Jump to content

Motorul 1.6 FSI


R4z
 Share

Postare recomandată

Stimati forumisti :), ma tot uitam pe configuratoare si am vazut ca motorul acesta chiar e o optiune dpdv financiar la Audi A3 (3 usi sau sportback), G5 sportline sau Leon .. pe detalii am vazut ca are un consum de oras intr 8.8 - 8.9 si sub 6 la drum intins (adica atat cat mi-ar lua si mie 1.2 ul :) ) ..

Stiu ca 1.6 simplu (fara tehnologie FSI) consuma foarte mult si nu e chiar atat de stralucit. Despre 1.6 FSI cateva detalii :

- 115 CP la 6000 RPM

- 155 NM la 4000 RPM

Nu as vrea sa fie un "versus" intre 1.6 FSI, 1.6 and company ... ma intereseaza strict date despre FSI, la a mea cuplul de 112 NM se simte acceptabil daca sunt singur in masina :D, cresterea de 43 NM merita?

Va salut si va respect :D !

Modificat de vrajit de fabia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa zic ca eu aveam un 1.4FSI si consuma mai putin decat consuma unui prieten care are o fabie de 1.2htp. Asta la drum lung. In oras papa ceva mai mult.. media era tot acolo. Una peste alta consuma ca un motor de 1.2HTP insa era ceva mai infigaret. Cand zic ceva ma refer la o diferenta foarte foarte mica. 0-100km/h diferenta era clar in favoarea la fsi .. insa la reprize htpul statea destul de bine ( era foarte apropiat de fsi). Una peste alta motoarele fsi sunt motoare cu consum mic.. si cand atat. Sub 3000rpm sunt extrem extrem de puturoase si abia pe la 4000 au ceva vlaga. Au un sunet insa demential. Nu recomand nici un motor FSI fara turbo insa. Mai bine MPI. Consuma ceva mai mult da macar nu are cuplu doar pe hartie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La lansarea G5-ului toate publicatiile recomandau 1.6MPI in fata 1.6 FSI.

FSI merita probabil pe motoarele mari , de la 2.0 in sus, si inmod cert pe supraalimentate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Leon nu este motorizarea 1.6 FSI. Doar 1.6 MPI. FSI doar cel de 2l/150CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vreau sa imi iau in primavara un g5 cu motorul asta. si apoi ii fac un tuning la motor, din 115 cai sper sa ajunga din cate am vazut la domnul voinea la 150 cai (sper sa nu ma insel). am tot auzit ca nu ar trage cum trebuie, ca e slab dar sa imi iau 2.0 cu 150 cai si sa dau 20 000 eur nu prea se poate. asa mai bine motorul asta care e de generatie noua si un pic upgradat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu intotdeauna ce e nou e si mai bun :D

Mitsubishi a incercat ceva cu GDI la injectie directa pe banzina (si pe volvo V/S40 de 1.8) si proprietarii din Europa nu au fost incantati. Au renuntat.

Renault s-a laudat ca a gasit antidotul, si pot face un motor cu injectie directa care sa mearga si cu benzina europeana, au scos in 1999 F5R-ul 2.0 IDE , un motor mult prea pretentios. Abonament la service si la upgrade de soft. Pana la urma au renuntat la el, fiind de departe cel mai problematic benzinar de la Renault.

Alfa are (a avut) JTS-ul, si se pare ca e cea mai buna abordare a injectiei directe de benzina, dar totusi sub asteptari. Ce difera la JTS, este ca amestecul sarac este mentinut pana la 1500rpm fata de ~3000rpm la alte abordari. Asa ca difera fata de unul cu injectie indirecta doar la ralanti si la sarcini partiale.

VAG a venit cu FSI, dar nu a obtinut la motoarele mici nici o reducere a consumului nici calitati dinamice deosebite. Combinatia cu o turbina sau cu o cilindree mare pentru un cuplu mai bun de la turatie joasa pare sa dea rezultate. Dar 1.4 si 1.6 FSI (poate si 2.0) nu merita luate inca in seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De consumat consuma extrem de putin. Golfu ala nu a vazut prea des in extraurban sub 120km/h. Normal mergeam cu 140-150km/h, la drum lung. Media a fost cam 40% oras 60%. Cu toate astea, desi masina e destul de grea, consmul mediu pe 5-6000km nu a depasit niciodata 7.5%. Daca ma gandesc ca asta e si media reala (nu doar pe BC) atunci mi se pare super ok. E corec masina avea doar 90 ( sau 100cp dupa remap), insa consuma mai putin decat un 2L TDI tot pe golf. Mult mai putin. Cand eu aveam 7.2% pe bord medie pe 3000km voinea avea peste 8. Asa ca daca urmaresti un consum bun, insa nu la fel de bun ca un diesel de putere mica, fsi e un motor bun. Eu nu am avut nici o problema cu el in 30.000km. Nu am completat ulei, nu s-a aprins nici un martor pe bord. Motorul era turat destul de des la 5000rpm pt ca altfel nu tragea ( sau asa mi se parea mie :D ) Cu toate astea insa eu nu as mai cumpara nici un motor, inclusiv 2L FSI, fara turbo. E rentabila doar daca vrei consum mic, altfel mai bine diesel sau mpi.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FSI este varianta VW a GDI ului care se vrea un pas inainte pentru motoarele pe benzina cu injectie. Pt informatii in plus vedeti pe Softpedia sau in alte parti ce e cu GDIul. Oricum deocamdata pasul inainte este T(F)SIul care intr-adevar creste randamentul motorului si prin aceasta se obtin puteri mari la litraje reduse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!