Jump to content

Fum mult


Thheo
 Share

Postare recomandată

Salut,

Story:

Dupa o forja prelungita la 200km/h pe o distanta de 200km la viteza maxima masina a pierdut putere. Am crezut ca a intrat in limp-mode asa

ca m-am oprit am repornit motoru insa nu nu mai aveam demaraj.. dupa

vreo 2-3 min. a inceput sa scoata fum mai ceva ca un trabant stricat ( fum alb ). Am reusit sa duc masina intr-o parcare si am observat ca pe

tzeava de esapament curge ulei ( sigur e ulei ). Intre timp se facuse noapte asa ca am dus masina cu o rampa acasa si de dimineata impreuna cu un prieten am pus-o la un VAG-COM insa nu am gasit nici o eroare. Uleiul pe joja era sub minim bine insa am pornit din nou motorul,

de data asta fara sa scoata fum dupa vreo 4-5 min. la idle a inceput sa toarne ulei pe esapament. La o analiza mai atenta ne-am dat seama ca nu se aude turbina nici daca accelerez la 2000rpm, de fapt motorul se aude ca un SDI.

Banuiesc deci, ca turbina s-a dus si va intreb daca stiti vreun service unde as putea incerca o reparatie de "lunga-durata" pt. turbina si de asemenea as vrea sa dau de cineva care sa stie sa se uite de implicatiile care le-a avut faptul ca a ajuns ulei in evacuare .. dar mi-e frica ca poate a bagat si in admisie si poate e vreun jeg acolo de nu se poate. Si poate mai stiti in cazul in care turbina e "dusa" daca nu merita mai mult achizitionarea unui alt tip de turbina ( mai sport ) decat astea originale.

Multumesc,

Teo

P.S. Masina este un VW Bora TDI 1.9 110CP ( motor AHF ) cu chiptuning

upsolute la 143CP ( teoretic )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Thheo

    17

  • mursielagro13

    13

  • ender

    11

  • andREI

    8

alinica2001

Pe langa cele de mai sus adaug faptul ca filtrul de aer era curat si ca am incercat basic settings in grupul 11 fara nici un rezultat. Presiunea in admisie este scazuta. Motorul nu mai trage . ECU nu are nici o eroare in el. Aproape sigur turbina este blocata.

Se poate reconditiona pe undeva turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand o sa intelegeti ca masinile diesel nu sunt masini sport???? Daca vrei forja cumpara una pe benzina....Seat Cupra (m-am uitat lung dupa ea azi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001

Cand o sa intelegi ca noul GOLF V a iesit in varianta "racing" cu motorizare diesel? Motorizare pe benzina inca nu au scos pentru varianta "racing" :-P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa stai linistit ca masina asta am luat-o de noua ( august 2000 ) si dupa ce am trecut de rodaj si-a vazut forja tot timpu si m-am bucurat f. bine de ea. Iar chiptuning are deja de 1 an jumate.. s-a intamplat ceva acum asta este. Topicul l-am deschis pt. o problema punctuala nu discutii de principiu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de parere ca s-a dus turbina. Din pacate nu stiu cat de bine se poate repara asa ceva la noi. Daca te duci la reprezentanta, mai mult ca sigur ca ti-o schimba cu una noua (costa foarte mult). Poti incerca eventual in strainatate (nu stiu cu cat succes, insa).

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa beneficiezi la maxim de avantajul unei alte turbine cam trebuie schimbat intercoolerul (cu unul montat frontal) si mai ales adaptate mapele de injectie pentru noua turbina. Apoi vei descoperi ca nu mai ai suficienta motorina injectata si va trebui sa schimbi duzele de la injectoare si pentru o pulverizare mai buna va trebui sa modifici si capul pompei de injectie (de 11mm in loc de cel original de 10mm).

Dupa aceste modificari la WOT, temperatura din camera de combustie a crescut foarte aproape de tolerantele componentelor si trebuie luate masuri de racire.....(si povestea poate continua mult)

Daca esti dispus sa investesti in masina sume mari, Go for It, altminteri ramai la turbina pe care o ai.

Grija in exploatare la regimurile tranzitorii (termice si de presiune), asa se distrug turbinele, sau daca modificarea mapelor nu a fost facuta corect (o crestere a duratei de injectie fara ajustarea avansului creste EGT-ul peste limitele termice ale turbinei).

Oricum iti recomand dupa remedierea problemei (inlocuieste turbina pentru ca la noi nu stiu de existenta unui atelier care sa schimbe lagarele si sa echilibreze turbina ulterior la tolerantele prescrise de fabricant - undeva la maxim 2G la 185.000 rpm daca imi aduc bine aminte) sa faci o masuratoare in sarcina "la sange".

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar fi bine sa cauti ceva second hand

Masini dezmembrate pe mobile.de sau asa ceva

E cam scumpa distractia oricum

Problema e ca daca iese ulei pe esapament inseamna ca si curge pe la turbina . si asta nu trebuia sa se intample ... paote fi spart axul turbinei !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandeam la alta turbina doar din motivul sa fie de calitate mai buna ( mai rezistenta ) si nu ca sa dea presiune mai tare... dar sa vad

intai sa ii fac o constatare sa fiu sigur ca nu sunt si alte "damages".

10x,

Teo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry pt. turbina ta care sigur sa dus, si bine ai venit in clubul distrugatorilor de turbine. :lol:

Am rezolvato si eu pe a mea tot la o forja zdravana pe autostrada, da aveam masina in garantie :)

Dupa remediere sa schimbi si conducta de ungere a tubinei care in timp isi micsoreaza diametrul interior din cauza depunerilor.

Multa bafta si sper sa remediezi rpd problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O turbina noua dar la schimb cu cea existenta costa la Midocar 970EUR,

una noua pur si simplu costa vreo 1500. In schimb am gasit pe net

la http://www.turbolader.net/en/ turbine STK si pretul este de 380EUR.

A auzit cineva de asta ceva? merita incercat? .. pretul mi se pare ok

si din cate m-am uitat pe site par sa faca teste dure cu ele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o turbina noua exact atata costa. a schimbat un prieten dupa forje de aproape 2 ani la o bora 1.9 tdi de 90cp.

din pacate masinile diesel nu sunt facute pentru a fi alergate ca unele pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
O turbina noua dar la schimb cu cea existenta costa la Midocar 970EUR,

una noua pur si simplu costa vreo 1500. In schimb am gasit pe net

la http://www.turbolader.net/en/ turbine STK si pretul este de 380EUR.

A auzit cineva de asta ceva? merita incercat? .. pretul mi se pare ok

si din cate m-am uitat pe site par sa faca teste dure cu ele..

la Sandtler a existat pe catalogul de anul trecut oferta de turbine (Garett_uri). O sa verific de la munca sa vad daca se mai pot aduce si anul asta. Preturi in jurul a 500euro TVA inclus (asa erau).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. io sunt :)

Btw.. nu vrea sa schimbe cineva data sistemului pe care este acest site?

e cu o ora in urma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai facut pana la urma ? Iei turbina STK sau una de la Midocar ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici pana acum nu am constatarea masinii :) .. la Midocar au avut probleme cu sistemul informatic ( nou instalat ) de evidenta la service si de-abia ieri a intrat de fapt.. astept pe Vineri necesaru de piese. Deocamdata am oferta de 970EUR de la midocar, vreo 500 de la una second-hand din dezmembrari si 380 asta STK... ma gandesc inca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie schimbat si catalizatorul, pt ca este plin cu ulei :)

Descrie te rog stilul de condus, adica la ce turatie schimbi vitezele (in treapta superioara) si care este turatia la care mergi in mod frecvent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a facut constatarea la Midocar, si o sa schimb turbina si alte tzevi pe acolo de ungere, insa in rest masina n-are nimic decat evacuarea plina de ulei. S-a facut testul de compresie si toti cilindri au intre 32 si 32.6 .. adica maxim. Mi s-a spus doar ca o sa se mai uite la cuzineti si axa cu came sa vada daca nu a fost afectata pt. ca a ramas doar 1L ulei in baie.

Ca stil de condus mentionez urmatoarele:

cand pornesc dimineata merg usor cu masina, schimb la 2200 fara sa accelerez brusc ( lin adica ) pana se incalzeste la 90 grade dupa care incep sa merg in stilul pedala la fund adica cat poate masina sa se duca atat se duce si apoi franez brusc :).. in afara de situatia cand sunt cu sotia si cu copilul in masina si atunci ii mai protejez.

Pe sosea in afara oraselor conduc la modul "primul pe sosea" adica la fel pedala la fund pana la viteza maxima si acolo stau pana beepaie detectorul de radar sau apare satul... so poti sa spui ca cam fortez lucrurile, dar iata ca motorul se prezinta bine ( aparent ) .. si mai are si chip de la Upsolute pana la 143CP. Cat despre turatia la care schimb treaba sta ca de obicei tot caut sa ma intrec cu unu cu altu si schimb la 3500 .. altfel chiar daca dau pedala la fund schimb la max. 3000. In mod "pasnic" tin motorul in jurul a 2000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca obisnuiesti sa opresti imediat motorul dupa o perioada mai mare de sarcina crescuta, uleiul care nu mai este pompat prin circuit se cocseaza pe lagarele turbinei supraincinse. Dupa cateva opriri de genul acesta deja lagarele nu mai sunt la parametrii initiali.

Intotdeuna trebuie lasata turbina sa se "racoreasca" cateva minute de mers linistit inainte de oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiam de chestia asta si totdeauna las motorul in idle cateva minute dupa ce merg asa.. chiar am avut grija cu acest aspect. Dupa ce o sa imi demonteze turbina poate o sa apara vreun amanunt sa spuna de ce s-a intamplat totusi.. daca nu asta este, n-a rezistat turbina asta si gata... doar ca ma costa cam mult ( aprox. 1600EUR )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stilul tau de condus este foarte benefic pentru motor si turbina doar daca este asociat cu un ulei sintetic vw505.00 sau vw505.01 sae5w40.

Singura explicatie pentru spartul 15VNT-ului este chip-ul. Sper ca adeptii tuning-ului sa nu sara pe mine :scratch:

ps. Sa nu uit, mersul in stilul tau nu este bun in conditii de altitudine mare (peste 1500m)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca ulei am folost intotdeauna doar Castrol SLX longlife service II pe care l-am inlocuit la 7500km in perioada de garantie si apoi la 15000km...

Chipul il am de 1 an si 9 luni si sincer sa fiu doar m-a facut sa "ranjesc" :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a ma repeta, dupa ce iti schimbi turbina, fa cateva masuratori la WOT (avans, cantitate injectata, MAP, MAF) ca sa fii sigur ca Chip-ul este corect configurat (in anumite cazuri, poate creste EGT-ul mult peste 1200

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul AHF este codat QG1?

Daca este QG2 sau QG0 uleiul pe care-l folosesti nu este bun!!!!!!

Andi are perfecta dreptate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!