Jump to content

"Tuning" Diesel


puZz
 Share

Postare recomandată

salutare

am tot cautat cu "functia search" dar nam gasit ce ma intereseaza pe mine.

As vrea sa stiu ce inbunatatiri se pot aduce unui motor diesel , ca sa creasca in HP si in Nm ?

Mentionez ca nu am Chip , si cauza pentru care postez in aria golf III este tipul motorului care este un AAZ imprumutat de pe un g3. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Injectoare marite -> http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-VW-...TDI)/Categories

2. turbina mai mare

3. intercooler (AAZ n-are stock IC) eventual de pe un 1Z/ AHU ca se vor potrivi cu minime ajustari

1Z\AHU e pe golf 4..cel putin din cate stiu eu ,si nu prea am meri sanse sa gasesc la schrott.

iar referitor la injectoare,scria acolo ca e de pe gtd 1.6 ... deci pot sa iau de la un gtd ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aham

Mersi fain de info , am sa am interesez sa vad ce si cum. :lol:

in continuare,orice idee sau sfat este binevenit ...

sal'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica exclus chip tuning? poti sa-ti pui turbine si de titanic ca toti iti trebuie un soft rofl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zGb: cred ca vroia sa spuna ca vrea si tuning hardware, nu doar chiptuning. Cred ca e evident ca trebuie modificat si softul, nu numai hardware-ul (exceptand probabil schimbarea axei cu came, care nu cred ca implica modificari de software pentru a avea efect).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prieteni, gresiti amandoi :D

AAZ-ul este un turbo diesel mecanic (fara calculator de motor) de aceea nu are cum sa faca chiptuning. Turbina la aceste modele este comandata de o capsula pneumatica (nu actuatorul ci cea care tine locul ECU-ului) numita LDA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie cu acest tip de motor.

Cele fabricate pana in 1995 (daca nu ma insel) au o problema.

Le cam sare distributia. Eu am patit-o si nu sunt singurul.

ideea e ca daca vrei sa faci ceva adevarat e foarte geru sa iti reglezi injectia.

Intercoolerul ajuta.Nu mult dar se simte mai ales intre 2200-3500 rpm.

In schimb turbina e cam slabuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie cu acest tip de motor.

Cele fabricate pana in 1995 (daca nu ma insel) au o problema.

Le cam sare distributia. Eu am patit-o si nu sunt singurul.

ideea e ca daca vrei sa faci ceva adevarat e foarte geru sa iti reglezi injectia.

Intercoolerul ajuta.Nu mult dar se simte mai ales intre 2200-3500 rpm.

In schimb turbina e cam slabuta.

Am vazut si eu pe forum ca se plangeau cativa cu distributia la AAZ. din cate am inteles poate fi corectat cu o piedica p surub,sau ceva de genu. :D

>> Adevarat , este un motor mecanic , deaceea am exclus chip-T . :D

>> cu reglatul injectiei sunt paralel :D , deci habar nam , dar banuiesc ca daca iau de pe un GTD sunt reglate cum trebuie ele sa fie...ca doar deaia se pun,ca sa alimenteze mai mult. ;)

P.S. - este ultimul tip de motor Diesel fabricat fara Computer. (din cate cunosc eu)

Modificat de puZz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie cu acest tip de motor.

Cele fabricate pana in 1995 (daca nu ma insel) au o problema.

Le cam sare distributia. Eu am patit-o si nu sunt singurul.

ideea e ca daca vrei sa faci ceva adevarat e foarte geru sa iti reglezi injectia.

Intercoolerul ajuta.Nu mult dar se simte mai ales intre 2200-3500 rpm.

In schimb turbina e cam slabuta.

Nu doar pana in 1995 au fost probleme. Oricum problemele se regasesc si la 1Z (ce am eu).

Am avut buba asta cu distributia si a fost rezolvata de mecanicul meu super bine acum 5 ani. De atunci nici o problema.

Ba chiar trag de motorul asta fara mila, acum e la doar 125CP (90 CP original) deci nu vad vreo legatura intre performanta si riscul de sarit distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Descrieti si la mine: ce se intimpla cand sare ditribuita ? :D

Ce se mai strica , inafara de distributie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sare distributia poate fi foarte grav !

Din experienta proprie...tachet hidraulic spart, axa cu came blocata, distributie sarita, supapa rupta,

piston deformat, biela indoita si in final camasa bloc fisurata. Nu stiu daca chiar asta a fost ordinea.

DISTRIBUTIA - NU E O GLUMA !

PS. Nu mai spun cit ma costat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:

Nu ma gandeam ca e asa grav.

Tre' sa imi adun putinel bani sa ma duc cu ea la BCgolf sa inbunatateasca "killerschraube".

Am si opturi la fulie .... stie cineva daca e grav asta sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Nu doar pana in 1995 au fost probleme. Oricum problemele se regasesc si la 1Z (ce am eu).

Am avut buba asta cu distributia si a fost rezolvata de mecanicul meu super bine acum 5 ani. De atunci nici o problema.

Ba chiar trag de motorul asta fara mila, acum e la doar 125CP (90 CP original) deci nu vad vreo legatura intre performanta si riscul de sarit distributia.

poti sa fi mai explicit sa ne spui si noua modalitatea de rezolvare a "bubei"...ca sunt cam speriat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol:

Nu ma gandeam ca e asa grav.

Tre' sa imi adun putinel bani sa ma duc cu ea la BCgolf sa inbunatateasca "killerschraube".

Am si opturi la fulie .... stie cineva daca e grav asta sau nu ?

Treaba cu opturile la fulie o sa duca la sarirea distributiei asa am patit eu la vechiul motor care era 1Y mi s-a rupt surubul care tine pinionul de la distributie a sarit fulia cu pinionul atasat de ea si a bubuit pana la urma motorul am auzit ca si la AAZ se intampla destul de des avand aproximativ aceleasi componentel.Pana la urma am schimbat motorul cu un AAZ si am scapat de problema.

In cazul tau ar trebui alt vilbrochen din cate am auzit nu-i prea ok reconditionarea celui curent care pana la urma o sa duca la aceiasi problema dupa un timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Injectoare marite -> http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-VW-...TDI)/Categories

2. turbina mai mare

3. intercooler (AAZ n-are stock IC) eventual de pe un 1Z/ AHU ca se vor potrivi cu minime ajustari

Care sunt acele "minime ajustari"? Si ii da ceva cai in plus???

Ar fi vreun avantaj in plus,ceva, daca am pune un filtru de aer sport???

Modificat de AlexAEX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

banuiesc ca tipul motorului se vede sub avatar...vreau sa ii inlocuiesc turbina cu una mai mare ... trebuie sa modific ceva si la injectoare ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina ma mare=mai mult aer;ce faci cu excesul de aer daca nu ai suficient combustibil? si asa turbo dieselul functioneaza in exces de aer.Intai schimba injectoarele(sau diuzele) si pe urma te gandesti la turbo.Si eu fac acelasi lucru,mi-am schimbat injectoarele,acum vreau un alt turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut la toata lumea.Detin un vw golf 3 1.9td 75cp din 1993. Acum vreo saptamana mi-am strans toate componentele pentru a monta intercoolerul.Am reusit intr-un final sa il montez aseara pe la ora 19 cu lanterna ca lumina nu mai era (intercoolerul il aveam deja pus pe pozitie si fixat.) la -4 grade, in fine nasol dar am reusit. Acum vine si intrebarea. Am citit tot topicul lui Iulian GTO de la partea cu diesel tuning mk I mk II. Tin sa il felicit. Cum pot regla turbo? Am un k 14, cel putin asa scrie pe ea. Am atasat si o poza luata de pe internet bieninteles (este identica cu a mea.). Ma intereseaza sa maresc putin presiunea la turbo si daca e recomandat sa ii pun si un ceas manometru de presiune sau ceva de genul ala.

post-56019-0-17307000-1296492941_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
florin_andrey86

Salut am si eu un golf 3 1.9 Gtd si vreau sa pun o turbina cu geometrie variabila ma poate ajuta cineva.Motoru are ceva modificari are un cap de pompa de un 1.9 tdi cu pompa electronica turbina si axu cu came cu arcurile de la supape de 110 cp si vreau o turbina mai mare ca asta nu imi place daca ma poate ajuta cineva ii sunt recunoscator.

Modificat de taz21
topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut si un soft ?

sau

doar ai montat piesele pe masina?

Pentru ca la modificarile precizate de tine ar trebui sa ai undeva la 125 -130 cp..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine e sa vorbesti cu MK16V de pe forum el a "tunat" mai multe tdi-uri de pe golf3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin_andrey86

Pai nu pot face o resoftare ca nu are calculator motorul este mecanic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!