": aproximativ incepand cu MY2003, BC-urile au primit o versiune mai noua de soft care ar trebui sa fie mai exacta in aproximatiile de consum.

Cu BC pus pe consum instantaneu , la modelele vechi se va remarca un refresh mult mai rapid decat la modelele recente. Asta pe baza teoriei conform careia o masuratoare de debit este cu atat mai exacta cu cat timpul de masurare este mai lung.

Modificat de BogMW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice masuratoare este mai exacta cu cat cantitatile sunt mai mari :blink: . De aceea recomand pentru raporturi de consum cu caldura MFA2 cu verificarea acestuia la pompa din cand in cand.

Confirm ceea ce a zis BogMW referitor la cresterea cu 0.1, la mine se poate reproduce fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si o procedura sa il fac sa scada cu 0.1 ?

Cred ca ar da bine la psihic in zilele calde de aglomeratie pe vara.

OnTopic: Eu am obs ca real imi consuma cam 0.3 peste ce arata BC.

Parca exista o procedura de calibrare a BC (ref la consum)... cu VAG-COM cu tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca dupa 2000 de km (dupa rodaj), consumul a scazut semnificativ. Daca inainte scoteam medie in oras undeva pe la 7.9-8, acum scot 7.3-7.4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform ultimului plin (36 litri la pompa...)... consum doar in bucuresti, drumuri scurte, in perioade de trafic intens (dus la serviciu... intors de la serviciu)... ar insemna 9 l si putin la suta de Km.

Mie mi se pare totusi mult... cine mai are acelasi motor... poate sa imi confirme daca e normal, sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E absolut normal. Motorul meu a fost AZF, insa tot 44KW in Bucuresti treceam frecvent de 10%. Nici nu am incercat sa fac economie.

Eventual citeste topicul de la inceput, pe undeva pe aici sunt si consumuri raportate de mine "pe vremuri".

Cred ca diferenta intre AZE si AZF e EU2 / EU4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul pentru primii 900 de km a fost de 41 l (masurat la pompa), doar vreo 40 de km in oras, si stil de mers "DN1", 70-80 in localitati si 100-110 in afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutari

tocmai am facut o excursie prin croatia.

consumul raportat de MFA2 a fost de 6.2 l/100 km pe un traseu de 4150 de km cu viteza medie de 62 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

1.4AME, 2002. Consum in oras 12...14 (iures maxim).

Ce este cazul sa verific in acest caz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Salut,

1.4AME, 2002. Consum in oras 12...14 (iures maxim).

Ce este cazul sa verific in acest caz?

daca nu cumva ai crescut in talpa si a devenit sandaua grea :huh:

cat despre consum, deocamdata in oras este de 6.5 iar in afara undeva la 4.5/4.7; in afara mers mai "fasnet" e 5.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu cumva ai crescut in talpa si a devenit sandaua grea :huh:

cat despre consum, deocamdata in oras este de 6.5 iar in afara undeva la 4.5/4.7; in afara mers mai "fasnet" e 5.5

Dragutz. AME este benzinar deci concuram la categorii diferite.

Prin urmare este cineva care sa sugereze in mod sobru pe unde o caut sa nu mai fie asa infometata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AME este benzinar deci concuram la categorii diferite.

stiam :) ...si nu concuram, fii linistit, glumeam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

1.4AME, 2002. Consum in oras 12...14 (iures maxim).

Ce este cazul sa verific in acest caz?

Din cate stiu, AME are 68CP, deci 50KW. Corect?

Poti sa o cauti unde vrei, dar cam asta e consumul normal de Bucuresti pt motorul tau. (depinde si de stilul de condus).

Singura problema care apare la MPI si pote influenta consulmul este problema "senzorul de temperatura" pe care o gasesti descrisa pe larg in alte discutii pe aria Fabia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am AME, si pe distante scurte in Brasov (mai nou cred ca se poate compara cu Bucurestiul ca si nivel de trafic) BC-ul afiseaza 11-13% (2km cu pornire de la rece), fara AC. Totusi media actuala pe MFA2 este 7.2% pe ~1200km cu viteza medie de 27 km/h.

PS: la relanti ce consum iti afiseaza cu motorul cald? Al meu este 0.8 - 0.9 l/h, din nou fara AC.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai m-am intors dintr-un drum de peste 600km si masina are un comportament ciudat in ce priveste consumul. Drumul a fost Timisoara - Huedin -Timisoara (zic peste 600km pentru ca in zona Huedinului am mai facut ceva plimbari pe la munte pe drumuri bune de un 4X4). La dus am avut un consum de 5.8 (inregistrat de MFA1 - pana inaintea drumului de munte). La intoarcere 5.3 (dupa ce aproape jumatate din drum am avut 5.1). Acum banui eu ca baiu vine de la senzorul de temperatura (am mai vazut eu ceva anormalitati la el in concediu); insa poate sa influenteze asa de mult consumul/afisarea consumului? Un consum de 5.1 pe 100km (pe drum cu suisuri si coborasuri si o medie de 63) mi se pare totusi ireal de mic (si dupa cat am bagat in rezervor cred ca am consumat totusi mai mult - undeva pe la 5.6 - 5.8) iar ce-mi afiseaza MFA2 (5.8 pe intreg parcursul) mi se pare mai aproape de realitate.

In ceea ce priveste consumul in oras stai linistit megablast. Eu am prins si 14.8% in Timisoara cand am facut 3km in jumate de ora. Si mai sunt altii cu recorduri greu de doborat... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai, nu cred sa ai probleme cu senz de temperatura. ECU iti spune sigur daca-l scanezi.

Referitor la suisuri-coborasuri, cel mai mic consum inregistrat de mine a fost de 4.9% pe ruta Brasov-Intorsura Buzaului-Nehoiu-Buzau in miezul zilei, cu camioane si tot dichisul. Si culmea e ca n-am mers la consum, am mers normal si imi place sa ma dau mai tare pe curbe :(.

Imediat cum am intrat in Buzau si am prins cateva semafoare si drumuri in lucru mi-a sarit la 5.1%.

In rest, 5.0 5.1 am obtinut mai de mult (pe cand nu era nenuia pare pe Posada) pana in Otopeni fara sa ma chinui, adica mers maxim 140 kmh. Sunt curios acum, n-am mai fost de mult in partea aceea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai m-am intors dintr-un drum de peste 600km si masina are un comportament ciudat in ce priveste consumul. Drumul a fost Timisoara - Huedin -Timisoara (zic peste 600km pentru ca in zona Huedinului am mai facut ceva plimbari pe la munte pe drumuri bune de un 4X4). La dus am avut un consum de 5.8 (inregistrat de MFA1 - pana inaintea drumului de munte). La intoarcere 5.3 (dupa ce aproape jumatate din drum am avut 5.1). Acum banui eu ca baiu vine de la senzorul de temperatura (am mai vazut eu ceva anormalitati la el in concediu); insa poate sa influenteze asa de mult consumul/afisarea consumului? Un consum de 5.1 pe 100km (pe drum cu suisuri si coborasuri si o medie de 63) mi se pare totusi ireal de mic (si dupa cat am bagat in rezervor cred ca am consumat totusi mai mult - undeva pe la 5.6 - 5.8) iar ce-mi afiseaza MFA2 (5.8 pe intreg parcursul) mi se pare mai aproape de realitate.

In ceea ce priveste consumul in oras stai linistit megablast. Eu am prins si 14.8% in Timisoara cand am facut 3km in jumate de ora. Si mai sunt altii cu recorduri greu de doborat... :(

Pai Timisoara e la o altitudine de aproximativ 90 m, Huedin la 560m, conteaza la consum.

De exemplu Bucuresti-Targoviste e un drum pe care il fac la 2-3 saptamani in weekend. Buc-Tgv 5.6-5.8%, Tgv-Buc 5.0-5.2%, diferenta de altitudine fiind de aproximativ 190m. Panta nu o simti pentru ca drumul se intinde pe o distanta destul de mare, dar se simte la diferenta de consum in mod sistematic.

Consumul de 5.1% l-ai avut probabil pe portiunea in care ai coborat mai mult apoi ai ajuns in zona de campie si consumul a inceput sa creasca si probabil ca si drumul s-a mai aglomerat in apropiere de Timisoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum Timisoara - Amsterdam 5.9 mfa 2 ,aprox 1750 km viteza medie afisata de comp.111 km/h Amsterdam - Bruxeles 5.4 ,aprox.240km viteza medie afisata de comp.88km/h specific ca 90%din traseu facut numai pe autobanda,deocamdata sunt multumit cu consumul voi reveni si cu alte trasee.Have a nice day! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!