Jump to content

Bloc ceasuri de bord - demontare


rvacaru
 Share

Postare recomandată

M-am gandit ca poate e util un astfel de thread. Sa ramana descrisa procedura pentru posteritate...

Eu as avea nevoie sa scot bordul (a se intelege cutia ceasurilor de bord) afara pentru ca unul sau mai multe becuri/LED-uri care ilumineaza vitezometrul nu mai functioneaza.

Azi am avut a doua tentativa, dar nu am reusit sa il trag afara.

Am desfacut cele 2 suruburi stea, si am incercat sa il traga afara... nici o sansa... Care e smecheria?

Am scos cheia din contact, dar nu am desfacut borna de la baterie...

E neaparata nevoie sa desfac borna?

A facut cineva operatiunea cu succes?

Multumesc

Radu

PS: Un fapt interesant... daca apas undeva in partea de sus, incercand sa il apuc si sa il trag afara, se aprinde becul de "faza mare".. probabil face un contact ceva pe acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e greu sa-l tragi afara, incearca din doua parti in acelasi timp....

Pentru partea de sus foloseste o shurubelnitza finutza....

Nu uita sa scoti cheia din contact!!!!

Dar dupa cum am mai spus, nu poti avea acces la LED-uri decit daca desvirginezi bordul...si oricum mai departe nu am mers...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din experienta de pina acum :-( (Oltcit din 1992), dar foarte buna, :bounce: :), orice operatiune este indicat a fi executata cu borna - deconectata, (bine ar fi si plus +, daca nu e "lene") :26: asta ca sa nu regreti mai tirziu un scurtcircuit, surub pierdut in bord, sigurante arse ("sarite") :33: etc.

Din pacate experienta mea pe FABIA = zero !!!

Bafta !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

asa.. deci:

1. desfaci 2 "capacele" care au suruburi sub ele.. apoi iese "conturul" de plastic

2. desfaci 2 suruburi (sunt in partea de sus)

3. tragi de partea de sus a blocului si se va lasa in jos un pic (are un fel de "balamale" in partea de jos)

4. aici vine partea mai nasoala.. desfaci "jack-ul" din stanga (vezi ca are niste cleme destepte ca sa il tina atasat de mufa). La mine nu am putut sa desfac jack-ul din dreapta fara sa scot gurile de ventilatie centrale, pur si simplu nu ajungeam la clema pt. ca firul era scurt si nu puteam sa scot ceasurile afara si sa scot firele dupa.

5. dupa ce ai desfacut cele 2 suruburi mai sus amintite si ai deconectat cele 2 cabluri trage tot blocul afara (se desprinde usor din cele 2 "balamale"

(acum trebuie sa rupi sigiliul)

6. desfa "geamul" (are niste cleme de jur imprejur)

7. desfa 2 suruburi aflate pe lateral apoi clemele (de jur imprejur, in total vreo 6-7 cred)

(eu pana aici am ajuns, am vrut doar sa vopsesc 'conturul" ceasurilor)

8. din catemi-am dat eu seama mai sunt niste cleme ca sa desfaci "foita" pe care sunt inscriptionate turatiile, vitezometrul si celelalte si ai acces la leduri.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa, inca ceva.. cand desfaci conturul la inceput.. vezi ca din partea de sus se desface destul de usor dar de jos (deasupra volanului) se lasa mai greu convins. daca lasi volanul in jos cand te uiti intre el si contur o sa vezi un fel de material (cand lasi volanul in jos sa nu vezi direct in bord) ala e si el atasat de contur, dar ar trebui sa se desfaca imediat, are si el niste mici "picioruse" care intra in niste gauri, nu-i asta o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati sa deconectati borna (-) de la baterie. Altfel ramineti cu clusterul in mina (la figurat :lol: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

salut eu am o problema foarte bizara la masina.azi am demontat ceasurile din bord si nu am scos bornele de la baterie,decat siguranta de la ceasuri.cand leam pus la loc am dat o cheie ,a pornit motoru si in urmatoarea secunda a murit.s-a aprins si triunghiu ala cu semnu exclamarii cat timp am pus contactu.apoi la a doua cheie na mai pornit deloc.am scos bornele,leam pus si din nou aceeasi poveste,la prima a pornit,la a doua nu.a doua oara nu sa mai aprins becu ala.aveti vreo idee ce poate fii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceasurile de bord se afla si calculatorul de imobilizare. Cu siguranta trebuie din nou adaptat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata operatiunea asta ai facut-o cu cheia in contact? asta ca idee ca sa te pot ajuta, dar sa fii sincer..... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau vezi ca mufa aia din dreapta nu e pusa bine..asa mi s-a intamplat si mie sa dau o cheie fara mufa aceea si a pornit si s-a oprit..dupa care am montat mufa si totul a fost ok...mai verifica inca o data mufele sa fie infipte bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut bordul de vreo 3 ori pana acum, dar niciodata nu am patit asa ceva. Bineinteles fara cheie in contact :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu la ce a zis cossminel. mufa din dreapta te cam pacaleste. iti da impresia ca e pusa bine si de fapt...

Modificat de Andrey_sxg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer am facut o prostie ca nam scos bornele de la baterie dar NU am avut cheia in contact.acum am bagat testeru pe ea si zice lipsa de comunicare cu instrumentele de bord si imobilizatoru a blocat comanda pornire motor.deci e clar.la skoda 20 mil numai ceasurile.plus adaptare. :( am sa mai incerc sa mai scot mufa aia. Credeti ca merge cu ceasuri second hand?nici martorii semnalizare si baterie nu se mai aprind in bord.nici resetare din soft nu a mers.nimik.mersi mult baieti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e pusa bine vreo mufa, nu isi pierde adaptarea asa sor

eu la octavia am dat jos bordul cu motorul pornit si am pus alt bord s vad cum functioneaza , toate astea pentru a prosti imobilizatorul, dupa ce am oprit motorul nu a mai pornit pana nu am pus la loc bordul lui

deci la tine eu zic ca e de la mufe

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imobilizatorul electronic este activat, si nu te lasa sa pornesti masina, procedura e simpla:pui contactul pana se aprind toti martorii din bord, fara sa incerci sa pornesti motorul, si lasi cheia in contact in jur de 30 minute (de regula cam dupa 15 minute martorul imobilizatorului se va stinge), e chestie valabila la cam toata gama autoturismelor VAG. este 100% testata, si nu te costa nimic, m-ai speriat cand am vazut cat iti cer cei de la Skoda. :Driver: :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei de la skoda cer 2000 lei pentru schimbarea ceasurilor de bord, al contactului si adaptarea lor. dar nu iti trebuie tie asa ceva, ai nevoie doar de o adaptare si o stergere de erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astia de la autogrup te jupoaie de viu,20 mil + manopera + adaptare...si eu cred ca am dat mufa peste cap atata timp cat nu mai vede nici semnalizarile nici becul de faza scurta nici bateria.pinii sunt in regula,am sa vb cu un electrician ceva sa vad paote ii dau de cap la mufe,si am sa fac si treaba cu lasatu contactului 30 min.am vazut pe net ca se poate dezactiva imobilizatorul.cred ca asta am sa fac in cel mai rau caz si tot nu ma duc la japcangii aia.mersii mult baieti de ajutor,va tin la curent.noroc si va astept la vara la mare. :frigbaitata:

ai dreptate.la reprezentanta astia vor sa schimbe jumate de masina daca se poate.imobilizatoru nu cred ca sa bulit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se buleste immo dintr-atata. si chiar de s-ar buli, tot ti-ar functiona martorii din ceasuri. iti spun din proprie experienta, din pacate.

pentru adaptare, cauta pe cineva care are vcds (sunt si pe forum, doar ca nu mai stiu unde). se poate rezolva foarte repede si costuri infime, comparativ cu costurile expuse de reprezentanta.

Modificat de CrW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata baieti am rezolvat azi.de la mufe f.... mufele masii.asta era cea mai buna explicatie dar nu prea am avut timp pana acum.si totusi mai am o nelamurire cu schimbatu ceasurilor.daca le schimb cu unele acelasi model trebuie sa adaptez imo din nou la chei si ECU ? sau se poate detasha imo din ceasurile vechi.mersi de sfaturi. :Driver: :Driver: :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie adaptate cipurile din cheie cu IC si IC-ul cu ECU. Sau daca modelele sunt identice se poate copia softul intreg din cele vechi in cele noi si nu mai trebuie adaptat.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar, clusterele sa fie identice la cod, ca altfel, e mare durere de cap.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Am si eu o problema cu Ceasul de la Kilometraj si displayul de Km

Am scos azi ceasurile (nu am scos borna si aveam si cheia in contact) si cand le-am pus inapoi, nu mai functiona kilometrajul si displayul de la kilometraj (se aprinde dar nu contorizeaza nimic), si apoi mi s-a aprins si martorul de la motor... oare ce sa se fi intamplat

Modificat de raduadrianb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai umblat in ele, le-ai desfacut ?

daca nu, vezi poate nu ai bagat bine mufele sau ai strambat vreun pin in mufa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am umblat in ele...

deci sa ma duc sa scot iar mufa aia din dreapta cu mai multi pini si sa vad daca e stramb vreun pin?

asta cu borna scoas nu?

asa de sensibili sunt acesti pini de se pot indoi asa usor?

Modificat de raduadrianb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!