Jump to content

trage greu+consum marit 1,6 AKL + comutator usa sofer


Aurash
 Share

Postare recomandată

am achizitionat de aproximativ 2 luni un bora confort cu motor 1,6 AKL (8valve) si am si eu o mare mare problema, daca merg usor prin oras imi sare consumul la 11-11,5 si asta in conditiile unui trafic usor, merg numai seara prin oras, ziua sunt la munca.

cel mai tare m-am alarmat zilele tecute cand mi-am luat o zi libera, si ziua prin oras, in trafic semi-intens mi-a sarit consumul la 13, asta fara compresorul de AC cuplat

ce credeti ca ar putea sa fie? in plus relanti-ul cateodata fluctueaza, adica in loc sa cada acul sub o mie si sa stea constant se tureaza cam intre 1100 si 1300 parca nu si-ar gasi locul. am fost la tester si mi s-a spus ca ar fi cclapeta de acceleratie murda,a mi-a reglat relanti-ul din tester si mi-a spus sa-mi curat clapeta de acceleratie si sa ma mai duc o data, daca s-a mai discutat pe forum va rog sa-mi dati un link. (cum se face)

dupa ce mi-a umblat cu testerul a inceput sa-mi fluctueze mia rar, dar consumul la fel de mare.

Masina are 79 mii de km, reali spun eu, a fost foarte bine ingrijita, interiorul e tipla, in conditiile in care este foarte deschis la culoare (gri-deschis). Fostul proprietar mi-a zis ca de noua ar avea maisna problema cu relantiul si ca s-a dus la tester si nu i-a iesit nimic. Eu nu stiu cum ar trebui sa traga masina normal, insa am mers cu un toledo de 16 v care tragea ca nebunu' fata de a mea, si pe hartie e vorba de doar 5 cai diferenta, eu spun ca n-ar trebui sa fie o diferenta asa mare. bujiile au fost schimbate la timp (la 50 sau la 60 miii), filtrele de aer si benzina doar ce le-am schimbta, acum 500-1000 km. sper sa nu fi uitat nici un detaliu. rotile au dimensiunile din talon (205/55/R16), desi sunt d-alea cromate.

rareori scot consum de 9,5, noaptea cand merg cu 60-70 prin oras.

Ce vreau eu sa mai intreb, cand merg cu viteza constanta, imi afiseaza un consum, iar acesta scade treptat daca merg constant, este normal? ma refer la consumul instant.

alta intrebare este aceea ca nu mi se aprinde lumina cand deschid usa de la sofer, decat cand o las intredeschisa si o imping usor (se forteaza yala si se aude un click si se aprinde lumina). am vazut pe forum ca s-ar fi discutat asa ceva pe aici dar n-am gasit, va rog sa-mi dati link. Este comutator incorporat in yala, nu e comutator separat ca la dacie de exemplu. am vrut sa desfac sa ma uit, dar n-am soricel dintr-acela rotund cu care sa dau jos yala, si mi s-a parut si mult de munca la dat jos macaraua, plus nici timp nu prea am avut si nici ajutor. probabil o dadeam jos, ma uitam la ea si o puneam la loc, asa ca nu m-am complicat.

o solutie, m-am gandit eu, in loc sa cumpar yala care am inteles ca e vreo 6 milioane sa-i pun comutator, sau se poate repara cea veche?

Multumesc anticipat.

am pus si-o poza cu masina. PS: sunt din CT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- verifica presiunea la pompa de benzina (cu manometru la service)

- verifica semnalul la sonda lambda (diagnoza OBD)

- curata clapeta - o poti face si singuar - desfaci tubul de la filtru la clapeta (1 bucata clema) si cureti interiorul clapetei cu o carpa si ce mai ai pe acolo >>> http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1116399 nu corespunde in totalitate procedura dar locatia si citeva indicii te vor ajuta

- fa procedura de readaptare a clapetei daca vrei rezultate imediate

"

- (optional, cred) opresti toti consumatorii

- opresti motorul

- deconectezi bateria (atentie la codul cass)

- astepti cateva sec

- reconectezi bateria

- pui contact fara sa atingi pedala de acceleratie; consumatorii erau opriti de la primul pas

- astepti un minut (timp in care clapeta va bazai)

- (optional, cred) dai drumul la motor fara sa atingi pedala de acc.

- (optional, cred) mai astepti un minut cu motorul la relanti

- gata!

"

- switch-ul e poveste veche (boala grea)

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461

Testarile ECU nu iti spun totul mai ales daca nu sti ezakt la ce anume sa te uiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una lume pe Vortex America spune ca varianta de "punere la punct" a clapetei prin scoatea bornei la baterie nu ar fi o metoda fiabila .Varianta lux este de desfacut complet Throttle - body ( clapeta ) cu totul de pe galeria de admisie , curatarea ei cu spray-uri de curatat calamina ( gen cele de carburator) ..ungerea axului clapetei cu un ulei fin si apoi remontare si reglare clapeta cu VAG-com.Asta ar fi ptr relati-ul instabil.O alta problema poate fi data de MAF sensor ( sensorul care masoara aerul admis in cilindri) precum si de sensorul de oxigen pre-cat cel care este montat pe galeria de evacuare la iesirea din motor. De asemenea ..verificat timingul la cureaua de distributie ( din exp proprie ..un dinte aiurea da aceste simptome de relanti instabil, consum marit ).Toate aceste verificari trebuie facute in CUNOSTIINTA de cauza ..cel care se baga ..sa stie ce face ..altfel se poate ajunge la dereglare totala plus ...bani gramada la "stealer-ul" VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saru'mana pt sfaturi, pompa nu cred sa fie problema, cand se strica din experienta stiu ca face un bazait, dar totusi o sa o verific in weekend, cat trebuie sa bage? ai idee?

cat despre consum...cei de la cardinal constanta mi-au spus ca ar trebui sa se situeze la maxim 9-9,5 in oras...e corect?

DUBB4LIFE' multumesc pt sfaturi, sper sa nu fie cazul sa ajung pana la verificat distributia, fiindca nu se balbaie tot timpul la relanti. dimineata cand o pornesc nu afce deloc, pana nu ating acceleratia, dupa aceea face uneori.

Modificat de Aurash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:wub: salut ,tot motor 1.6 akl am si eu .In problema consumului nu mi se pare prea mult,ba chiar normal mie nici odata nu mi-a luat sub 11 si asta in oraselul meu cu 3 strazi care nu se compara cu CT.Iarna pe distante scurte 3 km pana la serviciu si dupa 8 ore inapoi cu motorul rece am scos si 14 .daca te uiti si cartea tehnica da in jur de 11 consum urban si acolo nui pentru iarna dat.Eu sunt foarte chitibusar de felul meu si am tot testat masina la inceput ca m-am speriat si eu de consum ,dar asta e normal 6,7-7 afara daca merg in jur de 100 /h cu clima pornita din cand in cand, si 11 -11.5 oras vara mers normal .un prieten care are computer de bord mi-a zis ca tre sa mearga mai mult de 10 -15 km ca sa se incalzeasca motorul si sa scoata un consum cat de cat normal iarna.Eventual verifica daca termostatul nu deschide prea repede si acul de la temperatura urca la 95 grade ca eu am avut aceasta problema si de aici mi-a consumat mult intr-o perioada.

Cu oscilatia aia enervanta la ralanti m-am luptat si eu mult,si e mai degraba din seria "asa face ele ,decat o problema serioasa".Dupa nenumarate curatari si adaptari de clapeta cu testerul s-a rezolvat intr-un mod foarte simplu: eu alimentam doar cu benzina premium de 95 la Petrom.din gresala am bagat un plin de top 99+ din aia cu 2000 lei mai scumpa .ce sa-ti povestesc ca pana am consumat plinu ala si-a revenit si oscilatia .de atunci bag numai benzina dina aia mai buna ca oricum nui asa manarita ca asta de 95 care probabil ca nu are nici 95 ca-i manarita.Asa ca ai grija ca-i pretentios la benzina.motorul 1.6 16v 105 CP are alt stil de mers este un motor de turatie , are cuplu maxim mult mai sus la 4500 ture fata de AKL care il are la 3800 ture.merge si Akl -lul de rupe asfaltul daca sti sa-l conduci.motorul meu are 155.000 km si merge ceas la tine n-ar trebui sa fie probleme.mai vorbeste cu cine are AKL .o diagnoza nu-i strica totusi dar daca nu-ti da erori eu zic sa-i dai pace asa .

;) salut ,tot motor 1.6 akl am si eu .In problema consumului nu mi se pare prea mult,ba chiar normal mie nici odata nu mi-a luat sub 11 si asta in oraselul meu cu 3 strazi care nu se compara cu CT.Iarna pe distante scurte 3 km pana la serviciu si dupa 8 ore inapoi cu motorul rece am scos si 14 .daca te uiti si cartea tehnica da in jur de 11 consum urban si acolo nui pentru iarna dat.Eu sunt foarte chitibusar de felul meu si am tot testat masina la inceput ca m-am speriat si eu de consum ,dar asta e normal 6,7-7 afara daca merg in jur de 100 /h cu clima pornita din cand in cand, si 11 -11.5 oras vara mers normal .un prieten care are computer de bord mi-a zis ca tre sa mearga mai mult de 10 -15 km ca sa se incalzeasca motorul si sa scoata un consum cat de cat normal iarna.Eventual verifica daca termostatul nu deschide prea repede si acul de la temperatura urca la 95 grade ca eu am avut aceasta problema si de aici mi-a consumat mult intr-o perioada.

Cu oscilatia aia enervanta la ralanti m-am luptat si eu mult,si e mai degraba din seria "asa face ele ,decat o problema serioasa".Dupa nenumarate curatari si adaptari de clapeta cu testerul s-a rezolvat intr-un mod foarte simplu: eu alimentam doar cu benzina premium de 95 la Petrom.din gresala am bagat un plin de top 99+ din aia cu 2000 lei mai scumpa .ce sa-ti povestesc ca pana am consumat plinu ala si-a revenit si oscilatia .de atunci bag numai benzina dina aia mai buna ca oricum nui asa manarita ca asta de 95 care probabil ca nu are nici 95 ca-i manarita.Asa ca ai grija ca-i pretentios la benzina.

Motorul 1.6 16v 105CP este un motor de turatie are cuplul maxim la 4500 tur mai sus decat AKL care il are la 3800 deci are alt stil de mers .merge si AKL de rupe asfaltul numai sa-i prinzi spilu.Vorbeste cu cine mai are AKL aici pe forum si vezi ei ce zic de consum.motorul meu are 155000 km si merge ceas la tine nu ar trebui sa fie probleme ,totusi o diagnoza nu-i strica dar daca nu-ti iasa erori la sonda lambda si alte chestii care tin de motor eu zic sa-i dai pace asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai..eu sunt in bucuresti..consum sub 11 rar ..dar foarte rar :P

Tremurat relanti...avem. Pana acum cu top99 mai rezolva din problema. Parca nu mai tremura. Cu usa eu am mici probleme. Din cand in cand nu merge. :D

Deci nu ai probleme. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11-12% consum urban pentru drumuri scurte inregistrez si eu.

Benzina cu CO 95 este suficienta pentru motorul acesta (eu nu am avut probleme cu variatia turatie).

Pun si eu o intrebare. Se vorbeste aici de curatarea si reglarea/adaptarea clapetei de acceleratie cu vag-com. Procedura descrisa nu este numai pentru clapete actionate electronic? La motorul AKL pe care-l am si despre care se vorbeste aici, actionarea clapetei de acceleratie se face simplu prin cablu.

"Eu nu stiu cum ar trebui sa traga masina normal, insa am mers cu un toledo de 16 v care tragea ca nebunu' fata de a mea, si pe hartie e vorba de doar 5 cai diferenta, eu spun ca n-ar trebui sa fie o diferenta asa mare"

In Toledo erai sofer sau pasager? Daca vrei sa ai un demaraj mai bun cu motorul acesta, dupa schimbarea intr-o treapta superioara de viteza turatia motorului trebuie sa fie in jurul valorii de 3800 rot/min (de exemplu: turezi in treapta a II-a pana la ~4600 rot/min, schimbi trepta a III-a si vei avea ~3800 rot/min=cuplul maxim)

11-12% consum urban pentru drumuri scurte inregistrez si eu.

Benzina cu CO 95 este suficienta pentru motorul acesta (eu nu am avut probleme cu variatia turatie).

Pun si eu o intrebare. Se vorbeste aici de curatarea si reglarea/adaptarea clapetei de acceleratie cu vag-com. Procedura descrisa nu este numai pentru clapete actionate electronic? La motorul AKL pe care-l am si despre care se vorbeste aici, actionarea clapetei de acceleratie se face simplu prin cablu.

"Eu nu stiu cum ar trebui sa traga masina normal, insa am mers cu un toledo de 16 v care tragea ca nebunu' fata de a mea, si pe hartie e vorba de doar 5 cai diferenta, eu spun ca n-ar trebui sa fie o diferenta asa mare"

In Toledo erai sofer sau pasager? Daca vrei sa ai un demaraj mai bun cu motorul acesta, dupa schimbarea intr-o treapta superioara de viteza turatia motorului trebuie sa fie in jurul valorii de 3800 rot/min (de exemplu: turezi in treapta a II-a pana la ~4600 rot/min, schimbi trepta a III-a si vei avea ~3800 rot/min=cuplul maxim)

PS. Parca ar fi surori ale noastre. Felicitari pentru masina si sa ai parte numai de bucurii. La cat mai multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic

masina a avut tot botul lovit sau doar portiera din dreapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saru'mana pt mesaje. m-ati linistit. Masina se zice ca n-a fost decat o data lovita in dreapta, si s-a revopsit numai bara + bandou. acum nu stiu ce sa cred. oricum usa nu pare revopsita m-am uitat atent, totusi pana la proba contrara....

in toledo eram shofer. totusi a mea, cand ii dau a doua are o mica intarziere, ca si cum iti da in nas... by the way, sunt multumit de masina, sa vedem cum e cu piesele :D

la drum 120 mi-a ieshit 7,6 (pana la buc)

am fost la Reprezentanta si mi-au zis ca pe tester nu da nici o eroare, era una la esp, dar a sters-o

PS: vag-com = "tester"?

o sa-i fac yala si o sa-i curat clapeta si cam atat. benzina bag de la mol d-aia de '95 euro 3 zic ei, acum incerc aia efix sau cum ii spune de la rompetrol tot de 95.

si n-am zis ca nu fuge, am mers si cu 190 si poate prindeam si 200 daca asta ar fi fost scopul, m-am referit la faptul ca e lenta la demaraj, pana si fata de supernova, care are 75 cai, dar si 3-4 sute kg in minus, dar aia in a 2-a e racheta pe langa bora. Ata ete, pe mine ma alarmasera la reprezentanta ca cica am consum mare. probabil nu stiau ca vorbesc despre 8v ;)

buna masina, m-am trezit ca am intrat cu 180 intr-o curba si-a stat mai bine pe strada decat un bmw seria 3 model nou, parerea mea, desi n-as mai incerca senzatia.

Modificat de Aurash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

repet

Testarile ECU nu iti spun totul mai ales daca nu sti ezakt la ce anume sa te uiti

Am avut Octavia 1 cu motorul asta si 6 (sase) luni am mers .... cum am mers (masina mergea insa nu cum ar trebui), am facut testari pina mi-a venit amar ca nu mai stiam ce sa fac, pe rind la aproape toate service-urile ca poate dau de un mecanic inspirat si afla problema

masina mergea, puteam atinge si viteze mari insa .... cu rabdare

raspunsul >>> pompa de benzina care lucra la 75 - 80% >>> injectoarele nu pulverizeaza cum trebuie >>> lipsa putere, demaraj, emisii aiurea, probleme la sonda lambda (si asta fara nici un zgomot de la pompa)

asta nu inseamna ca e regula si pompa e de vina insa e regula "daca nu stii cum sa interpretezi rezultatele de la testare nu faci nimika iar un mecanic cu idei si cunostinte face mult mai ales dace e curios se implica"

presiunea: 2.5 cu vacuum, 3 fara vacuum

masina trebuie sa aiba demaraj bun mai ales ca e 8V si nu 16V dar asta dupa 2000rpm ca sub .... nu e sanatos

eu cu motorul ala avem mai tot timpul ~6 la extern (de regula 2 persoane, consum minim 5.5 dar nu stiu cum si de ce) iar urban maxim 12 si asta iarna la drumuri scurte (nu aveam AC)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si acum deznodamantul : am gasit de ce tragea greu, problema nu venea de la sonzori, sau de la pompa de benzina, ci de la furtunul care vine de la debitmetru la clapeta de acceleratie. are un racord mic care duce undeva sub capacul de la ulei, cred ca este pt recircularea gazelor, corectati-ma daca gresesc, si are o supapa in el. Acel racord era crapat, undeva dedesubt, de nici nu se vedea. Cred ca tragea aer fals pe-acolo si de-aici si consumul marit, si nici nu tragea calumea. acum am peticit furtunul ca nu l-am gasit pe nicaieri sub 3,5 milioane de lei, pret care mi s-a parut cam mare. ma ajuta cineva sa-l gasesc mai ieftin?...o sa postez si codul ca nu-l am la mine acum.

Acu, ori e efectul placebo, ori am mers eu tare incet mi-a afisat consum 9,5 in oras, ceea ce e bine de tot, si parca parea si un pic mai sprintena in demaraje. sper asta sa fi fost problema, oricum o sa ma conving eu dupa ce inlocuiesc furtunu'.

Maine sper sa fie liber la electrician sa desfac si yala sa repar comutatorul de usa deschisa.

Ps: daca are cineva de schimbat becul la priza pt bricheta sa ma intrebe daca are nelamuriri, am umblat si pe-acolo de curand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si acum deznodamantul : am gasit de ce tragea greu, problema nu venea de la sonzori, sau de la pompa de benzina, ci de la furtunul care vine de la debitmetru la clapeta de acceleratie. are un racord mic care duce undeva sub capacul de la ulei, cred ca este pt recircularea gazelor, corectati-ma daca gresesc, si are o supapa in el. Acel racord era crapat, undeva dedesubt, de nici nu se vedea. Cred ca tragea aer fals pe-acolo si de-aici si consumul marit, si nici nu tragea calumea. acum am peticit furtunul ca nu l-am gasit pe nicaieri sub 3,5 milioane de lei, pret care mi s-a parut cam mare. ma ajuta cineva sa-l gasesc mai ieftin?...o sa postez si codul ca nu-l am la mine acum.

respectivul furtunel este un precursor de EGR si foarte probabil ca de acolo sa fi fost buba

tot racordul trebuia sa fie sub 150RON sau aproape de aceasta suma

codul cred ca este 1J0 629 184 B sau D (scrie pe el)

ai grija sa preseze/etanseizeze cit mai bine clemele respective ca altfel apar probleme

Acu, ori e efectul placebo, ori am mers eu tare incet mi-a afisat consum 9,5 in oras, ceea ce e bine de tot, si parca parea si un pic mai sprintena in demaraje. sper asta sa fi fost problema, oricum o sa ma conving eu dupa ce inlocuiesc furtunu'.

Maine sper sa fie liber la electrician sa desfac si yala sa repar comutatorul de usa deschisa.

Ps: daca are cineva de schimbat becul la priza pt bricheta sa ma intrebe daca are nelamuriri, am umblat si pe-acolo de curand

daca faci drumuri mai lungi de 15Km in oras e posibil sa scada consumul sub 10l iar la drum intins poti scadea sub 6l

spor la treba cu celelalte reparatii iar daca ai si un aparat foto sau ceva pe aproape poate facu un tutorial cum se repara/inlocuieste intrerupatorul ala careda atita bataie de cap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe la constanta am intampinat dificultati sa gasesc acest furtun codul scris pe furtun este 1J0 129 684. pe program le da codul asta dar cu T in coada sau cu N, litera care pe furtunul meu nu apare. de aici sunt doua variante un furtun cu T in coada care este aproximativ 170 ron si cel cu N in coada care este dublu la pret. acum nici nu stiu care e diferenta dintre ele ca sa pot sa comand unul. pe cel mai scump scrie in program ca este pt masinile livrate in tari reci sau cam asa ceva. Vad eu cu o scot la capat, o sa dau o fuga pana la dealer si vad ce-mi spun cei de acolo.

cu contactele inca n-am rezolvat nimic, fiindca era cam aglomerat la electrician si el mi-a zis ca a mai desfacut si nu era cauza pe care o spun eu. oricum o sa desfac pana la urma sa ma conving. daca nu se poate repara ma gandeam sa pun un comutator separat care sa detecteze deschiderea usii, nu cred ca merita sa dau 600 ron pe piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca cel cu 170RON

un dealer la care ii dai codul de motor si ii spui despre ce e vorba - furtun filtru aer-clapeta de acceleratie pt motor AKL `98 - si poate sa te rezolve ... nu merita sa supravietuiasca in junga actuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca cel cu 170RON

un dealer la care ii dai codul de motor si ii spui despre ce e vorba - furtun filtru aer-clapeta de acceleratie pt motor AKL `98 - si poate sa te rezolve ... nu merita sa supravietuiasca in junga actuala.

am comandat la dealer vw ... era la 137 ron, sa-l vedem cand vine daca e cel care-mi trebuie :>

am obervat ca piesele care vin numai pe original sunt mai iefitne la dealer decat la maginele de profil din oras :emthup:

by the way are cineva idee ce ar putea fi stricat la incalzirea la oglinzi? nu incalzesc deloc, am verificat siguranta e ok, dar nici beculetul nu se aprinde mia tare cand selectez dezaburirea (de la butonul de reglaj se porneste). nu ar trebui sa se auda un clicait ca la dezaburirea lunetei (releu)?

e posibil sa se arda oglinzile? nu am masina de noua si abia acum am observat ca nu se incalzesc, vechiul proprietar spune ca taica-su' le tinea si vara pornite fiindca nu stia ca sunt pornite, dar zice ca mergeau ultima oara cand le-a probat. poate ma ajuta cineva. 10q

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unele masini (printre care si a mea, si am inteles ca si la passat e la fel) ca sa se incalzeasca oglinzile cand pornesti dezaburirea lunetei trebuie ca butonul din care selectezi ce oglinda reglezi sa fie pe pozitia din mijloc. Verifica si asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!