Jump to content

Tuning motoare aspirate ... merita?


alex
 Share

Postare recomandată

Sa zicem ca nu avem la dispozitie un motor turbo ... ci unul aspirat ... de vreo 105 cai :scratch: ... merita eforturile financiare "doparea" unui astfel de motor? Ce se poate scoate din el?

Care sunt elementele care pot duce la o crestere de luat in seama a cuplului si a numarului de cai putere? (chip, filtru, toba ....)

Sper ca nu-mi veti spune ca ar trebui sa i se puna o turbina :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    11

  • alex

    6

  • Andi TDI

    4

  • redeagle

    4

Top Posters In This Topic

alinica2001

Axa cu came este printre cele mai importante modificari in acest caz. Mai sunt si altele mai putin importante ( toba esapament , filtru aer, presiune rampa injectie, etc ) dar daca nu te hotarasti sa ii pui turbina ( exista kit-uri ) atunci axa cu came este modificarea cea mai importanta . Mai exista o modificare pe care nu o recomand : "alterarea" informatiei transmisa de debitmetrul de aer . Daca umbli la debitmetru , poti obtine o crestere sesizabila a puterii in detrimentul consumului :-(si al noxelor :-( .

Am facut acest lucru pe o masina cu motor cu injectie, dar in final am hotarat ca este mai "safe" - si mai ieftin :-) - sa revin la setarile din fabrica :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sufar de un motor de 1.6, insa de conceptie mai veche decat ale voastre :scratch:

Alinica, ce intelegi prin "axa cu came"? schimbarea sau modificarea celei existente? care ar fi efectele? cat ar costa asa ceva? cine stie sa faca asa ceva?

Kit turbo: exista? cat costa si de unde se procura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

http://www.sandtler.de/ - ei trebuie sa aiba kituri turbo.

Un raspuns venit din alta parte:

Well the thing with the G60, G40 and the TDI engines is that the allready got a lowered compression due to the them all being forced induction engines....

Your engine is a "sucking" engine, and for you to be able to run some boost to really make a performance improvment you will need to lower your compression rate, if you dont do this the engine will simply blow... (simplyfied answer)

So if you still want to turbocharge it you will need to get new pistons (the most reliable solution) or you could try some humbo jumbo stuff with dobbel gaskets...(I would never have done that)

In addition to new pistons you will also need new injectors, a new exhaust manifoil new exhaust a new software a intercooler to improve the air/fuel mix temperature, you will also need to get a better oil cooler.

I think you also would have to consider changing the clutch, upgrading the brakes is something that should be done....

So what it comes down to for you to get a reliable car is: a lot of money and work.

good luck with your project...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001
Alinica, ce intelegi prin "axa cu came"? schimbarea sau modificarea celei existente? care ar fi efectele? cat ar costa asa ceva? cine stie sa faca asa ceva?

Kit turbo: exista? cat costa si de unde se procura?

Prin axa cu came inteleg inlocuirea celei existente cu una care sa modifice "distributia" motorului. Sunt diverse firme de tuning care ofera pentru motoare pe benzina axe cu came " sport" . Din cate stiu eu cresterea de putere este undeva la 20-30 CP , dar bineinteles ca aceasta crestere vine si cu o scurtare a vietii motorului :-( . Nu stiu exact cat de mult afecteaza viata motorului , dar ma pot interesa. Am niste prieteni mecanici care se ocupa de masini care alearga in campionatul national VTM. :D O sa incerc sa obtin mai multe detalii , eventual poate Voinea sa ne dea mai multe detalii , fiind in domeniu :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc pt. raspunsuri.

Treaba cu turbo este chiar mai complicata decat ma asteptam, deci din pct. meu de vedere pica.

In schimb as aprecia mai multe detalii ref. schimbarea axei cu came sau alte posibilitati mai "omenesti"

TIA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001

Daca vrei doar sa "impresionezi" o data , poti sa umbli la debitmetru ( MAF) .Iti trebuie multa atentie ( sa poti sa refaci la loc reglajul , pentru ca altfel nu il mai calibrezi decat pe un banc de proba :-( ). Cresterea de putere este sesizabila !!! Eu am avut un BMW la care m-am jucat la MAF. Daca il puneam in mod "fiara" :-) era racheta . Oricum de retinut: nu recomand aceasta modificare pentru "day by day drive".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu vreau liniute.

Ma intereseaza o solutie care

- sa poata fi folosita permanent

- sa se poata aplica unui motor care are deja 180k si care trebuie sa mai tina 50 (acum are compresie buna)

- sa imbunatateasca comportamentul mai ales in zona 2-3k (zona "critica"). Intre 3 si 4.5 mai misca oricum si peste 4.5 ma duc ceva mai rar)

- sa nu ma aduca la sapa de lemn (si asa am bagat in ea mai multi bani decat mi-ar fi fost confortabil si tot mai am item-uri pe checklist)

Probabil ca vreau cam multe :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere ... aceste modificari sunt destul de "drastice" ... si nu m-as incumeta sa le fac avand in vedere ca masina mea abia a implinit un anisor (chiar azi ... la multi ani!). Eu ma gandeam la ceva mai "soft" din care sa mai castig vreo 25-30 cai sa zicem ... adunati 5-10 de colo ... 5-10 de dincolo etc. Ma tem ca operatiunile necesare sunt prea scumpe si efectul nu e tocmai garantat. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu alex. Schimbarea axului cu came nu e o solutie de crestere a puterii la o masina ca va circula pe strazi zi de zi. E adecvata pt o masina cu care face curse. Oricum puterea se va simti (dupa schimbarea axului) in zona superioara a plajei de turatii. Plus ca e o investitie destul de mare iar consumul va creste si el. Cu turbina iar e destul de munca si de investit.

Cel mai de bun simt mi se pare un chip + filtru (nu da el mare putere dar imbunatateste raspunsul acceleratiei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu chip si filtru puterea se duce undeva la +15 cai (maxim) si costa destul de putin, adica sub 150 EUR. Un filtru conic este pe la 100 EUR si un chip pe la 15 EUR pe afara (check www.ebay.de ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu ai curaj sa-ti pui pe masina chipul ala de 15 Euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s-a strecurat o mica eroare ... :lol: ca chip de 15 euro nu prea cred ca pune nimeni ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma gandeam tot la o solutie chip+filtru (apropo, filtru panel a pus cineva?) insa as vrea sa aflu mai multe despre schimbarea axei cu came.

Care mai sunt preturile pentru chiptuning?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Panel filter am avut eu pe Cielo. Se simtea ceva putere in plus, dar nu ceva spectaculos; mai mult de 1-2CP in nici un caz, dar motorul era mai vioi putin si raspunsul la acceleratie era mai bun.

Chiptuning

-pt 1.6 de la Seat (ce are Alex) poate gasesti la Dimsport, la Upsolute nu apare motorul asta pe site.

-pt s_c : upsolute-aspad pret parca 365euro+TVA; putere 110CP, cuplu 158Nm sau dimsport (date nu am gasit la ei pe site)

-pt mishulica aceeasi chestie ca la Alex.

Iar alea la 15euro cred ca imi pun si eu vreo 4 poate fac 300CP :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chipul de care vorbeam si l-a cumparat un prieten pe un Kadett GSI din '87. Pentru alte masini o fi mai scump. Btw a costat 12 eur. Voi ati aruncat un ochi unde am zis eu ( www.ebay.de ) sau vorbiti doar asa ? Unul pentru A4( ca al meu) pana in 99 il gasiti intre 45 si 70 EUR. Da-ti un search si o sa gasiti vreo 20-30 de firme care-l vand, toate or fi varza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai despre preturi pentru 1.6 al meu ... ce confirmari am primit si eu:

La Aspad (de la Upsolute) pretul e de 265 euro + tva - asta pentru ca motorul e aspirat (pentru turbo e 365+tva cum zici tu).

La Dimsport cam acelasi lucru.

Problema mea era daca castigul (intre 8 si 15 cai in acest caz - marja de aproximare e destul de mare) merita acesti aprox 300 euroi. O masuratoare a puterii dupa cum stiti ... e 50 la Metrotehnica.

Una peste alta cred ca ar trebui sa stau cuminte si sa am in vedere un motor mai vivace abia atunci cand voi schimba masina :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Aspad din cate situ eu ai 2 saptamani de proba, daca nu esti multumit iti dau chip-ul jos si banii inapoi (mai putin 15euro cat e soclul). Fie vorba intre noi mie mi s-ar parea normal ca firma care face chiptuning sa plateasca dynotest-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Eu mi-am pus un chip pe o Octavia 1.9 SDI 68 hp si acum am undeva la 80 hp. Multi ar zice : "ei si ce ? 12 cai in plus?" Dar acesti 12 cai conteaza enorm de mult. Cind am mers prima data cu ea dupa ce am schimbat chipul am crezut ca am luat alta masina. Este total schimbata. Raspunde mult mai promt la accelerari plus ca are cu totul alt demaraj tinind cont ca "tomberonul" e destul de greu. Parerea mea este ca merita toti banii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castigul ... care banuiesc ca e cel "declarat" este destul de mare. Adica cei 12 cai in plus la cei 68. Mie la un motor de 105 cei 3 tuneri cu care am luat legatura mi-au spus ca pot "castiga" prin aceasta metoda intre 8 si 12 cai. Ma gandesc ca daca la 68 s-au mai pus 12 ... e destul de mult ... asadar poate un dyno-test (prea scump dupa parerea mea) ar putea fi edificator.

Pe de alta parte nu ma indoiesc ca reactiile masinii s-au imbunatatit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele Diesel aspirate (SDI in cazul dat) se "tuneaza" mai usor(respectiv cu castiguri mai mari fata de echivalentele pe benzina) datorita lipsei de restrictie a unui raport stoichiometric.

Adica la SDI, ii dai mai multa motorina, cresc performantele (si respectiv fumul, dar aici este o alta poveste). La motoarele Otto monitorizarea gazelor de evacuare si a detonatiilor nu permit modificarea prea mare a raportului de amestec si oricum peste un anumit prag nici nu mai poti obtine nici o crestere de performante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chipul l-am pus la firma Aspad care lucreza cu upsolute. A durat 30 de minute si m-a costat 250 Euro. Aspad sunt aia care aduc si becurile Phillips in Romania.

In legatura cu cei 12 cai in plus; nu compara niciodata un motor pe benzina cu unul diesel. La tine cei 105 hp sunt obtinuti undeva pe la 4800 rpm iar cuplul motor undeva pe la 3700. La mine cai sunt obtinuti undeva pa 3500 rpm iar cuplul maxim il am undeva in jur de 2000 de turatii.

Motoarele Diesel au cu totul alt comportament fata de cele pe benzina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As putea sa te contrazic un pic in legatura cu tuningul la un SDI. Nu e vorba sa ii dai numai un pic de motorina mai mult. Degeaba ii dai motorina ca daca nu ii dai si aer nu faci nimic. Chipul ala modifica si avansul in pompa de injectie si debitul, etc. Fumul despre care vorbesti apare la motoarele TDI si apare mai ales din modificarea presiunii aerului din galeria de admisie prin intermediul turbinei. Bininteles este un proces mult mai amplu si discutia s-ar putea lungi zile in sir. Dar, repet, fumul la un motor SDI nu are la origine neaparat schimbarea chipului, pot sa fie o sumedenie de cauze( motorina proasta, filtru de aer infundat etc). Da ca sa citez pe cineva : "Fumul la un motor diesel este o chestie de finete"!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!