Jump to content

distributia schimbata


Bandi
 Share

Postare recomandată

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • baru

    6

  • PPPPP

    3

  • kye04

    3

  • Bandi

    3

Top Posters In This Topic

Esti sigur ca nu e vorba de 60.000 mile, adica aprox. 90.000 km?

@Cato. Sunt sigur, adica in Europa se discuta numai in kilometri, nu vad de ce cei de la VW ar fi dat specificatii in mile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat distributia la 3 saptamani dupa ce am cumparat masina (cu o saptamana inainte am curatat si turbina). Masina avea 138k km (acum 144k) si nu sunt multumit chiar deloc. Motorul este ceva mai zgomotos iar consumul a crescut cca 1l /100km (inainte de schimbarea distrbutiei la relanti arata un consum de 0.5l/h iar acum mai mereu sta pe 0.7 rar cand mai apare cate un 0.6l). Mentionez ca am schimbat kit-ul complet de distributie (curea, pompa apa, role...). Imi amintesc ca in momentul schimbarii curelei mecanicul mi-a aratat ca (scuze pt exprimare, nu cunosc denumirile exacte ale componentelor) rola zimtata pe care ruleaza cureaua nu este centrata corect la suruburile de prindere (spunea ca suruburile trebuie sa fie pe mijlocul orificiilor de prindere, el nu a vazut niciodata sa fie asa cum erau la mine). Am desfacut capacul acum cateva zile si am vazut ca acum acele suruburi sunt centrate pe mijlocul orificiului, deci mecanicul a modificata pozitia rotii respective. Ce credeti e posibil ca acesta sa fie motivul zgomotului si consumului marit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat distributia la 3 sapt dupa ce am luat-o ( 160 k km ) cand era destul de cald afara .Din pacate dupa schimbare nu s-a verificat/reglat avansul cu Vag-ul ( nici eu nu am stiut si mecanicul a zis " las' ca merge si asa " ) . Imediat dupa schimbare nu au aparut modificari in mersul motorului , pornire sau consum . Cum a venit frigul insa a pornit ceva mai greu , uneori chiar la a 2-a cheie . Am pus Vag-ul si verdictul a fost clar : avansul static prea mic . Dupa asta nu am mai avut probleme de atunci , porneste f. usor . Consumul a ramas cam acelasi .

@ciprian_68 , eu as recomanda un test cu Vag-ul la cineva mai experimentat . Cine a curatat turbina nu verificat si avansul ?( el sa regleaza exact din suruburile mentionate de tine ) A facut log-uri inainte si dupa curatare ? Referitor la consum , cel instantaneu este la mine ( asa era si ianinte ) 0.4l/h fara nici un consumator si 0.5 cu farurile aprinse . Numai cu A/C pornit ajunge la 0.7-0.8 l/h , deci e ceva suspect la tine ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Ok...acum o ora am terminat de schimbat distributia la motorul meu ALR ,un TDI-PD. Rezultat :

-consumul (cel putin instantaneu ) marit,inainte consuma 0,6l/h stind pe loc,acum consuma 0,8l/h ....Inainte cu AC pornit cind porneau ventilatoarele aveam 1,1-1,2l/h acum am 1,3-1,5l/h.

de asemenea si la mers am observat ca cifrele din bord la consumul instantaneu sunt ceva mai mari decit inainte,la o anumita vitez/apasare de pedala.....

Sa ma duc undeva sa reglez avansul?Cineva de aici zicea k TDI-PD-ul isi regleaza singur avasul....

Ma gindesc cu groaza cit o consuma de acum incolo.....diferenta nu este enorma dar.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat distributia dupa o saptamana dupa ce am luat-o (2nd-hand) atunci totul era roz pt ca eram incantat de masina, dar acuma parca incep sa sesizez un zgomot, caun fel de rezonanta cam pe la 1800 de turatii, in rest masina merge bine si chiar nu mi se pare zgomotoasa, precum se spune ca motoarele tdi ar fi tractoare si cele cu technologie common-rail ar fi limuzine.

Nu am condus un common-rail, dar am mers cu mai multe , dar nu prea simt diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am avut si eu senzatia ca dupa schimbarea curelei de distributie se simte o imbunatatie in comportamentul motorului la turatii joase. Nu-mi explic fenomenul (sau senzatia :blink: ) decat legata de faptul ca o curea noua se lungeste mai putin decat una uzata iar asta conduce la o presiune mai mare a injectiei prin scaderea timpului de actionarea a culbutorului. Ma refer la lungirea (intinderea) curelei, tipica motoarelor PD, atunci cand cama de injectie ridica culbutorul care apasa pe injector. Probabil ca pe tot traseul de intindere (pinion arbore cotit - pinion pompa de apa - pinion axa cu came) diferenta intre o curea de 96.000km cat avea am mea la schimbare si una noua este semnificativa. Iar asta in conditiile in care vechea curea nu prezenta nici un semn de uzura vizibil cu ochiul liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia am schimbat-o ca la carte cu role,curele si pompa de apa .

La PD din cate stiu nu se regleaza avansul.

Si totusi am un harsait. Chiar daca am 2 ani garantie la dsitributie..tot e aiurea cand aud harsaitul. Plus ca nu inteleg de ce am garantie 2 ani sau 60k km cand la masina mea scrie clar schimbarea curelei se face la 90k km. Curelele sunt Gates si pompa de apa Hepu.

Sa fie intinzatorul montat aiurea ?

eu de 1 an am tot auzit un hasait ...azi mi sa bulit rola de la accesorii (tot timpul am crezut ca acest hasait se aude de la alternator:( ), acum nu stiu ce sa fac: sa schimb toata distributia sau doar rola asta ?imi este cam frik cu toate ca am doar 25 mii km cu distributia asta . de ce oare dupa doar 25 mii km??????tocmai trebuia sa plec in concediu :Driver:((

p.s nu stiu dc are vreo legatura insa ieri mi-a cazut ralantiul sub 900 de la 920(probabil ca motorul nu mai facea efort sau poate vb tampenii ,insa nu am mai facut 100 km dupa aceasta scadere )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si eu tocmai mi-am schimbat distributia si mi se pare ca zgomotul interior e mai puternic.

Am un AVF-PD 131CP care ar trebui sa regleze singur avansul (cel putin din ce am citit aici). Totusi masina face un zgomot mai puternic decat inainte iar consumul (cel putin la relanti a crescut).

Nu stiu ce s-a intamplat cu consumul mediu dar oricum avand in vedere diferentele de trafic nu cred ca ar fi relevant.

Stiti cumva dupa cati KM incepe sa isi revina motorul? Am inteles ca o perioada isi reface reglajele sau se mai intinde cureaua iar atunci masina "revina la normal".

10x

Modificat de baru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat distributia acum o saptamana si nu sesizez nimic nici ca zgomote, nici ca si consum instantaneu marit.....nu am inteles cum isi regleaza AVF singur avansul....m-ar interesa si pe mine chestia asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am inteles cum isi regleaza AVF singur avansul....m-ar interesa si pe mine chestia asta...

E vorba de avansul la injectia de motorina (injectia principala). E simplu de comandat, se comanda niste electrovalve, in anumite limite, ca daca cama de actionare a injectorului pompa este mult decalata atunci nu se mai poate face mare lucru.

Avansul la inchiderea/deschiderea supapelor nu se regleaza (singur).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ, sa inteleg ca faptul ca "Avansul la inchiderea/deschiderea supapelor nu se regleaza (singur)" ar putea fi motivul cresterii consumului si respectiv al zgomotului ceva mai pronuntat?

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de 1 an am tot auzit un hasait ...azi mi sa bulit rola de la accesorii (tot timpul am crezut ca acest hasait se aude de la alternator:( ), acum nu stiu ce sa fac: sa schimb toata distributia sau doar rola asta ?imi este cam frik cu toate ca am doar 25 mii km cu distributia asta . de ce oare dupa doar 25 mii km??????tocmai trebuia sa plec in concediu :blink:((

p.s nu stiu dc are vreo legatura insa ieri mi-a cazut ralantiul sub 900 de la 920(probabil ca motorul nu mai facea efort sau poate vb tampenii ,insa nu am mai facut 100 km dupa aceasta scadere )

Se schimba fara sa umbli la distributie - daca este de la accesorii

si eu tocmai mi-am schimbat distributia si mi se pare ca zgomotul interior e mai puternic.

Am un AVF-PD 131CP care ar trebui sa regleze singur avansul (cel putin din ce am citit aici). Totusi masina face un zgomot mai puternic decat inainte iar consumul (cel putin la relanti a crescut).

Nu stiu ce s-a intamplat cu consumul mediu dar oricum avand in vedere diferentele de trafic nu cred ca ar fi relevant.

Stiti cumva dupa cati KM incepe sa isi revina motorul? Am inteles ca o perioada isi reface reglajele sau se mai intinde cureaua iar atunci masina "revina la normal".

10x

Povestea cu distributia care se lasa este cam asa... daca este f intinsa cureaua se poate lasa in timp dar in mod normal la o inlocuire corecta nu sunt evidente diferente decat daca distributia veche era foarte uzata si implicit cureaua foarte largita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...ar putea fi motivul cresterii consumului si respectiv al zgomotului ceva mai pronuntat?...

Baru, din pacate nu iti pot spune nimic despre consum pentru ca n-am testat pana acum vreo distributie pusa de vreun amator. Cat priveste zgomotul, DA, acesta se accentueaza, depinde foarte mult si de cum se modifica timingul, inainte sau inapoi. Insa urmeaza si partea a 2-a: distributia la motoarele PD se pune extrem de usor, fie ca motorul are una sau doua axe cu came. AVF-ul are doar una si este extrem de simplu, trebuie sa fii extrem de neindemanatic ca sa gresesti. Mai mergi odata unde ti-au schimbat cureaua sa iti mai caleze odata pinionul arborelui si axa cu came sa vezi daca nu au gresit ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah... nu cred sa fi gresit ei ceva... La o adica era service-ul unde m-a dus de mana o persoana destul de cunoscuta... si din nou, sa nu crezi ca masina face vreun zgomot prea tare.

Hai sa zicem mai degraba ca "am urechea fina":icon_thumright: si imi place o masina care merge ca unsa.

Astazi la intalnirea de la Polivalenta a pus Rapier VagCom-ul pe ea si nu am avut nici o eroare.

Timingul isi "revine" singur la PD-uri sau trebuie facute reconfigurari? stiu ca la NonPD-uri trebuie facute cateva setari cu VAG Com-ul dar auzisem ca VAG-ul nici nu arata graficul la PD-uri. (S-ar putea sa ma insel amarnic...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai ma pregatesc de schimbat distributia la masina din semnatura... este PD. Pana la urma trebuie reglat avansul sau nu...daca da, cum se regleaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf-ul pe care il am, cureaua a fost schimbata la 120.000 (ca e Long Life). Numai ca nu stiu ce fel de curea s-a pus la acest schimb, de 90 sau tot de 120. Cum pot sa aflu?

Am inteles ca a aparut pe ALH in distributia care tine si mai mult (160.000 parca), dar trebuie schimbata o componenta ceva (pe link-ul pe care il vazusem spunea cred de un alternator mai mare, dar ala din cate stiu e pe cureua de accesorii si nu ar avea implicatii in sensul asta). Stie cineva si despre aceasta noua curea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curele LOngLife???? pe ce site de producator ai vazut "minunea" asta?. Schimbul se face in functie de specificatii (kilometrii sau ani) iar cele cu schimburi la intervale mari datoreaza asta tipului constructiv (al motorului) si nu unor "chitibusuri".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curelele se schimba dupa nr. de km din specificatii. Nu sunt "long" sau "short" life!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

A mai trecut inca o saptamana de la schimbarea distributiei si mi se pare ca masinutza nu revine la vechile obiceiuri de consum si zgomote (este ceva mai zgomotoasa si consuma ceva mai mult - ex: la relanti consuma 0.8 fara consumatori fata de 0.6-0.7 inainte.

Am testat masina cu VagCom si nu am avut nici un cod de eroare. Nu am verificat insa distributia cu VagCom pt ca nu stiam cum se face.

Intrebari:

1. Va reveni masina singura la sunetul si la consumul dinainte de schimbarea distributiei?

2. Daca raspunsul la 1 este "nu", avand in vedere ca nu cred ca cei care au schimbat-o ar fi facut vreo gresala (m-a dus cu un colonel SRI cunoscut in zona), ce credeti ca ar trebui sa fac? Care ar putea fi cauza si care ar fi solutiile?

M-am uitat pe un alt post si am ramas surprins ca foarte multi au consumuri la relanti de 0.4 sau 0.5. Consumul mai mare la relanti pe care il am ar putea insemna o problema a motorului?

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intr-o luna isi revine la consumul normal.cit despre consumul la relanti,acesta va ramiine la 0,8 cit e acum.....

iti spune unul care a patit acelasi lucru ca si tine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm ... termenul de curea Longlife apare intr-un film de pe cinciTDI, cel cu schimbarea distributiei cred. Omul sustinea ca este un cod inscriptionat pe curea, drept pentru care e modelul care tine 120.000km. Poate o fi spus pur si simplu "long life belt", in sensul cat se poate de propriu, dunno...

Modificat de Northman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kye04 - Vad ca ai aceeasi problema pe care o am si eu dar pe supermotorul de 150 cp. Zi-mi te rog ce ai incercat sa ii faci ca sa se rezolve problema si nu a mers. Nu este normal totusi sa avem consum asa de mare la relanti cauzat de schimbarea distributiei. In cel mai rau caz ar trebui sa se poata face cateva setari cu VAG-Com/ cateva setari mecanice.

Din cate stiu eu, consumul la relanti (fara alti consumatori) este unul dintre foarte putinele valori care pot fi comparate (in aceleasi conditii de temperatura exterioara si temperatura motor.

Valori mai mari sau mai mici ar putea insemna probleme pe undeva.

Cred ca pentru asta ar trebui un topic nou dar banuiesc ca s-ar supara moderatorii daca am incepe un topic cu o problema discutata si altundeva. De aceea va cer ajutorul in acest topic, atat pt mince cat si pt ceilalti colegi cu aceeasi problem:.

Ce se poate face pt a reveni la consumul normal dupa o schimbare de distributie pe un motor PD.

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am schimbat distributia la 90000 de km nu am sesizat nici un fel de modificare la mersul motorului, nici un fel de modificare la zgomote, si nici un fel de modificare la consum.

mai ales pentru faza cu consumul nu gasesc nici o explicatie, dar voiam sa ma spun cum a fost la mine.

si erau chiar 93000 km.

mai vedem la urmatoarea...dupa 60000?sau dupa 90000?

va salutez!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!