Jump to content

Filtru aer sport


dogarel
 Share

Postare recomandată

Apa o sa intre, mai ales in cazul admisiei dintr-o priza frontala. Am experimentat asa ceva vara trecuta. Am dus un furtun flexibil de la priza de aer din dreapta la filtru, obtinand ceva de genul RAM-intake. Apa nu cred ca intra prea multa din cauza coturilor si a striatiilor furtunului pe care l-am folosit. Diferente prea mari mari in performante n-am simtit, dar sunetul era mai gros si filtrul s-a murdarit mult mai repede. :) Pana la urma am renuntat la acest setup si m-am multumit cu desfiintarea restrictorului din carcasa filtrului de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • denismoc

    12

  • Akebono

    9

  • v@sy

    9

  • dragosciolpan2005

    9

Deci Wabbit tu nu ai perforat carcasa filtrului ci doar ai legat priza de aer in alta parte ( cat mai aproape de exteriorul mashinii ) si ai marit, poate, intrarea in filtru, la diametrul canalului nou de admisie. In conditziile in care ai renuntzat la modificarea facuta si ai eliminat restrictorul care sunt "efectele secundare" fatza de stock??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi ca si in cazul primei incercari, dar de intensitate mai redusa. Acum motorul trage aerr tot din aripa, dar diametrul minim al admisiei este dat de catre flansa de sub injector, si nimic altceva :) Asa-i, eu nu am perforat carcasa fitrului. Nu cred ca datul de gauri in carcasa filtrului aduce ceva bun (in afara de sunet :). O sa ai in admisie aer cald, deci mai putini moli pe unitate de volum, adica exact opusul a ceea ce este de dorit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sunetul era principalul motiv :). Suna ciudat stiu, dar eram tare curios de "efectele secundare".

Imi cer scuze ca ma poate ma repet, dar tu practic acum ai revenit la montarea originala stock cu totul mai putzin restrictor si nu ai probleme cu motorul insa sunet mai gros, corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desfiintarea restrictorului din carcasa filtrului de aer.

Cand vorbim de restrictor ne referim la "canistra de carbon" (rezonator) sau la ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze ca ma poate ma repet, dar tu practic acum ai revenit la montarea originala stock cu totul mai putzin restrictor si nu ai probleme cu motorul insa sunet mai gros, corect?
Acum este ceea ce a fost din fabrica, mai putin restrictorul si o sita din contraaripa, unde se afla priza de aer stock.
Cand vorbim de restrictor ne referim la "canistra de carbon" (rezonator) sau la ce?

Unele Mk3-uri au un restrictor de forma conica montat in capacul filtrului de aer. Altele n-au :) Nu este vorba de filtrul cu carbon activ, pe ala l-am lasat in pace

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spun rezonator (sper ca il denumesc corect...) ma refer la acel "recipient" cilindric de sub cutia filtrului (in aripa) si de care este legat printr-un tub. Acesta pare-se ca are un oarecare rol la viteze mici, facilitand fluxul de aer... asa este? Recunosc ca bajbai cand spun toate acestea...

Ce se intampla daca renunti la el? E bine, e rau? Stiu ca anumite modele nu au asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am mai citit am intzeles ca solutzia lui Wabbit gen ram-air este ceea cea de urmat. Daca ar avea si perforari, denumirea sintetica ar fi: getto modded airbox sau drilled airbox. "Ram air" ar mari fluxul de aer rece ( cat mai rece posibil ) si mashina ar putea obtzine performantze mai ridicate la viteza mare pt ca se creaza o supra-alimentare cu aer care pt un motor aspirat face tocmai bine. Teoretic ar trebui ca asta sa aduca si o oarecare reducere de consum. Un curent de aer mai puternic rezulta si intr-un sunet mai sport.

Legat de sunet: filtrul de aer ar trebui sa vina din fabrica cu un amortizor, probabil acel "rezonator" care ar trebui sa actzioneze ca o camera de spargere similara cu cea din tobele de esapament ( nu cele sport ), acela fiind eliminat ar trebui sa existe sunet.

Pana aici numai recomandari. Nu se recomanda in zonele ploioase unde apa abundenta ar putea afecta filtrul. Totusi cred ca fara a perfora cutia si a folosi o priza de aer mai mare si plasata jos in grill apa n-ar fi o problema mai mare decat este in varianta stock. Romania este o tzara cu mult praf si ierni reci, asta-mi da de gandit. Ce parere avetzi??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca fara a perfora cutia si a folosi o priza de aer mai mare si plasata jos in grill apa n-ar fi o problema mai mare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat la filtrul meu cu atentzie. Din pacate nu gasesc o schema edificatoare sa postez.

Intrarea este din spatele grilei printr-o pipa subtzire. Din ea, inainte sa intre in filtru se desface o cale secundara care merge undeva in spatele motorului, nu am putut sa vad exact unde caci nu am dat capacul jos. Calea cealalta, tot subtzire merge in filtru si apoi o conducta groasa la intrarea in motor.

:shock:

E ciudat ca dupa filtru sa fie o coducta groasa iar inainte de el una subtzire care mai deviaza intr-o cale directa ce ocoleste filtrul. Asta s-ar traduce printr-un flux de intrare in motor de valoare mica. Cand voi avea timp ma voi uita si mai atent la minunea asta si poate o sa trag alte concluzii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conducta de dupa filtru poate fii de la ventilarea carterului (CCV sau breather mai e numit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni: coducta cu pricina este inaintea filtrului

priza de aer -> pipa (10 cm) -> conducta 1 -> filtru -> motor

______________________|-> conducta 2 -> spatele motorului ( ??? )

scuzatzi "______" dar se formateaza altfel textul daca sunt spatzii " " cand postez.

traseul este cel descris mai sus. conducta 2 ocoleste filtrul si practic cred ca are priza directa de la aerul exterior sau eventual are la imbinarea in pipa cu coducta 1 un senzor ceva ... nu mi-am dat seama inca caci nu am desfacut, in orice caz acest ansamblu este de diametru foarte redus si cred ca circulatzia aerului este afectata + conductele de pastic sunt calde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am lamurit-o cu intrarea cu pricina (conducta 2), sper sa nu spun o prostie imensa. Ea este astupata de o clapeta actzionata de un termostat cu intrarea printr-un tub subtzire prin care este "hranit" cu aerul de intrare. Cred ca atunci cand aerul exterior este foarte rece, clapeta este deschisa pt a putea furniza aer ceva mai cald de pe langa motor si a aduce aerul de intrare la o temperatura acceptabila. La temperatura la care am desfacut eu acea pipa, clapeta de admisie era inchisa. Nu am incercat sa o pun in congelator sa vad ce se intampla, pt ca nu aveam mult timp. La alte modele intrarea aceasta secundara este direct in carcasa filtrului.

Avand in vedere ca la mine este asa, nu prea pot inlocui admisia standard cu ceva mai gros fara sa elimin acel tronson de reglare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a fi offtopic, postez aici poza cu intrarea stock de la fabia, caci este threadul cel mai complex despre filtre de aer pe care l-am gasit. Am lamurit functzionalitatea snorkel-ului. Clapeta si termostatul care o actzioneaza este desigur in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sal. vreau si eu sa-mi schimb filtrul de aer stock pe unul sport, dar am citeva nelamuriri........daca schimb filtrul cu unul conic sport cum ramine cu gaura de la motor pe unde iese aerul cald :) ................nu are nimik daca ramane goala!adica pot sa o las fara nici un furtun pe ea?

daca schimb filtrul imi mai trebuie ceva?........( o teava din plastic care vine pe gura de aer de la motor si se termina cu filtrul conic? )

conteaza forma filtrului....pentru ca am vazut ca sunt diferite ....conic...etc.

daca poate sa-mi spuna cineva de unde pot sa cumpar filtru sport!!!!!

orice parere e bine venita! :)

mersi anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

E bine oare sa montam aceste filtre? Parerea mea e ca nu, deoarece daca privim la lumina prin stratul de carbon ce ar trebui sa filtreze aerul veti observa ca se cam vede prin el, ca sa nu va zic cum se vede la lupa, comparativ cu filtrul original de hartie! Deci, microparticulele si praful din tara noastra cea curata ar cam patrunde in motor! Cum credeti ca vor arata supapele, cilindrii, pistoanele si segmentii dupa ce au lucrat ceva timp cu aer nefiltrat? Sa nu mai vorbim de ce se poate intampla intr-un turbo compresor!

Mentionez ca filtrul studiat era K&N USA ca nu lucram cu turcisme!

Voi ce parere aveti? Astept raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut...o intrebare de la un incepator:cum se obtine un sound mai turbat,mai sport de la un filtru sport???

Mentionez ca am filtru sport K&N ca cel original(dreptunghiular)...

Ms anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e bine sau nu pt motor un filtru sport..? am inteles ca motoru cam inghite mult praf cu unul sport fatza de unul stock

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e bine sau nu pt motor un filtru sport..? am inteles ca motoru cam inghite mult praf cu unul sport fatza de unul stock

praf destul, dar problema cu aerul cald pe care il trage din incinta motorului nu il pui la socoteala??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce m-a convins pe mine sa nu imi pun filtru sport :

Masina verificata pe dyno este un Golf 3 1.8.

Rezultatele sunt asa:

Cu filtru original(nou, nu cel folosit) : 68.6kw = 91.95cp

Cu filtru sport conic: 69.8kw = 93.56cp

Adica o crestere cu 1.6cp folosind filtru sport conic, avand in vedere toti factorii eu am zis ca nu merita. La motorul meu de 75cp, o sa am o crestere de cca. 1cp, si mai degraba bag niste bani in intretinerea motorului si cred ca reinvii mai multi cai decat cu artificii d'astea "sport", e mai sanatos asa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o intrebare (prosteasca poate). Nu as putea sa las si filtru original si filtru sport pe motor?, ca fara plasticaraie motorul arata foarte ciudat. Am motor de 1.4 merita sa pun filtru sport, sau mai rau ii fac?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

oare dc spune filtru sport......... clar ptr masinile de competitie care au motoareputernice si care sunt folosite la capacitate maxima. ca tot omu eu nu cred ca merge cineva prin oras cu un benzinar tot la 6000rpm sa il foloseasca la capacitate maxima plus praful made in ro care il inghite saracul motor nemtzezc. eu unul am tot un motor de 1.4 si sincer as cumpara un filtru dar sa fie de aceeasi forma cu cea stoc si am gasit la k&n pretul este undeva la 340 ron pe cand un filtru conic ptr acelasi tip de motor e 210 ron. stau si ma gandesc dc sa dau atatia bani pe unul de k&n care necesita curatzare etc cand pot cumpara unul de champion si ajung undeva la 25 ron mai bine il schimb la 6 luni si e mai bine ptr motor. ideile sunt impartite eu unul la concluzia asta am ajuns iar decizia ii apartine fiecaruia in parte. daca deranjez pe cineva imi retrag cuvintele si rog un moderator sa stearga postu' :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu filtru sport conic pe golful meu 1.8 90 cai; masina e a mea de un an si imediat dupa achizitionare i-am pus filtrul sport, merge fara probleme, sunetul in sarcina e "mai mult decat placut" colaborat cu toba care este si ea sport.. puterea mai mare la motor intradevar nu se prea simte ... dar inca cazul meu e vorba de sunet acolo am dar mai multa atentie... cat despre praf si aerul cald nu stiu ce zic ... filtrul pe interior este super curat (ca nou)...

Modificat de Dj_JOY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

........va spun din propria mea experienta..........inainte sa am golf am avut dacie pe care am pus filtru conic, singura diferenta era la raspunsul acceleratiei, dar problemele erau altele mai costisitoare, cand am schimbat set motorul am ramas uimit cat de murdare erau supapele...era depusa o calamina maronie si nu cred ca era de la benzina pentru ca, chiar aici am avut grija sa nu bag orice benzina..........Recomandarea mea e: nu merita la noi in romania, la drumurile pline cu praf si gropi, eu chiar as mai pune inca un filtru daca s-ar putea sa filtreze cat mai bine aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!