Jump to content

GPL si Seat Cordoba ?


profesorul_
 Share

Postare recomandată

Sa-ti traiasca multi ani de acum in colo si tu pe langa ea! :P

Auzi tu...peste 100k km si nu i-a crapat motorul?! tztztz :( :P Precis tu vrei sa-i aburesti pe baietii care nu "digera" GPL-ul. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GPL este o alternativa, multi au indoieli.. eu o folosesc. In orice caz motorul este piesa de schimb, si una care nu costa cat tinichigeria -de exemplu. Apoi toti spun de arderi uscate si uzuri premature. Este motor in 4 timpi care isi face ungere prin pompa si barbotare ( eu stiu ca 2t are ungere prin combustibil!) deci chiar uscat nu este pe acolo. Nu vreau sa aburesc pe nimeni cu GPL... eu cand am cumparat-o de fapt cautam diesel, din intamplare am ajuns la gpl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut!

Am avut pana in luna august un Cielo Executive (deci cu motor DOHC) pe care am pus after-market o instalatie GPL la un service din Slobozia. Vreau sa va spun, fara intentia de a face reclama, ca baietii de acolo sunt foarte priceputi, iar patronul este inginer auto. La consum diferenta era de numai un litru/100km, reviziile instalatiei foarte ieftine, iar probleme nu am avut deloc. Nu simteam nici o diferenta in privinta puterii motorului.

Din ce am discutat cu patronul sevice-ului, am inteles ca problemele de calitate a GPL-ului de la noi rezida din cantitatea de parafina pe care fiecare producator o adauga in continutul gazului. Deci, trebuie avuta o mai mare atentie de unde alimentam. Acea parafina, daca nu este retinuta de un filtru special, se depune, in timp, pe injectoare (care se pot curata, pana la urma).

Acum am un Bora 1,6 Akl si ma bate gandul sa-i pun instalatie. Ma mai gandesc, avand in vedere ca investitia este de aprox. 1500 RON, pe care o amortizez in 15.000 km (in cazul meu, intr-un an).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit ce ati scris pe aici si sincer "ma bate un gand", am mai vazut pe "Discopery" o emisiune unde au pus GPL pe un Range Rover HSE (parca era pe la 110.000E la noi cu taxe), a mea e de 3.0 i, consum.....15/100km(daca merg "descult")-20 si....(daca "ma incalt"), am mai "auzit" de asemenea ca s-ar putea scumpi benzina cu 10.000 rol( nivel de crestere economica, etc, nu vreau sa intram in polemici), pai daca aia au pus pe masina aia de 100k de "iepurici", nu pot sa pun si io pe un V6....., repet, deocamdata ma "bate gandu' ".....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Batranica mea are 260.000, iar GPL-ul i l-am pus anul trecut.

Cei 20.000km i-am facut fara probleme si deja mi-am amortizat investitia(1200ron). Desi la inceput imi parea ca are un consum maricel, dupa ce am priceput care e treaba, am inceput sa-mi reglez singur "puterea". Astfel am ajuns la un consum urban(de Bucuresti) de 13l/100km(iar benizina imi consuma 11). Inainte de Craciun am facut un drum de 800km si am bagat 76L GPL, deci am iesit putin sub 10L/100km si nu am menajat-o deloc la drum(pe autostrada Soarelui 130-140 in rest peste suta)

Diferenta de putere(GPL/Benzina) se simte doar la plecarea de pe loc, la drum lung si depasiri fiind aproape nula.

Am mai avut un passat pe care l-am adus din Italia cu instalatia de gaz montata acolo. Am facut 40.000km pe GPL iar cand l-am vandut(avea 180.000) nu avea probleme la motor si nici nu consuma ulei. Aveam o instalatie Ianni Bruno. Cand i-am intrebat pe cei nostri instalatori, de ce in Romania se da garantie doar 18luni la instalatie, eu avand 10ani pt cea din Italia, mi-au raspuns ca e vorba de calitatea gazuluiro,romanesc...(no comment)

Ce imi place la instalatia pe care o am acum este ca pornesc 100% doar pe gaz, chiar si iarna. NU credeam ca este posibil. La cealalta nu functiona. Aveam pe buton doar pornirea pe benzina si apoi prin accelerare trecea singura pe gaz . Acum insa, fie iarna fie vara pornesc direct pe gaz. Sper ca nu dauneaza acest lucru!!!??? :P

Despre economia din buzunar ce sa spun...deja m-am obisnuit cu pretul gazului asa ca nu ma pot gandi sa revin la benzina :)

In ce priveste siguranta cu "bomba in portbagaj" cred ca am vazut destule reportaje/documentare ca sa-mi dau seama ca nu exista pericolul sa sara in aer sau sa bubuie in caz de impact.

Oricum decizia de a pune sau nu GPL pe masina este a fiecaruia dintre noi si trebuie sa luam in calcul toate detaliile tinand cont de prioritatile dar si de posibilitatile noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Va salut!

Am avut pana in luna august un Cielo Executive (deci cu motor DOHC) pe care am pus after-market o instalatie GPL la un service din Slobozia. Vreau sa va spun, fara intentia de a face reclama, ca baietii de acolo sunt foarte priceputi, iar patronul este inginer auto. La consum diferenta era de numai un litru/100km, reviziile instalatiei foarte ieftine, iar probleme nu am avut deloc. Nu simteam nici o diferenta in privinta puterii motorului.

Din ce am discutat cu patronul sevice-ului, am inteles ca problemele de calitate a GPL-ului de la noi rezida din cantitatea de parafina pe care fiecare producator o adauga in continutul gazului. Deci, trebuie avuta o mai mare atentie de unde alimentam. Acea parafina, daca nu este retinuta de un filtru special, se depune, in timp, pe injectoare (care se pot curata, pana la urma).

Acum am un Bora 1,6 Akl si ma bate gandul sa-i pun instalatie. Ma mai gandesc, avand in vedere ca investitia este de aprox. 1500 RON, pe care o amortizez in 15.000 km (in cazul meu, intr-un an).

Era vorba de SAMGPL din Slobozia?iar ingineru e Stefan?sper ca s-au mai specializat fata de acu 4 ani cand mi-am pus pe Dacie,ca a fost dezastru..

In fine..te-ai hotarat sa-ti pui pe Bora?ca chiar m-ar interesa sa vad cum decurge experimentul:)am si eu o Bora..dar pe diesel..daca iti reuseste faza cu GPL-ul..cine stie..poate imi iau una pe benzina:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce sa ma i intamplat cu bora?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

incerc sa readuc la viata aceasta discutie. am avut pe dacie instalatie gpl cu care am mers cam 100 mii km , pe la 60mii am zis sa desfac motorul si sa-l segmentez, surpriza a fost ca doar un segment de ungere era un pic cu fanta marita dar nu uzata, am schimbat doar acel segment cu toate ca aveam tot setul de segmenti. uleiul folosit a fost aral, mobil 1 si pana la urma m-am oprit la texaco havoline. cand am vandut dacia inca mergea foarte bine. de un an am o vectrab de 1,6 101cp pe care am montat o instalatie secventiala tomasseto ( 2150 ron+130 omologare rar )in urma cu 8000km, va spun ca nu este nici o diferenta in rau in functionarea motorului ci din contra, consumul pe benzina era in oras de 12% iar pe gpl este de 12,5-13%, la drum ma ridic usor la 150-160km/h, nu mai spun de cum se inteapa la demaraj. deci, daca aveti posibilitati financiare pentru o investitie cu cap, puneti-va gpl ca nu o sa va para rau dar sa alegeti bine pe cei care vor face montajul, de multe ori problemele pleaca de la ei. eu nu vorbesc din auzite despre gpl ci din propria experienta.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca montezi chiar tu instalatii dane mai multe detalii sau poate ne recomanzi un instalator bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dane mai multe detalii

daca te referi la mine, nu, nu montez eu instalatii si nici nu pot recomanda pe cineva deoarece nici eu nu am fost multumit de montajul si reglajele ulterioare, am stat cu gura pe ei la modul : nu fa asa, fa asa aici de parca eu asi fi fost meseriasul nu ei , cat despre reglaje ....... dupa consumuri de 10% in afara si 20% in oras am ajuns pana la urma la ceva mai domestic dupa multe incercari de reglaj dar tot nemultumitor, caut si eu un meserias care sa-mi regleze instalatia ( se face doar cu laptopul) in iasi. dupa cum am mai spus, nu bagati instalatiile gpl in aceiasi oala cu montatorii, unii au noroc si dau peste oameni seriosi care stiu ce fac, asa ca cautati. este un forum special destinat gpl , cautati pe net.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!