Jump to content

sa ma fi "furat" in service?


madalina
 Share

Postare recomandată

salut ibizarilor si cordobistilor.

Am dus si eu recent masina in service la Metrotehnica pentru o reparatie destul de usoara de tinichigerie pe asigurare. Lucrarea au facut-o bine si repejor, adica doua zile, deci nu am de ce sa ma plang aici. Masina e noua, nu are nici 2000 km pe bord, plus ca am foarte mare grija cum franez, mereu ajutandu-ma de frana de motor (mai putin in cazurile de urgenta, fireste). Problema e ca dupa ce am plecat am avut senzatia destul de clara ca franele nu mai tin atat de bine ca inainte, pedala e mai moale iar cursa ei este mai lunga pana cand se simt efectele franarii. Nu m-am dus la ei sa le zic ceva, pentru ca nu pot dovedi nimic iar masina totusi franeaza acceptabil. Plus ca mi-e teama sa nu fiu eu paranoica si sa ma fac de ras. Credeti ca e posibil sa schimbe placutele de frana cu altele mai vechi, poate in ideea de a ma obliga sa le schimb la prima revizie pe care, cred ei, o voi face tot acolo? Se practica lucruri din-astea si prin serviceurile Seat? Sau, mai bine zis, se practica si la Metrotehnica, ca despre PBN am auzit lucruri mult mai groaznice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este destul de greu de precizat cu exactitate ce s-a intamplat, dar in service-urile din Romania se pot intampla destule lucruri greu de imaginat mai ales cu masinile noi. chiar daca o sa existe voci care o sa sustina ca nu poti face o regula, pentru mine ar fi suficient si 1% oameni tepuiti care sa ma determine sa nu las niciodata masina nesupravegheata. nu vreau sa te bag si mai rau in ceata, dar daca nu ai plecat de la o idee preconceputa, probabil ca perceptia ta este reala si ar trebui facuta o verificare amanuntita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic se poate orice.

daca nu te pricepi sa te uiti la placute, sa vezi cat de uzate sunt... eu zic ce la mai bine sa te duci la ei. si cat mai repede.

1. ca sa fie cat mai aproape de momentul cand ai fost la ei in service (e greu sa le zici..stiti..am fost acum 2 luni..si de atunci mi se pare ca nu tine frana..)

2. e foarte important sa te simti cat mai in siguranta in masina ta :P

eu zic ca daca nu reusesti la ei sa ii dai de cap, atunci poate la un mecanic bun sa iti verifice placutele si mai ales (stiu ca nu e cazul la doar <2000km, dar e bine de stiut) sa vada daca ai aer in instalatie. adica sa incerce o aerisire a ei. dar undeva, unde e cineva se pricepe. eu aveam aceeasi prob (bine, la mine era logica..adica masina e mai veche, si schimbasem placutele de frana) si dupa aerisire frana tine iar foarte bine :D

despre Metrotehnica am auzit destul de multe lucuri bune, dar totusi suntem in RO...

succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa zic nimic de metrotehnica pt. ca nu am calcat pe acolo; Dar pot sa spun din experienta personala ca se practica (si ma refer la 2 dealeri autorizati din bucuresti).

Ideal ar fi sa stai linga masina sau sa ai pe cineva de incredere acolo. In caz de accident vrand-nevrand tre sa lasi masina acolo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma indoiesc ca s-a chinuit cineva sa dea rotile jos si sa scoate placutele de frana la o masina.

Eu sunt client fidel acolo, e singurul service in care am avut curajul sa-mi las masina 2 saptamani.

De 2 ani si jumatate de cand ii stiu au trecut peste multe teste. Vin cu 4 masini acolo 3 ibize si o bora.

Cat am avut masina in service am condus masina de la servici un golf 4 care are frane mult mai bune decat ibiza mea (are frane pe disc fata si pe spate tambure). Cand am mi-am luat masina de acolo am zis ca nu mai am frane :D :D :D . Golful are frane pe disc fata spate.

Eu te sfatuiesc sa mergi la ei si sa le spui ca nu mai tin franele ca inainte si sa le examineze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chair atat de jos sa se coboare mecanici din service-uri?La un set de placute de frane? :ceuameni:

Oricum in 2000 de km nu ar trebui sa aiba uzura prea mare placutele de frana,asa ca daca au uzura prea mare s-ar putea sa le fi schimbat...

Dar si cu placute de frane mai uzate nu ar trebui sa se simta diferenta la franare... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micile magarii prin servicu-uri se fac cam peste tot, se poate sa-ti fi schimbat plalcutele insa poti sa le verifici, iar la 2000 de km daca nu ai tras de masina ar trebui sa fie aprope intacte

si ei isi aleg "clientii" din randul celor mai nestiutori sa zic asa, daca te duci in service si le spui ca esti bata si nu stii nimic despre masina atunci li se aprinde unora beculetul

ce sa zic am avut si eu de multe ori temerea asta, daca imi umbla cineva in masina cat o las acolo, acum n-ai ce-i face trebuie sa mergi pe incredere

oricum prin service-uri sunt lichele destule care s-ar preta si la alte "schimburi" daca ar fi tentati cu bani sau ar avea ceva de castigat

despre frana si eu cred ca o sa ma duc in service, mi se pare destul de slaba acum dupa 2000km, parca nu mai prinde bine si cursa mi se pare mai mare(tine foarte jos, trebuie apasat pana la capatul cursei pt o franare mai brusca); poate trebuie aerisita instalatia de franare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chair atat de jos sa se coboare mecanici din service-uri?La un set de placute de frane? :ceuameni:

hoho..nu ai idee! pe mine m-au tras in piept cu un filtru de polen. care e mult mai ieftin decat un set de placute. dar bine, la alt dealer... (oare sa zic, sa nu zic ca avea legatura cu PB?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil sa fie "contaminate" cu ceva placutele. Daca au spalat masina inainte de a pleca de acolo, cel mai probabil este de la detergent..Pune cate va frane mai serioase, si verifica ce se intampla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate trebuie aerisita instalatia de franare

Asta au facut la mine si s-a simtit imediat o inbunatatire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal, la uzarea placutelor, distanta fata de disc nu se "autoregleaza"? Eu asa stiam ca este la modele noi de masini. Nu ar trebui sa fie mai lunga cursa. Pistonasele ies mai mult si apropie placutele la aceeasi distanta de disc. In instalatie intra mai mult lichid (luat din rezervor) si cursa ramane la fel. Mai degraba ce zice Bogdan_WRC si X-Ecutor ar fi o explicatie... sa ai aer in instalatie si atunci ar trebui sa apesi mai tare pe pedala pentru a simti efectul (aerul si lichidul de frana se comprima diferit). De asemenea poate fi in plus si ce spune edi, discurile sau placutele sa se fi murdarit cu ceva lichid (de asta chiar daca apesi pe frana, sa simti ca nu franeaza cum trebuie/patineaza). Ar trebui insa ca acesta sa se "arda" dupa ceva frane serioase. Daca zici insa ca ai dus masina "recent" in service, inseamna ca au trecut ceva zile de atunci, este posibil ca sa se fi dus ce ar fi fost pe discuri/placute. Nici eu nu cred ca se apuca niste mecanici la un service sa schimbe placutele cu altele uzate, decat daca sunt disperati. Totusi se poate demonstra, nu poti avea uzura asa de mare la nr. tau de km, nu sunt nici ei CHIAR atat de prosti... sper

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina a stat doua zile, pe vremea asta e f. posibil ca discurile sa fie ruginite. Si in cazul asta, trebuie cateva franari bune ca sa se curete de rugina superficiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal, la uzarea placutelor, distanta fata de disc nu se "autoregleaza"? Eu asa stiam ca este la modele noi de masini. Nu ar trebui sa fie mai lunga cursa. Pistonasele ies mai mult si apropie placutele la aceeasi distanta de disc. In instalatie intra mai mult lichid (luat din rezervor) si cursa ramane la fel.

Eu zic ca este valabil la orice model (mai nou sau mai vechi) de masina. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil sa fie "contaminate" cu ceva placutele. Daca au spalat masina inainte de a pleca de acolo, cel mai probabil este de la detergent..Pune cate va frane mai serioase, si verifica ce se intampla

in conditiile in care zici ca nu folosesti frana des, iata o explicatie pertinenta. foloseste frana mai mult o perioada si vezi daca persista diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt nici ei CHIAR atat de prosti... sper

ei nuh? eu cand am ridicat masina am observat ca o janta era zgariata, au vrut sa mi-o inlocuiasca pe loc cu una de la o ibiza sh care era expusa in fata sediului dealerului

nu-mi venea sa cred ca au de gand sa faca asta si cu mine de fata; cand i-am intrebat da ce vreti sa faceti si-au dat seama si ei si s-au oprit apoi au dat-o de gard ca de fapt vreau sa se uite.... vrajeala

ulterior mi-au adus una nou nouta in cutie

deci orice se poate :ceuameni:

Modificat de Ichebau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune pe cineva sa-ti dea jos rotile pe fata si sa-ti verifice grosimea placutelor de frana.Ar tebui sa aiba exact 14mm.Atat au unele noi.Iar la 2000km e ca noua.Asta ca sa dormi linistita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxleeus ai dreptate....da nu sunt asa priceput sa fi zis asta. La cele noi, stiam sigur, nu eram insa la fel de sigur pentru cele vechi (vechi/nou evident ca este relativ...ma refeream la, sa zicem, mai vechi/mai noi de 5-6 ani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri seara am ridicat masina si pe drumul de intoarcere (aprox 17 km) mi s-a parut ca observ problema. Postul l-am pus azi dimineata, inainte sa mai plec cu ea. Dupa ce am mai mers si azi ceva km si am avut si ocazia sa franez destul de sanatos o data, pot spune ca parca incep sa isi revina. Ceea ce sincer ma bucura pentru ca mi-as dori sa am un sevice in care sa pot lasa masina cu incredere, plus ca cei de acolo au fost foarte draguti si nu as vrea sa cred ca sunt fatarnici. O sa o mai scot si acum, seara, la o plimbare de mai bine de 10 km si o sa mai observ situatia. Cred, insa, ca nu e nimic grav si ar trebui sa imi cer scuze fata de cei de acolo. Multumesc, oricum, pentu promptitudinea mesajelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

hmm, revin cu date noi.

S-a dus prietenul meu cu masina mea la un mecanic de cartier pentru ca avea unele probleme cu bateria de la masina lui. Mecanicul a observat imediat ceva ce mie mi s-a parut a fi doar mizerie: pe jantele din fata (doar pe rotile cu discuri, deci) era un strat de praf negru, pe care el l-a identificat ca provenind de la placutele de frana. Mie nu mi se pare normal sa se intample asa ceva dar totusi intreb: este? Incep sa cred ca nu am fost chiar paranoica crezand ca s-a umblat intr-un fel sau altul cat a stat masina in service.

Modificat de madalina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam la toate masinile se gaseste acea murdarie/praf negru.

Practic am vazut pe urmatoarele masini conduse de mine: ibiza, golf IV, BMW seria 3 si cel mai rau se vedea negru asta pe Audi S8 (era si cea mai forjata masina). Jantele erau negre dupa o zi de mers non stop.

Sper ca vorbim de aceiasi murdarie :) :) :D

later edit: praful negru de care vb eu provine de la placutele de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Praful ala negru in general e normal, placutele se ard si produc acel reziduu. Este totusi un indiciu ca nu s-a umblat acolo (ori nu ar mai fi deloc praful acela, ori s-ar vedea urme de degete). Deci probabil ca "baietii" de-acolo au dat si ei o tura cu masina prin oras si au folosit intens frana. Ai verificat nr. de km cand ai dus masina in service si cand ai scos-o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm... daca tu crezi ca ti-a schimbat cineva placutele de ce nu desfaci repede o roata si te uiti la placute?? ... iti dai seama rapid daca ti-a umblat sau nu... eu sunt super incantat de service-ul seat din constanta..super intelegatori toti.. la ei mi-am vopsit consola si ma duc saptamana asta sa-mi vopsesc si oglinzile retrovizoare si manerele... fata de service-ul renault din acelasi oras sunt extraordinari :D

imi pare rau ca nu am o poza cu placutele mele... si eu tot 2000 de km facuti numai in oras am (daca vrei fac maine) sa le poti compara..eu am jante nu trebuie sa scot roata

Modificat de Toma Aurelian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba cu praful a aparut dupa cateva saptamani de la scoaterea masinii din service. Pana sa o duc, in decursul a 2000 de km, nu a avut nici pe naiba. Eu nu am mai auzit de asa ceva si in continuare nu mi se pare normal sa se intample in conditii de utilizare a masinii normale. Am mai avut si alte masini si nu am patit asa ceva. Daca e un lucru normal pentur masinile VAG atunci nu pot sa spun decat ca imi pare rau pentru alegerea facuta (intr-un fel, doar :hainoroc: ) sau, in orice caz, sunt foarte dezamagita. O sa mai intreb si eu cunostinte cu golfuri sau a3, spre exemplu, sa vad daca au constatat aceeasi situatie. Mira-m-as.

Praful ala negru in general e normal, placutele se ard si produc acel reziduu. Este totusi un indiciu ca nu s-a umblat acolo (ori nu ar mai fi deloc praful acela, ori s-ar vedea urme de degete). Deci probabil ca "baietii" de-acolo au dat si ei o tura cu masina prin oras si au folosit intens frana. Ai verificat nr. de km cand ai dus masina in service si cand ai scos-o ?

cum am spus, praful a inceput sa apara dupa ce am luat masina. Pana in acel moment nu se depunea. Cat despre kilometri nu s-au facut mai mult de 20. Nu am retinut exact cat aveam cand am lasat-o, dar in orice caz s-au facut undeva intre 10 si 20, nu mai mult. Din cate am inteles, cei de la Metrotehnica au in alta parte atelierul de vopsitorie, ceea ce ar explica diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, au si la ei si colaboreaza si cu un alt atelier de vopsitorie.

praful ala e normal, madalina. nu e nici o problema asta, la orice masina se intampla la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal, dar intr-o anumita masura. sa nu fie foarte mult totusi. adica daca se vede dupa 2000 km e ok, dar daca apare dupa 50-60 de mers normal...atunci ar fi probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!