Jump to content

Black Pearl GTI


fuscobal

Postare recomandată

Lungime > 250mm (similar cu OEM)

Latime > 97mm (jumatate din OEM)

Inaltime > 206mm (similar cu OEM)

Greutate > 12.5Kg

Pret > Aprox. 250 Euro

Link către comentariu

Fusco, cat de fiabila si potrivita e Odyssey zi de zi? Crezi ca face fata iarna in aproape aceleasi conditii cu una clasica?

Nu ma intereseaza sa porneasca dupa o saptamana sau altceva si, la o adica, o pot pune iarna pe cea OEM la loc inca vreo doi ani, dar as vrea sa stiu daca imi asum vreun risc deosebit.

La o adica, 5kg de weight saving pe fata la 250EUR sunt binevenite :D /

Link către comentariu

Super - merita toti banii, avand in vedere tehnologia folosita.

Link către comentariu

JUG, ai sa razi dar bateria asta e pe dos fata de bateriile conventionale. Astia zic ca pastreaza sarcina cel mai bine la temperaturi cat mai joase, ba chiar am si niste grafice in cartea ei !

(B) How long can the battery be stored?

Refer to Figure 3 below. At 25°C (77ºF), these

batteries can be stored for up to 2 years. The lower

the temperature, the longer the storage time. The

battery must be charged before storage.

Roughly every 10°C (18°F) increase in temperature

cuts storage time in half. If the temperature rises

to 35°C (95°F) the battery may be stored for only 1

year before a recharge becomes necessary. Figure

3 will apply only if the battery is fully charged before

storage.

Operating temperatures from -40°C (-40°F) to 45°C (113ºF),

for models without a metal jacket and from -40ºC (-40ºF) to

80ºC (176ºF) for models with a metal jacket.

Inca ceva detalii aici > http://www.odysseyba...ER-003_1010.pdf

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Ma surprinzi pe zi ce trece omule :D Felicitari pentru ce ai facut, ce faci si ce ai de gand sa faci cu masinuta asta. E un Golf pe care inginerii de la VW ar fi invidiosi :)) O sa arate foarte bine cu air-dam-ul VW Racing si o sa fie foarte util. Daca poti si vrei sa spui aici...how much? :)

Succes in continuare cu tot ceea ce vrei sa ii faci! Sunt convins ca masina in vara va face minuni pe circuit. :icon_thumleft:

Link către comentariu

WOW! Ce modificari...Daca o ti tot asa cu usuratul masinii cred ca in curand urmeaza mocheta :))

Imi place ca faci tot cu simt de raspundere si documentat!

Apropo, o singura greseala ti se strecoara prin calcule: densitatea benzinei este cuprinsa intre 720 si 775, calculata la 15 grade celsius. Deci un plin de 55l este undeva intre 39.6kg si 42.625kg

Link către comentariu

Multam Calin, arata decent dar mai mult m-a interesat latura practica. Am masurat si pe cel OEM si asta va fi in medie cu 3-4cm mai jos decat el ! Pretul a fost vreo 350

Link către comentariu

Fusco o poza cum arata pe masina?Ceva de pe net?eu ma google it dar nu am gasit nimic.. Ma refer la Air Dam..

Link către comentariu

Asa arata:

http://www.volkswage...5_gti_racer.jpg

http://www.volkswagenracing.co.uk/wp-content/uploads/golf_1.4_tsi_donington.jpg

Din cauza ca e asa coborat, eu as incerca sa gasesc o solutie si pt. praguri. Functional probabil ca e ok, dar optic mie nu imi place :) Acum nu poti sa faci si masina de show&shine si circuit :lol:

Modificat de Bebeee
Link către comentariu

Da..seamana foarte mult cu cel Rieger... la praguri sigurele care sunt calitate si seamana cu cele OEM si cele de la OSIR.. Felcitiari Fusco.. Sper la vara sa ne vedem la o intalnire sa admiri si eu masina..

Link către comentariu

nervoss, ai dreptate, mi-a scapat din vedere densitatea benzinei dar de asta am si cantarit masina de cate ori am putut pe langa calculele teoretice intrucat mereu apar mici variatii de la calcule. Spre exemplu, in primavara, greutatea mea va fi cu 4-5Kg mai mica decat in toamna :lol: Da, spoilerul este cel din pozele puse de Bebe si merge intr-adevar mult mai jos decat pragurile. Stiu ca nu este cea mai simpatica optica dar momentan va ramane asa pana voi avea buget pentru praguri (iar atunci cand voi avea o sa am nevoie de niste dimensiuni sau sa le vad montate pe vreo masina pentru ca si alea au rol aerodinamic). Pana una alta, ieri am dat la vopsit aripile si air-dam-ul iar pentru Hungaroringul din primavara mai am in plan doar improspatarea sistemului de racire cu radiator nou + termostat + senzor de temperatura. Dupa, pe primul loc vin eleronul si capota din carbon dar la ambele sunt complicatii destul de mari :

1) Eleronul va fi unul destul de mare (span cam 1400mm fata de 1050mm cat are masina la eleronul OEM) dar cum cei de la VwMotorsport nu vand piesele pe care le folosesc pe Golf R24 sau Scirocco Cup, va trebui sa ma descurc in alta parte. Am gasit niste englezi cu experienta vasta in eleroane pentru masini de F1, Indy, FIA GT...dar preturile incep de la 1000 lire iar bratele de prindere pe masina va trebui mai mult ca sigur sa mi le fabric singur. Avand in vedere o apasare estimata de 50-70Kg, eleronul va trebui prins foarte serios si nu stiu daca este suficienta fabricarea unui brat de aluminiu care sa prinda eleronul OEM ca o gheara. Am atsat ceva poze > ideal pentru mine ar fi un eleron si o prindere similare celui de pe Scirocco R24. CEl de pe Golf este si mai eficient dar are prinderea complet aiurea pentru mine (implica inclusiv geam de perspex pe spate)

2) Cea mai buna si eficienta capota este desigur tot cea de la VwMotorsport care are ventilatiile mari in fata si scoate rapid aerul cald din radiatoare pentru ca in partea din fata a capotei exista suctiune aerodinamica (lift). Din pacate Osir a pus ventul in partea din spate (aproape de parbriz) unde efectul aerodinamic se inverseaza si avem presiune. Concluzia nefericita e ca acel vent este complet inutil, presiunea aerului de afara nelasand aerul cald sa paraseasca compartimentul motor pe acolo. O alta capota similara cu VwMotorsport si la bani decenti este Seibon dar este aproape la fel de grea ca OEM, are venturile dublate (arata cam tiganeste) si din ce am citit nu e lucrata nici foarte bine (carbon valurit sau nepotrivire exacta cu aripile si bara). In poza, din fata, capota Seibon se vede la fel ca cea de la VwMotorsport insa vazuta dinspre parbriz, cea VwM are doar cele 2 venturi mari iar cea de la Seibon are venturile dublate si cu o plasa din accea de tipul celor folosite pe la spoilere !

vw2011preview02.th.jpg

vwgolf243.th.jpg

img1752ny.th.jpg

156976.th.jpg

004vwsciroccogt24.th.jpg

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

VwRacing (UK) si VwMotorsport (Ger) sunt 2 entitati separate si se pare ca nu comunica prea mult ! Capota OEM are 14-15Kg. Seibon are 11Kg. Osir are 7-8Kg. VwRacing are 4kg dar am inteles ca nu o mai fac sau o fac daca au 10 cereri minim (group buy) si arata ca OEM (fara venturi) iar VwMotorsport are probabil tot 4-6Kg si are acele venturi. VwMotorsport vinde in mod bizar doar prin Bildon in USA. Bildon sunt foarte neseriosi si nu raspund la mailuri sau telefoane dar oricum capota costa 1800-2500$ la care adaugi transport si taxe. Sincer nu stiu cati ar da atatia bani pe o capota !

Link către comentariu

Alex@Audi are un prieten in Bucuresti care lucreaza bine in CF. Poti lua capota OSIR la care sa ii faci venturile care consideri ca sunt necesare ;)

Un prieten din Australia cu R si-a luat capota CF de la Arkym, si a trebuit sa acopere un vent deoarece cand ploua aducea apa exact deasupra la bobine. A iesit perfect. Sunt convins ca si prietenul lui Alex poate face ce vrei

Link către comentariu

TEFF, pragurile de R32 parca nu difera de cele de GTI

Fusco, iti pot recomanda pe cineva pentru capota ... a lucrat multe piese din carbon pentru diverse masini (printre care si S3 MUU). Referitor la eleron, cel de la accesorii pt scirocco, nu te-ar ajuta ?

Link către comentariu

Cristi, din cele enumerate clar Osir e cea mai buna prin prisma pretului si al greutatii. Pe mine insa ma intereseaza foarte mult ventilarea deoarece orice scadere a temperaturii din compartimentul motor inseamna longevitate mai mare a motorului pe circuit. Teff si Alex, vreau sa vad ceva capote lucrate de el inainte si eventual as vrea sa stiu si un pret aproximativ (daca nu se poate aici, atunci pe PM). Notiunea de lucrat bine este destul de larga asa ca as vrea sa ma conving cu ochii mei. Teff, daca pui venturile in fata, inafara de faptul ca ai ventilarea corecta, nu ai probleme cu bobinele intrucatapa va curge cam intre motor si radiatoare (iar in zona aia pot sa izolez eu mai bine toate mufele daca e nevoie) !

Link către comentariu

Pentru cei intereati, cateva date aerodinamice despre Golf V GTI, Golf V R32, Golf 6 GTI si Golf 6 R20

Golf V R32 > Front Downforce > -3Kg ; Rear Downforce > -36Kg

utoolf13282077873041.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Golf V GTI > Front Downforce > -2Kg ; Rear Downforce > -37Kg

utoolf13282074863041.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Golf VI GTI ED35 > Front Downforce > 0Kg ; Rear Downforce > -31Kg

vwgolfgtiedition35windk.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Golf VI R20 > Front Downforce > -5Kg ; Rear Downforce > -33Kg

vwgolfrfotoshowimage75f.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Distributia aportului la coeficientul de drag pe componentele de sub masina >

utoolf13282110473041.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Dupa cum se poate vedea, cea mai mare contributie la coeficientul de drag o au rotile fata. Daca s-ar amplasa un element aerodinamic care sa deflecte aerul pe langa roti, s-ar castiga foarte mult la drag (implicit s-ar imbunatati consumul masinii)

Distributia aportului la coeficientul de drag pe componentele intregii masini >

utoolf13282109583041.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Dupa cum ati vazut, la toate cele 4 masini, la 200Kmh, downforce-ul este negativ, adica exista lift (masina se ridica de pe sosea in loc sa apese). Cele 2 Golf 5 sunt apropiate in schimb, spre surpriza mea, la Golf 6, GTI sta mai bine decat R20. Partea interesanta este ca daca se lucreaza la aerodinamica msinii de la partea inferioara (air-dam, underbody, diffuser) creste downforce-ul si scade drag-ul, adica e cum nu se poate mai bine. In ce priveste eleroanele, din pacate, odata cu cresterea downforce-ului creste si drag-ul (cresterea drag-ului duce la micsorarea vitezei maxime a masinii) !

Pentru comparatie, cam cel mai bun hatchback in privinta aerodinamicii ar fi Focus RS > Front Downforce > +8Kg ; Rear Downforce > -4Kg

focusrs.png

Uploaded with ImageShack.us

Audi RS3 > Front Downforce > -21Kg ; Rear Downforce > +1Kg > dupa cum se poate vedea, mult lift pe puntea fata, ceea ce inseamna instabilitate destul de mare la viteza !

audirs3.png

Uploaded with ImageShack.us

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Alte masini :

BMW X6 M > dupa cum se putea intui lift foarte mare pe ambele punti, comportament foarte slab la viteze mari

frontal surface area (A) 2.85m²

cw (cd) 0.38

airdragindex (cd x A) 1.07

at 200km/h (125mph)

lift front axle 69kg

lift rear axle 48kg

bmwx6mr498x333c6c5d6f48.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Audi R8 V10 5.2 > putin downforce pe spate, lift surprinzator de mare pe fata !

(A) 2.024m²

(cd) 0.36

(cd x A) 0.72

at 200km/h

lift front 23kg

downforce rear 3kg

audir852fsiquattrortron.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Mercedes SL 65 AMG Black Series > Comportament foarte slab pe puntea fata pentru o masina supersport !

(A) 2.17 m²

(cd) 0.37

(cd × A) 0.80

at 200km/h

lift front 56kg

downforce rear 22kg

mercedessl65amgblackser.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Corvette ZR1 > Comportament slab pe ambele punti !!!

(A) 2.059 m²

(cd) 0.32

(cd × A) 0.66

at 200km/h

lift front 39kg

lift rear 14kg

corvettezr1r498x333cfc1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Mini Cooper S John Cooper Works > Comportament slab pe ambele punti !!!

(A) 2.05 m²

(cd) 0.36

(cd × A) 0.73

at 200km/h

lift front 17kg

lift rear 20kg

minicoopersjcwr498x333c.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Nissan GT-R > Comportament decent !

(A) 2,30 m²

(cd) 0,31

(cd × A) 0,71

at 200km/h

lift front 3kg

downforce rear 8kg

nissangtrr498x333cf77e4.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Porsche GT3 facelift > In sfarsit o masina bine echilibrata cu downforce pe ambele punti !

(A) 2.04 m²

(cd) 0.32

(cd × A) 0.66

at 200km/h

downforce front 15kg

downforce rear 19kg

r498x333c360f7d28245985.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Audi TT-S > Comportament slab pe ambele punti !!!

(A) 2.10 m²

(cd) 0.32

(cd × A) 0.68

at 200km/h

lift front 42kg

lift rear 17kg

r498x333c42b32ab4162580.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Lamborghini Gallardo LP 560-4 > comportament similar cu Golf V GTI !

(A) 1.93 m²

(cd) 0.35

(cd × A) 0.67

at 200km/h

downforce front 4kg

lift rear 37kg

r498x333c6235d850164900.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Mercedes C 63 AMG > Comportament slab pe ambele punti !!!

(A): 2.18 m²

(cd): 0.32

(cd × A): 0.69

at 200km/h

lift front 35kg

lift rear 42kg

r498x333cb34909bf161808.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Lotus Exige S > Masina usoara bine echilibrata !

(A): 1.62 m²

(cd): 0.44

(cd × A): 0.71

at 200km/h

downforce front 5kg

downforce rear 24kg

r498x333cb4781354170963.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Audi S5 > Comportament slab pe ambele punti !!!

(A): 2.18 m²

(cd): 0.31

(cd × A): 0.67

at 200km/h

lift front 52kg

lift rear 34kg

r498x333cb89c299e191026.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Lamborghini Murcielago LP 640 > Masina bine echilibrata cu downforce serios !

(A): 2.04 m²

(cd): 0.35

(cd × A): 0.71

at 200km/h

downforce front 30kg

downforce rear 11kg

lamborginimurcielagolp6o.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Gumpert Apollo Sport > Ciudata echilibrarea, downforce pe spate fenomenal...priviti vortexul care iese din diffuserul spate al masinii !!!

(A): 1,99 m²

(cd): 0,57

(cd × A): 1,14

downforce front 20kg

downforce rear 176kg

gumpertapollosportr498x.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Honda NSX-R (2002) > O masina veche dar calculata pentru circuit (cu aportul lui Senna), valori downforce foarte bune pentru o masina de acum 20-25 ani !

(A): 1.7800 m²

(cd): 0.34

(cd × A): 0.60

at 200km/h

downforce front 32kg

downforce rear 5kg

r498x333c999359d1165539.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Porsche Carrera GT > Masina foarte echilibrata cu downforce foarte bun !

(A): 1.95 m²

(cd): 0.37

(cd × A): 0.72

at 200km/h

downforce front 49kg

downforce rear 40g

porschecarreragtimsuper.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Mitubishi Evo VII > Nu ma asteptam la rezultate asa de bune pentru o astfel de masina cu garda la sol destul de inalta si caroserie nu tocmai aerodinamica...APARENT !

(A): 2.12 m²

(cd): 0.37

(cd × A): 0.79

at 200km/h

downforce front 37kg

downforce rear 8kg

r498x333cb33bceca187021.jpg

Uploaded with ImageShack.us

TTRS > Rezultate dezamagitoare pentru o astfel de masina, similar cu Golf V GTI !

Cw 0,32

36 kg uplift at the front

2 kg uplift at the rear axle

tt1ur.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

f interesant.

asta valabil la suspensia stock. in momentul in care cobori masina se schimba povestea.

in cazul meu cum am rotile din fata iesite in exterior...iar e alta poveste. sper ca buza care am cumparat-o sa aduca un downforce pe puntea fata...

Link către comentariu

Bebe, din pacate nu am date pentru Cupra dar ma astept la rezultate similare cu Golf V GTI. Ar trebui sa fac un nou topic sticky despre aerodinamica la aria de ''tuning si alte modificari'' dar o sa incerc aici intai :

Elementele cu aport pozitiv in aerodinamica sunt urmatoarele :

1) Eleron fata > tipic masinilor de gen F1, F3..., nu se prea ia in calcul la masinile de strada

2) Air-dam/splitter > functioneaza prin crearea unei diferente de presiune a aerului (presiune mare deasupra si mica dedesubt). Cu cat garda masinii este mai mica, aceste elemente au aport mai mare deoarece micsorandu-se distanta dintre ele si asfalt, creste viteza aerului care circula pe sub masina si scade presiunea (a se citi legea lui Bernoulli). Ajuta de asemenea si la racirea mai buna a radatoarelor din partea din fata a masinii.

3) Canards > Sunt mici aripioare ce se monteaza in colturile spoilerului fata, putin sub inaltimea farurilor. Au un aport aerodinamic destul de mic dar echipele de curse le folosesc mai mult pentru echilibrarea raportului de downforce intre fata si spate

4) Underbody > orice panou cat mai drept amplasat sub masina din partea din fata si pana la puntea spate face ca aerul sa curga mult mai lin si ajuta atat mentinand presiunea ridicata a aerului (nepermitand acestuia sa urce spre motor, cutie, tunelul ce contine evacuarea...) cat si reducand drag-ul si imbunatatind consumul masinii

5) Praguri laterale > Cu cat mai joase cu atat mai eficiente sunt in mentinerea vitezei aerului de sub masina, nepermitand interferenta acestuia cu aerul ce vine din lateralul masinii

6) Rear diffuser > cel mai eficient element dintre toate cu aport imens aerodinamic (a se vedea ce a facut un diffuser + rear wing) la acel Gumpert Apollo. Face un unghi de 10-15 grade cu orizontala si accelereaza aerul si mai mult la iesirea in partea din spate a masinii. Este dificil de instalat datorita tobei de esapament care trebuie cumva inglobata. O versiune de baza a diifuserului se poate vedea montata de fabrica pe Clio RS sau EVO !

7) Rear wing > actioneaza ca o aripa de avion inversata creand downforce dar din pacate si drag odata cu el. Idealul este un eleron actionabil electric care sa fata unghi 0 pe liniile drepte de viteza mare si unghi cat mai mare (15-20 grade) pe franari si viraje

Din pacate pentru grupul VAG se fabrica foarte putine astfel de elemente de catre producatorii de tuning, Golful nefiind considerata o masina dedicata. Alta e piata pentru Lotus, Porsche, Nissan GTR...

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!