Jump to content

instalatia de racire


vw Jetta
 Share

Postare recomandată

Salut, am o Jetta I cu motor de 1.6 GTD (tip JR). De o perioada de timp in instalatia de racire a aparut un fel de noroi de culoare caramizie. S-a stans in vasul de expansiune. L-am curatat si dupa o perioada apare din nou. Stie cineva ce poate fi si din ce cauza ar putea sa apara. Eu banuiesc ca e ceva de la garnitura de chiulasa.

Astep un sfat.

PS: parca nici nu mai porneste cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concret la ce te referi cind spui ca "nu mai porneste cum trebuie" ?

Greu de crezut ca a inceput sa se dezintegreze garnitura. Incearca si schimba si lichidul de racire: poate ai bagat vreun antigel contrafacut si a-nceput curatenia de toamna prin circuit !

Ce culoare avea antigelul la origine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

E rugina din blocul motor.Spala instalatia cu multa apa dupa care pune antigelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand spun ca nu mai porneste bine ma refer la faptul ca inainte pornea la stert si acum trebuie sa invarta odata. plus ca da o trepidatie de zici ca vrea motorul sa iasa de sub capota. :)

recunosc ca nu am bagat antigel de firma... dar mereu am bagat din asta noname si nu am avut probleme din astea. plus ca am pus mereu apa distilata.

Se poate sa rugineasca asa de tare ? am in vasul de expansiune cam 150 ml de depunere si l-am curatat acum 3-4 luni.

exista niste solutii de spalat motorul ...merita ? ..sau cu apa e ok ?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu traga aer, sau sa fie filtrul de motorina neschimbat de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu folosi solutii de spalare. Am auzit ca cel mai bine se spala cu solutie de otet, dar nu cred ca e indicat o astfel de spalare la masinile mai vechi pentru ca iti va incepe sa-ti pice radiatorul sau caloriferul. Eu zic ca apa curata e cel mai bine. Si foloseste un antigel care nu corodeaza circuitul de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Eu banuiesc ca e ceva de la garnitura de chiulasa. "

Cred ca ai dreptate. Spuma maronie denota ulei in lichidul de racire.

" Greu de crezut ca a inceput sa se dezintegreze garnitura"

Ba chiar din contra e foarte usor (si bine) de crezut! Garnitura de chiuolasa nu se "dezintegraza", ci se arde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu folosi solutii de spalare. Am auzit ca cel mai bine se spala cu solutie de otet, dar nu cred ca e indicat o astfel de spalare la masinile mai vechi pentru ca iti va incepe sa-ti pice radiatorul sau caloriferul. Eu zic ca apa curata e cel mai bine. Si foloseste un antigel care nu corodeaza circuitul de racire.

Aceasta metoda (apa+otet) se folosea pe vremuri ptr spalarea instalatie de racire. Amestecul se lasa in instalatie 1-2 zile max.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@popica

Treaba cu dezintegratul a fost spusa mai in gluma mai in serios si se referea la culoarea caramizie si, in baza ei, la neincrederea mea ca ar fi vorba de garnitura. Culoarea asta nu este caracteristica uleiului. Mai ales la diesel la care se innegreste repede. In plus, daca ar fi ajuns ulei in vas nu s-ar fi depus cuminte pe fundul lui.

@vw jetta

Tu folosesti dispozitivul de pornire la rece ? Intre timp vremea s-a racit si daca nu-l folosesti sau este reglat prost, sunt cauze clasice pentru trepidatii (porneste cu 3-400rot) si pornirea un pic mai grea (mai ales la motor rece).

Eu sunt sigur ca-i ceva din circuitul de racire (cel mai probabil rugina cum au zis colegii) si cu asta trebuie inceput. Cu spalat instalatia, pus ce trebuie (antigel bun - ca altfel uite poate ca ai dat peste unul din riscuri - plus apa distilata) si urmarit daca se mai intimpla.

PS: Aproape o jumatate de an am mers zilnic cu masina avind garnitura arsa si pot spune cert ca:

- n-am gasit nimic caramiziu in apa.

- pornea la rece foarte greu, dupa 5-10 secunde de actionat demaror de cite 3-4 ori timp in care facea o compresie colosala pe circuitul de apa (daca deschideam bushonul de la vas, fara ca motorul sa fie inca pornit, imi arunca afara cam 2-3 litri). Si apoi cind pornea inecam strada cu motorina nearsa...

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mizeria din lichid o ai datorita antigelului ieftin cu care INCA nu ai avut probleme. exista solutii de purjare SUPER bune cu care poti curata, apoi clatesti bine cu multa apa si pui antigel BUN pe care il schimbi din 2 in 2 ani

+ neaparat apa demineralizata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@popica

Treaba cu dezintegratul a fost spusa mai in gluma mai in serios si se referea la culoarea caramizie si, in baza ei, la neincrederea mea ca ar fi vorba de garnitura. Culoarea asta nu este caracteristica uleiului. Mai ales la diesel la care se innegreste repede. In plus, daca ar fi ajuns ulei in vas nu s-ar fi depus cuminte pe fundul lui.

PS: Aproape o jumatate de an am mers zilnic cu masina avind garnitura arsa si pot spune cert ca:

- n-am gasit nimic caramiziu in apa.

- pornea la rece foarte greu, dupa 5-10 secunde de actionat demaror de cite 3-4 ori timp in care facea o compresie colosala pe circuitul de apa (daca deschideam bushonul de la vas, fara ca motorul sa fie inca pornit, imi arunca afara cam 2-3 litri). Si apoi cind pornea inecam strada cu motorina nearsa...

Uleiul de motor, oricat ar fi de innegrit, in contact cu lichidul de racire face o spuma caramizie, maronie!

Garnitura de chiulasa nu se arde in totalitate ci se "pisca" in anumite locuri. Tocmai de aceea nu se poate da o definitie a simptomelor de garnitura arsa. In cazul descris de tine garnitura era "piscata" la inelul metalic din jurul unuia sau mai multor cilindrii si facea legatura cu instalatia de racire. In cazul spumei maronii defectiunea garniturii face sa se intalneasca sistemul de racire cu sistemul de ungere.

Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

M-am apucat de reconditionat instalatia la Barkas-ul cu motor de passat 1471 cmc, diesel.

Intrebare: De la racordul de sus din chiulasa, furtunul de cauciuc merge in stutul de sus de la radiator? De la pompa de apa, merge in cel de jos de la radiator?

Mutumesc mult pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Intrebare: De la racordul de sus din chiulasa, furtunul de cauciuc merge in stutul de sus de la radiator? De la pompa de apa, merge in cel de jos de la radiator? "

Da, racordul de sus merge in partea de sus a radiatorului, iar racordul de jos (unde este si termostatul) intra in partea de jos a radiatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: Multumesc mult. Asa era logic dar masina e asa de modificata incat ce pare ilogic, tot logic pare. Multumesc mult .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
:icon_thumright: Multumesc mult. Asa era logic dar masina e asa de modificata incat ce pare ilogic, tot logic pare. Multumesc mult .

Salut!sunt nou pe aici si nu stiu daca am postat bine dar se pare ca am si eu o problema la noul si primul meu golf 2 1.6D.

Fostul proprietar a pus termocupla pe direct cu un intrerupator inauntru pt ca nush mai facea circuitu de racire.Despre golf nu stiu mai nimic iar indicatiile lui au fost ceva de genu:cand ajunge acu ce indica temperatura apei la jumatatea ceasului apas mirificul buton si nul las mai mult de 10 sec deoarece risc sa iau foc,lucru ce sa confirmat prin fumul care iese din bord dupa 10 sec aprox.

Mam pus sa vad ce are si la proma vedere termostatul e cumva gaurit practic pt a lasa apa sa circule pt ca era blocat pe inchis,iar pe retur nu venea apa.Am desfundat tashca aia care iasa din radiator la retur si...surpriza ishi face circuitu.Dupa ditamai povestea,pt care imi cer scuze,urmeaza intrebarea care sigur e banala dar poate stiti voi mai bine.

Ude tre sa fie acu la apa ca sa porneasca termocupla avand in vedere ca am pus inapoi mufele originale,adica,mufa jos pe radiator ,inca una care e cu 2 papuci pe termocupla si inca una care e undeva in spatele farului.Astea 3 fiind legate una de cealalta.

Ps:Imi cer scuze daca am postat aiurea sau daca am fost prea lung.multumesc de ajutor oricui se pricepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde la cat e construita termocupla (sonda din radiator) sa dea semnal de pornire ventilatorului, la mine porneste cand acu o ia in dreapta incat nu se mai suprapune cu martoru luminos. Daca temperatura devine critica si martoru luminos trebuie sa se aprinda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Venind vorba de martorul de la apa...la mine nu arata cand nu mai am apa in borcan, l-am inlocuit si nici o schimbare.

E legat la vreo siguranta-releu, sa stiu ce trebuie verificat.

Multam..... :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde la cat e construita termocupla (sonda din radiator) sa dea semnal de pornire ventilatorului, la mine porneste cand acu o ia in dreapta incat nu se mai suprapune cu martoru luminos. Daca temperatura devine critica si martoru luminos trebuie sa se aprinda.

Nu stiu ce sa zic...pt ca nu stiu cei ala martor.am pus inapoi pe direct la buton pt ca mia trecut acu de jumate si ala mia zis sa nu treaaca acu de jumate ca se arde garnitura de chiulasa.cand im ajunge acu si se suprapune cu becu incepe sa palpaie da slab nu ca si cand cand pornesc motoru.

multumesc oricum de info.Inca ceva cand am pus cablu inapoi ,cel original imi palpaia ledu de la baterie slab...sa fi pus + pe minus la termocupla?!nu stiu ce sa fac sa vad daca porneste termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martoru e acel bec rosu. In legatura cu becu de la baterie daca palpaie slab e posibil sa fie de la releu de pe alternator sau alte defecte ale alternatorului da pe care nu le stapanesc neavand cunostinte in domeniu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martoru e acel bec rosu. In legatura cu becu de la baterie daca palpaie slab e posibil sa fie de la releu de pe alternator sau alte defecte ale alternatorului da pe care nu le stapanesc neavand cunostinte in domeniu.

capone itzi multam ca ma ajutzi sa-mi inbogatesc cunostintele:) din 2000 imi doresc golf 2:) si abea acu 2 zile lam luat fiind a 6 mashinutza :D.numa ca am luato foarte repede si nam apucat sa ma documentez pe parte tehnica. problema e ca nu mai stiu ce sai fac.am pus din nou mufa originala pe termocupla si am lasat masina pornita pana a ajuns acu de la apa la 3/4 in speranta ca o sa porneasca termocupla.imediat dupa ce a trecut de 1/2 a inceput martoru sa faca figuri...si la 3/4 a inceput apa sa-mi fiarba.uneori palpaie martoru si mai jos de 1/2.

uni zic ca e nush ce senzor care nush face treba,alti ca tre sa fie neaparat termostat pe circuit ca altfel nu porneste termocupla...nu mai stiu ce sa cred.poate stie altcineva ce poate sa aiba.

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martoru e acel bec rosu. In legatura cu becu de la baterie daca palpaie slab e posibil sa fie de la releu de pe alternator sau alte defecte ale alternatorului da pe care nu le stapanesc neavand cunostinte in domeniu.

I-am raspuns si eu dincolo , intrebandu-l exact ce zici tu.

Ai dincolo raspuns detaliat.

Pe mess nu esti, si telefon nu ai la profil nene cercelus.

Ia legatura cu mine (ai toate datele de contact la profil), si hai sa te ajutam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!