Jump to content

Fum mult


Thheo
 Share

Postare recomandată

acelasi Golf am si eu, acelasi motor, aceleasi simptome aveam pana cand i-am curatat (apoi schimbat) filtrul de aer. Dupa cativa Km (timp in care s-a curatat circuitul de evacuare de cenusile anterioare), motorul nu mai scoate nici un pic de fum si ,,trage" la fel de bine ca si inainte. Mentionez ca al meu are 175.000 km reali, deci al tau ar trebui sa nu aiba nici un fel de simptom de acest fel. NU are nici o legatura schimbatul curelei; daca ar fi fost montata eronat nu ar fi functionat deloc ... Asa ca ... zic sa-ti verifici mai intai filtrul de aer ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Thheo

    17

  • mursielagro13

    13

  • ender

    11

  • andREI

    8

[SK][HTP]Daniel

Mersi pt. informatii...am sa verific si filtrul...:lol:. Ar fi bine daca ar fi (numai) asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[SK][HTP]Daniel

Oki_doki...am rezolvat-o pina la urma. :( Nemaiavind rabdare pin la programarea de miine, am fost la acelasi service la care s-a montat cureaua, si dupa ce a fost pusa pe rampa s-a descoperit ca un manshon de la galerie fusese smuls pur si simplu...in mod sigur de la unul din bolovanii de care o lovisem pe respectivul drum de tzara(nu eu, dar oricum, eram si eu in masina).

Mie nu mi-a venit sa cred ca era numai de la asta, dar acum aparent merge foarte bine, trage, si nu mai scoate nici fum...sa speram ca nu mai e si altceva. Oricum o s-o ducem si la reprezentanta sa i se faca un test mai in detaliu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

era aer fals si se pacalea si injecta motorina. Fumul scos de tine in forja era motorina nearsa. E bine ca a fost doar atat. (am patit si eu o data pe niste noroaie cu gropi mergand incet sa lovesc in flansa de plastic care a lovit tubulatura de la intercooler si s-a deschis putin circuitul acolo. Masina tragea foarte bine dar in full throtle scotea fum rau) Bine ca s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel am patit si eu, numai ca la mine s-a spart un furtun din acela gros de la admisie... sau sa fi fost din alta parte? oricum undeva in stanga fata cum stai la volan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Va salut!

Aveti idee , am o octavia TDI 110 cai, daca o calc binisor in trapta 3 si-i pe la 2500 ture de ajung la 100-110 km/ora, scoate fum negru, cam multicel.

Daca masina stationeaza si o turez in gol pana la 3500-4000 ture nu scoate pic de fum.

multumesc

cata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai..in sarcina e cam normal sa scoata fum.

<{POST_SNAPBACK}>

dar dar cat?

Am inteles ca daca scoate mult fum poate termina catalizatorul. Se poate testa ceva cu VAG-COM ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar dar cat?

Am inteles ca daca scoate mult fum poate termina catalizatorul. Se poate testa ceva cu VAG-COM ul?

Pai hai sa o luam pas cu pas:

1.Fumul negru este in general motorina nearsa. Cum putina lume stie, motorul diesel nu functioneaza cu "amestec" (am pus ghilimele) fix ca la benzinare (1:16 sau asa ceva...) ci variabil intre 1:200 si 1:10 (plaja larga - valori informative).

Totusi raportul nu prea poate depasi limitele acestea pentru o buna functionare.

Daca iese fum negru mult intr-o situatie atunci e motorina nearsa cauzata ori de prea multa motorina ori prea putin aer ori motorina prost pulverizata ori fazele distributiei nu sunt setate corect.

2. Prea putin aer:

a) turbina nu pompeaza suficient aer sau nu raspunde corect la comanda ECU

B) exista neetanseitati pe admisia de aer post-turbo

c) MAF-ul (debitmetrul de aer) citeste gresit fluxul de aer intrat in motor si ECU comanda gresit injectia de motorina

3. Prea multa motorina (in raport cu aerul din cilindii) - FOARTE RAR

a) injectoarele inchid tarziu

B) setari gresite pompa

c) Cip tuning prea agresiv sau tuning box reglat pe prea mult

d) alte modificari la pompa de injectie sau la comanda acesteia

4. Motorina prost pulverizata

a) injectoare decalibrate

B) presiune prea mica in pompa de injectie

c) injectoare cu duze prea mari - FOARTE RAR

5. Avansul injectiei / distributia setata incorect

trebuie sa fie in plaja admisa , preferabil in jumatatea superioara = avans devreme nu tarziu

==============

Ce poti verifica, cum si in ce ordine.

Daca e vorba de un TDI dupa 1997 (inclusiv 1997) e foarte probabil sa ai un MAF Bosch. Acesta este situat imediat dupa fltrul de aer, este negru, cilindric si scrie marca pe el. Debitmetrele Bosch au o reputatie cam proasta de a se defecta.

Acesta se verifica cu VAG-COM logand MAF Request/MAF Actual

Apoi m-as uita cu ochiu' daca exista vreo pierdere de aer post-turbo. Te uiti la furtunurile groase care merg de la motor la intercooler si inapoi. Daca undeva vezi ulei scurs pe acolo scapa aer. O sa ma intrebati pai daca e ulei de ce cred ca scapa aer? Pentru ca aerul ce trece pe acolo are vapori de ulei. In general o pierdere de presiune o vezi relativ repede.

As verifica cu VAG-COM Intake Manifol Pressure Actual / Requested pentru a vedea cat vrea ECU si cat obtine. (presiunea de supraalimentare)

In sfarsit, m-as uita la avansul DINAMIC tot cu VAG-COM sa vad daca este in parametrii.

Alte verificari sunt mai complexe (de exemplu testat injectoare pe banc) s.a.m.d.

PS: Nu este normal sa scoata fum vizibl de catre sofer in sarcina

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru informatii, o sa incerc maine la service.

Daca o calc incetisor nu vad fum in spate;iese numai daca o calc brusc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru informatii, o sa incerc maine la service.

Daca o calc incetisor nu vad fum in spate;iese numai daca o calc brusc

Normal ca daca o calci finutz atunci motorul va fi in sarcina slaba, altfel va fi in sarcina puternica. De aici si fumul tau. In service...hm...... nu vreau sa sune pesisimist sau .. dar ma indoiesc ca sunt multe service-uri care sa bibileasca masina sa gaseasca problema ta. La ce service te duci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu o problema poate ma poate ajuta cineva. Am un Passat care a suferit un chiptuning. Nu stiu daca este de la el sau nu dar cand apas pedala de acceleratie mai tare,la demaraj,scoate foarte mult fum. Nu e nevoie s-o duc la turatii foarte mari

Poate e cineva care ma poate ajuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu ai o neetanseitate pe circuitul de aer post turbo. De obicei cand pierzi aer pe acolo apare fum / mult fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual verifica zona intercoolerului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi ceva. Cine a facut chiptuning-ul? Asa a facut de la inceput sau a inceput de curand? Ai lovit masina pe dedesubt cumva? Sau banuiesti ca ai fi atins-o? Se aude cumva un fasait in sarcina?

PS: Si pliz pe viitor problemele de motor posteaza-le in aria motorului masinii tale. Mai concret tu avand TDI posteaza la TDI Forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi ceva. Cine a facut chiptuning-ul? Asa a facut de la inceput sau a inceput de curand? Ai lovit masina pe dedesubt cumva? Sau banuiesti ca ai fi atins-o? Se aude cumva un fasait in sarcina?

PS: Si pliz pe viitor problemele de motor posteaza-le in aria motorului masinii tale. Mai concret tu avand TDI posteaza la TDI Forum.

ok.Asa o sa fac

Chiptuning-ul l-am facut la un prieten de-al tatalui meu.nu am lovit masina pe dedesubt.nu se aude fasait in sarcina de la turbina.Ideea e ca daca era de la turbina am inteles de la cineva ca scotea fum alb ori ea scoate fumul normal de motorina nu alb sau albastru de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar face fum de curand sau de cand ai facut chiptuning-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar face fum de curand sau de cand ai facut chiptuning-ul?

Cred ca decand am pus chip-ul.Dar nu a facut pana acum vreo 3-4 luni.De la ulei nu e pentru ca folosesc ulei 505 01 special pentru PD.Poate joia viitoare la intalnire vin si eu si daca are cineva poatem imi face si mie o diagnoza ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tuningul costa intr-o power box sa stii ca e posibil ca asta sa fie cauza. In cazul in care se face un chiptuning competent nu apar probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tuningul costa intr-o power box sa stii ca e posibil ca asta sa fie cauza. In cazul in care se face un chiptuning competent nu apar probleme.

Omu zicea ca e chip nu box. Deci... vedem next joi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am unichip la motor si am dus-o de la 90 cp la 120 cp. Am facut vreo 20.000 km de atunci si de ceva timp am observat ca atunci cand o calc la fund scoate fum. Am mai vazut asta la dieseluri. Ce se intampla? Ce solutii de rememdiere sunt?

Anybody?

Help! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai mers sub-turat in ultima vreme si s-a cam acumulat funingime pe evacuare. Calc-o ceva vreme pe coada si vezi daca se lasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am unichip la motor si am dus-o de la 90 cp la 120 cp. Am facut vreo 20.000 km de atunci si de ceva timp am observat ca atunci cand o calc la fund scoate fum. Am mai vazut asta la dieseluri. Ce se intampla? Ce solutii de rememdiere sunt?

Anybody?

Help! :)

La turbodiesel in general dupa modificari (si chiar fara) masina scoate fum in unele conditii.

S-a discutat de nenumarate ori pe aici ce si cum.Din cate am inteles eu are legatura cu lagul turbinei.

Adica : motorul nu are suficient aer sa arda motorina cand tu calci pedala la fund.Pana turbina atinge presiunea de care are nevoie motorul acesta da motorina cam nearsa pe tzeava.Cu cat ai turbina mai mare cu atat dureaza mai mult pana atinge turatia maxima.

In concluzie: daca il mai vezi pe cel din spate in retrovizoare esti in skema.

Daca nu il mai vezi incearca sa citesti ce scrie pe aici cu talpa de la turatii mici.

Sper ca am zis bine ce am zis. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ai amestecat turbo-lag-ul cu turbo-surge-ul.

Turbo-lag-ul nu are nimic de a face cu fumul din spate ci doar reprezinta latenta (intarzierea) cu care reactioneaza la parametrii optimi turbina la cresterea turatiilor motorului.

Turbo-surge-ul e mult mai periculos si apare in princ. la talpa puternica de la turatii prea mici (gen <1800 RPM). Nu m-as aventura pana la a va descrie exact ce se intampla, insa ca efecte va pot spune sigur ca se poate distruge fizic turbina (sparge axul, paletii, etc).

Ai cumva si scaderi de putere, de cand cu fumul asta ? verifica daca nu cumva furtunul de la turbo-IC a iesit sau s-a crapat. Am patit-o eu in mers si nu mai urca peste 90km/h si fum in spate ca in '77. Imi sarise furtunul de mai sus din colier.

Si dupa ce l-am schimbat, primul km inca a scos fum masina pt ca se pare ca ajunsese ulei pe evacuare (pp ca de pe IC). Apoi a revenit la starea ei perfecta de inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!