Jump to content

Fabia Sedan 1.4 litri TDI PD, 59KW, 80CP


marius19m
 Share

Postare recomandată

Salut,

Bine v-am gasit, felicitari pentru forum, am gasit multe informatii utile aici.

Ce parere aveti despre motorul 1.4 TDI 80CP pus pe Fabia Sedan ? Sunt interesat sa cumpar masina si s-o folosesc in oras (40Km/zi) ,in weekend (70km) si in concediu.

Motorul se gaseste si pe noul Roomster.

Din ce am citit e acelasi motor 1.9 (cu patru cilindrii) numai ca are doar 3 cilindri .

Motorul 1.9 SDi e foarte laudat pentru fiabilitate. Despre motorul 1.9TDI nu stiu prea multe, iar despre 1.4 nici atat.

E asta un handicap (3 cilindri) sau intr-adevar e o tehnica noua si se sincronizeaza mai bine in 3 cilindri. Nu cunosc detalii tehnice si va rog sa ma luminati cei care stiti mai mult.

Pana acum am condus doar benzinare, si foarte rar diesel (30-40Km).

Am cateva intrebari:

1.Care e diferenta intre 1.4TDI 70 CP fata de 75CP si 80 CP .

Pretul in oferta skoda difera cu cateva sute - 400-500 euro.

E acelasi motor ca si cel de 70 sau 75 CP + chip tuning ? Asi fi ales cel de 75 dar am inteles ca la chip tuning se pierde garantia, si tot la pretul ala se ajunge; si in general despre cele 3 motoare 1.9SDI, 1.9 TDI, 1.4 TDI (cu cp 70,75,80).

Am ales cel de 80CP, dar vreau sa stiu totusi care sunt diferentele fata de celelalte.

2.Cat e consumul in oras pentru 1.4TDI 80CP,( la ce viteza medie, anotimp)?

3.Sfaturi conducere diesel in oras/ afara orasului.

4. Alte informatii despre acest motor (1.4 TDI 80CP).

Multumesc

Marius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

Motorul de 1.4 tedeiu este motorul corect pt masina asta, adica raport performante/consum/pret bun. Este un motor fiabil (daca este intretinut corespunzator). Fiind in 3 cilindri va vibra mai mult decat unul in 4 cilindri si mult mai mult decat un benzinar, dar stai linistit, nu te da cu capu' de montanti :offtopic: . E mai mult chestie de gust sa zicem.

1. versiunea de 75 de cp a fost retrasa de pe piata si inlocuita cu vers. de 70 si 80 de cp. Eu am intrebat la dealer si mi s-a spus ca singura diferenta e softul (adica remapare)

2. eu am varianta de 70 de cp pe caroserie hatch; consumule este in jurul valorii de 6.5 in oras si afara variaza intre 4,unpic si aproape 7

3. daca mai cauti nitel pe aici vei gasi sfaturi despre cum se conduce un diesel

4. userul Aer Curat are 1.4 tdi combi daca nu ma insel

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun venit.

1,4 Tdi 75 cp a fost prima versiune a motorizarii. Ulterior s-a trecut la cele 2 versiuni ale motorului 1,4 Tdi, de 70 cp si 155 Nm si respectiv 80 cp si 195 Nm. In special pt a indeplini norma de poluare Euro 4, fata de Euro 3 cat avea prima varianta de 75 cp.

Intre ultimile 2 versiuni (de 70 si 80 cp) nu stiu daca nu mai sunt si alte diferente decat cea de soft.

Considerand ca un diesel este oricum mai zgomotos si are mai multe vibratii decat un benzinar (tdi-urile au chiar un "plus" in acest sens), cat si faptul ca un motor in 3 ciloindri este mai putin echilibrat decat unul in 4 cilindri, iar arbore suplimentar de echilibrare nu am montat, rezulta ca exista mai multe vibratii/trepidatii. Asta doar la relanti/mersul in gol.

Consumul in oras poate varia f mult fct de oras (in primul rand), aglomeratie, distanta, etc. astfel ca poti avea consum de 6% dar si de 8,5-9% urban.

In oras este un motor (ca putere, cuplu si consum) cel putin potrivit in categoria sa, si nici pe drumurile extraurbane nu vor fi probleme.

Recomand varianta de 80cp decat 70cp (cu toata remaparea ulterioara).

Oricum un drive test te va edifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e ok cu motorul de 80CP. Vibratiile nu ma deranjeaza. Multumesc pentru informatii. Despre diesel (in general) mai caut pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut deja peste 20.000 de km cu masinuta mea. Motorul e ok, ma bucur ca n-am optat pentru varianta de 70 de cai. Consum la drum lung, daca esti linistit, poate sa fie si de 3,6 la suta. Daca esti mai sportiv, se duce la 4,5-5. Sau mai mult, daca esti mai nervos de fel. In acest ultim caz, ai luat testarea psihologica prin "pile".... In oras, cel mai mult am consumat asta vara, pe 23 august, in cea mai calda zi a anului, cu AC-ul pornit: cam 7 la suta. In rest, cam 6 la suta e o medie cu care m-am obisnuit. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am ales motorul de 80CP. Culoarea argintie pentru ca n-am vazut cum e cappucino. Astept sa se fabrice masinuta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

De curand am comandand o skoda fabia hatchback elite 1.4 tdi 80 cp (+ 4 difuzoare suplimentare, + oglinzi electrice si incalzite, + pachet dinamic 1,+ bandouri laterale, +faruri ceata + sertar in consola centrala + cheie briceag= 14 200 EU). Am optat pt acest model tinand de consumul redus dar si de parerile voastre conform carora desi fabia este ajunsa la final de cariera este mai matura si scapata in mare parte de anumite "boli ale tineretii".

Totusi cand citesc anumite topic-uri privind problemele (mai ales cel cu infiltratul ploii in habitaclu) care le au anumite fabii ma cuprind fiorii si imi confera un sentiment de nesiguranta.

Am facut o alegere buna???

Astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai puteai astepta 3 luni ca aparea fabia 2, in caz ca iti place

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai puteai astepta 3 luni ca aparea fabia 2, in caz ca iti place

Arata bine fabia 2 insa chiar vroiam o alta masina si oricum nu puteam sa ma aventurez in achizitionarea unui model super nou fara a avea un "backgraound" informational destul de solid.

fabia 1 mi se pare un model destul de reusit insa ma intereseaza si d.p.d.v al fiabilitatii anumite aspecte avand in vedere ca o sa fac cam 50 000 km/an. La modelul actual o sa ma confrunt cu multe din problemele descrise in unele topic-uri sau ac pb sunt doar cazuri izolate si in mare masura remediate????? (sincer nu am timpul necesar sa merg in service-uri datorita orarului incarcat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

este o masina super dar (cred eu) ai gresit la motor. Cumnatul meu are o masina similara, a vrut diesel si l-am convins sa-si cumpere 1.4 TDI 70CP. Motorasele 1.4 70CP si cel de 80CP sunt derivate amandoua din mai vechiul 1.4TDI 75CP... fizic nu difera cu absolut nimic aceste motoare. Cu o economie buna la achizitie si ulterior un chiptuning ai fi ajuns in zona de 95-98CP cu oricare din cele doua TDIuri alegeai..

Daca ai dat comanda de mai putin de o luna ai sanse sa poti face schimbare in comanda si sa treci motorul mai ieftin (este diferenta de cam 400Euro CIP la cele doua , iar dupa 1-2 ani cu siguranta tot o sa vrei sati faci ciptuning la ea ... si te costa aprox 250EURO si aceasta operatiune atunci..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este o masina super dar (cred eu) ai gresit la motor. Cumnatul meu are o masina similara, a vrut diesel si l-am convins sa-si cumpere 1.4 TDI 70CP. Motorasele 1.4 70CP si cel de 80CP sunt derivate amandoua din mai vechiul 1.4TDI 75CP... fizic nu difera cu absolut nimic aceste motoare. Cu o economie buna la achizitie si ulterior un chiptuning ai fi ajuns in zona de 95-98CP cu oricare din cele doua TDIuri alegeai..

Daca ai dat comanda de mai putin de o luna ai sanse sa poti face schimbare in comanda si sa treci motorul mai ieftin (este diferenta de cam 400Euro CIP la cele doua , iar dupa 1-2 ani cu siguranta tot o sa vrei sati faci ciptuning la ea ... si te costa aprox 250EURO si aceasta operatiune atunci..)

am mai citit chestia asta ca diferenta de cai putere intre 70-80 ar fi doar din soft. chip tunig nu am cum sa-i fac pana cand nu expira garantia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar, oare de ce sa dai banii la VW cand poti sa-i dai lui voinea? mi se pare echitabil 10 euro/calu putere. Nu stiu cum de nu le-a dat prin cap celor de la VW, sau s-or fi gandit ca mai trebuie si altzii sa manca o pita pe langa ei. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

sgerrard> hai sa facem un experiment. Tu zici ca mergi 40.000km pe an. Primul an mergi cu masina originala si tine o evidenta exacta a consumului. In anul 2 treci pe la mine si sa-ti fac ciptuning la masina (nu te va costa nimic). Facem calcule pentru alti 40.000km sa vedem cum sta masina la costuri...

Ce zici ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sgerrard> hai sa facem un experiment. Tu zici ca mergi 40.000km pe an. Primul an mergi cu masina originala si tine o evidenta exacta a consumului. In anul 2 treci pe la mine si sa-ti fac ciptuning la masina (nu te va costa nimic). Facem calcule pentru alti 40.000km sa vedem cum sta masina la costuri...

Ce zici ?

si la cealalta skoda octavia am chip tuning facut acum vreo 4 ani si stiu ca nu influenteaza cu abolut nimic consumul. Problema este daca ii pun chip, masina nu iese din garantie?? (asa mi-a spus dealer-ul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ocazia zilele astea sa conduc o Fabia 1.4 TDI 80cp. Ce sa zic, masina incarcata (3 pers+bagaj) am atins aproxim. 172-173 km/h. Din cate am inteles de la proprietar cam asta este viteza de top specificata la acest model. Stabilitate buna in viraje, insa putin cam lenesa. Se pare ca s-a scos maximum din cei 3 cilindri pe care ii are. Pentru un TDI nu m-a incantat deloc cuplul, iar trepidatiile motorului se fac simtite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

alege skoda de 80CP.Am si eu si sunt f.multumit si de consum etc.Imi consuma in oras cam 6-6.5;si in afara 4.5-5 la suta.am scos si 3.4 la suta cand am mers cu 100km/h singur si nu incarcat.e f. buna masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

diferenta dintre cele doua motoare de 70 si 80 de cai este :

ce mia raspuns porsche

--------------------------------------------------------------------------------

florin badiu 2007-01-18

buna ziua sunt un client al dumneavoastra si am si eu o nelamurire , eu am achizitionat modelul polo tdi de 70 cp, as vrea sa stiu ce diferenta este intre cel de 70 cp si cel de 80 cp este doar de soft sau si de alte piese cum ar fi injectoare etc va multumesc astept raspuns

Comentariu:

Stimate Client, Singura diferenta intre cele doua motorizari este cea de soft (la calculatorul injectie motor), toate celelalte elemente fiind comune. Cu stima Maria Dinca - VW Info Vanzari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dupa 2300 Km pot sa spun ca sunt multumit de alegerea facuta.

Consumul e 6.6 consum in oras ( vit. medie 22km/h) , in afara (~1200km) 4.9-5,9% (vit. medie 50km/h).

Demaraje si depasiri in oras se fac lejer, insa creste consumul - de ex, condus accelerat apoi frana iasa cam 7 % prin oras, condus subturat, cu turatie sub 2200 iasa 5-6 in oras, si afara se poate si cu 3-3.5%; depinde de viteza medie- cand e plin de de tiruri cu 70-80km/h nu pre se poate scoate mai mult de 50-70Km/ora media. In primii 4km de la pornire consumul e ~6-7%. Deci daca merg normal media e 5.5 pana acum. Mai conduc si o fabie 1.4 16V(benzina) , si e mai sprintena pe distante mici, insa la drum lung, la viteza de 80-90Km/h se simte mai bine dieselul , daca am 2500 rot/min si accelerez se duce, benzinara parca mai trebuie turata.

Un mic inconvenient mi se pare la stalpul din stanga (vizibilitatea e mai scazuta, trebuie sa ma aplec si sa ma uit pe dupa el daca trece cineva) sau poate nu am reglat eu scaunul. mai fac teste. Am mai vorbit cu un mecanic care m-a atentionat ca motorul PD are pompele duse care se strica- o fi mit sau realitate , nu stiu. Poate asi fi ales acuma 1.9TDI pt putere mai mare , nu stiu cum merge, nu am condus, ca are putere da creste si consumul la viteze mici si era cu 1300euro mai scump. LMotorul 1.4 are putere daca merg cu 90-120 si economic daca ma plimb mult prin oras.

In primii 1500 km am mers cu turatia pana la 3000rot/min si rareori depaseam 3500, am facut un drum mai lung in prima saptamana si am ajuns la 1500. Sunetul diesel nu e deranjant, poate pentru exterior la relanti (si ceva vibratii la pornire in vit. 1, pana ma obisnuiesc cu ambreiajul), in rest la drum nu se aude tare, e mai mare zgomotul de la drumul cu pietricele decat de la motor.

In primele zile mi s-a terminat lichidul de la spalare parbriz, ningea si mergeam in spatele tirurilor si aruncau nisip ( am pus de la petrom ca ningea afara 3 litri 16ron), am mers si noaptea si n-am avut probleme de vizibilitate sau altceva. Am desfacut si capota si am vazut ca sun multe piese cu inscripia vw sau audi.

La inceput in primii 200-300km mi se parea ca trebuie sa apas mai tare frana, dar, dupa aia a prins bine. Am mers si pe zapada si a intrat ABS-ul.

In curbe pe drum in afara orasului cu 90km/h a trebuit sa mai reduc, la 70-80Km/h se tine bine. Mai mult ma plimb prin oras, astept concediul sa merg la drum mai lung.

In interior este loc destul si in fata si pentru pasagerii din spate. Scaunele sunt scobite sa incapa genunchii pasagerilor din spate chiar daca scaunul din fata e dat mult in spate. In portbagaj sunt carlige de agatat sacosele de cumparaturi, iluminare si 4 carlige de agatat elastice care sa tina bagajele.

Am cumparat presuri de cauciuc pentru interor si potbagaj si dupa aia am mai luat un set de presuri de la Metro, de panza, sa se adune praful pe ele, nu sa ramana pe presul de cauciuc. Vreau sa pun si huse pentru caini (am vazut la Aldi la oferta, din material tare, impermeabile, negre la ~10 eur anu trecut).

Acum ma chinui cu o alarma aftermarket, (ca am vrut cu pager) si se regleaza greu senzorul de perimetru. Mai intreb la sectiunea ICE & Sec a forumului. :huh:

Deci, e economica si confortabila, sunt multumit, merita banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

de cate ori nu am spus eu asta clientilor de tuning ... ideea e ca si motorul de 75CP este tot la fel. Motoarele de 70 si 80CP sunt facuta din soft pornind de la cel de 75CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!