Jump to content

Tuning motoare aspirate ... merita?


alex
 Share

Postare recomandată

Nu vreau sa te superi pe mine, dar cum ii dai tu la SDI mai mult aer decat cere "depresiunea" din camera de ardere ? -- sau poate nu inteleg bine ce ai vrut sa spui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    11

  • alex

    6

  • toni

    4

  • redeagle

    4

Top Posters In This Topic

Sa o luam pe rand:

Chipul ala modifica si avansul in pompa de injectie si debitul
Debitul nu il mareste, nu are cum, pentru ca nu are cum sa modifice presiunea de injectie si nici orificiile injectoarelor.

Ce se mareste este cantitatea de motorina injectata prin lungirea duratei de injectie. Si ca sa nu se ajunga la cresterea EGT-ului se creste corespunzator si avansul (injectia incepe mai devreme si dureaza ceva mai mult). Astea sunt modificarile asupra parametrilor de injectie (la un SDI) grosier explicate.

La motoarele supraalimentate mai exista si presiunea aerului din galeria de admisie ca parametru de injectie pe care chip-ul il modifica.

Degeaba ii dai motorina ca daca nu ii dai si aer nu faci nimic.

De fapt nu aer trebuie sa-i dai ci oxigen si este vorba de masa nu de volum (pentru asta s-au introdus intercoolerele, ca sa scada temperatura in admisie si respectiv sa creasca masa de oxigen in unitatea de volum.

Motoarele diesel functioneaza oricum cu amestec sarac si singurul mod in care ii poti "da aer mai mult" din chiptuning este sa-i modifici presiunea de supraalimentare (la motoarele dotate cu turbina). La SDI nu ai cum sa-i dai aer mai mult si tocmai de aceea exista riscul sa "fumege".

O alta modificare (in afara de cele discutate in posturile precedente care au scopul de a creste eficienta volumetrica) valabila pentru motoarele cu pompa distribuitoare (aspirate sau nu) este un cap de injectie marit (pentru o presiune maxima crescuta) si alte duze de injectoare (pentru cresterea debitului fara marirea EGT-ului si o mai buna dispersie a motorinei injectate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:scratch: pana la urma discutia a alunecat inevitabil catre motoarele diesel ... eu mi-as fi dorit mai multe opinii despre aspiratele pe benzina :)

Dar nu-i nimic ... si din chestiunile postate mai sus se mai pot afla unele lucruri (fac referire la mine) ... E drept ca titlul topicului meu nu face referire la benzina sau motorina ... ci doar "aspirate"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine ma intereseaza mai mult solutii pentru motoarele aspirate de benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce spuneti voi este foarte corect. Iar cind m-am referit la "aer" era bineinteles vorba de oxigen. Dar eu imi mentin parerea ca un SDI la care reviziile se fac regulat , se foloseste motorina buna si se monteaza un chip nu are voie sa "fumege".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Intrebare: se poate monta un intercooler pe aceste motoare? Ce ar mai fi necesar in afara de radiatorul cu pricina? (nu prea stiu exact cum functioneaza un intercooler, stiu doar ce face). Se poate lua asa ceva din dezmembrari? Costuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un intercooler pe un motor aspirat nu aduce nimic bun, introduce numai o restrictie in calea aerului din traseul admisiei.

Intercoolerul se foloseste numai la motoarele supraalimentate pentru a raci aerul comprimat.(la compresie creste si temperatura).

La un motor aspirat, aerul este la temperatura exterioara (se presupune ca filtrul de aer nu trage aer fierbinte de langa motor), iar un intercooler nu are cum sa-l raceasca mai mult de atat.

Pentru a evita incalzirea aerului prin transfer termic in galeria de admisie se poate monta o garnitura termoizolatoare (intre galerie si chiulasa) care previne incingerea galeriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un intercooler pe un motor aspirat nu aduce nimic bun, introduce numai o restrictie in calea aerului din traseul admisiei.
Am inteles - credeam ca raceste aerul sub temperatura ambianta (ceea ce vara ar fi fost interesant)
Pentru a evita incalzirea aerului prin transfer termic in galeria de admisie se poate monta o garnitura termoizolatoare (intre galerie si chiulasa) care previne incingerea galeriei.

voinea, aduceti asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

suntem in tratative pentru intercooler mai mari din Anglia.

cu garnitura ma documentez (nu stiam de ea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu garnitura ma documentez (nu stiam de ea)

Termenul consacrat pare a fi "power gasket" (mersi, Andi) - Dragos, daca/cand afli ceva astept si eu un semn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, power gasket se numesc. Putere nu stiu daca vrei castiga, producatorii zic 5-10cp dar se pare ca nu ii castigi efectiv, ci nu ii pierzi de fapt. Tinand temperatura mai jos ECU nu e nevoit sa reduca puterea ...

Dar e posibil sa-ti rezolvi/reduci problema cu avansul

vezi aici

timing-vi.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putere nu stiu daca vrei castiga, producatorii zic 5-10cp dar se pare ca nu ii castigi efectiv, ci nu ii pierzi de fapt. Tinand temperatura mai jos ECU nu e nevoit sa reduca puterea ...

Dar e posibil sa-ti rezolvi/reduci problema cu avansul

EXACT!!! Am vazut si eu graficul acela pe audiworld astazi :salut:

Avand in vedere ca probabil voi schimba in viitorul relativ apropiat si knock sensor-ul (depinde ce iese dupa ce... imi mai pun in practica niste idei) => trebuie desfacuta galeria - ar fi un moment bun sa pun asa ceva. Ma rog, mai depinde si de ce ne spune Dragos.

Singurul potential efect negativ despre care am citit este ca s-ar mai ingreuna racirea blocului motor, galeria functionand cumva ca un dispersor suplimentar de caldura (ceea ce nu s-ar mai intampla dupa instalarea unui astfel de izolator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O admisie de aer fara o evacuare adevarata nu are nici o treaba.Ca sa aiba efect,nu ajunge sa bagi mai mult aer,ci mai trebuie sa fie si rece.Obtii o turare mai rapida.Atit.Ca sa obtii PUTERE,iti trebuie o umplere/evacuare a cilindrilor mai puternica.Asta inseamna ax+supape.Acum,exista mai multe feluri de axe.Nu inseamna ca trebuie sa-ti pui una de gr.A ca sa se simta.Iar o adaugare de turbina pe un motor normal e ceva mai ampla decit pare,daca vrei sa te si bucuri de ea,inainte de a pune pe butuci motorul.Totul este sa stii clar la ce vrei sa folosesti masina,strada sau curse.Iar cine spune ca se pot face asemenea modificari fara o crestere a consumului.........Era sa uit:alimentarea cu combustibil tre' sa tina pasul cu aerul,daca vrei o treaba corecta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim, homeboy.

What else is new?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate lucrurile sunt MUULT mai complicate decat par la prima vedere.

Teoretic o temperatura cat mai scazuta a amestecului injectat ajuta odata printr-o densitate mai mare a gazului admis (respectiv mai mult oxigen in camera de ardere la acelasi volum admis) si in al doilea rand prin "intarzierea" aparitiei detonatiilor. (de acolo si diferenta de curbe de avans inainte si dupa power gasket).

Dar avantajele sunt diminuate de modificarea dinamicii gazelor si a separatiei crescute a picaturilor de combustibil pulverizat de injector.

Per ansamblu asa cum s-a spus si mai sus castigul motorului in cazul folosirii Power Gasket-ului consta aparitia mai "tarzie" a detonatiilor si respectiv scaderea mai mica a avansului de catre Knock Senzor si folosirea mai buna a spark map-ului (cu un avans crescut).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Prieteni ce modificari sunt necesare la motorul meu ABU pentru a pune ce au pus astia doi din filmulete me motoarele lor, aveti idee de pe ce motoare se poate lua turbina si cu circuitele de ulei ca sa se potriveasca la al meu? Daca pe 1.4 ABD se poate, a al meu de ce nu s-ar putea? Si ce costuri implica, cu piese second bine inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe google Dacia Logan 1.6mpi cu compresor. Are deja 2 ani fara probleme si el zice ca acum are aproximativ 168cp. Lucrarea a fost facuta de cei de la SuperChips din Cluj si a costat undeva la 1500 de euro incluzand manopera. Asta era pretul initial pentru ca detinatorul Loganului a mai investit ceva dupa.

Dar chiar si asa, o investitie sa zicem de 2000 de euro si dintr-un motor de 75 de cp sa scoti 150 mi se pare o afacere foarte buna!

Evident, parerea mea ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma cam indoiesc de fiabilitatea unei asemenea modificari, iar doar din montarea turbinei sa obtii 168 CP in loc de 90 e cam fabula. Ambreiajul in mod clar nu ar suporta diferenta de cuplu si nici internele motorului nu cred ca au fost facute pentru un asemenea surplus de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu, unii se indoiesc si altii pun in practica...

Eu am spus foarte clar, initial investitia a fost de 1500 de euro iar apoi omul a mai bagat ceva bani in restul componentelor... totalul acum e undeva la 4000 de euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
adrianviperdodge2012

Salutare,detin un Mk3,1.8,90cp,ABS.Am primit de la cineva care a lovit o masina o turbina si un intercooler pe moca si vroiam sa stiu daca merita sa imi fac motorul turbo?in afara de coturi,tevi(facute manual cred) si alimentarea din baia de ulei(care nu am habar cum se face pt turbina) mai trebuie facut ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAL. Logan 1,4 MPI 75 cai initial, pe care l-am dus la dl.Voinea(TCMturbo) pt optimizare soft. Acum cu aerul conditionat ON masina se misca bine, nu mai schimb la 3500 rpm ca sa fiu activ in trafic ci e suficient sub 3000 rpm si sunt multumit. Cresterea cica nu e substantiala dar e f multumitoare. Merita optimizarea de soft la orice motor daca ai bani, vorbim aici de Stage1 si de soferi ce sunt cumpatati in trafic. Consum in aceleasi limite, ce depind de trafic si de activitatea in trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Subiectul e simplu: se ia una bucata fabie cu motor 1.9SDI (motor teoretic identic cu un alh sau asv de 90 respectiv 110 ponei) la care vine magnifica idee de a monta turbo.

Vreau sa va rog frumos din capul locului sa nu dati raspunsuri de genul "vinde SDI si cumpara apoi un tdi". Nu asta este subiectul acestui topic.

Aici as vrea sa incepem o discutie despre ce ai avea nevoie, cum o faci, cati $ ai nevoie etc. Normal si elementul bani e foarte important.

Asadar spuneam ca blocul motor de la 1.9 SDI ASY pare identic cu cel de la 1.9TDI ALH si cica si ASV(nu`l cunosc asa de bine pe cel din urma).

Bun bun o sa spuneti dar pe fabia nu a fost montat alh ci doar ATD/AXR de 101cai si pe vRS ASZ/BLT de 131cai, motoare PD toate 4 desi banuiesc ca blocul motor e identic, cel putin la prinderea si dimensiunea galeriei de evacuare.

Ce avem nevoie/cati $$ face?

1.Galerie evacure cu turbina de alh(asta potriveste sigur)=500-900lei din dezmembrari sau reconditionat 1500lei

2.Intercooler, aici e la fel si pe golf4, fabia, seat ibiza etc cel din partea dreapta a masinii intre carenaj si bara am vazut ca se vinde in dezmembrari intre 300-500 lei probabil daca negociezi iti da si traseul turbo-intercooler-admisie.

3.furtun filtru aer-turbo, aici e neaparat nevoie sa pui debimetru?Cu n80 care e treaba?

4. Admisie doar daca se vrea, eu personal daca as fi pus in situatie as pastra cea de sdi pt ca dupa parerea mea e mai buna, traseul de aer pt fiecare cilindru are aceeasi lungime pe cand la tdi traseul pentru cilindri 1 si 4 e mai lung. Citisem odata ca influenteaza putin, vezi admisie 1.8T care e tot dreapta si identic traseul pt. fiecare cilindru.

5.Acum urmeaza furtunele de vacuum la care nu stiu exact cum e treaba la tdi, stiu ca si SDI are o cutiuta din ies sau intra ceva furtune de vacum dar nu m-am uitat niciodata unde merg.
La tdi trebuie cutiuta si furtune? Daca da, costuri?

6.Calculator de motor. Aici treaba se incinge. Intrebare: Poate fi modificat calculatorul de SDI de vreun tuneer in asa fel incat sa vada turbina, sa lucreze in parametri cu ea si sa aiba si nr. de cai necesari? Daca da e foarte okay.

Daca nu mai trebuie un calculator de alh sau asv + ceasuri de bord cred ca de Octavia...aici nu cunosc preturi..

7.Alte piese nu imi amintesc, Internele teoretic rezista daca nu fortezi cerand prea multi cai, la fel si pompele.

Franele si suspensia e la fel si in cazul tdi 101 cai.

Parerea mea e ca ar merge undeva pana in jurul valorii de 110 maxim 120 de cai, dupa valoarea asta nu stiu daca mai rezista la turatii internele cu brio iar dupa 120 sigur iti trebuie suspensie mai rigida si frane mai bune.

Doresc sa repet nu doreste nimeni sa scoata 1 miliard de cai ci doar un numar decent 110-120 eu zic ca ar fi super daca ar fi posbil, totusi ma gandesc si ca un sdi are 64/68 de cai iar prin montarea turbo acestia se
dubleaza deci ma gandesc la interne(axe, pistoane etc.) care teoretic sunt identice dar practica ne omoare pe noi. A desfacut cineva ambele tipuri de motoare?Daca da sunt 100% identice?

In concluzie daca nu e problema cu calculatorul cred ca o asemenea modificare te duce in 2.500 lei in conditiile in care nu calculam manopera pentru ca poate le schimbam in regie proprie si nu calculam eventuale omologari, daca se doreste acest lucru.

Daca trebuie alt calculator+ceasuri situatia se complica cam mult.

Ce parere aveti?

P.S: Pentru colegii care circula mai mult prin vest, cat ar costa TDI`ul de 101 cai de fabia +accesorii,cutie de viteze, calculator, ceasuri tot.?Sau cat ar costa un alh?

Modificat de forceturbo
Rearanjat in pagina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

prima modalitate de a creste puterea motorului  e folosirea unui Fuel Tuner care costa 250$

a doua modalitate e turbina care face dintrun motor de golf3 1.8 si 90 cai 150cai cu motorul stock ,costul find in jur de 800 euro piesa.

Eu am facut un bmw 1.6 102 cai cu turbo acum are 170 cai.

in curand vine si un golf .


 

Modificat de forceturbo
Eliminat reclama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Sper ca am gasit locul potrivit pentru intrebarea mea:

Am un G5 cu cea mai slaba motorizare, din pacate, (1.4 75 cai) si as vrea sa iau din dezmembrari motorul de 1.4 tfsi de 122 cp. Intrebarea mea: ECU meu si restul instalatiei electrice se vor potrivi pe noul motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU sigur nu se potriveste. Restul instalatiei, nu stiu. Mai bine o vinzi si iei altceva decat sa incepi cu chestii artizanale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!