Jump to content

Black Pearl GTI


fuscobal

Postare recomandată

Nu era compresie pe un cilindru. S-a desfacut chiulasa si s-a turnat benzina pe sus pentru a se observa daca curge pe la supape....a curs pe la supapele de la 3 din 4 cilindri !

Link către comentariu

S-a rectificat chiulasa si scaunele supapelor, s-au inlocuit ghidajele cu unele de pe alta masina prelucrate (noi nu se pot comanda decat cu tot cu chiulasa, ceea ce inseamna peste 1000E). Sper ca solutia sa fie si fiabila (nu stiu daca ghidajele noi sunt facute din acelasi aliaj sau au aceeasi rezistenta la uzura extrema cu cele pe care le aveam). Omul cu rectificarile zice ca ghidajele de pe motoarele mai noi de la VW sunt facute intentionat sa se uzeze in timp ca sa mai vanda si ei cate o chiulasa noua din cand in cand. Se pare ca problema se intampla oricum la un numar de km, indiferent daca mergi tare sau nu (la modelele mai vechi zice ca nu faceau joc decat foarte rar). O alta nedumerire pe care o am este ce se intampla acum dupa ce s-au luat la rectificare aproximativ 0.5mm pentru ca se modifica volumul camerei supapelor daca nu se foloseste o garnitura mai groasa cu 0.5mm care sa compenseze rectificarea iar o asemenea garnitura nu exista pe cod original (cota de reparatie) !

Link către comentariu

mai raschetezi din chiulasa, mai frezezi din pistoane si-l mai comprimi nitel ;)

Link către comentariu

0.5mm este maximul care se poate lua dintr-o chiulasa, deci daca mai patesc o data asa, trebuie alta chiulasa :(

Link către comentariu

daca ai nevoie de chiulasa, iti dau linkul unui magazin din germania, de unde am cumparat si eu in 2008 si merge perfect si acum. nou-nouta si super ok la bani. dar sa speram ca nu e cazul.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Masina este in sfarsit gata si pare a merge bine. Tremuratul la relanti este acolo in continuare dar mai redus ca inainte (se pare ca am ceva scapare de aer pe la racordul flexibil de la downpipe si poate fi de acolo). Trebuie sa mai fac o geometrie si un rodaj cat de repede iar apoi ma decid daca merg la Hungaroringul din 27-28oct !

Link către comentariu
  • 1 month later...

A sosit si eleronul Reverie iar picioarele sunt in curs de fabricare. La recomandarea celor de la Reverie am ales varianta mai mica de 150mm ca fiind mai potrivita pentru o masina cu tractiune fata. Lungimea si distanta dintre picioarele de prindere au fost facute la comanda si sunt de 1300mm, respectiv 515mm. Nu am cantarit inca eleronul dar estimez ca are 7-800 grame :) Ceva poze si date de apasare aerodinamica ale eleronului :

reverie8.jpg

Uploaded with ImageShack.us

reverie10.jpg

Uploaded with ImageShack.us

reverie12.jpg

Uploaded with ImageShack.us

reverie13.jpg

Uploaded with ImageShack.us

reverie14.jpg

Uploaded with ImageShack.us

reverie16.jpg

Uploaded with ImageShack.us

150mmreveriedata.jpg

Uploaded with ImageShack.us

PS1 : Apasarea aerodinamica este masurata in freestream (curent nealterat de aer), deci pe masina, valorile vor fi putin mai mici !

PS2 : Eficienta eleronului ar trebui sa fie destul de mare avand in vedere pozitionarea lui relativ la puntea spate !

Link către comentariu

Arata foarte pro eleronul, dar am o mica nedumerire, ce exact iti permite sa faci acest eleron ? Se poate regla sasiul sa aiba o tendinta supraviratorie mai mare luand in calcul forta de apasare la viteza data de eleron sau gresesc, si e vorba doar de stabilitate la viteze mari ?

Link către comentariu

Prin interpolare intre lungimile de 1245 si 1400mm, respectiv unghiuri de atac de aprox. 10 grade, se obtine o apasare de aproximativ 43kg la 100mph (160kmh). Din tunelul de vant un Golf GTI standard are -2kg pe fata si -37kg pe spate la 200kmh. Valorile negative implica lift, adica masina se ridica la viteze mari (majoritatea masinilor de strada patesc asta). Avand in vedere garda la sol mai mica cu 2-3cm si air-dam-ul fata, valorile masinii mele in acest moment ar trebui sa fie ceva mai bune, sa zicem +5kg pe fata si -30kg pe spate. Pentru a aduce la un numitor comun apasarea eleronului cu valorile din tunelul de vant ale masinii stock, trebuie calculata apasarea eleronului la 200kmh. 43kg*(200kmh2/160kmh^2)^ = 67kg . In situatia asta, la 200kmh, masina ar trebui sa aiba undeva intre 0 si 5kg downforce pe fata si 30-35kg pe spate (am scazut putin de la 37 pentru a compensa pierderea eficacitatii eleronului in aerul perturbat de insasi masina comparativ cu freestream !

PS : Pentru cei ce vor sa-si faca o idee asupra downforce-ul unei masini de strada vs un F1 sa zicem, la 200kmh eu as avea 1450kg si downforce total de 40kg (2.8% din masa masinii) iar o masina de formula 1 are 700kg si 1400kg downforce (200% din masa masinii !!!). Cred ca e usor de inteles de unde genereaza o masina de F1 g-urile incredibile pe viraje avand in vedere faptul ca cele 1400kg de downforce nu sunt generatoare de inertie :)

Arata foarte pro eleronul, dar am o mica nedumerire, ce exact iti permite sa faci acest eleron ? Se poate regla sasiul sa aiba o tendinta supraviratorie mai mare luand in calcul forta de apasare la viteza data de eleron sau gresesc, si e vorba doar de stabilitate la viteze mari ?

Eleronul este reglabil (se poate vedea dupa cele 3 gauri de la partea din spate a picioruselor de montare). De asemenea, tendinta de sub-supravirare se poate regla in cazul meu din sway-bars (3 pozitii de reglare pe fiecare), suspensie (10 pozitii de reglare pe fiecare), presiune pneuri !

Link către comentariu

Multumesc pentru raspuns, m-au lamurit cifrele date de tine, cu asa forta de apasare in plus fata de standard ar trebuii sa fie o mare imbunatatire la stabilitate pe viraje de viteza mare, presupun ca cel mai bine se va simti pe un circuit de tipul n-ring.

PS: Ma bucur sa aud ca ai rezolvat cu masina, avem doctor bun !

Link către comentariu

Suna mai mult decat bine ce-o sa faca eleronul asta! Sunt un pic nedumerit totusi: daca pe spate iti apasa cu 30-35 de kg si pe fata ramane cu 0, n-o sa ai probleme sa-ti plece fata sau se compenseaza cu greutatea mai mare a puntii fata? Intreb pentru ca habar n-am de chestii d-astea.

Link către comentariu

alexander, toate calculele de mai sus sunt grosolane in lipsa instrumentelor de masura sofisticate. In teorie voi avea mai mult pe spate dar si spatele este foarte usor, motiv pentru care la ultimul Hungaroring spatele pleca incontrolabil dupa primele 2-3 ture, ceea ce m-a facut sa cred ca gumele fata se incalzeau si incepeau sa muste iar cele spate ramaneau mult mai reci (din cauza pataniei cu motorul n-am avut timp sa mai masor temperaturile in pneuri imediat dupa iesirea la boxe). Daca apasarea este prea mare, pot pune eleronul la inclinare mai mica si echilibrez fortele. Deoarece nu am fost inspirat sa masor distantele dintre gauri si diametrele inainte de a duce masina la facut, am aproximat cu sublerul pe monitorul calculatorului dupa una din pozele de mai sus (poza in care se vad cele 3 gauri inclinate si gaura alungita de pe picioarele eleronului). Nu intelegeam cum poti roti eleronul folosind acele gauri si fara a face o gaura alungita si pe picioarele pe care le fabric eu dar m-a ajutat autocadul sa pricep :)

inclinare3pozitiisiungh.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Din poza se vede ca este posibil ca 2 puncte fixe aflate la distanta X pe piciorul fabricat de noi sa fie in oricare din cele 3 gauri rotunde cu conditia ca axa sa se roteasca dar sa si pivoteze in gaura alungita (cu erorile de rigoare datorate masuratorilor mele pe ecranul calculatorului > 107, 103.79 si 100.75 trebuie sa fie in realitate una si aceeasi valoare). Masurand unghiurile dintre ele, se vede ca intre pozitia minim si pozitia maxim avem cam 5 grade (nu am mai pus zecimale pentru a vedea unghiurile exacte). Initial stabilisem sa pun eleronul in asa fel incat la pozitia minima unghiul de atac sa fie 0 grade si eleronul sa fie ca si inexistent (downforce si drag). Totusi, dupa ce am facut schita, mi-am dat seama ca daca pun 0 la minim, la maxim voi avea doar 5 grade ceea ce nu este suficient. Astfel, voi pleca cu minimul de la 4-5 grade, astfel incat maximul sa ajunga la 9-10 grade. Drag-ul si puterea absorbita de acest eleron nu sunt oricum de speriat (cam 3kg si 2CP)

Link către comentariu
  • 2 months later...

Revin cu un mic update. Eleronul nu a fost inca montat dar s-a scos prelungirea din plastic a haionului (prezenta doar la GTI) si s-a facut o rigidizare serioasa a tablei in zona in care vor fi montate picioarele. Acea prelungire de plastic avea nu mai putin de 2.2Kg iar eleronul de carbon are 0.95Kg. Cu adaugarea celor 2 picioare din aluminiu sper sa pun la loc cam ce am scos si sa raman pe 0. Recent am facut un sablon al sectiunii eleronului si al placutei de prindere cu scopul de a gasi relatia (unghiurile) dintre gaurile de pe placuta de prindere si linia mediana a sectiunii eleronului ce da inclinarea acestuia. Cu acest sablon urma sa stabilesc pozitia/dimensiunea celor 2 gauri de pe picioarele ce trebuie fabricate astfel incat reglajul eleronului sa fie in plaja dorita de mine. Astfel, din literatura de specialitate, rezulta ca eleronul nu trebuie sa depaseasca un unghi fata de directia fluxului de aer de 14-16 grade, moment dupa care apare separatia fluxurilor de aer ce trec pe sub si respectiv deasupra eleronului (din acest punct downforce-ul incepe sa scada iar drag-ul creste destul de mult). Pozele :

1) Dintr-o imagine a unui Golf 5 GTI in tunelul de vant am aproximat faptul ca fluxul de aer ce trece pe deasupra masinii face cu orizontala un unghi de aproximativ 3.7 grade, ceea ce inseamna ca un eleron amplasat perfect orizontal nu are de fapt unghi 0 cum ar inclina majoritatea sa creada ci 3.7 grade !

unghiataceleron.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2) O sectiune a eleronului si placutei de montaj cu end-tabs-urile scoase

24684580.jpg

Uploaded with ImageShack.us

3) Eleronul asezat pe masina in dreptul gaurilor de prinderea picioarelor. Gaura din planul apropiat este data in tabla masinii iar pe spate este o placuta foarte groasa de ranforsare si un cilindru gol pe interior prin care va trece surubul de prindere

dsc0246ge.jpg

Uploaded with ImageShack.us

4) Sablonul sectiunii eleronului

sectiuneeleron.jpg

Uploaded with ImageShack.us

5) Reprezentarea plajei unghiurilor permise cu plecare de la premisa ca cele 2 gauri de pe piciorul de prindere vor fi aliniate pe orizontala. Dupa cum se vede, in aceasta situatie avem o plaja de reglaj de la 4.9 la 10.2 grade

sectiuneeleronunghiurim.jpg

Uploaded with ImageShack.us

6) Gaurile de pe picior. Pentru a putea regla eleronul pe toate cele 3 pozitii de pe drop-tab (placuta de montaj), este nevoie ca si piciorul sa aiba o gaura alungita

picioreleronvarianta1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

7) Varianta 2 cu gaura din spate cu 3mm mai sus decat cea din fata, ceea ce adauga 2 grade la valorile precedente (reglaj de la 6.9 la 12.2 grade)

picioreleronvarianta2cu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

8) Imagini cu sabloanele si determinarea pozitiei gaurilor cu rigla, raportorul si 2 suruburi direct pe sablonul de hartie

eleronsablonare1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare3.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare4.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare5.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare6.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare7.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare8.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare9.jpg

Uploaded with ImageShack.us

9) Suprapunerea eleronului peste piciorul de montaj cu cele 3 unghiuri rezultate pentru varianta 1 cu gaurile piciorului paralele cu solul. In poza 3, unghiul rezultat este de 9.5 grade. Diferenta fata de 10.2 grade este marja de eroare rezultata intre masuratoarea direct pe sablon a unghiului si cea rezultata din autocad dupa introducerea scanarii sablonului in .jpg. Avand in vedere masurarea rudimentara cu rigla si raportorul, cred ca eroarea e rezonabila !

eleronpozitia3lavariant.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronpozitia2lavariant.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronpozitia1lavariant.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Abia s-au facut picioarele din aluminiu dupa matritele din tabla in forma bruta. trebuie sudate, slefuite si rotunjite marginile si pe urma vopsit tot haionul. Mai dureaza putin !

Link către comentariu

Cum crezi ca as putea sa vin la aniversare pe semislick-uri ? :lol: Cand am zis eu ca n-am rabdare ? :icon_cheesygrin:

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Se pare ca va iesi ceva frumos,si totodata,util................tine-o tot asa,spor la modificari :icon_thumleft:

Pentru toate celelalte,exista Polo-nicul :D

Link către comentariu

Util cu siguranta la cata nevoie avea masina de downforce pe spate. Acum ramane de vazut daca este suficient sau mai este nevoie si de un diffuser :) Urmatoarul pas in aerodinamica masinii este astuparea tunelului central (sub evacuare), astuparea puntii spate si crearea unui diffuser (asta cere renuntarea la toba finala). Treaba asta creste downforce-ul considerabil si culmea, scade consumul :) Cealalta problema urgenta de rezolvat este racirea apei si a uleiului, cea de fabrica nefiind suficienta la acel regim de mers !

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Pana la urma am facut 2 gauri pe piciorul fix doar pentru cele 3 de pe droptab-urile eleronului. Astfel voi avea 6 pozitii de reglaj. Dupa cum am spus mai sus, acea adaugire de plastic OEM ce vine la GTI in plus fata de Golful normal avea 2.2Kg. Eleronul are 0.95kg iar picioarele au cam 0.3Kg fiecare. Cu alte cuvinte eleronul nou va avea in jur de 1.6Kg, adica mai putin decat adaugirea pe care o aveam inainte...suna destul de bine :)

 

PS : Picioarele sunt in forma finala acum si pregatite pentru vopsit...cam intr-o saptamana ar trebui sa fie gata treaba !

Link către comentariu

Iese nebunie curata! De fapt iese ca la carte, asa ar trebui un tunner sa puna un eleron pe masina, facand chiar mai multe calcule decat tine. Sunt total de acord cu astuparea chestiilor mentionate mai sus, n-o sa se mai opreasca aerul in ele. Practic ar trebui sa se simta o imbunatatire foarte mare! Bravo, asa proiect sa tot vezi! 

 

Cu racirea ai ceva idei? Mie nu-mi vine in minte decat sa-ti iei un ditai intercooler-ul si sa-l pui in spatele emblemei cu Vw in botul masinii. Teoretic, aerul primit acolo ar trebui sa fie putin mai rece decat daca ar fi mai aproape de asfalt. Pentru ca asa cum stim, caldura este emanata din scoarta terestra care este incalzita in prealabil de razele solare. Cel putin, eu asa am invatat la geografie. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!