Jump to content

Fum mult


Thheo
 Share

Postare recomandată

Castrol SLX longlife ce grad SAE are? Nu cumva doar 0W30? Cele 0W30 sunt pentru economie de carburant(energy saving) nu pentru forja...

Eu totusi cred ca de la ulei s-a tras moartea turbinei, daca zici ca la rece nu ai omorat-o, ai lasat la idle motorul dupa forja... defect de fabricatie nu a fost ca nu se manifesta dupa ani de zile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Thheo

    17

  • mursielagro13

    13

  • ender

    11

  • andREI

    8

to r&d:

Daca motorul este fabricat cu tolerante foarte mici, pentru service variabil QG1, atunci uleiul pe care la folosit este cel recomandat de producator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la acelasi motor pentru diferite temperaturi si regimuri de lucru nu se recomanda diferite vascozitati? Oricum 0W30 este cunoscuta ca si energy saving.

Si uite ce zic cei de la VW...

LongLife Regime.

To obtain the most benefit from the LongLife service regime, the car should to be generally driven in a

style/condition of use listed below

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta daca vrei sa schimbi uleiul la max. 50.000 Km sau doi ani (conform cu manualul de diesel QG1).

Daca folosesti ulei pentru Variable Service si-l schimbi la 15.000 Km este mult mai bine decit daca pui ulei vw505.00 sau vw505.01 si schimbi la acelasi numar de Km. Dar numai in cazul unui motor codat QG1!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prima oara cand aud de aceasta codificare QGx .. daca imi spui si cum pot sa aflu ar fi best :scratch: Oricum masina eu am luat-o de noua si midocar a acceptat acest ulei la cererea mea ( pt. ca altfel vroiau sa imi bage TXT sau ceva.. nu mai tin minte ) si au verificat intr-o lista si doar asa au fost de acord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea de service, pe eticheta lipita pe coperta sau in portbagaj pe eticheta de la roata de rezerva. Printre codurile alfanumerice de acolo o sa gasesti aceasta informatie.

ESTE FOARTE IMPORTANT !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit ceva pe net ca ar fi scris pe "vehicle data sticker" .. asta e ala din portbagaj? faza e ca acum masina e la service si nu pot sa ma uit.. dar as da niste telefoane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am raspuns un minut mai devreme :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit ca ar avea codul QG0... astept recomandari cu explicatii pls :scratch:

( pt. ulei adica )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este trist dar adevarat! Cred ca asta este cauza principala pentru care s-a dus turbina. Uleiul pe care vroia Midocar sa-l puna in motor era cel recomandat de producator, si anume norma vw505.00, cred Castrol TXT Softec.

QG0 inseamna interval de service fix, daca bagi motorina non Euro la fiecare 7500Km. Daca bagi Euro3 (350ppm sulf) serviceul sa face la 15.000Km. In ambele cazuri uleiul este vw505.00 si este numai SAE 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la Castrol ai idee care e cel mai bun care respecta norma asta? TXT mi se pare prea ieftin :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In comparatie cu ce bagai tu (Castrol SLX II) toate uleiurile de pe piata sunt ieftine :scratch:

Lasind gluma la o parte, nu conteaza ce ulei bagi atita timp cit pe ambalaj scrie vw505.00 sau/si vw505.01

O sa vezi ca mai toate uleiurile cu aceasta norma sunt SAE 5w40

Uleiul folosit de tine pina acum era foarte subtire pentru motorul tau (SAE0w30).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cu toate astea aparent doar turbina a avut de suferit.. motorul are compresie egala in cilindri la nivel mare..

uf.. mai cercetez, multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citi Km are masina si de citi Km folosesti SLX-ul?

Cred ca o verificare a axei cu came nu strica

Care este consumul de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are 97.000km SLX folosesc de la 15.000km ( adica de la primul schimb de ulei ) iar ulei nu consuma deloc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am luat masina de la service astazi cu urmatorul bilantz:

69.000.000 lei pe factura ( din care 970EUR turbina .. in total au fost 45M lei piese si restul manopera plus consumabile.. ulei..etc ).

Uleiul care mi-a fost pus a fost pana la urma SLX 0w30 normal ( adica nu longlife ).. in rest nimic in neregula ba chiar mai mult mi se pare ca nu mai scoate fum negru ca inainte.

Am facut si ITP ca expirase si pic de fum n-a scos la turatie in gol .. inainte mai scotea.

Intre timp s-a mai gasit o belea la o bieleta de directie ( aproape iesise nuca din capatul dinspre caseta ) si am incheiat-o cu reparatile acum.

In orice caz ca si concluzie desi am dat acesti 59M am garantie 18 luni la piese, manopera. Asta ca sa stie toti cam cat ar duce o reparatie cu piese originale si la un dealer autorizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Midocar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
[SK][HTP]Daniel

:lol: Salut, pina acum am postat mai mult pe forumul Skoda(am o Fabia combi 1.2 HTP/2004), dar iata ca am si o problema cu nou achizitionatul Golf IV Variant de 1.9 TDI/90 CP al lui taica-miu.

Masina e luata de o saptamina, fab. 2001, are 95 k km la bord,e adusa din Germania cu carte de service, iar simptomele sint urmatoarele:

1. Desi initial cind a fost cumparata tragea foarte bine(am testat-o si eu), in toate vitezele, cu un demaraj excelent, dupa ce i s-a schimbat cureaua de distributie la un service local(nu la reprezentantza VW, tot acolo au mai fost schimbate si uleiul si filtrul de ulei), nu mai trage cum trebuie in treptele a IV-a si mai ales a V-a, la peste 120 km/h - adika e moale, nu mai are suflu peste 120. Sa fi fost oare cureaua montata prost? Cei de la service spuneau ca trebuie schimbate si intinzatoarele pt ea, dar la 3 mil unul mi se pare cam mult...

Trebuie sa mentionez si ca i s-a pus imediat dupa vizita la service si contrar recomandarilor mele si ale vinzatorului, motorina de la Petrom, de aia mai ieftina...:12: :-(

2. Tot dupa ce a fost alimentata cu motorina de Petrom, scoate un fum gros mai ales la cind accelerez(eu am mers in spatele Golfului in Fabie si am observat primul). I-am pus de la OMV vreo 20 l, peste cea de la Petrom(mai erau vreo 10 l din cea veche) dar tot fumul tot iese inca...:D

3. Masina a fost lovita taricel pe un drum de tzara de niste bolovani mai proeminenti, inainte de a fi dusa la service dar are scut si atunci nu a parut ca are nimic. Sa fie ceva afectat pe dedesubt?(catalizator, toba intermediara, finala?).

Cei de la service-ul particular cu pricina au testat-o cu un VAG COM(parca 155x, nu-s sigur) si nu a iesit nimic suspect, cel putin asha spun ei. Avind in vedere ca seful de acolo ne cunoaste, am motive sa cred ca au fost sinceri... :colors:

In fina astept raspunsurile voastre, 10x anticipat pt. ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu asta la un Golf III,am schimbat cureaua la un "meserias" in fata curtii si...cind plecam de la stop cei din spate nu mai vedeau ce culoare are stopul :lol: .Am mers la Porsche si s-a rezolvat imediat,adica mi-au reglat avansul.Daca mergi cu ea asa,chinui catalizatorul... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista urmatoarele cauze:

- aer insuficient datorat neetanseizarii corespunzatoare a tubulaturii de admisie demontata in timpul procesului de schimbare a curelei.

- conectori sau furtune de vacuum (valva EGR sau actuator turbina) uitate sa fie reconectate.

- avansul pompei dereglat puternic

si lucrul cel mai periculos, avansul mecanic dereglat. (acesta din urma este singugul care nu "se vede" la o diagnosticare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca sunt probleme de etansare pe admisie aer care sa nu fie detectate de VAG-COM.

Probabil avansul mecanic (static) este mult in afara specificatiilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[SK][HTP]Daniel

Ok, multzumesc pt. raspunsurile prompte. In 3 zile ajungem la reprezentanta pt. un diagnostic mai complet, plus o demontare-remontare a curelei de distributie(atunci e programarea). Sper ca acolo baietii sa rezolve problemele legate de neetanseizarea tubulaturii de admisie sau de conectorii mentionati de Andi, in caz ca exista. Am sa pun pe o lista totate cauzele mentionate de voi ca sa ma asigur ca nu se trece nimic cu vederea la verificari...

Ma intrebam oare, dupa ce-am citit citeva topikuri legate de MAF, nu ar putea fi si el un motiv? La aproape 100 kkm i-a cam venit vremea sa fie schimbat nu, si am citit ca simptomele tot cam alea-s. adika nu trage si scoate si fum...

Sau vreun segment sau manshon de la galerie, intre catalizator si toba, sa se fi dus, cind am atins bolovanii aia? :lol:

anyway, 10x and keep in touch... :D :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

100k km nu inseamna ca trebuie sa schimbi MAF. E adevarat ca unele MAFuri se duc (la 70k-80k-100k km) dar nu e o regula. Pe tester se poate verifica functionarea lui.

Inca o data. Nu o lua ca pe o regula defectarea MAFului la 100k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[SK][HTP]Daniel

Ok, :lol: am inteles dle Voinea, nici nu aveam de gind sa-l schimb daca nu era defect sau daca nu apar probleme din cauza lui... :ok: . Cunosc principiul "If ain't broken don;t fix it!" si oricum o cheltuial

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!