Jump to content

Black Pearl GTI


fuscobal

Postare recomandată

Si pentru ca tot m-a apucat mania datului jos de kg, astazi am demontat mosoarele centurilor spate :

Greutatea redusa pana acum (teoretic) :

- subwoofer + incinta > 34.5Kg

- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg

- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg

- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg

- Armatura fata > 1.8Kg

- Fuzete S3 > 3Kg

- Sistem franare > 12Kg

- Roti 18'' > 2Kg

- Scaune Recaro > 18Kg

- Sezut bancheta spate > 5Kg

- Amplificatoare Sinfoni > 25Kg

- Mosoare centuri spate > 2Kg

TOTAL pana acum : 156.5Kg

mosoare1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

mosoare2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

mosoare3.jpg

Uploaded with ImageShack.us

mosoare4.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Frate nici un diabetic nu-si cantareste mancarea cum o faci tu pt piese :blah: ...

Cand mai vii in Ploiesti,poate iei polonezul sa ni-l prezinti si noua

Link către comentariu

Super. Respect pentru toata munca si efortul depus - pozele cantarului cu piese, m-au dat pe spate :emthup:

Spor la treaba !

Link către comentariu

Perfectionist ca deobicei :)

Fusco cate kg are acum masina? :)

Modificat de Bebeee
Link către comentariu

Multam copii. Bebe, nu am cantarit masina acum, o sa o fac dupa ce termin cu modificarile. Din acest punct mai am de scazut ceva greutate din baterie, aripi si capota. Greutatea masinii cu benzina 50% si subsemnatul ar trebui sa fie pe la 1450-1480 in primavara. Si pentru ca azi m-am plictisit pe acasa, am simulat grosolan aportul aerodinamicii pe circuitul de la Hungaroring.

- Greutate masina > m = 1450Kg

- Apasare normala > N = 1520Kg (Masina de serie are aproximativ 0kg pe fata la 160kmh si -20kg pe spate la aceeasi viteza. Am luat in calcul un aport de 20kg pe fata dintr-un air dam/splitter si 70kg spate dintr-un eleron cu lungime 1400mm si latime 225mm la un unghi de atac de 10 grade. Pe spate, din cele 70kg aport, se scad cele 20kg cu minus ale masinii stoc deoarece de fabrica masina are lift la viteze mari). Cele 70Kg date de eleronul in cauza sunt luate de pe siteul Reverie al unor englezi care fac numai eleroane din carbon pentru curse iar asta e un eleron mediu (nu vreau sa pun unul urias pentru a dauna prea mult aspectului masinii si pentru a avea prea multa apasare pe spate si prea putina pe fata). Apasarea normala rezulta din greutatea proprie a masinii + aportul aerodinamic la viteza de calcul de 160kmh, adica 1450+20+50 = 1520kg, dintre care numai 1450kg genereaza inertie si forta centrifuga.

- Lungime totala Hungaroring > 4381m

- Lungime totala viraje Hungaroring > 675m (15 viraje)

- Raza medie viraje R = 55.5m

- Coeficient frecare semislick-asfalt > u = 1.2 (pe asta l-am aproximat din burta, neavand acces la masuratori de laborator exacte. Totusi, si daca valoarea lui ar fi alta, diferenta s-ar pastra pentru ca el apare in ambele formule si se poate deduce)

Echilibrul masinii la limita este dat de Fn = Ff

Fn = u * N (pentru masina stock N1 = m = 1450kg, pentru masina cu aport aerodinamic N2 = 1520kg)

Ff = m * V^2 / R

Astfel, in cele 2 cazuri, viteza de deplasare limita pe un cerc cu raza de 55.5m este :

1) Masina stock > v1 = sqrt(Fn1 * R / m) = 8.161m/s^2

2) masina cu aport aerodinamic > v2 = sqrt(Fn2 * R / m) = 8.356m/s^2

Avand in vedere distanta virajata a circuitului L = 675m, cu cele 2 viteze, aceasta este parcursa in t1 = 82.71s de vehicului stock si t2 = 80.78s de vehiculul cu aport aerodinamic. Rezulta de aici o imbunatatire a timpului pe circuit cu 1.93s ceea ce nu e deloc neglijabil.

Consideratii de calcul :

1) Lungimea si raza medie a virajelor a fost luata dintr-o baza de date dar pentru un calcul foarte realist este necesar calculul individual pe fiecare viraj in parte ( un soi de medie ponderata). Eu am presupus ca masina se invarte intr-un cerc cu raza de 55.5m pe o distanta de 675m. In mod realist, ar trebui sa cunoastem raza si lungimea arcului de cerc aferente fiecaruia din cele 15 viraje

2) Datele referitoare la aerodinamica masinii stock sunt de asemenea luate de pe internet si pot fi mai mult sau mai putin exacte

3) Nu s-a luat in calcul garda la sol a masinii mele care este cu aprox. 30mm mai mica decat la o masina stock. In practica acest lucru se traduce printr-un aprot aerodinamic pozitiv si mai mare intrucat prin scaderea garzii la sol, viteza aerului care trece pe deasupra masinii ramane constanta in schimb cea a aerului de sub masina creste destul de mult, scazand presiunea si rezultand o crestere a suctiunii masinii catre sol (suctiunea este tot una cu downforce-ul). Nu am acces la astfel de date foarte complexe si nici tunel de vant pentru teste.

4) Nu s-a luat in calcul ruliul masinii in viraj si odata cu el inclinarea sasiului/elementelor aerodinamice, transferul de mase si evident incarcarea inegala a gumelor de pe exteriorul virajului fata de cele de pe interior. Probabil ca un calcul manual cu toate aceste date ar fi imposibil, numai o modelare CAD ar putea face fata atator parametri

Urmeaza in ordinea asta :

- Aripi Kerscher mai late cu 25-30mm > estimez o mica scadere in greutate, fiind din plastic ABS fata de cele OEM din tabla

- Baterie Odyssey ER40 deep-cycle > - 15Kg

- Capota carbon Osir > - 7Kg

- Air-dam VwRacing pentru downforce fata > +2Kg (in realitate nu stiu cat este diferenta de greutate intre cel stock de sub bara fata si cel pe care-l pun)

- Eleron carbon pentru downforce spate > +3Kg (nici aici nu stiu cat va avea eleronul + picioarele de prindere)

- Posibil inca o pereche de laterale Recaro (sau ceva custom made) care sa inlocuiasca sinele mobile doar pe perioada track day-urilor > - 12-14Kg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Au sosit bateria Odyssey ER40, placutele Pagid RS29 si Aripile Kerscher.

Bateria > 12.4Kg

Aripile > 1.8Kg dar estimez 2.5Kg cu completarea la contra-aripa si vopsea

Air-dam-ul VwRacing este pe drum ! Voi adauga poze pe masura ce le montez pe masina, pentru comparatie cu piesele vechi pe care le inlocuiesc !

Link către comentariu

Nope, n-ai sa vezi. Mai sunt cateva trebi de facut la partea de aerodinamica dupa care o sa ma bucur asa cum trebuie de ea :)

Link către comentariu

15Kg in minus fata de cea pe care o am eu acum dar care nu e stock ci una mult mai grea pentru muzica. Cea stock are 17-17.5Kg deci Odyssey ar fi cu vreo 5Kg mai usoara !

Link către comentariu

Greutatea redusa pana acum (teoretic) :

- subwoofer + incinta > 34.5Kg

- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg

- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg

- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg

- Armatura fata > 1.8Kg

- Fuzete S3 > 3Kg

- Sistem franare > 12Kg

- Roti 18'' > 2Kg

- Scaune Recaro > 18Kg

- Sezut bancheta spate > 5Kg

- Amplificatoare Sinfoni > 25Kg

- Mosoare centuri spate > 2Kg

- Baterie Odyssey ER40 > 15Kg

TOTAL pana acum : 171.5Kg

odyssey1a.jpg

Uploaded with ImageShack.us

odyssey4.jpg

Uploaded with ImageShack.us

odyssey2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

odyssey3.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

nice work :)

la admisia evoms nu aveai si un suport mai mare care venea acolo unde este filtrul ? (ca un fel de cutie deschisa)

p.s. ar cam merge curatat compartimentul motor :P

Link către comentariu

Pai suportul ala este acolo. Izoleaza filtrul de aer de motor unde e caldura multa. Sta de vreo 3 luni intr-un atelier unde este foarte mult praf masina asa ca e normal sa arate asa motorul. Sa vezi cum arata si pe afara :) ! Rezolv in primavara !

Link către comentariu

Pai nu trebuie sa estimez nimic pentru ca am facut dyno acum vreo 2 ani si de atunci n-am mai umblat la motor > 382CP si 475NM

Link către comentariu

Indiciul vizual sunt cele 2 chedere de cauciuc. Partea interesanta este ca acum as avea loc pentru un catch-can sau rezervor de methanol acolo unde s-a creat acel spatiu intre baterie si tubul admisiei ! Voi reveni cu poze atunci cand bateria va fi prinsa pe masina pentru ca atunci fusese doar asezata pe pozitie !

Link către comentariu

A sosit si air-dam-ul de la VwRacing. Greutatea cu tot cu suruburile de montaj este de aprox. 2Kg iar ca aport aerodinamic sper sa aduca aproximativ 10Kg pe puntea fata ! Fata de bara fata, acest add-on coboara cu 13cm la colturi (langa roata), 10.5cm la colturile de la partea din fata si 7.5cm pe mijloc. Voi masura si spoilerul stock de sub bara fata al masinii pentru a vedea diferenta !

vwracingairdam2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam3.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam4.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam5.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam6.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam7.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam8.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam9.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam10.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam11.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam12.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam13.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam14.jpg

Uploaded with ImageShack.us

vwracingairdam15.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link către comentariu

Sper ca gasesti o solutie si pentru praguri. Nu imi plac masinile care nu au o linie laterala "neuniforma".

Link către comentariu

seamana f mult cu prelungirea de bara facuta de cei de la rieger!

:icon_thumleft:

o sa fie f coborata in fata ...

Link către comentariu

Bebe, coborarea maxima fata de OEM este in partea din fata, nu in lateral. In lateral nu ma astept sa fie mai mult de 2-3cm diferenta dar vom vedea cum arata asa. Stii doar ca scopul primordial e functionalitatea de acum asa ca praguri voi pune doar daca reusesc sa gasesc unele care sa arate bine si sa aiba rolul aerodinamic de a mentine aerul in miscare de sub masina separat de cel exterior ! In alta ordine de idei, plasticul din care e facut acest air-dam este similar cu cel OEM, foarte rezistent si deformabil. Cel de la Rieger arata identic dar e facut din fibra de sticla, e mai greu si casant !

Link către comentariu

Am fixat definitiv bateria si ca sa impusc 2 iepuri dintr-o lovitura, am inlocuit cablul de masa al caroseriei masinii cu o bara solida de cupru care si fixeaza bateria pe pozitie

odysseyer403.jpg

Uploaded with ImageShack.us

odysseyer402.jpg

Uploaded with ImageShack.us

odysseyer401.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Sistemul audio merge perfect din aceasta baterie dupa cum ma si asteptam :)

Link către comentariu

Ce dimensiuni mici are bateria.... cat a costat, daca nu sunt indiscret ?

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!