Jump to content

Aerisire sistem racire


D@ny
 Share

Postare recomandată

Mi_a verificat cineva concentratia de antigel din sistmul de racire ( a scos putin lichid din vasul de expansiune , sper sa nu fi gresit denumirea ) si de atunci se incalzeste mai mult decat de obicei masina , ajunge pe la 95 grade mult mai repede si cob0ara dupa ce porneste ventilarotul . Am observat k si nivelul apei din vas a crescut de atunci . Cum se face aerisirea ?! Stiu k vasul ala este sub presiune sau ceva de genu' ?! Sper sa nu fie o treaba prea complicata . Astept raspunsurile vostre . Mentionez k toata treaba asta a facut_o cu motorul oprit , nush daca are importanta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerisirea se face singura (nu mai ii ca la dacie cu sticle pe sus ;) ) de aia is 2 furtune in borcan prin ala de jos trage iar prin cel subtire de sus o arunca iara in borcan. Cel mult poti sa mai completezi sa fie la nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa mai completez daca a sarit de nivel de atunci ; e mai mult decat era inainte , deci ....

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general aerisirea se face pe principiul "vaselor comunicante" si "apa e mai grea decat aerul".

"ce sa mai completez daca a sarit de nivel de atunci ; e mai mult decat era inainte , deci ...."

Nivelul in vasul de expansiune e fluctuant in functie de temperatura lichidului de racire.

"Stiu k vasul ala este sub presiune sau ceva de genu' "

E impropriu spus ca e "sub presiune"! Intradevar in el se face presiune din cauza cresterii temperaturii lichidului antigel, dar este prevazut cu supapa dublusens pe capac.

Ca se incalzeste mai repede la temperatura optima e un lucru bun. Fluctuatia de temperatura e data de "termocupla" care actioneaza ventilatorul sau termostatul care nu mai functioneaza la parametrii proectati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci aerisirea se face singura DAR acum ceva timp am fost cu ea in service din acelasi motiv (se incalzea mai mult decat trebuia) si mecanicul de akolo a aerisit-o intr-un anumit fel si a mers . ceva idei ?!

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in manual (racirea e identica principial) spune ca sa pornesti motorul rece cu busonul desfacut (pus deoparte) de la vasul de expansiune. Si sa lasi sa mearga la ralanti motorul pana cand porneste o data, de doua ori ventilatorul electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea s-a aerisit singura de fiecare data, ultima data acum aproape 2 saptamani. Fara nici o problema. Exact cum a zis andREI, cu busonul desfacut, am completat din cand in cand, pana a pornit de vreo 2 ori electroventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am ajuns sa nimeresc solutii si la benzinare... atunci sunt mandru de mine (deh...modestia asta se prelinge afara din mine.. :RO flag:)

La Subiect: Daca GeorgeM confirma inseamna ca chiar merita incercat mai ales ca a desuruba un buson nu e lucru greu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa incers var asta si sa vad cum se comporta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred k de cand am umblat akolo am devenit eu mai paranoic si stau cu ochii numai in indicatorul de temperatura . Spuneti_mi daca e normal sa aj temp pana la aprox 93-95 grade ( valori masurate ochiometric dupa ac ) . Ajunge numai la relantii daca sta mai mult pe loc (zona unirii - romana ) . Nu sta mai mult de 1 minut (cred k am zis mult 1 min , oricum cum ajunge la un maxim [93 - 95 grade ]incepe sa coboare )la temp aia si scade imediat in jurul val de 90 dupa ce porneste ventilatorul sau scade la_fel de repede daca ma pun in miscare. Cum imi dau seama daca aerisirea este buna sau nu k sa nu ma mai agit atat ( se incalzeste f mult , nu se incalzeste deloc ?! )

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ii nici o problema daca ajunge la 93-95 de grade. In instalatia de racire se face presiune sa nu fiarba apa la 100 de grade. Iar garnitura de chiulasa se arde cand apa ii pe la 110 grade. Poti sa mergi linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D mai am o intrebare : la drum lung ( in afara localitatii ) temperatura la apa ar mai trebui sa stea tot la 90 grade pt k am obs k in mom in care ies din bucuresti :angry: scade de la 90 la aprox 70 si asa sta tot drumu' (pana intru intr-o noua localitate ) si ink ceva : acum pe timp de iarna mai trebui sa ma astept k temp sa stea constanta la 90 grade avand in vedere k este f frig afara ?! :D

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in manual (racirea e identica principial) spune ca sa pornesti motorul rece cu busonul desfacut (pus deoparte) de la vasul de expansiune. Si sa lasi sa mearga la ralanti motorul pana cand porneste o data, de doua ori ventilatorul electric.

Adevarat, dar ceea ce spui tu este valabil doar la diesele. La motorul lui SIGUR nu este necesara aerisirea. La schimbarea lichidului de racire, dupa incalzirea motorului, ar trebui turat motorul pentru cateva secunde si se aeriseste imediat.

D@ny:

1. Cat de mult iti creste nvelul lichidului de racire? Stiai ca nivelul lichidului "se masoara" cu motorul rece? Daca nivelul creste cu putin peste limita maxima atunci cand motorul este cald, este normal.

2. Ceasul de temperatura din bord este forte inexact. Sincer, eu n-am vazut nici un G III la care sa indice corect temperatura. Daca ai face rost de un VAG-COM sa determini exact temperatura pe care o crede ECU ca o are lichidul, ar fi perfect.

3. Ai verificat termostatul (pentru ultima problema)?

4. Daca ai concentratia corecta de antigel/apa, ar trebui sa te ingrijorezi abia pe la 110-115 grade.

5. Crede-ma, folosirea excesiva a literei k nu este atat de cool pe cat pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aeriseste cu rabdare.. dupa ce am facut motorul, aerisirea mi-a luat 2 seri la rand cu mult antigel si apa auncata p-afara si cu nervi la fel de multi... se incingea foarte rau, trebuia sa o opresc, sa o repornesc, mecanicul meu mi-a zis ca e de la antigel, s-a dus omu' a cumparat antigel recomandat de WV, l-a pus si nu s-a aerisit pana la urma... (nu stiu daca a fost de la antigel sau ca pur si simplu s-a aerisit si scosese tot aerul pana la urma).

constructorul s-a gandit foarte frumos sa faca aerisirea automata ("nu ca la dacii"), dar e o operatiune euristica si care necesita timp si nervi. tari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa va zic ca pe 1,8 ABS si 2000 2E, motoarele pe care am avut placerea sa le intretin, pot sa va zic ca nu am facut nimic special pt aerisire.....

Am pus apa putin peste maxim am pus busonul si la 90 grade am turat motorul, asta a fost aerisirea facuta la masinile astea, si nu au nici o problema.

Modificat de milika
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi sa nu mai fie nici un gram de lichid in motor!?

Aceeasi procedura am folosit ............

Modificat de milika
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La nici una din masinile avute de mine, aerisirea nu a fost o problema (cu exceptia Daciei...). Ma refer la Opel Vectra, Golf III cabrio, si masinile din semnatura. Si cand spun asta ma refer la faptul ca dupa ce completezi cu lichid de racire, aerisirea se face automat, fara sa desfaci capacul vasului de expansiune, prin supape. Cand scade nivelul in vas, opresti motorul si faci completarea. Repornesti cu capacul montat. Atentie, cand e motorul cald... aburul e fierbinte si sub presiune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e... dar cand opream motorul si deschideam pt. a completa, sarea toata apa afara.. ca sa nu mai spun ca atunci cand mergea motorul cu capacul inchis dadea p-afara apa prin supapa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema - sau mai bine zis s-a rezolvat singura . S-a aerisit singura .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

am schimbat antigelul din masina si nu mai incalzeste in interior/ furtunele care intra in bord se incalzesc dar aerul intra tot rece in habitaclu/ cat dureaza aerisirea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu mai degraba ai caloriferul infundat sau probleme cu robinetul de apa calda /timonerie.

aerisirea "dureaza" pina se deschide complet termostatul din chiulasa si putin mai tirziu porneste ventilatorul cel mare de pe radiatorul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte sa schimb dadea caldura/

Modificat de biokosmy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laso sa mearga in gol cu caloriferul deschis la maxim cu busonul de antigel scos si urmareste nivelul in borcan,pina porneste ventilatorul radiatorului.Pe frigul asta poate sa dureze si 20-30 min.

Aceasta este procedura,altceva in plus nu exista nimic de facut.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scoate busonul... faci arteziana din vas. La G3 aerisirea se face in timp ce merge motorul normal cu toate capacele puse. Vei observa, mai ales acum iarna, daca si cand se face aerisirea foarte clar. La mine, in mers, dupa cca jumatate de ora de mers, apa la 90, samd, s-a auzit un faaasss asa ca un oftat din suflet si imediat s-a simtit ca a inceput sa bage caldura. Pana atunci avand caldura pornita abia intra un aer caldut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!