Jump to content

Valori test compresie motor !


D@ny
 Share

Postare recomandată

Mie mi-a demontat toate 4 bujiile si a montat pe rand manometrul ala.

Am dat la automat aprox 10 sec. pentru fiecare pe rand cu pedala de acceleratie la maxim(desi chestia cu pedala sincer nu o inteleg) si asa a facut masuratorile.

asa se face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • D@ny

    7

  • denismoc

    5

  • mogoal3x

    5

  • v@sy

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

nichifor dumitru

Compresia an cilindrii anseamna presiunea ce se formeaza an camera de ardere cand se da scanteia.Aceasta e legata de mai multe lucruri:cat de bine ati etanseaza supapele[daca nu etanseaza ai scapari de presiune],cat de bine sant segmentii pasuiti pe cilindru.Cel mai simplu pentru cineva care nu cunoaste mecanica e sa urmaresca cateva lucruri:daca are consum de uleila motor,daca ai iese gaze la epurator din motor,daca ai porneste bine si functioneaza rotund motorul[altfel apar uzuri mari la segmenti datorita arderii benzinei necontrolat] sant multe de spus pe tema asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, ce schimbam daca apar diferente de presiune intre cilindri. Si eu am unu mai slab, mult prea slab. Nu mai stiu valorile ca le-am notat undeva. Si parca a inceput sa scada uleiul prea repede, il mananca cineva? Ce e de facut, cat mai exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nichifor dumitru

De obicei se face o segmentare dar trebuie masurat alezajul cilindrilor ca daca au uzura si cel mai rau sant ovalitatile cilindrilor [daca un cilindru este oval ati aseaza segmentii pe linie si al segmentezi degeaba] verificat chiulasa eventual anlocuiesti semeringurile de la supape.Oricum e mult de munca si trebuie cineva care cunoaste lucrurile astea altfel cheltuiesti banii degeaba.BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am masurat compresia pe cilindri. Valori obtinute: 12,1-12-12,1-7. Valoarea cea mai mica o am la pistonul de langa cutie. asadar ma paste o segmentare; segmenti+garnitura chiulasa 280 lei, semeringuri supape+semering axa cu came 26 lei.Motorul consuma ceva ulei cam la limita data de constructor. Sa vedem manopera cat o fi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul eu am vazut pe elit.ro (bine ca pt 1. 6) segmenti 130 si garnitura de chiulasa 60 lei, atat mai scump pt motorul tau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sunt nou pe forum.Am facut testu de compresie si mi-a esit de 5 pe pistonul nr 1 si 8 pe nr2.Am fost sfatuit de mecanic sa-l segmentez sau sa-l schimb.Caut un motor ieftin,ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel care e treaba cu compresia? M-ati facut curios si o sa merg si eu sa ii fac un test de compresie! Se procedeaza la fel ca la benzina sau e alta poveste?

>>>>Paul tu esti tatic, poate ma lamuresti si pe mine! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la benzina daca ai valori mai mici de 7,5 este nevoie de segmentare; asa scrie in manual.La diesel nu stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt nou pe forum.Am facut testu de compresie si mi-a esit de 5 pe pistonul nr 1 si 8 pe nr2.Am fost sfatuit de mecanic sa-l segmentez sau sa-l schimb.Caut un motor ieftin,ma poate ajuta cineva?

Geo eu iam facut testu pentru ca consuma 4l de ulei la 1000km si scoate fum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt nou pe forum...

s-ar putea sa nu fie neaparat din uzura motorului. la fel am patit si eu doar compresie slaba pe al 4-lea piston consum de 1l ulei/1000 km mers neregulat la relanti nu tragea la fel de bine motorul. am rectificat scaunele supapelor, planeitatea chiulasei am schimbat garnitura de chiulasa. in 1000 de km facuti de atunci nu a scazut uleiul nici macar 1 mm pe joja iar motorul trage extraordinar de bine (ce-i drept si din rezervor dar no... asta e)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru masurarea valorilor de compresie se foloseste aparatul numit compresmetru care se infileteaza cu mana in orificiul bujiilor.

Pentru aceasta se procedeaza astfel:

1. Se scot absolut toate bujiile.

2. se deconecteaza aprinderea (de la bobina)

3. de deconecteaza alimentarea cu benzina (se coate releul pompei de benzina sau siguranta pompei)

4. Se scoate filtrul de aer sau se desface furtunul gros de cauciuc (plastic) de la intrarea in galeria de admisie astfel incat aerul sa nu fie deloc obstructionat la intrarea in motor.

5. Se introduce compresmetru rand pe rand in locul bujiilor.

6. Se tine pedala de acceleratie la fund sau se tine clapeta de accleretaie deschisa la maxim.

7. Se da la automat astfel incat motorul sa se fie invartit de vreo 5 ori sau pana cand valoarea compresiei citita de compresmetru nu mai creste.

Valorile obtinute in cadrul testului de compresie se noteaza si se compara cu valorile precizate de manualul de service si reparatie pentru modelul respectiv.

Astfel valorile obtinute la test trebuie sa se incadreze intre minimul si maximul de compresie pentru respectivul tip de motor.

Compresia se masoara la cald, cel putin asa spune manualul de reparatie. Eu nu recomand deoarece la cald chiulasa este fierbinte iar bujiile ies mai greu putand rezulta chiar deteriorari ale filetului.

La rece (deci dupa ce motorul a stat peste noapte sau chiar cateva zile) este normal ca compresia sa fie mai mica decat la cald deoarece uleiul s-a scurs din cilindri.

De aceea eu prefer sa fac testul dupa ce in prealabil am lasat motorul sa functioneze doar5 minute cat sa permit ca uleiul sa ajunga in punctele cheie ale sistemului de ungere al motorului. Daca vreti sa-l faceti conform manualului (adica la cald, la vreo 80 de garde) va sugerez sa slabiti la rece putin bujiile astfel ca sa nu aveti probleme cu scoaterea lor completa la cald.

Atentie ! : A nu se confunda raportul de compresie din fisa tehnica a motorului cu valorile obtinute la masurarea compresiei motorului. In general raportul de compresie are valori mici, aproximativ intre 9 si 11 pentru motoarele aspirate si sub 9 pentru cele turbo. Valorile compresiei masurate cu ajutorul compresmetrului sunt in general pentru un motor bun la o valoare cuprinsa intre 11-15 bari.

Daca in cadrul testului de compresie se obtin valori peste maximul admis de manualul de reparatie atunci cauza o constituie depunerile de calamina de pe cilindru, supape, piston.

Daca valorile obtinute sunt sub nivelul minim atunci sunt doua posibilitati:

1. ori segmentii sunt uzati si acest fapt poate fi corelat si cu consumul excesiv de ulei

2. ori supapele nu inchid bine, sau sunt arse, sau chiar lipsesc bucati din ele .

In acest caz se recomanda sa puneti vreo 2-3 ml de ulei in cilindrii prin orificiul bujiei si sa verificati din nou compresia dupa ce in prealabil ati invartiti de vreo 4-5 ori motorul ca sa permiteti uleiului sa formeze o pelicula in cilindru. Daca si in acest caz se constata ca valoarea compresiei este mica sau a crescut in mica masura rezulta ca cauza slabei compresii nu sunt segmentii ci supapele care nu etanseaza bine cilindrul.

Atentie la un aspect: nu se permit diferente mari intre valorile compresiei obtinute cilindrii motorului.

Spre exemplu daca obtinem pe un cilindru o valoare de 11 bari iar pe ceilalti cilindri obtineti sa zicem 15 bari atunci nu e deloc bine. Trebuie verificat in continuare de unde provine diferenta pe cilindrul cu valoarea mica a compresiei: ori uzura la segmentii lui, ori supape ale cilindrului neetanse, ori segmentat crapat, etc.

In general manualele de reparatie nu accepta diferente mai mari de 2.5-3 bari intre cilindri.

PS: Pentru cine vrea sa-i dau si tutorialul video sa-mi solicite pe privat. As pune aici linkul cu materialul video filmat de mine dar as incalca regulamentul.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte frumos si corect , eu as adauga la cele spuse de tine , doar faptul ca la diesele valorile sint mult mai mari ca la motoarele pe benzina si ca in loc de bujii mecanicii scot bujiile incandescente si slabesc conductele de motorina . In rest procedeul este acelasi .

Si o observatie la un post mai din fata , prin compresia masurata nu se masoara presiunea din cilindrii in momentul aprinderii benzinei sau motorinei ci presiunea pe care o realizeaza pistonul la o cursa de la cea mai de jos pozitie la cea mai de sus pozitie in cilindru ( punctul mort inferior si punctul mort superior) , deci presiunea pe care o realizeaza ca o simpla pompa de umflat rotile de exemplu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am masurat compresia in aceasta iarna si mi-au iesit valori apropiate (12- 13 bar). Atunci aveam ulei mobil1 10w40 si nu aveam probleme cu consumul de ulei. Acum cu Esso am masurat din nou compresia intrucat imi consuma cam mult ulei(nu am masurat exact dar de cand l-am schimbat am bagat inca 2 litri si nu cred ca am facut inca 10.000 de km, in conditiile in care cu Mobil1 am facut mai multi km si nu am consumat atat) iar rezultatul a fost surprinzator - compresia a scazut cu cca 2 bari pe toti cilindri. Asadar cred ca pana la urma cred ca si uleiul folosit conteaza.

P.S. Abia acum cand am terminat flaconul de ulei am vazut ca este Made in Turkey! Vreau sa fac rost neaparat de un ulei din Germanica + un tratament de motor dupa care refac testul de compresie.

post-30655-1272031915_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Buna,

Spuneti-mi si mie va rog daca din cauza slabei compresii pe cilindrul 4 de exemplu nu imi lucra bujia decat la rece.acestea sunt noi si cu cele vechi la fel facea.Sa fie oare de la compresie(supape,segmenti)?Ulei imi papa cam 1 litru pana la urmatorul schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut,

Am si eu o nelamurire . Am dus masina la un mecanic ( am inceput sa am trepidatii la ralanti, asta s-a intamplat la o luna dupa ce am schimbat toba si la doua luni de cand am schimbat filtrul de benzina si cel de aer ) si mi-a zis ca am compresie de 14, 8, 12 si ceva,13, cica a masurat la rece. Am luat masina de la el si am dus-o la alt mecanic care a masurat-o la cald de fata cu mine si am urmatoarele valori : 14.5 , 13.8, 12.1, 13.8 . Pe cel care ii de 12.1 a crescut mai greu, a zis ca probabil este de la o supapa care nu lucreaza corect. A repetat testul de 3 ori pe fiecare cilindru. Cand a venit socrul meu am prins toba mai bine si au disparut trepidatiile ( se simteau in bord si in volan destul de tare ).

Am fost in total la 4 mecanici dintre care 3 mi-au zis ca nu este problema de compresie, numai cel care mi-a zis primele valori.Intrebarea mea este de ce sunt diferentele intre ceea ce mi-a zis unul si ce am vazut cu ochii mei la al doilea? Daca pun mana in spate la toba nu se simt scapari.

Ulei nu consuma, nu scapa ulei.Am auzit ca daca desfaci un motor odata nu mai ii motor. De mers merge bine, trage, am prins 170 pe autostrada ( am vrut sa vad cat merge), consum ok, eu zic ca nu merita desfacut, voi ce ziceti?

Modificat de Cristi Sacalul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura minima a uleiului in motor tb. sa fie 30 grade. La 1.6, 75 cp compresia tb sa fie 10-15, limita de uzura este de 7 bari.

La testare ai tinut pedala de acceleratie la podea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la prima masuratoare nu am fost de fata. la a doua stiu ca era motorul la 90 de grade si la lasat un pic sa se raceasca ca sa scoata bujiile.

pedala de acceleratie a fost tinuta la podea. masuratorile sunt 14.5, 13.8, 12.1, 13.8, de la distributie spre dreapta. primul mecanic cel care a masurat la rece mi-a zis ca pe al doilea cilindru de la distrib spre dreapta este 8 dar dupa cum am descoperit la a doua masuratoare se pare ca ii ok.

din toamna trecuta pana acum 2 luni mi-a mancat ceva ulei,maxim 1 litru(am facut cam 6000 de km, era si ulei de proasta calitate) si am observat ca mustea pe la garnitura de la baie. am schimbat si garbitura si am pus castrol made in germany si pana acuma ii la acelasi nivel si am deja cam 2300 de km.

imi cer scuze daca am scris un pic offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok, lasa motorul in pace, trebuie sa fie din alta parte problema. Verifica sa nu ai furtune de aer neetanse, verifica aprinderea, eventual vezi si alimentarea cu benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut,

Astazi un vecin a facut rost de un manometru pt masurarea compresiei de la un prieten mecanic, si s-a gandit si la mine,

numai ca dupa ce am citit topicul mi-am dat seama ca am gresit putin cu masuratoarea. Am testat compresia cu motorul rece, afara erau -2 grade si motorul nu a mai fost pornit in decurs de 24 de ore.Bujiile nu au fost scoase toate odata ci pe rand, adica scos masurat si pus la loc.Nu am tinut acceleratia apasata si nici nu am scos filtrul de aer doar ce ne-a dat noua prin cap a fost sa scoatem fisa de la bobina de inductie. Valorile in urma asa zisei masuratori au fost 12,5 ; 11,5; 10,8; 12.

In conditiile testul normal cam in ce drectie s-ar indrepta valorile masurate de noi? mai mari sau mai mici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistonul 3 cam mica in rest in limite normale din cate tin minte. Le-am masurat la 1.8 ABS si am avut 8 pe pistonul 3, motorul nu mergea rotund nu tragea cum trebuie. S-a rezolvat cu rectificare scaune supape si supape noi pe toti cilindrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am facut si eu un test de compresie la masina din semnatura si am pe toti cilindrii in jur de 13 bari. Masurarea e facuta cu motorul rece. Am pus ulei intr-un singur piston si compresia a urcat la 14 bari.

In conditiile in care mananca cam 300 grame ulei la mie. Consumul apare la relanti iar daca stau mult pe loc moare motorul. In conditiile in care semeringurile de supape le-am schimbat acum 1 an mai ramane sa am pb cu supapele si ghidurile de supape.

Stiind faptul ca daca am compresie mai ridicata insemna ca am depuneri pe camera de ardere, depunerile le am sigur, si faptul ca o compresie mica insemna segmenti, camasi, uzate ma gandesc daca e posibil sa am de fapt o compresie mica+depuneri de calamina din care sa rezulte o compresie ok (motorul nou are intre 8 si 13 bari iar 7.5 e limita permisa).

Ce credeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da un motor de 1.6 ABU, 235.000 Km, an fabr. 1993. Compresie masurata ca la carte a dat urm. valori: 13.7 - 13.6 - 13.9 - 13.8. Problema care m-a facut sa masor compresia este consumul de ulei cca 1 litru ulei (Mobil,Castrol,Esso,Petrom 10w40) pe luna (cam 700-800 km). Daca ies din oras consumul de ulei creste.

Consumul de benzina este normal (cca 8-8.5 oras si 5.5-5.5 afara (si pe mfa si metoda plin-plin.). Masina merge foarte bine,relanti lin,fara erori pe tester.

Bineinteles ca am verificat scurgeri dar cu motorul spalat nu am pete nici pe garnitura capac culbutori,nici la chiulasa nici la baie.Nu las balta sub masina, nici macar picaturi. nu iasa gram de fum indiferent de starea motorului (rec,cald 5000 de ture sau relanti).

UNDE MAMA DRACULUI SE DUCE ULEIUL???

Am desfacut admisia si am aruncat un ochi in chiulasa la supape - multa calamina si tijele supapelor uleioase. Am cumparat semeringurile supapelor,semering ax came si garn. chiulasa.Dupa Paste le scimb. Dar totusi daca ar fi garniturile supapelor praf nu ar trebui sa am fum, compresie slaba, ?

PS Am pus ultimii 2 litri 15w40 si de 2 saptamani nu a mai scazut nivelul decat foarte putin (50 grame la 300 km).

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Daca scapa pe langa supape nu vei avea compresie slaba pentru ca atunci cand se masoara compresia supapele sunt inchise iar scurgerea de ulei pe langa supape nu e posibila. Uleiul scurs pe langa supape se produce la frana de motor sau la relanti cand apare vacuum iar uleiul e sorbit in camera de ardere. Fum ar trebui sa apara sau albicios gri sau albicios albastru dar se va vedea de catre cineva care merge in spate.

Se pare ca avem aceeasi problema. La mine insa sunt ghidurile de supape pentru ca semeringurile sunt schimbate.Trebuie verificat jocul supapelor si daca depaseste 1.3 mm trebuie schimbate si ghidurile eventual si supapele.

Aici ai povestea motorului meu cu poze ca sa vezi cat ulei e in camera de ardere http://vwforum.ro/topic/80106-segmenti-aliniati/page__p__1590864#entry1590864

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!