Jump to content

Frana de mana


taz21
 Share

Postare recomandată

Vin si eu cu o noua problema: frana de mana!

La voi cat de bine tine? Adica poti sa pleci de pe loc si sa ramana rotile infranate, sau sa tragi frana de mana pe la 50 la ora si sa se blocheze rotile?

La mine tine cat de cat pt. parcare dar daca vreau sa fac si eu o intoarcere mai smechera nu tine deloc. :lol:

Nu de alta, dar vine iarna si tare imi place sa rup planetarele cand avem zapada :lol:

Acum sa nu-mi spuneti ca am un amarat de diesel si ca astfel de lucruri nu se fac, dar pe zapada si intr-o parcare goala eu zic ca nu e nici o problema.

Bafta :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu tinea mai deloc frana de mana. Recent au fost schimbate cablurile de frana, sabotii fiind in stare buna nu au fost schimbati. Din cate am observat cu frana trasa de mana la maxim nu pot sa plec de pe loc. Oricum iarna din cate stiu nu este recomandabil sa se traga frana de mana pentru ca se poate bloca. Testat :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa reglezi cablurile si nu tine reglajul ?

Ar trebui sa mearga din reglajul celor doua cabluri de la maneta de comanda.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum iarna din cate stiu nu este recomandabil sa se traga frana de mana pentru ca se poate bloca. Testat :wub:

:hainoroc: Nu e recomandabil sa lasi masina parcata cu frana de mana trasa dar in timpul mersului nu e problema.

On topic: Nu esti singurul care are problema asta...eu am avut probleme la Golf2 si la Golf3 si un prieten are Golf2 si participa la raliuri...are discuri si pe spate si tot nu tinea bine. Atunci el si-a anulat frana de mana normala si si-a facut hidraulica....adica a improvizat cu o pompa de Dacie si acuma tine destul de bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablurile sunt bune. Am strans aproape de maxim din ele.

Sabotii nici cand au fost noi, nu a tinut frana de mana foarte bine.

Pe spate nu am repartitor de frana.

Ma gandeam sa schimb tamburii ca de, au si ei putina uzura.

Mai astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OffTopic: Cand ai niste cabluri de frana mai uzate automat posibil prin ele sa fi intrat apa, sa fi ruginit si uite asa daca mai tragi si frana de mana iarna cand ele sunt inghetate poti avea surprize. Cablurile sunt expuse la lovituri si cu timpul se uzeaza. Cu cablurile astea noi nu am incercat si nici nu voi incerca decat in caz de urgenta.

OnTopic: Taz21 eu am repartitor de frana. E posibil din cauza asta sa tina bine? Totusi trebuie sa mearga si la tine cum trebuie cu sau fara acel repartitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa ai frana de mana buna incearca sa pui discuri pe spate (binenteles si acesoriile de rigoare, etrieri, etc.)

CU franele pe tambure nu prea am incredere. PArerea mea.

E imposibil sa nu ai repartitor pe spate. Sigur fostul proprietar l-a scos. SI daca vrei sa merg in siguranta te sfatuiesc sa il pui la loc. Gandeste-te ca spatele va frana mai tare decat trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Appolo- iarna poti sa tragi frana de mana cat vrei ca nu ingheata nimic, numai sa nu o lasi prea mult trasa, in nici un caz noaptea.

Gandeste-te ca vrei sa cobori din masina sa te uiti la ceva si nu vrei sa opresti motorul.

Oricum nici eu nu cred ca are vreo treaba repartitorul cu frana de mana, dar am vrut sa mentionez toate detaliile in legatura cu sitemul meu de franare.

ManiacuV6- Asa am luat masina fara repartitor, si sincer nici nu am vazut sa fie ceva lipsa de pe vreun suport. Faza e ca nu blocheaza spatele cum zic tu, ci doar fata.

Oricum eu stiam ca repartitorul face ca atunci cand e masina incarcata sa franeze si spatele mai tare.

Rog pe colegi sa spuna daca toti au reparitor sau nu, ca sa-mi pun si eu eventual.

Bafta

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu te superi ca te corectez dar sunt APoLLo. Hai sa explic mai pe larg. Intr-o zi, erau vreo -16 grade, am vrut sa plec cu mama sa iau de la cineva ceva. Urcam in masina, dau la cheie, porneste fara probleme si constat ca am oglinda de pe dreapta murdara (masina o tin doar in viteza atat). Trag frana de mana, ma duc curat oglinda, ma urc in masina, cobor frana de mana (s-a simtit ca a coborat prea usor) si dau sa plec. Ei bine s-a simtit cu masina refuza sa plece. Am plecat totusi asa pentru ca era treaba urgenta. Am facut cateva opriti sa verific rotile de pe spate si erau incinse. La o privire mai atenta la cablurile de frana de mana am observat ca erau cam ciupite, camasa de cauciuc roasa si se vedea armatura. Mentionez ca in urma cu o zi plouase puternic si sigur a intrat apa in cabluri care a inghetat. Aici incerc sa ajung sa explic ca este riscant oricand la orice ora si oriune sa tragi frana de mana este periculos. Acum ca am cablurile noi tot nu o sa ma risc. Prefer sa opresc motorul si sa bag masina in viteza pe anotimpul friguros. Taz21 nu te supara pe mine, eu vorbesc din experientele mele atata tot. Acum fiecare face ce vrea cu masina lui, clar. Ciao. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici mie nu-mi blocheaza rotile pe asfalt. pe nisip daca trag blocheaza doar dreapta. pe zapada blocheaza amandoua :D

+LE: eu de cand am masina si pe orice anotimp, tot timpul trag frana de mana si nici odata nu s-a blocat. acasa unde parchez e un pic inclinat si m-am obisnuit sa o trag tot timpul cand parchez

Modificat de horry_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit o chestie urata cu frana de mana blocata. Intr-o iarna cand ningea tare si era gheata si zapada pe jos, am pornit motorul si am tras frana de mana pt ca era un pic de panta. Abia am reusit sa ma tarasc pana acasa dupa aia, masina nu voia sa plece si oricat am incercat nu am reusit sa rezolv mare lucru. Rotile spate se invarteau, dar probabil frana opunea rezistenta si fiind gheata pleca greu. Dar nu asta e partea cea mai nasoala, pt ca am mers asa, dar pana acasa m-am invartit de vreo 5 ori, am tinut-o numai in cerculete pe strada desi mergeam foarte incet. Noroc ca nu prea era trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine tine foarte bine frana de mana. Am discuri si pe spate. Nu pot sa plec de pe loc cu frana de mana trasa, si o pot lasa fara probleme parcala la intrari de garaj de la subsol.

Eu trag frana de mana la fiecare oprire, chiar daca opresc pentru cateva minute, indiferent de anotimp. Nu am avut probleme pana acum cu blocarea si trag frana mereu si in ideea ca fiind mereu folosita nu se va bloca. Probabil ca daca e nefolosita ani de zile rugineste cate ceva pe acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am luat masina fara repartitor, si sincer nici nu am vazut sa fie ceva lipsa de pe vreun suport. Faza e ca nu blocheaza spatele cum zic tu, ci doar fata.

Oricum eu stiam ca repartitorul face ca atunci cand e masina incarcata sa franeze si spatele mai tare.

Rog pe colegi sa spuna daca toti au reparitor sau nu, ca sa-mi pun si eu eventual.

Bafta

Ar trebui sa ai sub masina, pe stinga, linga puntea spate, chestia aia. De capatul levierului se prinde un arc(in poza vine in partea stinga), care trebuie sa se intinda cind apesi pe frina (preferabil cu motorul pornit). Eu am luat masina cu repartitorul la locul lui, doar ca avea levierul blocat si mergea pe direct (e cel din poza)

In concluzie vezi daca se misca levierul si trage de arc, daca nu, incepi sa sapi (daca e cazul o sa-ti zic ce i-am facut). Eu zic linistit ca de cind l-am schimbat am pedala mai tare si frineaza mai eficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la GTI 16V KR, nu a mers frana de mana de cand l-am cumparat. Am crezut ca-s cablurile intepenite si am cumparat alte cabluri. M-am dus la mecanic si a constatat ca de fapt nu e de la cabluri pe care le-am pus noi ci sunt pistonasele si "clenciul" de care se prinde cablul si impinge pistonasele de frana sunt blocate. O zi ne-am chinuit a le facem sa culiseze normal si degeaba. De atunci m-am obisnuit fara frana de mana.

Cred ca tre sa-mi schimb etrierii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Imparatul- am impresia ca tu ai discuri pe spate, iar la tambur nu prea au asa mare importanta pistonasele. Parerea mea.

@APoLLo - mea culpa. Tu sa nu te superi.

Fiecare cum a patit-o. Sincer si la mine s-a intamplat, si nu o singura data.

@rzone- nu am repartitor deloc. Eu am intrebat daca toti au sau se poate si fara.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista masina sa nu aiba repartitor pe spate pus de fabrica, exceptie - cand e scos de proprietar. Spatele tine in functie de incarcatura masinii. Eu m-am speriat dupa ce am schimbat sabotii pe spate, cand faceam teste de franare, am observat ca numai cauciucurile de pe fata lasa urme, bineinteles masina era goala. Disperat l-am intrebat pe mecanic ce se intampla si a inceput sa rada. Cablurile de frana de mana le-am lasat mai slabe in prima faza pana se mai pasuiesc sabotii, dupa care le voi strange si o sa tina beton. Oricum, placutele si sabotii care se gasesc in asa zisele magazine de piese straine sunt varza, trebuie luate la polizor si la smirghel la greu, altfel nu intra., cele originale fiind scumpe si mai greu accesibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!