Jump to content

Montare Xenon Aftermarket Pe B6


laur
 Share

Postare recomandată

Eu nu sunt specialist in acest domeniu, dar sunt absolut convins ca tu gresesti. Curentul care trece printr-un consumator nu este stabilit de sursa de curent, ci de rezistenta interna a consumatorului. El nu poate depasi curentul maxim generat de sursa, insa daca sursa este capabila sa genereze un curent mai mare nu are nici o importanta pentru consumator. Eu asa am invatat la scoala, nu am studii aprofundate in acest domeniu, iar daca gresesc sper sa mi se explice unde o fac.

Daca ar fi cum spui tu inseamna ca daca ai inlocui un bec de 55 W din far cu unul de 5 W de pozitie, inseamna ca ultimul s-ar arde, ca ar trece un curent prea mare prin el. :) Eu nu vad lucrurile asa. Sursa de curent nu poate fi asociata cu o pompa de apa, iar firele de curent cu niste tevi..

 

Pentru scanare vezi aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea cu interzicerea a aparut din textul asta de lege (nu mai stiu exact articolul): "Este interzisa orice modificare neautorizata la instalatia de iluminare". Referitor la exemplele pe care le-ai dat, nu cunosc detalii, nu stiu cum a rezolvat producatorul deficientele; cel mai probabil prin proiectarea corespunzatoare a blocului optic. Stiu ca Laguna 1 avea faruri cu xenon fara lupa, deci concentrarea fascicolului de lumina se realiza prin proiectarea speciala a blocului optic. Obligativitatea spalatorului deriva din faptul ca mizeria de pe far, si gheata care se formeaza iarna pentru ca descarcarea in gaz nu dezvolta caldura, blocheaza si/sau deviaza fascicolul de lumina, transformand farul cu xenon in lumanare (jenant pentru sofer) sau in proiector de stadion (jenant pentru ceilalti participanti la trafic). Lupa si spalatorul nu au nimic in comun. Eu am pus spalator de faruri pe Logan, fara sa am xenon sau lupe, din comoditate, ca sa nu opresc sa-mi spal farurile atunci cand sunt pline de mizerie.

 

Nu am vazut nicio certificare RAR sau SAE pe kiturile xenon aftermarket, pe care de altfel nu le-am vazut in niciun magazin. Si ARR-ul are treaba cu transportatorii, RAR-ul fiind cel care se ocupa cu controalele tehnice in trafic (alaturi de politie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@warp78 imi pare rau dar gresesti cel putin in privinta afirmatiilor legate de consum si intesitatea curentului electric.

In primul rand, ce a spus Valentin este corect. Tine cont ca daca P=UxI atunci I=P/U.

 

Circuitele sunt proiectate ca sa reziste la un curent maxim si la o putere maxima. Daca cerintele sunt reduse, circuitul electric functioneaza fara probleme. Imagineaza-ti ca circuitul electric in casa este proiectat sa accepte un curent pe prize de max 20 amperi si tu alimentezi un radio care consuma cateva zece de miliamperi. Ce ar insemna atunci, ca trebuie sa se arda circuitul casei pentru ca trebuie sa disipe energia calorica generata prin efectul Joule data de o diferenta de consum?

 

In al-2-lea rand, numitele "balasturi" sunt ridicatoare de tensiune care se folosesc de circuite in comutatie si numai avem o simpla inductanta, drosell, cum sunt la becurile de pe strada. Inductantele intr-adevar genereaza un curent invers la cuplarea tensiunii pe ele, dar numai este cazul aici si chiar si acest fenomen se poate elimina cupland o dioda in paralel cu inductanta respectiva (acest lucru se face pe bobinele releelor de ex pt a nu arde driverul acelui releu).

 

Rezistentele se folosesc la LED-uri pentru a simula un consum mai mare necesar pentru a nu activa mesajele care arata ca bec-ul este ars. Un rezistor opune "rezistenta" trecerii curentului electric si disipa puterea respectiva sub forma de caldura astfel simuland un consum mai mare.

 

LE: Ca sa ma folosesc de comparatia lui Valentin, poti echivala tensiunea electrica cu viteza cu care circula apa prin acea teava si intensitatea curentului electric, adica "amperajul" cu cate molecule de apa "alearga" umar la umar, simultan prin sectiunea tevii de apa. Viteza acelor molecule de apa cuplata cu numarul lor, da "puterea" lor. :)

Problema apare cand viteza "apei" este prea mare ... atunci de regula se rupe cate ceva.

O rezistenta o poti echivala cu un burete bagat in teava cu apa. Cu cat buretele are mai putini pori cu atat apa trece mai putina dar buretele este tot mai solicitat si daca se depaseste o anumta limita, buretele se rupe.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mars01: rezistentele se folosesc in serie cu LED-urile pentru a limita curentul ce trece prin acestea la o valoare mai mult sau mai putin optima: daca e prea mica, atunci LED-ul arde foarte slab sau nu se aprinde; daca e prea mare, atunci LED-ul arde foarte puternic si se poate distruge (instantaneu sau prematur).

 

In privinta ridicatoarelor de tensiune, retin din vremuri de mai demult ca unele montaje de turometre electronice sau de aprinderi electronice se protejau cu o dioda Zenner conectata intr-un anume mod in circuit, tocmai pentru a evita varfurile distructive de tensiune ce puteau sa apara din sistemul de aprindere. Asa si in cazul balasturilor de la xenoane, unde protectia, sub orice forma ar fi ea, lipseste in 99% din cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EWS, teoretic LED-urile cer un anumit un curent prin ele insele functie de procedeul de fabricatie. Totodata LED-urile au un parametru numit Vdrop si este vorba de caderea de tensiune pe ele (este data de rezistenta interna a acelui LED si de curentul maxim consumat). Rezistenta cuplata in serie cu LED-ul permite reducerea tensiunii la bornele LED-ului astfel incat acesta sa nu se arda depasind tensiunea maxima pe bornele lui.

 

De ex. Avem un LED clasic de 5mA care are un Vdrop de 2V (parametri de catalog). Vrem sa il alimentam la 12V. E clar ca trebuie redusa tensiunea la bornele lui cu 10V astfel incat sa aiba la borne in circuit maxim 2V (este vorba de una dintre legile lui Kirchoff, 1 sau 2 nu imi mai aduc aminte exact). Atunci cum LED-ul are nevoie de 5mA si atat va trage el, vom dimensiona rezistenta asa: R=U/I => R (ohmi) = 10 (volti) / 0.005 (amperi) = 2000 ohmi = 2kilohmi. La tensiunea de 10V am ajuns scazand din tensiunea de alimentare, tensiunea de pe LED adica Vdrop (parametru constructiv al LED-ului si se obtine din datasheet-ul acelui LED). [10=12-2]

 

In concluzie: LED-ul se arde cand este alimentat la o tensiune prea mare si nu pentru ca ii oferim curent prea mare. El consuma atata curent cat poate, dar nu mai mult decat poate oferi sursa de alimentare.

 

De fapt cand se adauga o rezistenta pentru eliminarea erorii de bec ars, se pune in paralel cu LED-ul si este dimensionata la un curent care sa dea o putere suficienta incat sa pacaleasca circuitul de test.

 

Intra-devar se folosesc si diode stabilizatoare de tensiune Zenner ca si protectii la varfuri de supratensiune. Pentru tensiuni mai mari se folosesc MOV-uri (metal oxid varistor).

 

OFF-TOPIC: Felicitari Valentin, acum am vazut ca faci parte din echipa moderatorilor !!!

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  EWS - nu sunt un tip polemic, spun din ce vad, nu din presupuneri. Sunt in germania de 3 ani, si sofer pe tir, sclav printre straini, si da mor cand vad ca noi romanii ne lasam calcati in picioare de institutiile statului, ca asa vor ei. Aici afara nu este problema cu xenon AM, dar nici nu vezi montate pe faruri fara lupa. Intai sa ma ajute dumnezeu sa iau masina, ca dupa exact aici ma gandesc sa montez instalatia.

 

    Uite aici doua exemple rapide, de modificari facute in curte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no offence. exemple de modificari da.

ca sunt legale eu nu inteleg nimic din exemplele astea.

parerea mea e ca uscaturi sunt in toate padurile. la noi la romani mai mult decat la altii poate, ca legile sunt permisive.

 

daca imi dai exemplu aceste doua videoclipuri, da-mi (daca poti) exemplu de cati km au circulat pe acolo si cate amenzi au primit sau nu cu aceste modificari. atunci sunt de acord cu tine. pana atunci.... nu prea cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@warp78: eu nu te contrez din dorinta de a polemiza. Ceea ce spui tu nu e corect, conform informatiilor pe care le detin eu, inclusiv despre legislatia din Germania, desi eu nu sunt (inca) acolo.

 

O sa iti dau un exemplu: in Germania stiu din surse sigure ca e posibil sa faci o schimbare de motor astfel incat o masina Euro 2 spre exemplu, sa devina Euro 5. Vazusem o poza mai demult cu un brief pe care scria o caruta de omologari la ceva Renault parca, toate agreate de TUV. Era nebunie: arcuri, amortizoare, motor turbo din motor aspirat, faruri parca, stopuri de la bec la led, ceva de genul asta. Retine: TOATE cu stampila TUV. Du-te si fa la noi asa ceva. Nu se poate. Astea-s legile. Bune, proaste, astea sunt.

 

Sincer, ma indoiesc ca in Germania instalarea becurilor HID in faruri concepute pentru becuri cu halogen este legala. Aici n-am nicio informatie, poate ca e posibil, poate ca nu e posibil. In schimb, in Anglia stiu SIGUR ca nu ai voie sa faci asa ceva, desi EXISTA MULTI care au facut asta. Daca-i prinde vreun control isi iau adio de la MOT, iar ca sa treaca MOT-ul cand le vine randul, trebuie sa scoata (si scot) xenoanele si le inlocuiesc cu becuri standard. Pentru ca acolo nu merge cu spaga si daca inspectorul a deschis capota si a vazut balasturi unde nu trebuie sa existe, l-a respins din start.

 

Iti mai dau un exemplu, de data asta de la noi: pozitiile albastre in faruri. Stiu caz povestit de insusi politistul care a trait intamplarea, cand l-a oprit pe copilul unui icsulescu, prieten de familie de altfel, si l-a pus sa inlocuiasca becurile albastre din pozitii cu unele normale. N-a avut, asa ca i-a luat talonul si i-a dat amenda si l-a sunat pe taica-su si i-a zis ca l-a prins pe copil cu becuri albastre in pozitii, nu a putut sa le inlocuiasca si i-a luat talonul. Pentru ca lumina albastra au dreptul sa foloseasca masinile de politie, jandarmerie si ambulanta (si asta cand sunt in misiune), nu cele ale civililor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Mars01. ai dreptate, si scuzele de rigoare tuturor. Am uitat ca matematica la orle tarzii nu se face. ! :001:  Idea per total ramane aceasi, dar bineinteles, cu alte valori. Poate gresesc, dar POATE.  Si da la RAR, ma gandeam, dar vezi tu defect profesional cu ARR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi cei cu pozitiile albastre sunt sub acoperire, sau nu va-ti prins inca :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Nu pot sa spun de amenzi pentru ca, nu lucrez inca la politie. Glumesc. Este cea ce vad pe strazi pe aici, iar cand stai pe drum in fiecare zii, ajungi sa-ti dai seama cand esti oprit cam care ar fi motivul. La fel cum tu iti dai seama in trafic cand unul depaseste viteza, fara sa te uit la vitezometru, la fel si eu stiu motivele. In fine, legea romaneasca este interpretabila, si de aici multitudinea de idei pro-contra.

    Integratul cu probleme la passat se arde, la fel dupa parerea mea, pe motivele sus mentionate, principal ca este un circuit inchis. Se pare ca eu percep fizica altfel :D

    Multumesc lui Valentin pentru link.

    EWS - sunt de acord cu ledurile albastre, este culore rezervata. In anglia iti ei amenda, daca nu ai lichid la stergatoare, ce pretentii sa mai ai la alte lucruri.

                 Drumuri bune tuturo, ca trebuie sa mai si mananc :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Integratul se arde din cauza tensiunii mari de 27oooV care se induce in instalatia amsinii. Nu are treaba cu calculele total gresite care le faci tu. Daca printr-un bec de far trec 5A si in lucul lui pun unul de pozitie, ia ghici, nu o sa treaca 5A pe acolo ci doar vreo 300mA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Da, am citit, m-am documentat, si logica mea, care nu prea a fost logica :tuktuk: , nu a functionat. Pe de alta parte, am mai si insistat. Va rog sa-mi acceptati scuzele.

    Ps: am plecat de la o idee care, acum am aflat, se gaseste doar la circuitele de 24V, cu amperajii aferenti 200+. Se numesc circuite braker, clar folosite la camione.

Daca un moderator considera necesar, se pot sterge posturile respective.    Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Am un passat B6 highline cu xenon si adaptive din fabrica si urmatoarea problema:

 

de cateva luni de zile faza lunga pe farul din dreapta nu imi mai functioneaza, si am martor aprins in bord. Iar faza scurta pe farul stanga se mai stinge asa, cand are ea chef.

Nu as vrea sa cumpar becurile originale, care am inteles ca sunt destul de scumpe. Care ar fi solutia cea mai potrivita?

 

Exista becuri H4 si pt mine aftermarket sau mi ar functiona chiar o instalatie after market? S-ar potrivi si la mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pacat sa macelaresti o instalatie bi xenon OEM.

 

Instalatia OEM merge cu becuri D1S - nu ai cum sa-i bagi H4 in ea si in plus nu-ti permite nici instalatia electrica.

 

Becuri Osram D1S - sunt pana in 400 lei - perechea - cumpara asa ceva si nu o sa iti para rau.

 

cele chinezesti sunt in jurul la 100 lei setul.... nu as pune asa ceva, dar asta tu decizi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspuns Florin, intradevar chiar e pacat sa-i pun chinezarie in ea, de asta am si intrebat care e cea mai ok solutie.400 ron chiar nu sunt o avere pentru confortul si siguranta care ti-o asigura..Acum ramane sa ma interesez de unde as putea lua aceste becuri Osram D1S...ma mai poti ajuta cu o idee?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

MENTIONEZ CA NU SI NICI NU AM AVUT NICI O IDEE CARE E TREABA CU XENOANELE DE ACEEA VA INTREB PE VOI.

 

Pe timp de noapte faza scurta parca nici nu e pornita ( era mult mai luminoasa pe fostul vw golf 3 cu h4 halogen) de aceea:

Vreau sa imi montex kit xenon pe passat b6 1.9tdi 2006. Nelamurirea mea este: 6000k sau 8000k?? Vreau sa fie un raport decet intre o culoare frumoasa albastruie si luminozitate (FARA SA FIE DERANJANTA PENTRU CEILALTI PARTICIPANTI LA TRAFIC). Vor fii montate doar pe faza scurta (Lupa).

 

Luand in considerare cele mentionate mai sus tint spre cele de 8000k deoarece au o tenta albastruie mai proeminenta prin urmare luminozitate mai scazuta si mai putin deranjanta pt ceilalti datorita culorii.

 

Voi ce sfat imi dati?

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe 6000k, daca depasesti aceasta cifra, vei vedea prost pe timp urat cum ar fi ploaie, zapada, asfalt de proasta calitate(lucios, ud)....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand 4300K -arata f. OK, dar si vezi mult mai bine. La 6000K sunt deja albastre tare si nu vezi bine cu ele. Mi-am montat la fostul meu B5.5 de 6000 si le-am schimbat apoi de 4300.

Xenoanele originale de pe VW sunt de 4300K.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vecinul meu are de 4300k si au o tenta galbuie... de aceea as merge pe 6000k...din cate vad aici 8000 sunt prea alastre si in plus .. sunt sanse sa fiu oprit de politie..

Modificat de EaglePk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6000k nu sunt albastre, chiar deloc.acum nu stiu cum sunt alea din romania, dar in italia cele de 6000 k sunt albe gheata cu putina tenta albastra, dar foarte putina.

 

Uite si 2 exemple:

Prima masina e cu 8000k

http://img248.imageshack.us/img248/1584/41853010818905264202944.jpg

 

A doua este cu 6000k

http://img689.imageshack.us/img689/4591/42249310819367264156790.jpg

 

Astea le-am avut eu, intradevar alea de 8000k erau mai proaste

Modificat de razvan3c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre 4300 si 6000 mai gasesti un nivel....5k- s-ar putea sa fie exact ceea ce cauti. Diferente apar chiar si la aceeasi tempertura in functie de producator, daca nu sunt originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat temperatura de culoare este mai mica, cu atat vezi mai  bine. Eu am avut 6000 si le-am dat jos ca nu eram multumit cum vedeam cu ele cand ploua sau pe ceata. Eram convins ca nu imi voi mai monta xenon niciodata. Cand era uscat asfaltul se vedea foarte bine, dar cand era ud imi blestemam zilele. Un prieten mi-a dat cu imprumut 2 becuri de 4300K (balasturile le aveam pe masina), si cand am iesit pe ploaie erau alte faruri parca - iar la B5.5 se stie ca vad prost farurile cu lupa.

Acum - eu ti-am zis ce am patit eu. Tu decizi daca vrei sa vezi mai bine sau doar sa arati mai bine

Aaa...si apropo...4300K e un alb pur. 3500K au o tenta usor galbuie, si se monteaza pe proiectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!